Як створити ефективний QR-код, за яким будуть переходити?
24.06.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук
Що таке QR-код — сьогодні не знає хіба що немовля. Тренд на кюар-коди з’явився в маркетингу завдяки мобільним пристроям та соціальним мережам. Тепер такі “перехідні ключі” використовуються не лише онлайн, а й у друкованих виданнях. Швидкими темпами цей інструмент просування витісняє свого попередника — штрих-код — вміщуючи до 4 тисяч символів замість 250.
QR-код у маркетингу — це один із найзручніших способів взаємодії з аудиторією. Далі розповімо вам про те, як зробити QR-код, у чому його відмінні характеристики, які можливості він відкриває для власників та користувачів та для чого він потрібен у сфері просування.
Зміст:
Що таке QR-код, історія його появи і популярності
- Статистика зростання обсягів використання QR-коду в 2015-2024 роках
- Купони і цільова аудиторія QR-коду
- Де можна використовувати QR-код
Де знадобиться шифрування QR-коду
Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди
Коли не потрібно використовувати QR-код
Що таке QR-код, історія його появи і популярності
QR-код — це абревіатура англійських слів Quick Response, що означає «швидку відповідь». Потреба у ньому виникла у 80-х роках, коли попередній аналог не зміг відповідати високим вимогам у сфері промисловості Японії. Сформували QR-код вперше для маркування автомобілів, щоб зберегти у ньому великий обсяг інформації.
Японська компанія Denso Wave у 1994 році вперше представила світові двовимірний штрих-код. Спроби зробити його популярним до 2011 року приносили не надто помітний результат, оскільки мобільні пристрої не мали безперервного доступу до світової мережі, а камери не мали надможливостей.
Зараз кюар-коди є звичними нам штрих-кодами, щоправда, дещо видозміненими. У них можна зашифрувати будь-яку корисну інформацію.
Статистика зростання обсягів використання QR-коду в 2015-2024 роках
Згідно з опитуванням Statista, раніше в США спрогнозували, що в 2020 році близько 11 мільйонів сімей повинні були просканувати QR-код. Це означало б зростання використання QR-кодів порівняно з 9,76 мільйонами сімей у 2018 році.
Однак таким був сценарій до того, як COVID вразив світ. Пандемія відчинила двері до величезного успіху безконтактних технологій, серед яких QR-код — провідний гравець. Очікується, що безконтактна торгівля надалі набиратиме обертів. Згідно зі звітом Gartner, до 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно, технологія QR-кодування.
Використання QR-коду з роками демонструє впевнену тенденцію до зростання. За даними Bluebite, з 2018 по 2019 рік було зареєстровано сплеск використання QR-кодів:
- 28% — зростання охоплення;
- 26% — зростання кількості взаємодій;
- 35% — збільшення кількості взаємодій з одним об’єктом.
Дуже цікаво спостерігати зростання кількості взаємодій з конкретним об’єктом: мова про те, що люди сканують той самий QR-код більш ніж один раз. Це говорить про користь та довіру користувачів до QR-кодів. І, звичайно, про їхнє майбутнє.
Купони і цільова аудиторія QR-коду
Один із найпопулярніших варіантів використання кюар-кодів — платежі та пропозиція купонів на знижку у друкованих рекламних матеріалах. Так, у 2017 році за допомогою QR-кодів було отримано близько 1,7 мільярда купонів, а у 2018 році — близько 3,27 мільйона. Передбачається, що до 2022 року близько 5,3 мільярда купонів буде оплачено за допомогою QR-кодів. Вражає, чи не так?
Також цікавий аспект вивчення цільової аудиторії QR-кодів. Якщо ви маркетолог, то напевно знаєте, наскільки ЦА важлива для будь-якого бізнесу. До яких вікових груп належать люди, які сканують QR-коди? Переважно цей показник охоплює віковий діапазон від 24 до 54 років.
Згідно з дослідженням Scanlife, у 2015 році вікова група з найбільшим відсотком людей, які сканують QR-коди, знаходилась в діапазоні 34–44 років.
Пізніше в додатки, популярні серед молодого покоління (Snapchat, Pinterest і WeChat) було додано функцію сканування QR-коду. Це показує, що віковий розподіл у 2021 році, ймовірно, зміститься у бік молодших користувачів мережі.
