SEO для банків. Дешеві ліди з пошукових систем: кейси UniCredit і Ukrsibbank
08.11.2018
Тип послуги: SEO-просування для банківського продукту
Проєкт: UniCredit та Ukrsibbank
Сайт: www.my.ukrsibbank.com, www.unicredit.ua
Основні цілі проєкту:
- увійти в ТОП-1, -2, -3 по брендовим запитам і ТОП-10 по високочастотним ключовим запитам;
- зайняти лідуючі місця на ринку тематики;
- забезпечити постійне, безперервне зростання вхідного цільового трафіку.
Результати:
- ТОП-1 за брендовими запитами;
- ТОП-10 за найпопулярнішими запитами у тематиці;
- зменшення середньої вартості кліка більш ніж в 10 разів;
- рівномірний розподіл посилального профілю.
Про проєкт
Основні складності при роботі з банками:
- Вибір підрядника через тендерну систему. За фактом ми знаємо, що таке «вибір підрядника через систему тендера». Основним фактором, на який спирається тендерний комітет, є ціна. Тобто вибір підрядника за мінімальною вартістю — це відразу цілий комплекс ризиків. І найголовніший ризик — що можна потрапити на несумлінного підрядника. В принципі, так у нас і вийшло, коли ми взяли в роботу один з банків. У нього вже була негативна історія. Він просувався за допомогою тимчасових посилань, і доступу до аккаунту біржі не було. Доступ був загублений безповоротно. І це не могло не відобразитися на видимості сайту. Тобто довелося оптимізувати з нуля і ще працювати з негативною історією.
- Робота через підрядників. Ми зі свого боку закриваємо SEO-питання. Точно так же питання розробки і впровадження закриває інше агентство і за кожну рекомендацію виставляє свій прайс. Якщо з тієї чи іншої причини ціна велика і неприйнятна для банку, то якою б важливою не була рекомендація, вона може бути просто відхилена і не впроваджена.
- Специфіка комунікації і узгодження всередині банку. Цей фактор притаманний не лише банківській сфері, але і будь-який інший міжнародної компанії, великої організації з безліччю відділів і великий структурою. І щоб впровадити щось нове, потрібно пройти ряд погоджень. На жаль, не завжди виходить зробити так, щоб рекомендація, навіть якщо вона цікава, втілилася в життя. Тому що часто важливі саме терміни.
Стратегія
1. Комплексна оптимізація сайту.
2. Оптимізація мобільної верстки.
3. Робота з посилальним профілем.
Аналіз конкурентів
Основний зовнішній бар’єр — це конкуренція з видачі, де нам доводиться змагатися за основними напрямками. Я, до речі, не зазначила, що основні наші напрями, які ми взяли в роботу для просування — це основні банківські послуги: депозити, кредити, грошові перекази, кредитні картки. І по ним нам доводиться конкурувати у видачі не тільки з банками, але і з іншими, досить великими трастовими ресурсами, які на ринку України перебувають вже давно.
Наприклад, якщо ми вводимо в пошуковий рядок Google «депозит» або «кредити», то відразу виводяться бренди наших конкурентів, які вже досить давно ведуть активну SEO-просування.
У Приватбанку посилаються ресурсів в 6 разів більше, в порівнянні з Укрсиббанком і ЮніКредит Банком. Точно так же показники залученості та інтерактивності відвідувачів на сайті Приватбанку в рази перевищують аналогічні показники ЮніКредит Банку і Укрсиббанку.
Аналіз банківського середовища
Щоб приступити до роботи, потрібно було зрозуміти поточну ситуацію. За інформацією, яку нам надали наші колеги з Яндекс, Google, ми побачили, що за основними напрямками — «кредитні карти», «споживче кредитування», «платежі і перекази» — починаючи приблизно з 2-3 кварталу 2015 року, йде явна позитивна динаміка, зростання конкуренції, що, відповідно, тягне за собою зростання ціни за клік і в цілому витрати на просування.
При цьому, особливо по кредиту, спостерігається зниження пошукового попиту. І це природно, тому що за останнім часом закрився вже не один десяток банків, і це не могло не відбитися на споживчому попиті.
Ми подивилися і відкинули тих конкурентів, які явно перевищують нас за показниками, і взяли конкурентів, які знаходяться поруч. Ми побачили, що всі банки, що знаходяться у видачі приблизно на тих же позиціях, точно так же активно ведуть системну роботу по SEO-просуванню. Тобто конкуренція дуже динамічна, активна і досить агресивна. Тому не можна зволікати, упускати час і момент. Тобто пора діяти.
Внутрішня оптимізація
Ми провели комплексний аудит і впровадили частина серйозних, пріоритетних правок.
- Налаштовані редіректи.
- Оптимізовано URL.
- Robots.txt, sitemap для кожного піддомена.
- Налаштовані мовні версії.
- Оптимізація мета-тегів, заголовків.
- Усунуто дублі.
В Укрсиббанку і ЮніКредит Банку мобільна версія не була оптимізована для мобільних пристроїв.
Робота з контентом
У чому полягала проблема з контентним наповненням:
- Новини брали з новинних сайтів.
- Контент частково дублювався на ж сайтах для суміжних ліній бізнесу.
- Повні дублі деяких сторінок на чужих сайтах.
Що ми зробили:
- Повний рерайт контенту всіх сторінок, що просуваються.
- Закрили від індексації новини і сторінки з дублями контенту на своїх сайтах.
- Використовували
там, де необхідно було розмістити однаковий контент. - Переглянули візуальне форматування тексту на просуваються сторінках.
- Змінили контент.
Типи контенту, які використовували:
Инфоприводи | Новини |
![]() |
![]() |
Підбірки | Крауд-посилання |
![]() |
![]() |
Статейне просування | Крауд-посилання |
![]() |
![]() |
Зовняшня оптимізація
Особливу увагу ми приділили якості і підходу формування довідкового профілю двох сайтів. Ми сформували оптимальне співвідношення брендових, безанкорние, анкорний посилань і ретельно підійшли до відбору донорів при формуванні посилального профілю. Тобто обов’язково повинна була бути тематична регіональна прив’язка, дотримані якісні показники сайту-донора (з одного сайту — тільки одне посилання).
При загальному зниженні пошукового попиту у нас виріс коефіцієнт конверсії цілі.
Тобто люди звертаються в банк, на сайт, залишають заявки на отримання кредиту, депозиту і так далі.
За ЮніКредит Банку і Укрсиббанку ми бачимо зростання видимості:
Нормативний профіль — природний, планомірно нарощується без різких стрибків і падінь. Тобто сформований таким чином, щоб пошукові роботи і алгоритми сприймали його, як максимально природний.
Результати:
Основної мети ми досягли. Тобто по брендовим запитам у нас стабільно ТОП-1. На скрині приведена статистика, починаючи з липня:
Як Укрсиббанк, так і ЮніКредит Банк — стабільно в ТОП-10 по найбільш популярних запитах в тематиці.
Якщо говорити про якість самого ресурсу, то сторінки з найбільшою видимістю відносяться до тих пріоритетних напрямів, просуванням яких ми і займалися. В Укрсиббанку сторінки з найбільшою видимістю — це обмін валют, кредити, депозити, грошові перекази.
Якщо ми говоримо про сторінки з найбільшою видимістю в ЮніКредит — це конвертер валют, переклади, кредити, кредит готівкою і кредити на покупку авто.
Але найголовніше, що цікавить не тільки бізнес, а й банківські структури, — це економічна доцільність. Для ЮніКредит Банку за останні півроку вартість відвідувача з органічного пошуку не перевищує 4 копійки. Це цілком приємна вартість, особливо в порівнянні з середньою ціною за клік з контекстної реклами. Це більш ніж в 10 разів нижче і для нас економічно вигідно. Середня вартість кліка в контексті — більше 5 грн.
Для Укрсиббанку, з яким ми працюємо вже чотири роки, вартість кліка, вартість відвідувача з пошуку складає 1-2 копійки. При тій же середньої вартості кліка з контексту — 5,2 грн.
Напевно, це найкраще демонструє, що ми рухаємося в правильному напрямку і SEO — саме той інструмент, який дозволяє при правильному підході отримати найбільш конверсійний трафік при оптимальній вартості.