Як відмова від Google Smart Shopping на користь Performance Max принесла +80% доходу великому казахському ритейлеру електроніки: кейс ALSER.kz
14.02.2023
Тип рекламної кампанії Google Ads — Google Shopping — активно застосовується провідними інтернет-магазинами країн СНД, як одне з найефективніших платних джерел залучення клієнтів. Але чи можна отримувати стабільний приріст аудиторії, збільшувати прибуток та випереджати лідерів у висококонкурентній ніші, не використовуючи традиційний підхід у PPC-просуванні? Забігаючи наперед, говоримо тверде «ТАК»!
Розповідаємо на прикладі одного з найбільших ритейлерів Казахстану — ALSER.kz, як ми успішно впровадили нове нестандартне рішення з налаштування контекстної реклами і всього за 4 місяці отримали приріст:
- +51% транзакцій;
- +80% доходу;
- +107% трафіку.
Зміст:
Знайомство з ALSER.kz: про бізнес та маркетингові цілі
- Аналіз ніші та конкурентів
- Чому ми вибрали Performance Max ключовим інструментом просування
- Підбір оптимального «digital mix»
- Приклади креативів
Корисні рекомендації для інтернет-магазинів від PPC-команди Webpromo
Знайомимося з казахським Comfy: коротко про ALSER.kz
ALSER.kz — один із найбільших ритейлерів у Казахстані. В асортименті — товари різних категорій — від smart-годинників та навушників до холодильників і автомобільних відеореєстраторів. Мережа налічує 155 офлайн-точок у 89 містах країни. А кількість відвідувань інтернет-магазину щомісяця — понад 600 000 сеансів. В Україні ALSER позмагався б з Comfy, Цитрусом чи Eldorado.
Основна мета компанії: зробити нові цифрові прогресивні технології доступними всім мешканцям Казахстана. І в неї це виходить. ALSER співпрацює з десятками виробників та першим пропонує казахам багато новинок техніки.
Ще трохи фактів про ALSER:
- 27 років на ринку;
- член міжнародної організації Euronics із 2015 року;
- входить до ТОП-10 найбільших інтернет-майданчиків за версією казахського Forbes;
- має широку дилерську мережу. Серед клієнтів ALSER понад 400 оптових покупців.

Джерело: Alser.kz
Лояльність клієнтів підкріплюється низкою додаткових переваг:
- наявність різноманіття акцій (завжди 🙂) та вигідних пропозицій (кешбек, розіграші подарунків, розстрочка тощо);
- товари різного цінового діапазону. Представлено продукцію як бюджетних, так і преміум-брендів. Тому покупки на ALSER «по кишені» казахам з різним доходом;
- бонусна програма для постійних клієнтів;
- youtube-канал з пізнавальним відеоконтентом. Огляди гаджетів виходять щотижня, причому дуже якісні. Особисто ставимо лайк! 👍 Ведення Youtube потребує значних ресурсів (додаткове обладнання, ведучий, окремий бюджет на просування), але ALSER круто справляється з цим завданням.
Про маркетингові цілі ALSER
Кожен бізнес має загальні цілі — робити покупки максимально зручними та доступними для клієнтів (їх ALSER закриває «на відмінно»), і реальні маркетингові завдання, без досягнення яких, розвиток і масштабування бренду неможливе. ALSER.kz звернувся до Webpromо із запитом:
- збільшити аудиторію;
- підвищити кількість транзакцій на сайті;
- збільшити прибуток від PPC-кампаній;
- оптимізувати ROMI (коефіцієнт повернення маркетингових інвестицій).
Для реалізації останнього пункту перед нашою PPC-командою стояло завдання максимально знизити СРТ (ціну за 1000 контактів). При цьому на основі брифу клієнтів та детального аналізу інтернет-магазину фахівці розуміли, що застосування головного двигуна продажів для казахського e-commerce-ринку через технічні особливості сайту ALSER.kz — неможливе. Саме час змін, інновацій та експериментів!
Налаштування та запуск Performance Max для ALSER.kz — покроково
1. Аналіз ніші та конкурентів
Ми проаналізували контекстну рекламу всіх великих ритейлерів техніки та електроніки в Казахстані та визначили: більшість з них використовує традиційний інструмент для інтернет-магазинів — Google Smart Shopping. Він дійсно ефективний, тому що дозволяє отримати найбільш цільові переходи і, відповідно, високі показники конверсії з низьким CPC. Додаткові плюси Google Smart Shopping — відображення реклами не тільки в пошуку Google, але й на сайтах-партнерах контекстно-медійної мережі.
На графіку показано, що основну кількість трафіку та транзакцій конкуренти ALSER отримують саме з торгових кампаній Google:
Ми рекомендуємо Google Smart Shopping інтернет-магазинам як базовий інструмент просування в рекламних сплітах. Але важливо для цього типу РК, щоб сайт відповідав технічним вимогам Google Merchant Center, інакше вона не пройде модерацію. Для впровадження торгової реклами сайт ALSER.kz потребував доопрацювання, тому ми підібрали інший, більш релевантний рекламний інструмент.
2. Плюси Performance Max Google Ads для e-commerce або чому ми вибрали цей тип РК
При пошуку ефективної альтернативи Google Smart Shopping наша PPC-команда швидко знайшла рішення: налаштування та запуск Performance Max Google Ads — нового покоління автоматизованих кампаній, що базується на штучному інтелекті.
Можливості PMax:
- налаштування Google Реклами в режимі реального часу;
- охоплення цільової аудиторії, незалежно від пристроїв користувачів;
- відображення оголошень на всіх рекламних майданчиках Google — у пошуку, контекстно-медійній мережі, Gmail, YouTube, Discover, Google Maps;
- максимум автономності. Performance Max генерує рекламу на підставі завантажених креативів, а також використовує ШІ для підбору ставок без ручного керування, орієнтуючись на задані цілі конверсій.

Джерело: https://blog.google/
Ще одна перевага PMax — залучення релевантної ЦА. РК аналізує дані людей, які здійснили конверсійні дії, «шукає» тих, хто цікавився схожими товарами, але не відвідував ваш сайт та відображає потрібну їм продукцію вашого магазину.
🤔 Виникає питання: враховуючи всі плюси Performance Max Google Ads, чому ж інтернет-магазини віддають перевагу налаштуванню Google Shopping? Відповідає Кирило Андрусяк, керівник відділу продажів Webpromo:
3. Підбір оптимального «digital mix» для досягнення кращих результатів
В PPC важливий комплексний підхід. Тому Performance Max ми доповнили й іншими рекламними інструментами в КМС Google, які допомогли охопити максимально широку аудиторію і досягти найбільшої ефективності в просуванні.
Додаткові рекламні інструменти, які ми використовували для ALSER:
- Пошукові кампанії: Search Ads, DSA (динамічні пошукові оголошення), RLSA (пошуковий ремаркетинг).
- Медійні кампанії: Display (холодна аудиторія та ремаркетинг), Smart Google Display Network.
- Торгові кампанії: Standard Shopping.
- Відеокампанії: YouTube In-stream, YouTube Discovery.
Результати просування
При розробці PPC-стратегії команда Webpromo робила основну ставку на Performance Max Google Ads. І недаремно. З використанням PMax, ми отримали:
- + 107,58% нових користувачів;
- + 51,33% транзакцій;
- + 80,68% доходу.
Динаміка зростання: порівняння результатів з 05.2022 по 08.2022 — старт роботи РК; та з 09.2022 по 12.2022 — активна робота РК протягом 8 місяців:
Загальні результати просування в Google Ads з травня 2022:
Замість висновків: рекомендації для інтернет-магазинів від PPC-команди Webpromo
Експерименти та інновації часто «спрацьовують» навіть краще за перевірені та традиційні підходи. Головне — не боятися впроваджувати нове. Натхненні результатами, PPC-фахівці Webpromo, склали добірку рекомендацій, корисну онлайн-ритейлерам, які просувають свій бізнес за допомогою контекстної реклами.
- Чітко визначайте маркетингові цілі. Навіть якщо у вас дуже креативна команда та грандіозні плани розвитку бізнесу, добре мати невеликі смарт-цілі, з чітко визначеними термінами та наявними ресурсами для їх реалізації. Наприклад, замість: «стати магазином техніки №1» → «збільшити середній чек на 20% до грудня 2023 року».
- Бізнесу у висококонкурентній ніші (як, наприклад, наш ALSER) важливо регулярно переглядати свою маркетингову стратегію, експериментувати і впроваджувати нові інструменти. Навіть якщо традиційні методи просування дають стабільний результат, виділіть бюджет на тестування нових підходів — використовуйте нестандартні креативи та вирази в оголошеннях, запускайте нові види РК. Порівнюйте результати та коригуйте медіаплан.
- Мало знати своїх конкурентів, необхідно їх регулярно аналізувати. Так ви завжди будете тримати руку на пульсі, вчасно реагувати на тренди, точніше розуміти, що слід додати в маркетинговий план, а що не принесе користі.
- Кращих результатів платного просування можна досягти лише у тандемі із SEO-оптимізацією. Пошукова оптимізація і реклама йдуть пліч-о-пліч у стратегіях просування, оскільки добре доповнюють одна одну і дають взаємне підвищення ефективності. Аналіз переходу відвідувачів за органічними запитами дозволяє виявити вдалі зв’язки та взяти їх на озброєння в рекламних стратегіях (так само як і навпаки). Крім того, органічний трафік забезпечує ліди під час пауз у рекламних кампаніях.