Де можна використовувати QR-код
Поміркуймо, навіщо нам створювати QR-коди? Для багатьох цілей. Наразі вони використовуються у посадкових талонах авіакомпанії United Airlines. У Китаї людям похилого віку роздають значки з кодами, щоб вони могли повернутися додому, якщо раптом заблукають або забудуть свої дані. Японці та австрійці залишають штрих-коди на надгробках, щоб швидко отримати відомості про покійника. А корейці можуть замовляти продукти просто на станції метро, використовуючи віртуальну вітрину з QR-кодом.
У маркетингу використання QR-кодів допомагає:
- розкрутити бренд, підвищивши його впізнаваність;
- розширити аудиторію вебресурсу, надсилаючи нових користувачів відразу до опису товарів або в реєстраційну форму сайту;
- надавати актуальну інформацію про акції та спеціальні пропозиції;
- відкривати каталог товарів;
- розсилати повідомлення про оновлений товар та отримувати зворотний зв’язок з користувачами в СМС-маркетингу;
- відстежувати показники активності на сторінці ресурсу;
- надавати партнерам та клієнтам через QR-код контактні дані для зв’язку, можливість зателефонувати;
- порівнювати ціни товару на різних торгових майданчиках;
- відкривати картку з розташуванням офісу власника;
- пропонувати встановити програму, щоб клієнтам не доводилося витрачати час на ручний пошук;
- направляти користувачів у соціальні мережі, якщо вони зацікавлені у товарі, послузі та хочуть отримувати оновлену інформацію про них;
- надавати квитанції про оплату;
- отримати налаштування Wi-Fi.
Важливо! Все, що можна зашифрувати в QR-код, має бути корисним та зручним. Користувач не повинен замислюватися над тим, як зробити або використовувати QR-код.
Де знадобиться шифрування QR-коду
Активні користувачі соціальних мереж цінують просте та зручне користування ресурсами. Тому корисно дізнатися, як зробити QR-код на посилання профілю — наприклад, на сторінку Facebook або створити кюар-код в інфографіці та освіті.
Навіщо потрібен QR-код сторінки фейсбук
У QR-коді на посилання профілю сторінки Facebook буде зашифровано дані про учасника майданчика. Програма, яка зчитує QR-код, перенаправить користувача на сторінку профілю. Це зручно, тому що:
- дозволяє швидко обмінюватись контактами;
- забезпечує взаємодію з аудиторією;
- дає можливість моментально ознайомити клієнтів із видом діяльності суб’єкта, переліком послуг чи продукцією.
Зробити QR код із посиланням можна як на особистий профіль, так і на бізнес-сторінку Facebook. За допомогою цього інструменту просування можна відображати додаткові відомості — посилання, зображення, текст тощо.
Перш ніж зашифрувати посилання та створити QR-код для переходу на сайт, вибирають зручний та безплатний онлайн-сервіс. Зробити це можна поетапно: скопіювати посилання на профіль, вставити в поле для тексту, відкоригувати дизайн квадратиків і згенерувати — готово!
Використання QR-коду в інфографіці
Дуже зручно створювати та використовувати QR-код для шифрування підпису у цифровому форматі. Більшість користувачів зберігає інформацію наочно, поширюючи зображення в мережі без посилань на сайт. А якщо прив’язати фірмове посилання, на інфографіці відбивається і те, куди вона веде. Це ж відбувається і з кюар-кодом: якщо їх застосовують разом, всі інструменти вказують на один сайт. Зручно, чи не так?
QR-коди в освіті
Цей інструмент дозволяє зробити навчальний процес ефективнішим. Закодувати можна:
- завдання для індивідуального чи групового виконання;
- мультимедійні файли;
- зв’язок із сервісами для доступу до електронної бібліотеки;
- корисні посилання до певних завдань;
- практичні заняття у вигляді командної гри;
- інформацію, яка не вмістилася на тематичних стендах та плакатах.
Якщо, наприклад, в аудиторії лише один комп’ютер, учні сканують код своїм телефоном або планшетом і одночасно отримують доступ до інформації. Важливо, щоб учням та викладачам було легко знайти або згенерувати QR, щоб не гальмувати навчальний процес.
Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди
Кодування інформації можна виконати кількома способами: якщо будуть використані лише цифри — це цифрове кодування. Застосування додатково літер або символів стосується алфавітно-цифрового коду. Перед тим, як зробити свій QR-код, вибирають сервіс, де його можна згенерувати. Куар-код на будь-якому з них можна створити за пару хвилин, виконавши лише три дії.
Сервіси для генерації QR-кодів
Пропонуємо ознайомитись з декількома адресами, де можна зробити кюар-код онлайн:
Знайти ресурс, який допоможе згенерувати QR-код, не важко. Окрім онлайн-сервісів, цьому присвячують свою діяльність великі компанії. Вони допомагають не лише закодувати посилання в QR-код, а й наносять його на об’єкти — візитки, рекламні буклети та інші друковані видання, предмети побуту, одяг тощо.
Зображення не обов’язково має бути чорно-білим, тепер більшою популярністю користуватиметься кольоровий QR код: створити такий із використанням корпоративних кольорів компанії — означає посилити рекламу, зробити її більш ефективною та помітною.
Як зробити QR-код онлайн
Щоб зробити кюар-код онлайн, дійте послідовно:
- Визначте, яку інформацію потрібно закодувати;
- Оберіть онлайн-сервіс, за допомогою якого це можна зробити безплатно;
- У спеціальному текстовому полі введіть інформацію: характеристики товару, новини, контакти підприємства, посилання, геолокацію тощо, не виходячи за гранично допустиму кількість символів;
- У режимі редагування можна додати підпис або картинку, видозмінити зображення на власний розсуд, вибрати фоновий відтінок;
- Визначте довжину та ширину куар-коду, не виходячи за максимальну кількість пікселів (зазвичай 1000×1000 вистачає для розміщення на великому форматі);
- Можна навіть встановити радіус згладжування кутів, щоб візуально вони виглядали круглішими;
- Коли все готове, залишається натиснути «Згенерувати» або «Готово»;
- Збережіть QR-код на пристрій у форматі PNG — це дозволить відкривати його в різних графічних редакторах, не втрачаючи зображення.
Порада! Перш ніж закінчити роботу та закрити онлайн-генератор, переконайтеся в коректній роботі створеного QR-коду.
У телефон потрібно завантажити програму і спробувати просканувати картинку, щоб перевірити, як працює зроблений QR-код, чи всі блоки інформації видно користувачам. Тепер QR-кодами можна поділитися з аудиторією — розмістити, наприклад, на сторінках інтернет-ресурсу або офлайн-об’єктах. Допоможіть користувачеві комфортно сканувати QR-код, щоб у зручний час ознайомитися з інформацією, яка в ньому зашифрована.
Створюємо ефективний QR-код
Щоб кюар-код приніс очікуваний результат, він має відповідати таким вимогам:
- чіткі контури, достатній рівень контрастності — картинка добре розпізнається візуально;
- нормальні розміри, зручні для використання QR-коду та його сприйняття;
- наявність пояснювальної інформації про мету сканування QR-кодів;
- використання унікальної URL-адреси, яка збігається зі штрих-кодом;
- успішна перевірка коректної роботи із різних пристроїв.
У маркетингу коди дають кращий результат, якщо скористатися такими порадами:
- динамічний куар завжди краще, оскільки в будь-який момент можна змінити URL у QR-коді, у тому числі після випуску з ним величезного тиражу друкованих матеріалів;
- на одній сторінці онлайн- або офлайн-об’єкта не варто розміщувати більше одного кюар-коду — це знижує ефективність обох і може призводити до помилок при розпізнаванні програмою;
- обов’язково потрібно поставити UTM-мітку за допомогою компонувальника URL-адрес — це щось на зразок тегів для подальшого аналізу джерела трафіку, який покаже ефективність інструменту просування;
- код не рекомендується наносити на поверхні з відблиском або глянцем: людям важче його помітити, а камері мобільного пристрою — розпізнати;
- щоб створити базу користувачів, які сканували куар, можна скористатися сервісами vkqr.ru;
- зображення повинно гармоніювати з логотипом компанії, варто витратити час на обмірковування дизайну — оригінальна картинка привертає більше уваги, що відбивається на ефективності застосування QR-коду.
Для шифрування ієрогліфів китайці та японці користуються окремим способом — «кандзі». Для зчитування будь-якого з них потрібна камера та програма-розпізнавач штрих-кодів, яку встановлюють на пристрій.
Для iPad та iPhone програму для читання QR-кодів завантажувати не потрібно. Ще «ближче до народу» кюар став у 2017 році, коли побачив світ Apple iOS 11. Їхнім власникам взагалі не потрібно робити зайвих дій, адже функція зчитування кодів стала вбудованою у камеру. Відразу після декодування автоматично відкриваються браузер та розшифрована інформація.
Коли не потрібно використовувати QR-код
Один із таких випадків — розміщення кодів в електронній пошті. Близько 60% користувачів використовують мобільні пристрої, щоб перевірити електронну пошту. QR-код на екрані смартфона — просто картинка, яку неможливо просканувати зі свого пристрою. Використання персонального комп’ютера для перегляду електронної пошти — неефективний спосіб просування. У більшості випадків листи не відкривають або вони автоматично відправляються до теки Спам. Щоб залучити аудиторію та підвищити впізнаваність бренду, слід користуватися фірмовими посиланнями.
Що ж робити, якщо ви все ж таки хочете використовувати QR-коди в розсилках?
Створити куар-код і використовувати його в листах можна в тому випадку, якщо вони призначені для друку або доповнення до основної інформації. Наприклад, якщо повідомлення відкрито на мобільному пристрої, сканувати кюар-код доведеться за допомогою іншого телефону, що створює незручності. У такому разі краще скористатися посиланнями. Якщо ж користувач відкриє ваш лист на робочому столі, йому буде зручно скористатися своїм телефоном для швидкого переходу за посиланням. В обох випадках виключенням може бути сканування якого-небудь додатка.
Використання QR-кодів лише набирає обертів. І хоча вони вже набули колосального поширення, їхній потенціал повністю ще не розкритий. В умовах пандемії інструмент став актуальним як ніколи завдяки можливості з’єднувати онлайн та офлайн, зводячи до мінімуму фізичну взаємодію людей. Користувачі цілком задоволені таким ультрасучасним інструментом, щоразу полегшуючи собі життя, а маркетологи відкривають нові методи взаємодії з покупцем, залучаючи цільову аудиторію без зайвих витрат на рекламу.
Висновки
- QR-код (Quick Response) — видозмінений штрих-код зі сторінками корисної інформації швидкого доступу. Все, що можна зашифрувати в кюар-код, має бути потрібним та зручним.
- До 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно, технологія QR-кодування. Вже зараз QR-коди використовуються в посадкових талонах авіакомпаній, проїзних документах, при втраті даних, за кордоном популярні штрих-коди на надгробках, віртуальних вітринах, галереях.
- QR-код також використовують у соціальних мережах, відео та інфографіці, для шифрування підпису у цифровому форматі, в освітніх процесах та установах тощо.
- Правильно згенерувати, оформити та сканувати кюар-код дуже просто. Для цього можна використовувати як онлайн-сервіси, онлайн-генератори, так і великі компанії. Серед тих, хто віддає перевагу QR-візиткам, популярні рекламні буклети та інша друкована продукція, предмети побуту, одяг тощо.
- Щоб кюар-код приніс очікуваний результат, потрібно відповідати технічним вимогам. У маркетингу дають найкращий результат динамічні та гармонійні кюари, без відблисків, розміщені поодиноко на сторінках та обов’язково з UTM-міткою, яку можна зробити за допомогою компонувальника URL-адрес.
- Не рекомендується розміщувати QR-код в електронній пошті, оскільки кюари на екрані смартфона — це просто картинка, яку неможливо просканувати зі свого пристрою. Рекомендується використовувати QR-код у листах у тому випадку, якщо вони призначені для друку або доповнення до основної інформації.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Performance Marketing в діджитал – тренди 2021, які потрібно запровадити ще «вчора»;
- Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова інструкція та ролі в акаунті;
- Як Thank you page допоможе вашому бізнесу? Корисні інструменти для зміцнення позицій бренду
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.