SMM-тренди 2021: яким буде маркетинг в соціальних мережах
18.11.2020
Ольга Коцофане
Новий звіт Global Digital Report чітко продемонстрував, що темпи зростання соціальних мереж в 2020 році прискорилися і ця тенденція збережеться. Тепер більше 50% всіх людей в світі користуються соцмережами. Це 4,14 мільярда користувачів.

Темпи зростання соціальних мереж в 2020 році. Джерело: Global Digital Report
У порівнянні з 2019 роком приріст кількості користувачів соцмереж склав 12,3%.

Приріст користувачів в соціальних мережах в 2020 році. Джерело: Global Digital Report
Це означає, що кожну секунду в соцмережах присутні онлайн 14 осіб.
Чи можуть маркетологи дозволити собі ігнорувати соціальні мережі?
Ні. А в 2021 році це буде і зовсім недозволена розкіш в поєднанні з дурістю.
Щоб вам було простіше і швидше створити SMM-стратегію для бренду або відредагувати вже наявну (дуже сподіваємося, що друге!), Представляємо вам список трендів SMM 2021. Зі статті ви дізнаєтеся, що буде актуально в маркетингу на різних соціальних платформах і зможете актуалізувати свої плани на майбутній рік.
Тренди в SMM на 2021 рік
Вся наведена інформація базується на звіті по трендах в соціальних медіа, який був розроблений платформою Talkwalker і розробником ПО для маркетологів HubSpot. В аналізі взяли участь понад 70 експертів, серед яких як менеджери, так і директори з маркетингу.
#10. Ремікс ‒ новий тип користувацького контенту
Культура реміксів зародилася в музичній індустрії. Артисти беруть оригінальну доріжку популярного треку або деякі її частини й додають нові звуки, ефекти, змінюють темп і тональність. За кількістю прослуховувань ремікс запросто може перевершити оригінал. Більш того, він дозволяє авторам підкреслити власну індивідуальність і вигідно виділитися на загальному тлі музикантів. Те ж саме сталося і з візуальним контентом. Вам точно не складе труднощів знайти ролики, в яких користувачі накладають на свої відео звукові доріжки з трендових відео. Особливо ними “кишить” TikTok.
2021-й рік принесе ще більше ремікс-контенту. Адже нові додатки не просто дозволяють поширювати подібні ролики, але і роблять простіше і зручніше процес їх створення.
Маркетологи не повинні випустити тренд на ремікси. Це відмінний спосіб взаємодії з аудиторією й отримання великих охватів для їх компаній. Якщо ж самим стати авторами оригінального контенту і залучити користувачів в створення реміксів на нього, то бренд дуже швидко отримає впізнаваність.
Важливо! Просування через TikTok у 2020 році вже освоїли багато великих брендів. Серед них Guess, MacDonald`s, Fanta, Pepsi й ін. А один з найпопулярніших брендованих челенджів належить бальзамам для губ EOS, які отримали профіт у вигляді 5 млрд переглядів.
#9. Принципи COVID-19 в контенті
Навіть якщо пандемія коронавируса закінчиться найближчим часом (що дуже малоймовірно), то її наслідки будуть відчуватися ще довго. Особливо це позначиться на комунікаціях брендів і їх клієнтів. Тому варто адаптувати будь-які взаємодії з аудиторією під чотири ключові принципи COVID-у:
- community ‒ компанії та їхні клієнти повинні бути об’єднані спільною метою;
- contactless ‒ замініть офлайн на онлайн там, де це можливо;
- сleanliness ‒ дотримуйтеся цифрової гігієни й не засмічуйте інформпростір фейками і маніпуляціями;
- сompassion ‒ дотримуйтеся інклюзивного підходу, бувши співчутливими до різних груп ЦА.
Всі принципи зводяться до того, щоб комунікація компанії стала менш рекламною, а більш людяною.
#8. Спілкування через меми
Важливо! Меми можуть як принести користь, так і нашкодити бренду. Тому в 2021 році потрібно вміти не тільки доносити свої думки в жартівливій формі, але і захищатися від мемів в разі такої необхідності.

Юні користувачі завжди позитивно реагують на меми
#7. Ностальгічний маркетинг
Так як 2020-й проходить на паузі, багатьом людям не вистачає позитивних емоцій в повсякденному житті. Вийти з ситуації можна за допомогою спогадів. Приємні флешбеки з минулого завжди викликають сентиментальний імпульс. Якщо тепер розглянути ідею в розрізі рекламного креативу, то ймовірність отримати заповітний клік значно зростає. Саме так працює ностальгічний маркетинг.
Порада! Тригером до виклику ностальгії у користувача можуть стати слова «як раніше», «оригінальний», «згадай», «той самий смак».
#6. Розмова з аудиторією ‒ головний пріоритет
Маркетинг 2021 ‒ не гра в одні ворота. Щоб досягти мети у вигляді продажів, необхідно підвищувати залученість аудиторії через прожите спільно з нею історію.
Якісна комунікація з існуючими та потенційними клієнтами може включати:
- надання корисної інформації;
- проведення офлайн- і онлайн-заходів;
- соціальні опитування;
- благодійні або соціальні проєкт.
Взаємні дії призводять до залучення і, як наслідок, сприяють продажам.
Важливо! Для безперервної комунікації з аудиторією використовуйте переваги омніканальності.
#5. Відеоігри ‒ рушійна сила контенту
Важливо! Ігри існують не тільки для приємного проведення часу. Вони дають гравцям певні вигоди – розвивають відповідні навички, забезпечують соціальними контактами та іншими речами, які цінуються в реальному світі.

Коронавірусний локдаун спровокував сплеск популярності відеоігор
#4. «Стара школа» маркетингу
#3. Гіганти соцсмереж будуть актуальні
Ті платформи для SMM, які сьогодні є панівними, залишаться актуальними у 2021 році. У них можуть з’явиться нові функції, а форми взаємодії з аудиторією будуть адаптуватися до модних тенденція, але ступінь впливу від цього не зменшиться.
При цьому консультант з соціальних мереж Метт Наварра вважає, що соцмережі будуть ще більше регулюватися з боку уряду і користувачів.
#2. Життя без «фейків»
2020 й рік стер грань між реальними фактами і вигадками. Мабуть, його можна вважати рекордним за кількістю дезінформації в Мережі. Навіть екс-президент США Дональд Трамп неодноразово відзначився на своїй сторінці в Facebook і потрапив під жорстку модерацію контенту.
Очікується, що в 2021 році бренди будуть ретельно фільтрувати опубліковану в соцмережах інформацію і зменшать кількість «фейків».
Фахівці рекомендують поставити в пріоритет зниження шкідливого контенту в акаунтах.
#1. Соціальна свідомість
Ось. Тенденція номер один, згідно з дослідженням Talkwalkers і Hubspot. Соціально свідоме покоління Z і підростаюче покоління Альфа істотно вплинули в 2020 році на поведінку брендів в соцмережах, а також суспільство в цілому.
Щоб утримати увагу аудиторії, в 2021 році компанія доведеться ще більше уваги приділити таким темам, як психічне здоров’я, інклюзивність і толерантність. В іншому випадку вони стануть неактуальними для потенційних клієнтів і ризикують втратити більшого числа вже наявних.
Приклад! Яскравим прикладом соціальної свідомості на українському ринку є кампанія #історіїVсередині бренду Libresse. Протягом останніх двох років компанія працює над тим, щоб зруйнувати табуювання поняття менструації. І багато в чому просувати цю позицію їм допомагають соціальні мережі.

Як Libress просуває свою соціальну позицію через соцмережі
Який же найголовніший SMM-тренд 2021?
Пандемія COVID-19 створила унікальні умови для спілкування брендів і користувачів. Їх можна і потрібно використовувати для того, щоб знайти однодумців і налагодити міцний зв’язок. При цьому важливо зберігати баланс між позицією «інфлюенсера» і того, хто чує зворотний зв’язок від аудиторії.
Використовуйте глибинний аналіз, щоб краще зрозуміти споживачів, їх думку про ваш продукт/ послугу і причини, за якими вони з ним взаємодіють.