Головна » Блог » На ринку нерухомості нова хвиля попиту – «післякарантинщики». Інтерв'ю з експертом КН «РІЕЛ»

На ринку нерухомості нова хвиля попиту – «післякарантинщики». Інтерв’ю з експертом КН «РІЕЛ»

09.10.2020

Ольга Коцофане


На українському ринку нерухомості стартував новий бізнес-сезон. Післякарантинна осінь 2020 демонструє позитивну динаміку ‒ виріс попит на покупку та оренду житлової нерухомості, а комерційний сегмент успішно адаптується під нові реалії. Детальніше про те, як переживав карантин ринок нерухомості, з якими показниками вийшов з нього, а також як змінився портрет клієнта і які методи просування будівельних об’єктів найбільш актуальні у 2020 році, в ексклюзивному інтерв’ю нам розповів Вадим Тарасенко ‒ Head of Digital Marketing КН «РІЕЛ».

Інтерв'ю з експертом про ринок нерухомості в Україні після карантину

Вадим Тарасенко, Head of Digital Marketing КН «РІЕЛ»

Ринок нерухомості до і після карантину

Післякарантинний ринок нерухомості – новий термін, який можна часто зустріти в ЗМІ. Який він особисто для вас і чим відрізняється від звичайного? Чи варто надавати такого значення карантину в контексті ніші? 

Мені здається, що цей термін використовується скоріше для гостроти статей в ЗМІ, ніж зображає реальний стан справ. Особливо, що стосується сфери нерухомості. Наші будівництва, наприклад, не зупинялися ні на день протягом усього карантину. Звичайно, з урахуванням всіх карантинних заходів (транспорт для будівельників, масковий режим і т.д.).

Так, дійсно, на самому початку, коли був повний локдаун і люди сиділи по домівках, була присадка в продажах. Але це скоріше через миттєву паніку, яку розігнали ті ж ЗМІ, позаяк з березня ми спостерігаємо стабільне зростання і вже в вересень ми увійшли як в повноцінний карантинний бізнес-сезон.

Карантин – це важливо, але життя триває, і вже зараз ми бачимо, що люди, які планували купівлю нерухомості у 2020 році, повертаються до своїх планів.

Якою була ваша перша думка як маркетолога, коли оголосили карантин? Чи не було страху або будь-яких побоювань щодо вже інвестованих компанією коштів?

Карантин для нас не був сюрпризом, і Україна – не перша країна, яка в нього увійшла. Тому ми були готові до такого сценарію і першою думкою було: «Ну ось і нас торкнулося, погнали». Більшість процесів в компанії зацифровані, тому в момент оголошення карантину ми просто перейшли на ручне управління – на щось скоротили бюджети, десь, навпаки, посилилися для підтримки позицій і продовжили спостерігати за змінами на ринку.

Чи були у вас власні прогнози на те, як буде розвиватися ринок в умовах карантину і після? Що справдилося, а що ні? Чи всі об’єкти, в які ви інвестуєте, продовжили будувати або якісь були заморожені? Якщо останнє, то які фактори на це вплинули і яким чином планується відновлення будівництва? Чи були у вас власні прогнози на те, як буде розвиватися ринок в умовах карантину і після? Що справдилося, а що ні? Чи всі об’єкти, в які ви інвестуєте, продовжили будувати або якісь були заморожені? Якщо останнє, то які фактори на це вплинули і яким чином планується відновлення будівництва?

Ми живемо в країні де «зовсім не можна» не існує, і якщо «сильно хочеться» — то можна. Так вийшло і з карантином: народ зупинився, озирнувся, оцінив обставини, дістав маски й побіг далі у своїх справах. Тому у нас була повна впевненість, що нехай і не відразу, але ринок нерухомості найближчим часом повернеться на свої карантинні показники.

Що стосується будівництв, як я вже говорив, наші забудовники ні на день не зупинялися й активно продовжують будівництво всіх своїх об’єктів. Більш того, найближчим часом ми плануємо висновок нового ЖК на київський ринок нерухомості.

Попит на житлову нерухомість в Україні після карантину виріс

КН “РІЕЛ” виводить на ринок новий об’єкт ЖК Nordica Residence

Яку стратегію розвитку в посткарантинних умовах в результаті вибрала КН РІЕЛ? Які рішення в ній ви можете назвати по-справжньому антикризовими, що стали вимушеним заходом? Чи відноситься до таких проєкт Remont Buro? Розкажіть про нього, як з’явився, у чому його маркетинговий успіх, як просуваєте і як плануєте розвивати?

