Головна » Блог » Як створити ефективний QR-код, за яким будуть переходити?

Як створити ефективний QR-код, за яким будуть переходити?

24.06.2021

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук


Що таке QR-код — сьогодні не знає хіба що немовля. Тренд на кюар-коди з’явився в маркетингу завдяки мобільним пристроям та соціальним мережам. Тепер такі “перехідні ключі” використовуються не лише онлайн, а й у друкованих виданнях. Швидкими темпами цей інструмент просування витісняє свого попередника — штрих-код — вміщуючи до 4 тисяч символів замість 250.

QR-код у маркетингу — це один із найзручніших способів взаємодії з аудиторією. Далі розповімо вам про те, як зробити QR-код, у чому його відмінні характеристики, які можливості він відкриває для власників та користувачів та для чого він потрібен у сфері просування.

Зміст:

Що таке QR-код, історія його появи і популярності

Де знадобиться шифрування QR-коду

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди

Коли не потрібно використовувати QR-код

Висновки

Що таке QR-код, історія його появи і популярності



 

Що таке QR-код, історія його появи і популярності

QR-код — це абревіатура англійських слів Quick Response, що означає «швидку відповідь». Потреба у ньому виникла у 80-х роках, коли попередній аналог не зміг відповідати високим вимогам у сфері промисловості Японії. Сформували QR-код вперше для маркування автомобілів, щоб зберегти у ньому великий обсяг інформації.

Японська компанія Denso Wave у 1994 році вперше представила світові двовимірний штрих-код. Спроби зробити його популярним до 2011 року приносили не надто помітний результат, оскільки мобільні пристрої не мали безперервного доступу до світової мережі, а камери не мали надможливостей.

Зараз кюар-коди є звичними нам штрих-кодами, щоправда, дещо видозміненими. У них можна зашифрувати будь-яку корисну інформацію.

Статистика зростання обсягів використання QR-коду в 2015-2024 роках

Згідно з опитуванням Statista, раніше в США спрогнозували, що в 2020 році близько 11 мільйонів сімей повинні були просканувати QR-код. Це означало б зростання використання QR-кодів порівняно з 9,76 мільйонами сімей у 2018 році.

Однак таким був сценарій до того, як COVID вразив світ. Пандемія відчинила двері до величезного успіху безконтактних технологій, серед яких QR-код — провідний гравець. Очікується, що безконтактна торгівля надалі набиратиме обертів. Згідно зі звітом Gartner, до 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно, технологія QR-кодування.

Використання QR-коду з роками демонструє впевнену тенденцію до зростання. За даними Bluebite, з 2018 по 2019 рік було зареєстровано сплеск використання QR-кодів:

  • 28% — зростання охоплення;
  • 26% — зростання кількості взаємодій;
  • 35% — збільшення кількості взаємодій з одним об’єктом.

Дуже цікаво спостерігати зростання кількості взаємодій з конкретним об’єктом: мова про те, що люди сканують той самий QR-код більш ніж один раз. Це говорить про користь та довіру користувачів до QR-кодів. І, звичайно, про їхнє майбутнє.

Купони і цільова аудиторія QR-коду

Один із найпопулярніших варіантів використання кюар-кодів — платежі та пропозиція купонів на знижку у друкованих рекламних матеріалах. Так, у 2017 році за допомогою QR-кодів було отримано близько 1,7 мільярда купонів, а у 2018 році — близько 3,27 мільйона. Передбачається, що до 2022 року близько 5,3 мільярда купонів буде оплачено за допомогою QR-кодів. Вражає, чи не так?

Також цікавий аспект вивчення цільової аудиторії QR-кодів. Якщо ви маркетолог, то напевно знаєте, наскільки ЦА важлива для будь-якого бізнесу. До яких вікових груп належать люди, які сканують QR-коди? Переважно цей показник охоплює віковий діапазон від 24 до 54 років.

Згідно з дослідженням Scanlife, у 2015 році вікова група з найбільшим відсотком людей, які сканують QR-коди, знаходилась в діапазоні 34–44 років.

Пізніше в додатки, популярні серед молодого покоління (Snapchat, Pinterest і WeChat) було додано функцію сканування QR-коду. Це показує, що віковий розподіл у 2021 році, ймовірно, зміститься у бік молодших користувачів мережі.

Купони і цільова аудиторія QR-коду

 

Де можна використовувати QR-код

Поміркуймо, навіщо нам створювати QR-коди? Для багатьох цілей. Наразі вони використовуються у посадкових талонах авіакомпанії United Airlines. У Китаї людям похилого віку роздають значки з кодами, щоб вони могли повернутися додому, якщо раптом заблукають або забудуть свої дані. Японці та австрійці залишають штрих-коди на надгробках, щоб швидко отримати відомості про покійника. А корейці можуть замовляти продукти просто на станції метро, використовуючи віртуальну вітрину з QR-кодом.

У маркетингу використання QR-кодів допомагає:

  • розкрутити бренд, підвищивши його впізнаваність;
  • розширити аудиторію вебресурсу, надсилаючи нових користувачів відразу до опису товарів або в реєстраційну форму сайту;
  • надавати актуальну інформацію про акції та спеціальні пропозиції;
  • відкривати каталог товарів;
  • розсилати повідомлення про оновлений товар та отримувати зворотний зв’язок з користувачами в СМС-маркетингу;
  • відстежувати показники активності на сторінці ресурсу;
  • надавати партнерам та клієнтам через QR-код контактні дані для зв’язку, можливість зателефонувати;
  • порівнювати ціни товару на різних торгових майданчиках;
  • відкривати картку з розташуванням офісу власника;
  • пропонувати встановити програму, щоб клієнтам не доводилося витрачати час на ручний пошук;
  • направляти користувачів у соціальні мережі, якщо вони зацікавлені у товарі, послузі та хочуть отримувати оновлену інформацію про них;
  • надавати квитанції про оплату;
  • отримати налаштування Wi-Fi.

Важливо! Все, що можна зашифрувати в QR-код, має бути корисним та зручним. Користувач не повинен замислюватися над тим, як зробити або використовувати QR-код.

Де можна використовувати QR-код



 

Де знадобиться шифрування QR-коду

Активні користувачі соціальних мереж цінують просте та зручне користування ресурсами. Тому корисно дізнатися, як зробити QR-код на посилання профілю — наприклад, на сторінку Facebook або створити кюар-код в інфографіці та освіті.

Навіщо потрібен QR-код сторінки фейсбук

У QR-коді на посилання профілю сторінки Facebook буде зашифровано дані про учасника майданчика. Програма, яка зчитує QR-код, перенаправить користувача на сторінку профілю. Це зручно, тому що:

  • дозволяє швидко обмінюватись контактами;
  • забезпечує взаємодію з аудиторією;
  • дає можливість моментально ознайомити клієнтів із видом діяльності суб’єкта, переліком послуг чи продукцією.

Зробити QR код із посиланням можна як на особистий профіль, так і на бізнес-сторінку Facebook. За допомогою цього інструменту просування можна відображати додаткові відомості — посилання, зображення, текст тощо.

Перш ніж зашифрувати посилання та створити QR-код для переходу на сайт, вибирають зручний та безплатний онлайн-сервіс. Зробити це можна поетапно: скопіювати посилання на профіль, вставити в поле для тексту, відкоригувати дизайн квадратиків і згенерувати — готово!

Використання QR-коду в інфографіці

Дуже зручно створювати та використовувати QR-код для шифрування підпису у цифровому форматі. Більшість користувачів зберігає інформацію наочно, поширюючи зображення в мережі без посилань на сайт. А якщо прив’язати фірмове посилання, на інфографіці відбивається і те, куди вона веде. Це ж відбувається і з кюар-кодом: якщо їх застосовують разом, всі інструменти вказують на один сайт. Зручно, чи не так?

QR-коди в освіті

Цей інструмент дозволяє зробити навчальний процес ефективнішим. Закодувати можна:

  • завдання для індивідуального чи групового виконання;
  • мультимедійні файли;
  • зв’язок із сервісами для доступу до електронної бібліотеки;
  • корисні посилання до певних завдань;
  • практичні заняття у вигляді командної гри;
  • інформацію, яка не вмістилася на тематичних стендах та плакатах.

Якщо, наприклад, в аудиторії лише один комп’ютер, учні сканують код своїм телефоном або планшетом і одночасно отримують доступ до інформації. Важливо, щоб учням та викладачам було легко знайти або згенерувати QR, щоб не гальмувати навчальний процес.

 



 

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформлювати і сканувати коди

Кодування інформації можна виконати кількома способами: якщо будуть використані лише цифри — це цифрове кодування. Застосування додатково літер або символів стосується алфавітно-цифрового коду. Перед тим, як зробити свій QR-код, вибирають сервіс, де його можна згенерувати. Куар-код на будь-якому з них можна створити за пару хвилин, виконавши лише три дії.

Сервіси для генерації QR-кодів

Пропонуємо ознайомитись з декількома адресами, де можна зробити кюар-код онлайн:

Знайти ресурс, який допоможе згенерувати QR-код, не важко. Окрім онлайн-сервісів, цьому присвячують свою діяльність великі компанії. Вони допомагають не лише закодувати посилання в QR-код, а й наносять його на об’єкти — візитки, рекламні буклети та інші друковані видання, предмети побуту, одяг тощо.

Зображення не обов’язково має бути чорно-білим, тепер більшою популярністю користуватиметься кольоровий QR код: створити такий із використанням корпоративних кольорів компанії — означає посилити рекламу, зробити її більш ефективною та помітною.

Як зробити QR-код онлайн

Щоб зробити кюар-код онлайн, дійте послідовно:

  1. Визначте, яку інформацію потрібно закодувати;
  2. Оберіть онлайн-сервіс, за допомогою якого це можна зробити безплатно;
  3. У спеціальному текстовому полі введіть інформацію: характеристики товару, новини, контакти підприємства, посилання, геолокацію тощо, не виходячи за гранично допустиму кількість символів;
  4. У режимі редагування можна додати підпис або картинку, видозмінити зображення на власний розсуд, вибрати фоновий відтінок;
  5. Визначте довжину та ширину куар-коду, не виходячи за максимальну кількість пікселів (зазвичай 1000×1000 вистачає для розміщення на великому форматі);
  6. Можна навіть встановити радіус згладжування кутів, щоб візуально вони виглядали круглішими;
  7. Коли все готове, залишається натиснути «Згенерувати» або «Готово»;
  8. Збережіть QR-код на пристрій у форматі PNG — це дозволить відкривати його в різних графічних редакторах, не втрачаючи зображення.

Порада! Перш ніж закінчити роботу та закрити онлайн-генератор, переконайтеся в коректній роботі створеного QR-коду.

У телефон потрібно завантажити програму і спробувати просканувати картинку, щоб перевірити, як працює зроблений QR-код, чи всі блоки інформації видно користувачам. Тепер QR-кодами можна поділитися з аудиторією — розмістити, наприклад, на сторінках інтернет-ресурсу або офлайн-об’єктах. Допоможіть користувачеві комфортно сканувати QR-код, щоб у зручний час ознайомитися з інформацією, яка в ньому зашифрована.

Створюємо ефективний QR-код

Щоб кюар-код приніс очікуваний результат, він має відповідати таким вимогам:

  • чіткі контури, достатній рівень контрастності — картинка добре розпізнається візуально;
  • нормальні розміри, зручні для використання QR-коду та його сприйняття;
  • наявність пояснювальної інформації про мету сканування QR-кодів;
  • використання унікальної URL-адреси, яка збігається зі штрих-кодом;
  • успішна перевірка коректної роботи із різних пристроїв.

У маркетингу коди дають кращий результат, якщо скористатися такими порадами:

  • динамічний куар завжди краще, оскільки в будь-який момент можна змінити URL у QR-коді, у тому числі після випуску з ним величезного тиражу друкованих матеріалів;
  • на одній сторінці онлайн- або офлайн-об’єкта не варто розміщувати більше одного кюар-коду — це знижує ефективність обох і може призводити до помилок при розпізнаванні програмою;
  • обов’язково потрібно поставити UTM-мітку за допомогою компонувальника URL-адрес — це щось на зразок тегів для подальшого аналізу джерела трафіку, який покаже ефективність інструменту просування;
  • код не рекомендується наносити на поверхні з відблиском або глянцем: людям важче його помітити, а камері мобільного пристрою — розпізнати;
  • щоб створити базу користувачів, які сканували куар, можна скористатися сервісами vkqr.ru;
  • зображення повинно гармоніювати з логотипом компанії, варто витратити час на обмірковування дизайну — оригінальна картинка привертає більше уваги, що відбивається на ефективності застосування QR-коду.

Для шифрування ієрогліфів китайці та японці користуються окремим способом — «кандзі». Для зчитування будь-якого з них потрібна камера та програма-розпізнавач штрих-кодів, яку встановлюють на пристрій.

Для iPad та iPhone програму для читання QR-кодів завантажувати не потрібно. Ще «ближче до народу» кюар став у 2017 році, коли побачив світ Apple iOS 11. Їхнім власникам взагалі не потрібно робити зайвих дій, адже функція зчитування кодів стала вбудованою у камеру. Відразу після декодування автоматично відкриваються браузер та розшифрована інформація.

Як зробити QR-код: вчимося правильно генерувати, оформляти і сканувати коди



 

Коли не потрібно використовувати QR-код

Один із таких випадків — розміщення кодів в електронній пошті. Близько 60% користувачів використовують мобільні пристрої, щоб перевірити електронну пошту. QR-код на екрані смартфона — просто картинка, яку неможливо просканувати зі свого пристрою. Використання персонального комп’ютера для перегляду електронної пошти — неефективний спосіб просування. У більшості випадків листи не відкривають або вони автоматично відправляються до теки Спам. Щоб залучити аудиторію та підвищити впізнаваність бренду, слід користуватися фірмовими посиланнями.

Що ж робити, якщо ви все ж таки хочете використовувати QR-коди в розсилках?

Створити куар-код і використовувати його в листах можна в тому випадку, якщо вони призначені для друку або доповнення до основної інформації. Наприклад, якщо повідомлення відкрито на мобільному пристрої, сканувати кюар-код доведеться за допомогою іншого телефону, що створює незручності. У такому разі краще скористатися посиланнями. Якщо ж користувач відкриє ваш лист на робочому столі, йому буде зручно скористатися своїм телефоном для швидкого переходу за посиланням. В обох випадках виключенням може бути сканування якого-небудь додатка.

Використання QR-кодів лише набирає обертів. І хоча вони вже набули колосального поширення, їхній потенціал повністю ще не розкритий. В умовах пандемії інструмент став актуальним як ніколи завдяки можливості з’єднувати онлайн та офлайн, зводячи до мінімуму фізичну взаємодію людей. Користувачі цілком задоволені таким ультрасучасним інструментом, щоразу полегшуючи собі життя, а маркетологи відкривають нові методи взаємодії з покупцем, залучаючи цільову аудиторію без зайвих витрат на рекламу.

 

Висновки

  1. QR-код (Quick Response) — видозмінений штрих-код зі сторінками корисної інформації швидкого доступу. Все, що можна зашифрувати в кюар-код, має бути потрібним та зручним.
  2. До 2024 року 80% сервісів замовлення, оформлення та оплати стануть безконтактними. І в цьому їм допоможе, звичайно, технологія QR-кодування. Вже зараз QR-коди використовуються в посадкових талонах авіакомпаній, проїзних документах, при втраті даних, за кордоном популярні штрих-коди на надгробках, віртуальних вітринах, галереях.
  3. QR-код також використовують у соціальних мережах, відео та інфографіці, для шифрування підпису у цифровому форматі, в освітніх процесах та установах тощо.
  4. Правильно згенерувати, оформити та сканувати кюар-код дуже просто. Для цього можна використовувати як онлайн-сервіси, онлайн-генератори, так і великі компанії. Серед тих, хто віддає перевагу QR-візиткам, популярні рекламні буклети та інша друкована продукція, предмети побуту, одяг тощо.
  5. Щоб кюар-код приніс очікуваний результат, потрібно відповідати технічним вимогам. У маркетингу дають найкращий результат динамічні та гармонійні кюари, без відблисків, розміщені поодиноко на сторінках та обов’язково з UTM-міткою, яку можна зробити за допомогою компонувальника URL-адрес.
  6. Не рекомендується розміщувати QR-код в електронній пошті, оскільки кюари на екрані смартфона — це просто картинка, яку неможливо просканувати зі свого пристрою. Рекомендується використовувати QR-код у листах у тому випадку, якщо вони призначені для друку або доповнення до основної інформації.

Кюар код на телефоні

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності