Контент-маркетинг як ключ до успішного SEO-просування медичного сайту: кейс Porcelain
16.04.2020
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Христина Найчук
Тип послуги: SEO-просування сайту стоматологічної клініки
Проєкт: стоматологічна клініка преміум-сегменту у Києві
Сайт: porcelain-dent.com.ua
Період: березень 2019 г. – лютий 2020 г.
Зміст:
Коротка інформація про компанію:
- комплексний аналіз конкурентів;
- технічна оптимізація сайту;
- аналіз пошукової видачі та збір семантичного ядра;
- робота з інформаційним контентом:
- робота з побудови посилального профілю сайта
Коротка інформація про компанію

Мал. 1. Логотип клініки.
Стоматологічна клініка «Порцелян» — медичний заклад, заснований в 1995 році. З клініки надають всі види стоматологічних послуг за світовими стандартами і протоколами лікування на сучасному обладнанні. З 1998 року «Порцелян» є дійсним членом Асоціації Стоматологів України. У 2001 році отримав найвищий рівень акредитації Міністерства охорони здоров’я. Сертифікований в Carl Zeiss і International SOS.
Стоматологія є частиною медичної групи Porcelain, в яку також входить офтальмологічна клініка «Світ Зору» та клініка естетичної медицини Porcelain Esthetics.
Основні цілі проєкту
Звертаючись в Webpromo, клієнт поставив дві основні мети проекту:
- Залучення цільового трафіку з органічного пошуку на сайт.
- Збільшення видимості сайту по цільових запитах в пошукових системах.
Спираючись на ці цілі, ми і почали вибудовувати нашу стратегію SEO-просування сайту стоматологічної клініки porcelain-dent.com.ua.
Стратегія SEO-просування
Для того щоб стратегія спрацювала і в підсумку принесла вимірні результати, ми провели:
- комплексний аналіз конкурентів в ніші;
- технічну оптимізація сайту;
- аналіз пошукової видачі і збір семантичного ядра;
- роботу з інформаційним контентом;
- роботу з побудови довідкового профілю сайту.
Комплексний аналіз конкурентів
Даний етап включав в себе контрольний аналіз конкурентів, аналіз трафіку і пошукових запитів, за якими ранжуються конкуренти, а також аналіз тематичної стратегії конкурентів і структури їхніх сайтів.
Він дозволив виявити наступні особливості SEO-просування сайтів медичної тематики:
- успіх залежить від продуманої структури і наявності цільових сторінок під ключові запити;
- додаткові PR-кампанії збільшують брендовий органічний трафік на сайт;
- необхідний великий обсяг посилальної маси (за рахунок PR-статей + крауд-маркетингу);
- блог є потужним каналом залучення додаткового трафіку.
Забігаючи наперед, скажемо, що останній пункт і ліг в основу нашої стратегії просування. Раніше ми писали про те, що контентне SEO – це вкрай важливий аспект просування сайтів медичної тематики. Але про все по порядку.
Технічна оптимізація сайту
На етапі аналізу технічного стану сайту ми підготували рекомендації, які важливі для успішного просування проекту і поліпшення поведінкових факторів:
- відключення прелоадера на внутрішніх сторінках сайту;
- оптимізація швидкості завантаження контенту;
- усунення дублювання сторінок;
- приведення URL-адрес до ЧПУ-формату;
- оптимізація сайту під мобільні пристрої;
- впровадження хлібних крихт;
- усунення зайвих редиректів.
Аналіз пошукової видачі та збір семантичного ядра
Протягом усього періоду робіт семантичне ядро постійно розширювалося. Цього вимагала оптимізація сторінок послуг та інформаційних статей в блозі для кількох мовних версій.
Збір семантичного ядра включав такі етапи:
- аналіз семантики конкурентів;
- збір та кластеризація пошукових запитів для блогу і цільових сторінок;
- підготовка рекомендацій щодо створення контенту для сторінок на основі зібраної семантики.
Робота з інформаційним контентом
Під час проведення аналізу ніші і можливостей для конкуренції було виявлено, що значну частину видачі у сайтів-конкурентів складають інформаційні статті. Цільова аудиторія цікавиться нюансами і особливостями лікування зубів перед безпосереднім відвідуванням стоматологічної клініки. Орієнтуючись на пошукові запити користувачів, було зібрано семантичне ядро для підготовки контенту, в якому потенційні клієнти клініки змогли б знайти відповіді на свої питання. А нашими головними вимогами до контенту для сайту стали:
- Корисність. Статті повинні містити корисну і достовірну інформацію, тобто опис симптомів хвороби, причин, методів і етапів лікування, ціну і т. д.
Користувач, що потрапив на сторінку, зобов’язаний отримати відповідь на своє питання. Якщо користувач повернувся в пошук і продовжив шукати на інших сайтах, значить, ваш контент не працює.
- Експертність. Тексти для сайту повинні бути підготовлені практикуючими лікарями.
- Читабельність. З огляду на те, що в тексті описується лікування різних стоматологічних проблем і використовується медична термінологія, то дуже важливо, щоб контент був написаний доступною для сприйняття мовою.
- Відповідність SEO-параметрам. Мова про унікальність, водності, наявності ключових слів та ін. Технічних вимогах до контенту, за якими його «оцінюють» пошукові системи.
Приклади статей

Мал. 2. Скріншот статті «Пульпіт зуба: симптоми і лікування» на сайті porcelain-dent.com.ua.
Корисний експертний контент дуже важливий для SEO-просування сайту YMYL-тематики. Те, що такі статті «люблять» пошукові системи, завдяки чому в рази збільшується органічний трафік на сайт, можна побачити на прикладі статті «Пульпіт зуба: симптоми і лікування».

Мал. 3. Зростання трафіку на статтю «Пульпіт зуба: симптоми і лікування».
Або статті «Прорізування зубів у дітей: гід для батьків».

Мал. 4. Скріншот статті «Прорізування зубів у дітей: гід для батьків» на сайті porcelain-dent.com.ua.

Мал. 5. Зростання трафіку на статтю «Прорізування зубів у дітей: гід для батьків».
Робота з побудови посилального профілю сайту
При аналізі посилальної маси сайту були виявлені наступні проблеми:
- мала кількість донорів;
- відсутність зростання кількості донорів;
- посилання з неякісних ресурсів.
При побудові посилального профілю сайту важливо робити акцент на якості, тематичність донорів і їх плавному стабільному зростанні. З огляду на, що представництва клініки знаходяться тільки в Києві, важливо дотримуватися регіональність посилальної маси. У напрямку зовнішньої оптимізації були проведені наступні роботи:
- аналіз довідкових профілів конкурентів для отримання бази донорів, загальних для цих конкурентів в ніші;
- відхилення неякісних посилань;
- використання природного різноманітного анкор-листа з акцентом на брендову складову;
- отримання посилань з якісних ресурсів. Контент для зовнішніх ресурсів створювався з урахуванням специфіки та тематики ресурсу, на якому планується його розміщення;
- використання крауд-маркетингу.
В результаті проведених робіт вдалося отримати стабільне зростання посилальної маси сайту. Так виглядає графік посилальної маси сайту porcelain-dent.com.ua

Мал. 6. Зростання посилальної маси сайту porcelain-dent.com.ua.
Використання різних анкоров і типів посилань допомогло зробити анкор-лист сайту схожим на природний.

Мал. 7. Анкор-лист сайту porcelain-dent.com.ua.
Внаслідок використання регіональних площадок-донорів кількість доменів в зоні UA складає 41% від загальної кількості.

Мал. 8. Кількість посилаються доменів.
Результати
Дотримання розробленої стратегії просування сайту стоматологічної клініки дозволило збільшити кількість сеансів: за період просування з березня 2019 року по лютий 2020 р трафік виріс з 4970 до 55 000 сеансів на місяць. Нижче представлені дані Google Analytics з органічного трафіку за цей період:

Мал. 9. Приріст органічного трафіку за весь період SEO-просування porcelain-dent.com.ua.
У порівнянні з минулим роком вдалося отримати приріст трафіку на 861% (!):

Мал. 10. Порівняння приросту органічного трафіку porcelain-dent.com.ua з минулим роком.
У період просування з березня 2019 року по лютий 2020 р видимість домену в пошуковій системі Google збільшилася в 13,7 разів:

Мал. 11. Графік збільшення видимості домену в пошуковій системі Google.
Кількість ключових фраз в пошуку виросло в 17 разів і продовжує зростати:

Мал. 12. Графік збільшення кількості ключових фраз.
Короткі висновки
Для досягнення поставлених цілей важливою є розробка правильної стратегії на старті проекту.
- Комплексний аналіз конкурентів і ніші в цілому відіграє ключову роль в розробці стратегії просування.
- Контент повинен бути корисний. Якщо давати користувачам експертні відповіді на їхні запитання вони будуть повертатися на сайт з багажем довіри, в результаті за послугами захочуть звернутися саме до експертів.
- Сайт повинен оновлюватися. Контент на сайті завжди повинен бути актуальний і періодично доповнюватися.
- Посилання все ще працюють. Нарощування маси має проводитися на постійній основі, контрольний профіль повинен бути «природними».
- Спеціаліст повинен бути занурений в тематику проекту для того, щоб враховувати всі нюанси ніші. Також дуже важлива залученість самого бізнесу в процес просування, так як швидкість впроваджень по технічної та тематичної частини безпосередньо впливають на швидкість отримання результатів.