Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » 7 кроків до ідеального мета-опису

7 кроків до ідеального мета-опису

25.06.2021

Олексій Бакуменко


Мета-опис — це прев’ю, невеличкий заволікаючий текст, що з’являється в пошуковій видачі під посиланням на сторінку. Читаючи опис, користувач розуміє приблизний зміст сторінки і визначає, чи потрібно відвідувати її. Як скласти якісний мета-опис, чи впливає цей інструмент на SEO-оптимізацію і навіщо взагалі потрібен читайте далі.

Зміст:

Як працює мета-опис: що таке теги сайту Title і Description, сніпет

Як скласти мета-опис: meta name, description, content

Вплив Мета-опису на SEO-оптимізацію

7 кроків до ідеального мета-опису

Висновки

7 кроків до ідеального мета-опису



 

Як працює мета-опис: що таке теги сайту Title і Description, сніпет

Мета-теги — це фрагменти коду, суть завдання яких — підказати користувачеві, чи варто переходити на запропонований сайт.

Тег Title — це заголовок сторінки в браузері, який відображається в пошуковій видачі і враховується пошуковою системою при ранжуванні сайту. 

Таким чином, тайтл впливає на визначення релевантності сторінки пошуковим запитам.

З технічної точки зору мета-опис — це фрагмент HTML-коду веб-сторінки (всередині тега head) з текстом, що описує її зміст. Цей фрагмент називається мета-тег Description.

Мета-опис сторінки на сайті або «дескрипшн» призначений для передачі користувачу короткого інформативного змісту сторінки з конкурентними перевагами, що виділяють сайт у пошуковій видачі.З наведеного нижче скріншоту ми бачимо, що за частину мета-тегу Title відповідає перший рядок з назвою «WebPromo», а приклад мета-опису Description представлений частиною з описом «Розкрутка сайтів у пошукових системах, контекстна реклама, юзабіліті Агентство ефективного інтернет-маркетингу».

Мета-опис як це працює

Для позначення мета-описів на сторінці пошукової видачі використовується термін сніпет (фрагмент вихідного тексту або коду програми в пошукових системах). Опис з’явиться і у випадку, якщо користувач поділився сторінкою в соцмережах. Тоді його візьмуть із тега Open Graph, але якщо розробник його не заповнив, використовується мета-тег Description. Ось так можна скласти мета-опис у Facebook:

Як складений мета-опис виглядає в Facebook

 

Мета-тег Description дозволяє використовувати для опису спеціальні символи. Жирним шрифтом система автоматично виділяє слова та словосполучення, найбільш релевантні пошуковому запиту.

Мета-тег Description дозволяє використовувати для опису спеціальні символи

На прикладі видно, що жирним шрифтом виділено ключі “Кава в зернах” та “купити“. Власне, саме ці фрази були введені в рядок пошуку.

Кількість символів обмежена, однак ви ніде не знайдете точний опис допустимого максимуму: він визначається розміром сніпета в пікселях (920 на ПК та 680 на смартфонах). Про те, який обсяг тексту туди поміститься, ми поговоримо далі.

Якщо розробники не заповнили мета-тег Description, Google може сформувати його самостійно з релевантного тексту, розміщеного на сторінці. У такому разі користувач побачить у складеному мета-описанні декілька ключових слів без логічної послідовності.

Складений мета-опис на основі релевантних запитів як результат кілька ключових слів без логічної послідовності

Як скласти мета-опис: meta name, description, content

Щоб мета-опис з’явився в пошуковій видачі під URL, його потрібно додати в HTML-код сторінки між тегами в такому вигляді:

 

Як скласти мета-опис і додати в сторінку html код

Більшість популярних CMS — систем керування контентом — дозволяють ввести текст, не редагуючи код власноруч. Для додавання мета-тегу Description у WordPress використовуйте плагіни Rank Math, All in One Seo, Yoast, Platinum SEO Pack або їх аналоги.

 

Вплив Мета-опису на SEO-оптимізацію

На перший погляд, Google дає однозначну відповідь на запитання, чи мета-тег Description впливає на ранжування сторінки. Тому ваші старання врахувати всі ключові слова та їх словоформи в цьому мета-тезі можуть здатися безглуздими, адже вони все одно не враховуватимуться алгоритмами системи.

Як гугл ігнорує мета-теги

Водночас не все так просто. Якщо правильно скласти мета опис, не орієнтуючись на механізми пошукових систем, можна підвищити позиції у видачі за допомогою впливу на поведінкові фактори користувачів.

Простіше кажучи: хороший мета-тег привертає увагу користувача і дає йому зрозуміти, що на сторінці, яка з’явилася у видачі, він знайде вирішення проблеми, яка спонукала його відкрити пошуковик. Сніпети — це наче вітрина магазину, але у текстовому оформленні. Користувач, прочитавши його, має вирішити: «Так! Тут є саме те, що я шукаю!».

Як це вплине на ранжування? Кількість користувачів, котрі відвідали сторінку, формує показник CTR — коефіцієнт клікабельності. Якщо він високий, пошукова система робить висновок про релевантність розміщеного на сторінці контенту та підвищує її рейтинг у видачі.

Таким чином, рекомендується правильно скласти мета-опис, оскільки мета-тег може вплинути на SEO, хоча і побічно. Про те, як зробити цей вплив найбільш відчутним, читайте далі.

Вплив Мета-опису на SEO-оптимізацію



 

7 кроків до ідеального мета-опису

Крок 1: Визначте сторінки, для яких необхідно скласти мета-опис

Складати унікальні мета-теги html під кожну сторінку це довго, виснажливо і не обов’язково. Для тих URL, які не приносять багато трафіку, підійдуть сніпети, автоматично згенеровані пошуковою системою. Ви ж зосередьте зусилля на найрезультативніших сторінках. Визначити їх допоможуть сервіси Ahrefs, Similar Web, Alexa та Serpstat.

Зосередьте зусилля на найрезультативніших сторінках, Визначити їх допоможуть сервіси Ahrefs, Similar Web, Alexa та Serpstat

Важливо! Якщо на другорядних сторінках дуже мало тексту (наприклад, фотогалереї), краще все-таки прописати тег Description вручну, оскільки Google у такому разі не зможе підібрати релевантні ключі.

Крок 2: При складанні мета-тега Description спирайтеся на заголовок

Нехай мета-опис і заголовок стануть цілісною конструкцією: пропишіть у тезі Title основний посил, а в сніпеті розкрийте його. Немає сенсу нагромаджувати в обох тегах ключові слова. Оголошення має бути читабельним та органічним. Приклад поганого наповнення тегів:

Title: Купити електросамокат Київ. Низькі ціни. Безкоштовна доставка.

Description: Широкий асортимент**Знижки**Програма лояльності**Купити електросамокат у Києві дешево**Гарантія якості.

Приклад успішного заповнення тегів:

Приклад вдалого наповнення тегів

На скріншоті видно, що заголовок відображає суть сторінки, а складений мета-опис дозволяє детальніше зрозуміти, що саме користувач знайде, перейшовши по цьому URL. Сніпет органічно виглядає і легко читається. Єдиний недолік — у Description використано 2 мови.

Крок 3: Пишіть коротко  — обов’язковий пункт, щоб скласти мета-опис

І справа зовсім не в тому, що ніхто не читатиме багаторядкових виливів думки. Великий текст просто не влізе в сніпет, і в пошуковій видачі мета-опис відобразиться обрізаним.

У розмірі сніпета для ПК (920 пікселів) вміщується приблизно 180–190 символів, для смартфонів (680 пікселів) — близько 120-ти. Але не варто підраховувати кожну букву, щоби вкластися в ліміт. Краще складайте мета-опис з 1–2 змістовних речень.

Краще складайте мета-опис з 1-2 вмістких пропозицій

На прикладі бачимо, що мета-опис займає всього 2 рядки, 145 символів. Але в ньому є вся необхідна для користувача інформація.

Крок 4: Використовуйте заклик до дії

Пряме звернення до користувача на початку мета-опису на підсвідомому рівні змушує його уважніше поставитися до тексту.

“Підпишіться на розсилку і …”, “Спробуйте місяць безкоштовно …”, “Потіште себе вишуканою кухнею …” — подібні фрази задають більш дружній тон сніпету. Користувач автоматично сприйме такий мета-опис серйозніше — адже автор звертається саме до нього.

Використовуйте спонукання до дії

Крок 5: Пишіть в мета-описі те, що користувачі хочуть там прочитати

Перш ніж складати тег Description, вивчіть цільову аудиторію. На які питання вони шукають відповідь, вводячи запит до пошукової системи? Що хочуть дізнатися? Які проблеми вирішити? Що для них при цьому важливе?

Порада! Про все це вам розкажуть сніпети конкурентів із ТОП списку видачі. Щоб якісно скласти мета-опис, слід провести аналіз конкурентів, уважно вивчити їх, подивитися, на чому вони акцентують увагу.

Пишіть в мета-описі те, що користувачі хочуть там прочитати

Перевірка основних мета-тегів служб таксі ілюструє, що в першу чергу користувачі хочуть знати точну суму поїздки і ця сума буде доступною і невеликою. Щоб правильно скласти мета-опис, потрібно враховувати характеристики користувачів.

Крок 6: Використовуйте ключові слова

Так, Google не враховує ключові слова тегів при ранжируванні. Але ми вже згадували раніше, що при відображенні сніпету пошуковик виділяє їх жирним шрифтом, і це автоматично привертає увагу користувачів. А підвищена увага до сторінки веде до зростання CTR, що сприятливо позначається на SEO.

Крок 7: Щоб скласти ідеальний мета-опис додайте в Description УТП

Унікальна торгова пропозиція — те, чим ваша сторінка відрізняється від конкурентів. Дайте користувачеві з перших слів зрозуміти, чому він має завітати саме на ваш сайт та приділити свій час.

Як працює мета-опис: що таке теги сайту Title і Description, сніпет



Висновки

Людей зустрічають по одягу, а веб-сторінки в інтернеті — по сніпету, Title і Description. Яким в ідеалі може бути мета-опис?

Ми з’ясували, що для ефективної видачі в пошукових системах потрібно правильно скласти мета-опис (прев’ю, невеликий текст, що привертає увагу) з урахуванням правил якісного заповнення тегів Title і Description. Мета-опис із вашими ключовими словами хоч і побічно, але впливає на SEO-оптимізацію. Читаючи опис, користувач розуміє приблизний зміст сторінки і визначає для себе, чи потрібно відвідувати її.

Щоб не просто скласти мета-опис “для галочки”, а зробити з нього ефективний інструмент залучення клієнтів, важливо:

  • коротко розкривати заголовок, додавати назву вашого сайту та бренду;
  • починати пропозицію зі спонукання до дії;
  • використовувати ключові слова у своїх description;
  • обов’язково перевіряти відповідність пошуковому наміру;
  • створити свій унікальний стиль;
  • придумати цікаві та привабливі для користувача описи;
  • для формування УТП необхідно провести аналіз конкурентів та топових сайтів у пошуковій видачі;
  • обов’язково проінформувати користувача про наявність унікальної торгової пропозиції.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підпиcуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності