Performance Marketing в діджитал – тренди 2021, які потрібно запровадити ще «вчора»
11.06.2021
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Оксана Харьковчук
Performance-маркетинг — новий напрям в маркетингу, яке останні кілька років вважають трендом. Оцінювати ключові метрики ефективності маркетингових кампаній почали з 2000-х на Заході. В Україні performance дістався на 10 років пізніше та став застосовуватися відносно недавно.
- Із нашої попередньої статті ви можете докладніше дізнатися про те, як з’явився performance-маркетинг, його головні переваги на ринку, поряд з класичним маркетингом.
Що може запропонувати маркетологам performance в інтернеті? У цій статті ми розповімо про актуальні тренди 2021 року в performance-маркетингу.
Зміст:
Performance-маркетинг для бізнесу сьогодні: як це працює?
Методи роботи performance-маркетингу в інтернеті:
Тренди performance-маркетингу в 2021 році
Що буде актуально в діджитал просуванні в 2021 році
Чому краще працювати з агентством перформанс-маркетингу
Performance-маркетинг для бізнесу сьогодні: як це працює?
Digital-маркетинг можна поділити на два основних напрямки. Перший – brand communication або іміджева реклама, завдяки якій можна сформувати впізнаваність компанії і, як наслідок, збільшити продажі. Друге – власне performance-маркетинг, де в пріоритеті знаходяться продаж і прибуток компанії, а підвищення впізнаваності – за позначеними KPI.
Важливо! Абсолютно некоректно протиставляти бренд-маркетинг перформансу, оскільки в першому фокус робиться на зміцненні позицій компанії і підвищення лояльності до неї у довгостроковій перспективі. Вжиті в цьому напрямку дії не завжди можна відразу оцінити кількісною метрикою. Їх вплив має скоріш за все відкладений у часі ефект.
Тепер відповідаємо на саме питання: що таке performance-маркетинг для бізнесу сьогодні? Компаніям властиво прагнути до оптимізації маркетингового бюджету. Однак, досі не існувало надійного інструменту, який дозволив робити б це розумно. Проблема полягає у тому, що ніхто конкретно не може сказати, яку частину бюджету потрібно скоротити. Тепер на допомогу приходить саме цей новий напрямок.
До появи performance-маркетингу застосовувалися більш класичні методи оцінки ефективності маркетингових кампаній. Вважається, що web перформанс-маркетинг керується іншими підходами.
Методи роботи performance-маркетингу в інтернеті
Головне завдання, яке ставить перед собою перформанс-маркетинг онлайн – це досягнення вимірних показників в короткостроковому періоді. Для цього потрібно:
- проаналізувати вхідні дані;
- сформувати реальні цілі;
- написати стратегію їх досягнення;
- запустити в роботу діджитал-інструменти.
Далі розглянемо кожен пункт окремо, щоб зрозуміти, як performance-стратегія впроваджується в бізнес на практиці.
Детальний аналіз
Зберіть і проаналізуйте інформацію.
Що аналізуємо:
- Ситуацію на ринку – обсяг потенційної цільової аудиторії (ЦА), її потреба у вашому продукті / послузі, реальну готовність купувати;
- Як йдуть справи у конкурентів – ще більше занурюємося в ринок, дізнаємося, що зроблено до нас і що роблять зараз. Також зазначаємо слабкі і сильні сторони маркетингових активностей конкурентів;
- Продукт, який продаємо. Зокрема, його переваги і недоліки з урахуванням зрізу інформації за списком конкурентів.
Якщо звузити область аналізу до інтернету, то тут на допомогу приходять наші улюблені діджитал-інструменти – SEO-аудит, CRO-аудит и PPC-аудит.
Другий важливий компонент – аналіз цільової аудиторії за конкретний період часу. При аналізі враховуються стандартні дані: ROI, LTV, CAC, CPA, CPO.
Постановка цілей
Визначте терміни і бюджети peformance-стратегії, використовуючи технологію SMART. Цілі формуються за 4-ма важливими напрямками:
- Маркетингова;
- Фінансова;
- Комунікативна;
- Медіа.
На цьому етапі досить відповісти собі на прості запитання:
- який бюджет на просування?
- скільки продажів хочете і в які терміни?
- скільки продажів і в які терміни хочете залучення клієнтів по кожному з каналів ?
- скільки готові платити за одного ліда?
- як швидко хочете отримати повернення інвестицій?
- за якими показниками готові масштабуватися?
Розробка стратегії
Визначте інструменти перформанс-маркетингу і витрати на них, за допомогою яких бізнес планує досягати поставлених цілей. Вибір, звичайно ж, прив’язаний до поставлених цілей. Наприклад, якщо метою є збільшення продажів конкретної товарної позиції, то основні зусилля будуть спрямовані на воронку продажів і на її оптимізацію. У цьому питанні результати аудиту цільової сторінки та ефективність каналів, через які в неї ллється трафік, будуть ключовими даними для прийняття рішення.
Performance-маркетинг в інтернеті в 2021 році дозволяє задіяти в стратегії просування компанії такі інструменти, як:
- контекстна, таргетована та відео реклама;
- SEO-оптимізація;
- CRO – оптимізація коефіцієнта конверсії;
- управління репутацією в інтернеті (SERM).
Управління каналами
Для того, щоб ефективно управляти каналами просування в інтернеті, знову не обійтися без аналізу. Два ключових інструменти, які для цього підійдуть, ― Google Analytics і CRM-система (наприклад, Bitrix24).
Якщо обсяг вхідних даних великий та постало питання в неефективному розподілі рекламних бюджетів, то тут варто звернутися до наскрізної аналітики.
Наскрізна аналітика – відносно новий інструмент performance-маркетингу, який збирає, об’єднує і систематизує інформацію з усіх каналів. Дані можна вивести будь-яким зручним способом.
Тренди performance-маркетингу в 2021 году
Кожен вид маркетингу знаходиться в безперервній зміні. Performance marketing 2021 – не виняток.
За даними, в 2021 році збільшити бюджети на маркетинг впливу планують 66% брендів — відповідно, це спонукає бренди шукати нові способи для більш точного вимірювання ROI (показник повернення інвестицій, який вимірює дохід, що відноситься до конкретної інвестиції).
Детальніше про тенденції розвитку електронної торговлі у світі читайте в нашій статті.
Із розвитком сфери маркетингу зростає і кількість людей, які працюють в ній. Якщо раніше задавалися питанням про те, чим займається маркетолог, то зараз викликає інтерес роль перформанс-маркетолога. Змінюються технології, сайти адаптуються під нові вимоги пошукових систем.
Що буде актуально в діджитал просуванні в 2021 році?
- AI (штучний інтелект, ШІ). Тепер аналізувати поведінку користувачів в мережі стає ще простіше. Технології ШІ допомагають краще зрозуміти алгоритм прийняття рішень людини на користь того чи іншого продукту. Наприклад, існують спеціальні програми для великих онлайн-майданчиків, як-от Aliexpress і eBay. Вони допомагають визначити найнижчу ціну на конкретний товар. В результаті клієнт без сумнівів оформлює покупку. Інша можливість ШІ – застосування алгоритмічної реклами. В процесі навчання алгоритму така реклама буде показана людям, які з більшою ймовірністю здійснять конверсію.
- Чат-боти – програмні продукти, які теж використовують ШІ, тому що розуміють мову, а не просто команди. Вони імітують реальну розмову з користувачем за допомогою текстових або аудіо повідомлень, допомагаючи їм знайти відповіді. Водночас, чат-боти стають розумнішими завдяки здатності до машинного навчання. Однак, є продукти, які працюють на основі запрограмованих сценаріїв з множинним вибором.
- Персоналізація контенту. Це стосується як продукту, так і інших аспектів маркетингу. Відстеження статистичних даних дозволяє складати індивідуальний портрет взаємодії клієнта з брендом. Зважаючи на це маркетологи будуть впроваджувати нові способи просування для конкретного користувача.
- Інший тренд 2021 в performance-marketing – це нові формати відео-маркетингу. Живе відео як і раніше залишається в лідерах за показниками ефективності. Актуально створення відео-звернень до конкретних користувачів. Тепер замість дзвінка менеджери з продажу можуть використовувати саме цей спосіб спілкування. Також буде широко застосовуватися відео-шопінг, коли клієнт може заощадити час на магазини. Технології дають можливість клієнтам вибрати товари прямо по відео або фото. Клік на товар веде на сторінку оформлення покупки.
- Programmatic – автоматизована закупівля персоналізованих показів інтернет-реклами на рекламних біржах (Ad Exchange) за допомогою технологічних платформ. Популярні формати тут – банери, відео, нативная реклама, аудіо реклама, динамічний ремаркетинг.
- Популярність та ріст ТікТока. У 2021 році основні тренди будуть спрямовані на бренди, блогерів, зірок, які активно освоюють ТікТок, щоб залучити молоде покоління і заслужити їхню увагу; покупки стають популярнішими за рахунок колаборації з іншими платформами як Spotify; маркетингові послуги у вигляді відеореклами; не забуваємо також про хештег-челленджі, меми, ремікси і просування музики, які все більше приносять масову популярність.
- SEO оптимізація – не новий напрямок, але зараз активно розвивається. Великі бренди щорічно демонструють збільшення інвестицій в SEO поряд з платними каналами отримання трафіку на сайт. У найближчі роки широке застосування отримає візуальний пошук товарів – ще один напрямок digital-трендів 2021. Все більше компаній роблять ставку на голосовий пошук товарів.
- Тренди контент-маркетингу 2021 неможливо уявити без подкастів. Подкасти набирають популярність за рахунок того, що не претендують на візуальну увагу, а продовжують взаємодіяти з клієнтом навіть коли він їде за кермом або займається домашніми справами. Реалізацію цього тренду можна помітити на багатьох сучасних сайтах. Якщо немає часу читати статтю, тоді до неї додається аудіо-файл, який можна прослухати.
- Омнікальний маркетинг – залучення до процесу продажів різних каналів зв’язку одночасно. Тепер стратегії та інтернет-маркетинг 2021 включають якомога більше каналів, щоб залишатися на лідируючих позиціях.
- PWA (Progressive Web Apps) – прогресивні програми. Це по суті звичайні веб-сайти, які працюють за принципом мобільних додатків. Вони швидше завантажуються, є можливість працювати в автономному режимі і доступна функція push-повідомлень.
В цілому тренди маркетингу 2021 показують, що цей напрямок буде розвиватися значними темпами. Його вже активно застосовують як великі фігури онлайн-торгівлі, так і дрібні магазини. Зростає обсяг інвестицій в digital-маркетинг. А розвиток і впровадження нових технологічних рішень буде тільки сприяти цьому.
Чому краще працювати з агентством перформанс-маркетингу
Performance marketing agency – це завжди ефективні digital-рішення, які приймаються на основі ключового принципу – інвестиції в маркетинг повинні приносити вимірні показники в продажах.
Webpromo застосовує performance-підхід в маркетингу в такий спосіб:
- розробляємо стратегію комплексного просування із застосуванням різних інструментів;
- обов’язково погоджуємо KPIs проєкту з клієнтом;
- після чого наші фахівці починають працювати.
Дізнайтеся, як ми проводимо нашу експертизу, замовивши перший аудит або ознайомтеся з результатами роботи нашого performance агентства на прикладі кейсів.
Також читайте інші статті у блозі Webpromo:
- Чи щасливий ваш клієнт? 5 метрик, щоб дізнатися про це;
- Як написати текст про компанію і оформити сторінку «Про нас». Від рекомендацій до надихаючих ідей;
- Що потрібно знати про поведінку користувачів у 2021 році.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.