Встигніть перейти на Google Analytics 4: чекліст по створенню та налаштуванню
20.04.2023
Зміст
1. Що таке Google Analytics 4?
2. Чому варто перейти на Google Analytics 4 вже зараз?
3. Як створити та налаштувати Google Analytics 4: покрокова інструкція для маркетологів та веб-аналітиків
4. Інструкція як встановити GA4 на сайт
4.1. Перший спосіб – додати тег GA4 напряму до коду на кожній сторінці вашої платформи
4.2. Другий – додати Google Analytics 4 на ваш сайт через Google Tag Manager
Що таке Google Analytics 4?
Google Analytics 4 – нове покоління Analytics, що дає змогу збирати дані з веб-сайтів і додатків. GA4 відрізняється від Universal Analytics концепцією збирання даних. В Universal Analytics дані збираються на основі переглядів сторінок, у Google Analytics 4 – на основі подій.
Ще кілька нововведень GA4:
- збирає дані веб-сайту й додатка, щоб краще відстежити шлях клієнта до конверсії;
- має налаштування, що забезпечують захист конфіденційності, наприклад відстеження без файлів cookie, і може моделювати поведінку й конверсії;
- включає функції, що спрощують прогнозування показників;
- інтегрується в медіаплатформи, щоб покращувати взаємодію з веб-сайтами й додатками.
💙Більше фішок Google Analytics 4, зокрема про цікаві для маркетологів показники та звіти, читайте в чеклісті по налаштуванню GA4, який днями вийде в нашому телеграм-каналі.
Чому варто перейти на Google Analytics 4 вже зараз?
У підтримці Google попереджають – із 1 липня 2023 року стандартні ресурси Universal Analytics припинять обробляти нові запити. У ресурсах Analytics 360 це відбудеться 1 липня 2024 року.
Тому ми рекомендуємо якнайшвидше перейти на Google Analytics 4. Так ви зможете накопичити достатньо даних у новому інтерфейсі, щоб майбутнє відключення Universal Analytics не вплинуло на вашу роботу.
Як створити та налаштувати Google Analytics 4: покрокова інструкція для маркетологів та веб-аналітиків
Якщо ви вже маєте обліковий запис Google Analytics із ресурсом Universal Analytics, вам необхідно створити ресурс нового типу. Для цього варто клікнути на кнопку «Створити ресурс» у меню адміністратора Google Analytics. Якщо ні, то спочатку створіть акаунт у Google Analytics, а тоді переходьте до створення ресурсу Google Analytics 4.
Як створити та налаштувати ресурс Google Analytics 4 ― чекліст від Webpromo
Перед вами з’явиться блок із чотирма кроками створення ресурсу: «Створення ресурсу», «Бізнес деталі», «Бізнес цілі» та «Збирання даних».
На першому кроці потрібно вказати назву ресурсу (назва сайту або ж його URL без https), часовий пояс для звітів (! вказуйте той, в якому працює ваш сайт) та валюту (якщо ваш сайт діє як маркетплейс, то обов’язково оберіть саме ту валюту, в якій здійснюються продажі).
Другий крок – «Бізнес деталі».
Це новий параметр Google Analytics. Тут вам варто обрати категорію галузі, в якій працює ваша компанія. Google пропонує широкий вибір, однак, якщо й цього замало, то є варіант «Інший вид діяльності». Окрім цього, зазначте розмір компанії за кількістю співробітників.
Далі – «Бізнес цілі». Ще одна новинка від GA4.
Google пропонує вибрати серед таких:
- залучення потенційних клієнтів;
- збільшення кількості онлайн-продажів;
- підвищення рівня поінформованості про бренд;
- аналіз поведінки користувачів;
- отримувати базові звіти.
Вибір цілі залежить від формату вашої сторінки та інформації, яку ви бажаєте отримати за допомогою Google Analytics.
Не можете обрати одну? Не хвилюйтеся – можна відмітити кілька цілей одночасно.
Після цих трьох кроків активується кнопка «Створити» і ви зможете створити Google Analytics 4 та перейти до її налаштування.
Тепер ви маєте доступ до четвертого етапу – «Збирання даних». На цьому кроці оберіть платформу, з якої збиратимете дані, та налаштуйте потік даних.
Ви можете обрати одну платформу та продублювати тег потоку на всі платформи, однак такий крок може призвести до некоректності отриманих даних. Не полінуйтеся та створіть різні.
Під час налаштування потоку даних, Google Analytics 4 тепер пропонує обрати розширену статистику. З’явилися нові параметри, зокрема прокручування, взаємодії з формою або з відео, завантаження файлів та подібне.
💬«Якщо ви плануєте встановлювати Google Analytics 4 на вашу платформу через Google Tag Manager, то дані про взаємодію з формою краще налаштовувати вручну. Якщо ні, тоді залишайте цей пункт для статистики від GA4», – радить веб-аналітик Webpromo Михайло Кулик.
На цьому створення Google Analytics 4 завершено. Тепер вам лишилося встановити новий ресурс на вашу платформу.
Інструкція як встановити GA4 на сайт
Зробити це можна двома способами:
Перший – додати тег GA4 напряму до коду на кожній сторінці вашої платформи
Для цього у вікні «Вказівки зі встановлення» оберіть вкладку «Установити вручну» та скопіюйте отриманий тег та вставте у код кожної сторінки вашого сайту після елемента.
Другий – встановлення через Google Tag Manager
Цей спосіб рекомендує й наш веб-аналітик Михайло Кулик. Чому? Керувати сервісом Tag Manager простіше, ніж вручну копатися в коді, а отже вам не доведеться звертатися до розробника сайту за допомогою у переході на GA4. Та й загалом тег менеджер відкриває ширший функціонал – об’єднує можливості кількох різних сервісів аналітики в одному місці.
Інструкція як додати Google Analytics 4 на ваш сайт через Google Tag Manager
У потрібному вам контейнері Менеджера тегів Google:
- Натисніть Теги > Створити. Додайте назву та в розділі Конфігурація тегу виберіть «Google Analytics: конфігурація GA4».
- Налаштуйте тег.
- У полі «Ідентифікатор потоку даних» введіть ідентифікатор із префіксом “G-“.
Скопіюйте його з вкладки «Деталі про веб-потік» раніше створеного потоку GA4.
- Додайте активатор тегу «Initialization – All pages».
Готово! Лишилося лише перевірити чи коректно працює тег. Для цього натисніть «Попередній перегляд» новоствореного тегу. Після цього відкриється Tag Assistant. Укажіть URL-адресу свого сайту та переконайтеся, що тег Google Analytics: конфігурація GA4 запускається під час завантаження сторінки.