Глобально, ми не змінювали свою стратегію і рухалися в рамках місячних планів. Просто перерозподілили бюджети в бік Діджитал і відмовилися від тих інструментів, які були неефективними (особливо в період карантину).

Проєкт Remont Buro – це наші незалежні й ексклюзивні партнери, які надають повний спектр послуг, починаючи з підготовки проєкту квартири й закінчуючи чистовим ремонтом і укомплектування квартири меблями. Найголовнішим його перевагою є можливість зайти на об’єкт ще до здачі будинку в експлуатацію і закінчити ремонт вже тоді, коли інші тільки починають цю сагу.

Нестабільність ситуації не заважає зараз будувати далекоглядні плани? Або, можливо, навпаки з’явилася необхідність в короткостроковому плануванні? Як це проявляється на практиці, в конкретних рішеннях і діях компанії?

Стандартно ми переглядаємо плани і бюджети кожного місяця, грунтуючись на показниках минулих періодів. В ході перегляду ми визначаємо які канали показують найбільше зростання і фокусуємося на них, паралельно моніторячи нові маркетингові інструменти.

Так що якихось радикальних перебудувань або антикризових планів ми не впроваджуємо. Впевнено рухаємося за наміченим планом

Попит і портрет клієнта

Як змінився попит на житлову нерухомість з боку кінцевого споживача? Люди стали менше купувати нерухомість або, навпаки, прагнуть придбати майно?

Попри всесвітнього тренду відмови від володіння нерухомістю, в Україні люди як і раніше прагнуть придбати власне житло. Більш того, карантин сформував нову хвилю попиту, назвемо її «післякарантинщики».

Під час карантину у людей була можливість вдосталь побути вдома, зробити генеральне прибирання і виявити що, можливо, пора б і оновити квартиру.

Хороший приклад з віддаленою роботою — попрацювавши пару місяців з дому, багато хто вже не хочуть по дві години на день добиратися з дому в офіс і назад.

Ще один приклад — люди, які винаймали квартиру та в карантин втратили можливість її оплачувати, будуть з великим завзяттям відкладати або скоротять час прийняття рішення про покупку свого житла, щоб в майбутньому ніколи не зіткнутися з такою проблемою.

Так що попит на нерухомість зростає зараз і буде продовжувати рости в майбутньому.

Чи є кардинальні відмінності між показниками по регіонах, у вашому випадку – між Львовом і Києвом?

Кардинальних відмінностей немає, але хочеться відзначити, що в пікові місяці Львів набагато менше піддавався паніці і був більш стабільним в плані попиту, ніж Київ.

Як змінився портрет покупця житлової нерухомості після першої хвилі пандемії?

Ніяк не змінився. Мабуть, єдине – це те, що покупці стали ще більш вимогливими в плані внутрішньої й зовнішньої інфраструктури ЖК. Карантин залишив свій відбиток і люди хочуть мати можливість у себе на «п’ятачку» закривати всі базові потреби.

Попит на житлову нерухомість в Україні після карантину виріс

ЖК Містечко Підзамче – ультрасучасний житловий комплекс з унікальною інфраструктурою, розташований у Львові

Серед ваших об’єктів можна знайти і комерційні. На мій погляд цей ринок постраждав набагато більше. Як змінився попит і портрет клієнта тут?

Так, дійсно ринок комерційної нерухомості постраждав трохи більше. Але знову-таки, це як «буря в стакані» – попит відлинув від офісів і перелився, скажімо, в магазини біля будинку, або кафешки «на виніс». Зараз все швидко переформатується під нові запити суспільства, і в тих же приміщеннях відкриються інші бізнеси, які будуть популярні як в карантин, так і після нього.

А як підлаштувалася під нового споживача пропозиція?

Як вчать у всіх підручниках з інвестування — купуй на дні, продавай на підйомі. Багато хто сприйняв карантин як умовне дно, але по факту попит на комерцію був і залишається стабільним, навіть певною мірою виріс.

Наша мета — запропонувати ринку максимально різнопланові приміщення, цікаві як великому бізнесу, який зараз готовий активно розширюватися, так і малому бізнесу, який буде рухати всю післякарантинну економіку найближчі роки.

Чи потребує ринок нових комерційних об’єктів? Яких саме?

Минулий рік був рекордним за кількістю введених кв. м. комерційної нерухомості, тому мені здається, що доки ринок знаходиться в трохи підвішеному стані. Попит на велику комерційну нерухомість (ТРЦ, ТЦ) буде мінімальним. У той же час об’єкти внутрішньої інфраструктури (комерція на перших поверхах ЖК) буде користуватися стабільним попитом. 

Комерційна нерухомість в Україні адаптувалася до нової реальності після карантину

ЖК Львівська площа – відмінний вибір для покупки й оренди комерційної нерухомості

Тренди і антитренд онлайн-просування

Які інструменти онлайн-маркетингу для продажу житлової нерухомості стали особливо актуальними після карантину? Які з них з вашого досвіду найбільш лідогенеріруючі?

Купівля нерухомості це мультиканальний, довгий і складний процес в плані вибору, порівняння і персональних пріоритетів. Тому виділити якийсь окремий канал мені складно. Напевно, найбільше зростання зараз демонструють соц. мережі, вони на кілька % випереджають Google і сайти агрегатори.

Що нещадно застаріло в просуванні нерухомості онлайн?

Основна ідея в тому, що маркетинг сьогодні не повинен бути нав’язливим. На таку рекламу вже не реагують як на заклик до дії. Її сприймають лише як згадку бренду серед безлічі інших.

Потенційний покупець зобов’язаний зустрічатися з брендом в емоційно близькому для себе контексті. Наприклад, в блозі, на який він підписаний, в статті, яку вирішив сам прочитати на звичному для себе ресурсі, в спільнотах, де він перебуває.

Це все працює і для комерційної нерухомості? Або тут потрібен кардинально інший підхід?

Комерція знаходиться по іншу сторону запитів. Наприклад, якщо для житлової нерухомості важливим є тихе і затишне місце, піша доступність до об’єктів інфраструктури, то для комерції, навпаки, важливо бути біля великого скупчення людей, на прохідному місці, якомога далі від потенційних конкурентів. Але це форма. Самі інструменти просування нерухомості в цілому не відрізняються для житлової та комерційної.

У період карантину ви скорочували або оптимізували витрати на онлайн-просування? Чому? Яка частина бюджету припадає на рекламу в діджиталі зараз?

У карантин люди сиділи вдома в інтернеті, тому витрачати гроші на офлайн було неефективно. Ми сфокусувалися на онлайн просуванні й посилили свої позиції по всіх каналах. На зараз частка бюджету на онлайн-просування становить 70-75% від загального бюджету на просування.

Попит на житлову нерухомість в Україні після карантину виріс

ЖК Шенген – житловий комплекс КН “РІЕЛ” у Львові, який повністю відповідає європейським стандартам [/caption]

Бліц з онлайн-просування:

Інфлюенсер, YouTube або контекст?

Контекст.

Статика чи динамічний креатив?

Динамічний креатив.

Покази або кліки?

Залежно від завдань, але в рамках бліцу — кліки.

Последние материалы рубрики

Принцип роботи рекомендацій або персоналізація даних YouTube

Принцип роботи рекомендацій або персоналізація даних YouTube

Як працює система рекомендацій YouTube або персоналізований контент? Виявляється, YouTube використовує регламенти та “сигнали” 80 мільярдів...

Пошук можливостей для бізнесу — новий безкоштовний інструмент від Google в Україні

Пошук можливостей для бізнесу — новий безкоштовний...

Не використовуєте всі можливості вашого бізнесу? Перевірте дані про вашу компанію за допомогою нового інструменту Google в Україні...

Як можна дізнатися сторінку із завищеними показниками? 6 корисних сервісів для перевірки Instagram на накрутку

Як можна впізнати сторінку із завищеними показниками? 6...

Що таке Instagram накрутка? Як можна ефективно і швидко перевірити сторінку вручну або за допомогою спеціальних сервісів? Дізнайтеся також...

Як дізнатися движок сайту: 9 способів визначити CMS

Як дізнатися движок сайту: 9 способів визначити CMS

Як дізнатися движок сайту, не володіючи навиками веб-програмування і навіщо це потрібно? Представляємо 9 способів для визначення CMS...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті