SEO-просування маркетплейса автозапчастин на зарубіжний ринок: кейс boodmo.com
09.11.2018
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Віталій Артеменко
Тип послуг: пошукове просування маркетплейса автозапчастин на зарубіжний ринок Проєкт: boodmo Сайт: boodmo.com Результат:
Період робіт: листопад 2015 г. – жовтень 2018 г. |
![]() |
Ми виводили продукт на ринок Індії. Найчастіше нові продукти, які вводяться, орієнтовані на західні ринки, де є високомаржінальний дохід. Але якщо подивитися на ринок Індії, за рахунок кількості населення країни цей ринок був досить привабливим з точки зору розвитку e-commerce-проектів.
За прогнозами e-commerce-проекти в країнах Азії на індійському ринку займали лідируючі позиції. Також, якщо аналізувати доходи населення і середній рівень життя в Індії, можна говорити, що купівельна спроможність у середнього класу фактично дорівнювала європейської.
Основні цілі проєкту:
- Виведення продукту на ринок.
- Відкриття продукту для індексації.
- Отримання максимального органічного трафіку.
Ми поставили внутрішні завдання, яких необхідно було досягти для залучення максимальної органічного трафіку на сайт:
- Проведення внутрішньої оптимізації сайту.
- Формування та доопрацювання структури проекту.
- Підтримка і контроль технічної реалізації.
- Проведення активної фази просування сайту.
Якщо говорити спочатку, будь-який проект, який ми беремо в розвиток, має свою основу: для початку це повинен бути з цікавим користувачеві контентом, що дозволяє приводити отриманий цільовий трафік до конверсії.
Визначення стратегії робіт проєкту
Проведение всех этих работ позволило достичь максимального эффекта от нашего SEO-продвижения. |
![]() |
Специфіка роботи під час запуску
Проект «boodmo.com» ми фактично запускали, як новий проект, як стартап. Особливістю стартапу є тривалий час, який витрачається на проект, тому що фактично немає аналогів цього сайту, і доводиться досліджувати суміжні ніші на ринку Індії. Детальний аналіз ніші дозволив створити стратегію і застосувати її в роботі.
1. Аналіз сайту та контенту
Перевірка семантичного ядра
Ми провели аналіз семантичного ядра, потім більш детально пропрацювали структуру сайту.
Ми зрозуміли, що структура вимагає розширення для залучення максимальної кількості трафіку.
Сайт boodmo.com прийшов до нас на стадії доопрацювання, він був закритий від індексації. На сайті були розділи, які виділені чорним на слайді. Після аналізу семантики ми визначили попит на ринку і створили додаткові сторінки (вони виділені червоним кольором) для того, щоб охопити більше пошукових запитів, які нам дадуть більше трафіку. Це були НЧ-запити, які ведуть на сайт, як правило, більше 90% трафіку.
Робота над структурою сайту
Ми пропрацювали структуру модельного ряду. Раніше для кожної конкретної моделі, наприклад BMW X5 (E-70), була окрема сторінка. Але так як запити йшли тільки в плані модельного ряду — «запчастини на BMW X5», такі сторінки були безглузді в плані конфликто-релевантності, і вони мало чим відрізнялися, у них була низька унікальність. Тому ми створили сторінки модельного ряду:
Далі ми створили модельний ряд сторінки підгрупи запчастин. На сторінках модельного ряду і марок авто зробили перелинковку на підгрупи запчастин, що посилило внутрішнім вагою ранжування цих сторінок.
Була створена єдина структура URL і єдиний доступ до сторінки товару. Товари запчастин, які підходили різним моделям, були доступні в різних каталогах, Через це відбувалося дублювання: один і той же товар знаходився під різними URL-адресами. Ці сторінки були перероблені і прив’язані до одного каталогу, який називався «Каталог». Також були налаштовані «хлібні крихти» на перелинковку.
2. Внутрішня оптимізація
Кроки, які ми зробили:
- Закрили доступ для сканування сайту різними ботами. Щоб розвантажити сервер, ми проаналізували логи сервера, вирахували ботів і закрили їм доступ на сайт. Це підвищило швидкість роботи сайту та зменшило швидкість завантаження, що виявилося великою перевагою для ранжирування.
- Зробили наскрізний блок для перелинковки з найважливішими посиланнями і сторінками. Ми поставили посилання для більш пріоритетних для нас, більш частотних по семантиці розділів з головного меню.
- Винесли контент в зону першого екрану. Якщо він знаходиться в першій зоні екрану, то ключові фрази, які є в даному контенті, краще впливають на ефективне ранжування в пошуку.
- Зробили розмітку для товарів з одним і з декількома продавцями.
Ми фіксували вартість товару від одного продавця (покупець міг придбати цей товар тільки за окрему одиницю). Якщо ж конкретний товар поставлявся на сайт декількома продавцями (сайт – маркетплейс), то вказувався діапазон цін, наприклад: «Ви можете придбати даний товар від $ 50 до $ 150». В такому випадку покупець розумів, що у нього є вибір, альтернатива.
Поліпшення індексації: пагінація:
Для того, щоб максимально ефективно сканувати всі сторінки пагінацію, застосовувалася така схема для великих каталогів: була перша, друга, третя сторінка, потім посилання на сторінку 100, 200 … 1000 і т. Д. Для середніх товарів ми залишили стандартну схему. Оскільки було збільшено кількість товарів на одній сторінці, це прискорило завантаження сторінки, але зменшило кількість вкладеності, що теж було нам корисно.
Перехід на https://
Якщо говорити про перехід на https://, на початку року ми прийняли рішення перевести сайт на захищений ssl-протокол. Моментальний перехід проекту з одного протоколу на другий приніс деякі побічні ефекти, так як змінився фактична адреса сторінки, і до вирішення цього питання потрібно було приступати дуже точково, з великою часткою уваги.
Для того, щоб максимально швидко проіндексувати сайт, склеїти сторінки, з меншими втратами перейти на протокол https, ми застосували наступну схему:
- Створили другу карту сайту з адресами сторінок з протоколом https://.
- Налаштували тимчасовий редирект 302 зі сторінок https:// на http:// протокол.
- Відправили карту сайту, щоб ці сторінки склеїлися, а після склейки сторінок налаштували зворотний редирект 301 з http:// на https:// протокол.
- Пропінгувати трафіковий сторінки через Add URL таким способом, щоб вони швидше переіндексувати, склеїли.
- Додали окремий проект в Search Console з https:// — повторно відправили sitemap для склеювання. Після того, як всі сторінки склеїлися, ми видалили sitemap з http: // протоколом.
Перехід на https:// позитивно вплинув на зростання позицій, і деякі запити, які були за сотнею, увійшли в ТОП-10. Може бути, це співпало з іншими оновленнями, але факт залишився фактом.
3. Стратегія статейного маркетингу
У нас було прийнято два формати роботи з контентом – статейний і відео. У статейному ми аналізували інформаційні запити з даної тематики, зібрали семантику, привели більш частотні, сформували ТЗ з написання такого конкурентного контенту.
Просування відеомаркетінга
Ми провели більш детальний аналіз західних ринків (США). Переглянули інформаційні, пошукові запити і ті, які містили відеоконтент в пошуку.
За аналогією із західним ринком, ми підготували такий же відеоконтент для ринку Індії. Там не було такого високого конкурентного розвитку, ми були першими і отримали додаткове ранжування, оскільки YouTube зараз дає хороші результати додатково для залучення трафіку.
4. Зовнішня оптимізація
![]() |
75% ефективності зовнішніх посилань дають статейні посилання — ефективне розміщення статейних посилань. Решта 25% — решта маси посилань. Цей розподіл (приблизний контрольний профіль) проводилося на аналізі ніші не тільки в Індії, але і на інших пошукових ринках. Крім статейних посилань, форуми, каталоги, соцмережі, UGC-сайти і коментарі дають статейні посилання приблизно в рівній пропорції. |
Збір бази донорів
Ми використовували всім відомий сервіс Ahrefs, SimilarWeb і сервіс replay для персоніфікованої розсилки веб-майстрам. Це дало нам швидкий і більш ефективний фідбек.
Ми аналізували сайти конкурентів тих донорів, які посилалися на них, але не посилалися на нас. Ми дивилися, вибирали якісні і поставили з них посилання на нас.
Також ми дивилися Top Sites, більш трафіковий сайти, відбирали ті, які більше підходили і з якими ми могли зв’язатися і працювати Ми дивилися також на конкурентів, які домени відгукувалися на них, і з яких доменів були переходи. Ми працювали над тим, щоб посилання були ефективні, робітники і давали додатковий трафік, тому що трафік для нас був головною метою.
Наводимо приклади посилань, які отримали:
- UGC – https://medium.com/@arjun_armad/saving-time-in-auto-repair-with-spare-parts-catalogues-30ef30715175
- Directories – https://yellowpages.webindia123.com/d-t/Demo/Gurgaon/Boodmo-Spare-Part-Experts/11044/
- News/Articles – https://yourstory.com/2017/11/ukrainian-entrepreneurs-bet-on-indian-auto-components-market/
Посилальна динаміка
Ми отримали позитивний приріст динаміки. Головним критерієм для нас було якість, а не кількість посилаються доменів.
5. Оцінка результатів:
- Відкрили сайт для індексації.
- Розширили структуру сайту.
- Вивели сайт в топ по ключовим високочастотним запитам.
- Збільшили видимість сайту і кількість трафіку.
Загальне зростання за основними ключовими запитами:
Органічні ключові слова:
Загальне зростання трафіку по GA:
Загальне зростання трафіку по GA:
Завдяки вірної стратегії та командному підходу ми створили правильну структуру для розвитку бізнесу. Клієнт отримав можливість відбити свої інвестиції незабаром. | ![]() |