Види реклами на YouTube: опис, плюси і мінуси
13.01.2021
Щомісяця YouTube відвідує понад 2 млрд унікальних користувачів. Це робить майданчик однією з найбільших соціальних мереж у світі, а отже — цікавим інструментом для рекламодавців. Тепер включення реклами на YouTube у свою маркетингову стратегію є практично обов’язковим, незалежно від галузі чи ніші. Щоб цей канал був найбільш ефективним, необхідно вибрати оптимальний вид реклами на YouTube для товару або послуги, яку ви просуваєте, а також дотримуватися рекомендацій щодо її створення та подальшого аналізу результатів.
Зміст:
- Оголошення In-Stream з можливістю пропуску
- Оголошення In-Stream без можливості пропуску
- Оголошення Video Discovery
- Оголошення-заставки
- Оголошення Out-Stream
- Оголошення Masthead
Як аналізувати рекламу на YouTube
Переваги та недоліки реклами на YouTube
Рекомендації зі створення відеоконтенту для реклами на YouTube
Актуальна статистика YouTube:
- YouTube — друга за величиною пошукова система в світі.
- В Україні YouTube посідає друге місце за охопленням аудиторії.
- За даними Statista, 27,2% глядачів проводять за переглядом відеоконтенту на платформі понад 10 годин на тиждень, 15,4% — від 7 до 10 годин. Інші, у майже рівній кількості, від 1 до 7 годин.
- Щодня український глядач витрачає на YouTube близько 40 хвилин, йдеться у дослідженні VIDEOFIRMA.
- Також VIDEOFIRMA з’ясували, що за статевою ознакою українська аудиторія YouTube складається на 53% з жінок і на 47% з чоловіків.
- Після Netflix YouTube є другою за популярністю платформою для перегляду відео на телевізійних екранах серед людей віком від 18 до 34 років.
- 30% трафіку українського YouTube посідає контент дитячих YouTube-каналів, що характеризує відеохостинг як майданчик, де чудово працює Ютуб реклама з охопленням молодіжної аудиторії.
- YouTube перевершує всі мобільні програми за кількістю трафіку, що генерується. На частку відеосервісу припадає 37% усього світового мобільного трафіку, пише у своєму звіті Sandvine.
- Розслаблення та розваги — головні причини для перегляду відео на YouTube. Лише за час карантину у 2020 році на 45% зріс інтерес до кулінарних відео, на 400% — до відео про хліб та закваску, на 200% — до відеотренувань.
- Основні проблеми, з якими зустрічаються рекламодавці, — це пропуск реклами та блокування. 65% користувачів YouTube пропускають рекламу, не додивившись до кінця, а від 40% до 70% користувачів інтернету використовують AdBlock.
Види реклами на YouTube
На відеохостингу YouTube передбачено багато можливостей для реклами. Просувати потрібні товари або послуги можна за допомогою традиційних коротких інтегрованих відеороликів через адаптивні медійні оголошення в КМС або через блогерів. Також у найближчому майбутньому з’явиться формат аудіореклами, який вже проходить бета-тестування. Всі ці види рекламних форматів на YouTube є сенс розібрати докладніше.
Відеореклама на YouTube
Як майданчик для відеороликів, хостинг підготовлений до роботи з відеооголошеннями. Їх налаштування здійснюється через рекламний кабінет у Google Ads.
Оголошення In-Stream з можливістю пропуску
У цьому випадку відеорекламу YouTube показують перед іншими роликами на самому майданчику, у партнерських додатках та на сайтах, де є вбудовані YouTube-ролики. Найчастіше вони автоматично запускаються на початку, в середині чи наприкінці відео. Глядач може пропустити рекламу через 5 секунд після її початку. Оплата залежить від мети кампанії. Коли встановлена ціна за перегляд, кошти спишуться, якщо рекламне оголошення відтворюється понад 30 секунд або глядач взаємодіє з ним. Якщо ціна встановлена за покази або конверсії, оплата залежить від кількості показів.
Реклама на Ютуб In-Stream з можливістю пропуску використовується для підвищення впізнаваності бренду та інтересу до конкретної продукції, продажу, залучення трафіку на сайт. Їх можна використовувати як візитку бренду або нової лінійки товарів/послуг, інформування аудиторії про спеціальні пропозиції, збирання лідів і навіть прямих продажів.
Реклама In-Stream менш схожа на рекламу загалом. Завдяки цьому, у порівнянні з класичними банерними оголошеннями, In-Stream легко привертає увагу. Особливо це актуально для молодих користувачів, які майже не зважають на звичайні банерні повідомлення. Оголошення In-Stream також дають переваги для постачальників контенту, тому що вони мають можливість заробити більше. Але формат має свої недоліки. Якщо рекламні оголошення показуються користувачеві, коли він на них не очікує, це може призвести до втрати довіри і, в довгостроковій перспективі, до відмови від товарів або послуг відповідної компанії.
Оголошення In-Stream без можливості пропуску
Йдеться про невеликі ролики тривалістю до 15 секунд. Таку рекламу в YouTube також запускають у різних місцях відео, проте пропустити її не вдасться. Глядач буде змушений переглянути ролик цілком.
Експерти Webpromo можуть налаштувати вашу відеорекламу на YouTube так, щоб ви отримали максимальні охоплення та високу впізнаваність. Ми максимально використовуємо можливості націлення, щоб знайти саме вашу цільову аудиторію на платформі та її партнерських сайтах. Для розрахунку вартості відеореклами залиште заявку, і ми зв’яжемося з вами.
Оголошення Video Discovery
Система просування, що передбачає рекламу відео у списку схожих відео чи сторінках результатів пошуку. Video Discovery підійде тим, хто хоче збільшити популярність конкретного ролика на платформі. При цьому не потрібно показувати посилання на сайт.
Перевага цього типу реклами полягає в тому, що можна протестувати різні позиції та масштабувати найефективніші для вашого бізнесу.
Оголошення-заставки
Це невеликі ролики тривалістю 6 секунд без можливості пропуску. Це ефективне рішення у випадку, якщо треба швидко нагадати потенційним клієнтам про бренд, який вже відомий. Вписується в серійні покази та ремаркетинг.
Оголошення Out-Stream
Відразу зазначимо, що цей тип відеооголошень потрапив до нашої статті лише для того, щоб нагадати вам — на YouTube оголошення Out-Stream НЕ показуються. Цей формат розроблений спеціально для мобільних пристроїв, користувачі бачать його на сайтах та програмах партнерських відеоресурсів Google.
Для оголошень Out-Stream діє ціна за тисячу показів. Показом вважається знаходження оголошення у видимій області понад 2 секунди. Це дозволяє збільшити охоплення РК за вигідною ціною.
Оголошення Masthead
Нативне оголошення, що відображається у верхній частині головної сторінки відеохостингу. Таке рішення підійде великим рекламодавцям, котрі прагнуть розширити вплив. Використовувати подібні відеооголошення можна лише за допомогою торгового представника Google.
Формат адаптується під робочий стіл, мобайл і телевізійний екран. Оплата провадиться за однією з двох схем — фіксована ціна за день або за тисячу показів.
Аудіореклама на YouTube
У листопаді 2020 року менеджер групи продуктової реклами на YouTube Мелісса Шей Ніколіч повідомила у блозі Google про запуск аудіореклами на YouTube. Наразі (січень 2021 р.) формат продовжує проходити бета-тестування. Оголошення доступні на аукціонах у Google Рекламі, Дисплеї та Відео 360 на основі ціни за тисячу показів з тими ж параметрами таргетування на аудиторію, стратегіями призначення ставок та можливостями вимірювання Brand Lift, що і відеокампанії на YouTube.
Як і інші види оголошень, аудіомеседжі розраховані на підвищення впізнаваності брендів, але серед нової аудиторії — аудіалів. Такий спосіб просування може виявитися не менш ефективним, ніж традиційні відеоролики. Адже, якщо ваша аудиторія віддає перевагу аудіоформату серед інших, то й реклама в Ютубі у вигляді звукового контенту сприйматиметься комфортніше.
Адаптивні медійні оголошення
Просування за допомогою адаптивної реклами на YouTube передбачає її показ у медійній мережі. Оголошення створюються на основі доданих об’єктів, а зовнішній вигляд та розмір автоматично підлаштовуються під доступні місця для реклами.
Рекламодавцю потрібно лише додати потрібний логотип, заголовки, картинки, ролики та описи. Налаштування адаптивної реклами на YouTube вручну не потрібно, оскільки сервіс Google в автоматичному режимі буде створювати оголошення з урахуванням доступних рекламних місць. При цьому система прагнутиме досягти максимальної ефективності.
Адаптивні медійні оголошення на YouTube можуть відображатись у різних місцях у вигляді тексту, графіки або нативного оголошення.
Реклама у блогерів
Поширення блогінгу як культурного явища призвело до появи нових методів просування товарів та послуг. Дедалі більше рекламодавців прагнуть співпрацювати з популярними блогерами, тим самим збільшуючи кількість потенційних клієнтів. Є кілька типів колаборації із блогерами у питаннях реклами.
Продакт-плейсмент
Ефективний метод збільшення аудиторії бренду чи конкретного продукту. При цьому багато залежить від правильно обраного для просування моменту: помилка в цьому питанні призведе до того, що реклама буде неефективною.
Суть просування полягає в тому, що блогер у відеоролику користується певним реквізитом, який має конкретний комерційний аналог. У кадрі може з’являтись як сам продукт, так і логотип бренду. Не менш ефективним буде згадка товару чи послуги у позитивному контексті.
Інтеграція або нативна реклама
Інтеграція у відеоролики блогерів працює як промоконтент. Вона нагадує рекламні вставки. Відмінності пов’язані з тим, що інтеграція органічно вбудована в дію ролика. При розробці реклами у блогерів на YouTube важлива креативна складова, оскільки найменша неприродність відштовхне глядача. Бажано ще на етапі планування обговорити всі питання щодо контексту.
Ексклюзивний ролик
Створення ексклюзивного ролика вирішує відразу низку маркетингових завдань. За допомогою цього інструменту можна успішно генерувати ліди та підвищувати лояльність аудиторії. Тут блогер не лише згадує бренд чи продукцію, але і присвячує їм весь ролик реклами для свого Ютуб каналу.
Така реклама є дорожчою за стандартні інтеграції, проте за правильного і креативного підходу віддача від такого вкладення буде відповідною. Рекламодавцю не варто надто сильно втручатися у процес створення рекламного ролика, оскільки блогер набагато краще відчуває свою аудиторію.
Фантазія авторів у процесі роботи над відео необмежена. Просувати товари можна у форматі повноцінних промороликів, кліпів, оглядів і навіть у вигляді розважального контенту.
Амбасадорство
Амбасадорство — метод підтримки бренду, товару чи послуги за допомогою особистого визнання та регулярного співробітництва. Блогери та лідери думок нерідко стають особами конкретних компаній, тим самим підвищуючи популярність бренду.
У рамках амбасадорства блогери можуть рекомендувати продукцію своїм глядачам або влаштовувати повноцінні шоу, присвячені конкретній тематиці. Другий варіант є більш ефективним, оскільки привертає більше уваги.
Продумані колаборації брендів із блогерами чи знаменитостями можуть дати відмінні результати, збільшуючи впізнаваність торгової марки та, відповідно, підвищуючи продажі.
Рекламна вставка
Рекламні вставки потрібні для вирішення завдань лідогенерації та загального просування товарів і послуг. Вставка виглядає як повноцінна реклама, вбудована у відео, але відокремлена від його тематики (на відміну від інтеграції). Найкраще довірити створення подібної реклами власне блогеру, щоб вона не надто контрастувала з його основним контентом.
Як аналізувати рекламу на YouTube
Аналітика реклами — найважливіший етап, нехтування яким загрожує повною неефективністю використовуваних методик і безрезультативною втратою коштів. Існує кілька способів відстеження ефективності реклами.
Як аналізувати відеокампанії
Аналізувати відеокампанії можна за допомогою вбудованих засобів або інших інструментів. Для налаштування відеореклами на YouTube використовують вбудований інструмент YouTube Analytics. Він дозволяє отримати всю інформацію про кількість переглядів та інтеракцій із роликом. Під інтеракціями тут розуміється будь-яка активність користувачів.
Додатково можна використовувати Google Analytics, який допомагає відстежувати поведінку користувачів та оцінювати відсоток відмов. Зв’язування вбудованого у YouTube сервісу та інструменту Google допоможе без особливих проблем виявити тих клієнтів, які прийшли саме з ролика.
Для отримання потрібних конверсій та збільшення продажів варто розглядати такі метрики:
- CPV. Вартість одного оплаченого перегляду. Залежить від рекламного бюджету та кількості переглядів.
- CTR%. Параметр, який визначає відсоток переходів за посиланням від загальної кількості переглядів.
- Engagement Rate. Залучення аудиторії до роботи з рекламним контентом. Підсумовуються всі взаємодії, включаючи оцінки та коментарі.
- Утримання аудиторії. Визначає, як довго користувачі знайомились із рекламними оголошеннями на YouTube.
- CPA. Відсоток конкретних дій (реєстрація, покупка) із загальної кількості переглядів.
Докладніше про метрики в Google Ads та YouTube Analytics ми говорили у нашій статті про формати YouTube-реклами, які були доступні у 2019 році.
Як аналізувати АМО
При запуску адаптивно-медійних оголошень аналізувати їхню ефективність слід безпосередньо в рекламному кабінеті Google Ads. На відповідних сторінках сервісу користувач може зробити таке:
- Дізнатись, які варіанти тексту викликають найбільший інтерес у потенційних покупців.
- Визначити найефективніший формат оголошень.
- Виключити неефективні методи таргетування.
- Знайти найбільш відповідні методи таргетування.
На сторінці «Демографія» відображається інформація про те, які групи населення є найбільш сприйнятливими до реклами. Причому статистика формується навіть без демографічного таргетування. Тут варто звернути увагу на групи з великою кількістю конверсій, а також групи із найнижчою ціною за конверсію. Окремо сервіс показує цільові аудиторії, на які орієнтувалися у процесі створення оголошень.
Як аналізувати рекламу у блогурів
Після того, як блогер випустив рекламу продукту у себе на каналі, рекламодавцю потрібно проаналізувати її ефективність. Важливо зрозуміти, що саме викликає найбільший відгук у аудиторії, а від чого краще відмовитися. Ще на етапі переговорів із блогером рекомендується домовитися про те, щоб він за підсумками інтеграції надав дані для подальшого аналізу.
Найголовнішими метриками є:
- кількість переглядів ролика за певний період;
- кількість лайків;
- кількість дизлайків;
- кількість коментарів під відео;
- тривалість рекламної інтеграції.
Це базова статистика, яка впливає на як на самого блогера, так і на рекламодавця. Окремо рекомендується подивитись коментарі під відео з метою виявлення позитивної чи негативної реакції публіки, пошуку можливих болів вашої безпосередньої ЦА.
Далі є сенс докладніше розглянути ефективність реклами. При цьому враховується показник утримання аудиторії (як часто пропускали рекламу), демографічні дані (стаття, вік, локація глядачів) та фактичний CPM. Але найголовнішим показником ефективності реклами є кількість переходів за посиланням, розміщеним в описі до ролика.
Варто зазначити, що подібні метрики є сенс фіксувати щонайменше через 2 тижні після випуску ролика на платформі.
Переваги та недоліки реклами на YouTube
Реклама бренду, товарів або послуг через відеохостинг YouTube гарантує такі переваги:
- Безпосередній контакт з аудиторією. Через рекламу на YouTube можна відверто і в неформальних обставинах розповісти глядачам про ваші товари та послуги. Простіше кажучи, говорити з клієнтами їхньою мовою у комфортних для них умовах.
- Вибір цільових груп. Правильний підхід до налаштування реклами дозволяє охопити саме ті групи людей, які найбільше зацікавлені у пропонованій продукції.
- Зручний аналіз ефективності реклами. Через обліковий запис Google Ads можна дізнатися кількість переглядів реклами, а також фіксувати бюджет на просування. Додатково на YouTube передбачено власну систему аналітики даних.
Недоліки просування на YouTube майже такі самі, як і у всіх видів платної реклами:
- Частий показ оголошень може викликати у людей негативні емоції, оскільки є доволі нав’язливим.
- Для просування товарів чи послуг через відеоролики потрібен чималий бюджет. Маленькі компанії навряд чи зможуть собі дозволити цей інструмент.
Рекомендації зі створення відеоконтенту для реклами на YouTube
Для ефективного просування товарів та послуг на YouTube замало знати лише основні методи реклами. Потрібно ще чітко усвідомлювати цілі, які стоять перед компанією. Недосвідченим рекламодавцям можна керуватися наступними порадами:
- Реклама Ютуб має тривати в межах 12–30 секунд. За цей час глядач зможе вловити основний зміст повідомлення та запам’ятає бренд.
- Серйозний акцент на рекламовані послуги або продукт краще робити на початку (5–10 секунд). Подібний підхід дозволить контактувати навіть із тією аудиторією, яка промотує рекламу. Таким чином, рекламодавець отримує корисний ефект, не сплачуючи за нього окремо.
- Якщо мета відеореклами — це конверсії, то варто використовувати відповідні маркетингові інструменти (заклики до дії, лід-магніти тощо).
- З рекламного оголошення користувачів краще спрямовувати на спеціальну посадкову сторінку бренду, а вже потім — на сайт. Завдяки цьому зростає лояльність клієнтів.
Висновки
Реклама на YouTube — must have у 2021 році, оскільки кількість користувачів платформи щороку зростає. Якщо ви ще не спробували жоден з представлених форматів, саме час почати тестувати їх. Для будь-якого бізнесу оптимальним буде познайомитися з кожним інструментом та виміряти його успішність. Лише так можна знайти найбільш виграшний варіант у своїй ніші та ефективно досягати поставлених бізнес-цілей надалі.
Також читайте інші статті по темі PPC в блозі Webpromo: