Google Tag Manager: можливості та налаштування
20.04.2023
Зміст
- Що таке менеджер тегів Google Tag Manager?
- Для чого використовують Google Tag Manager?
- Кому й чим допоможе використання Гугл Тег Менеджера?
- Переваги та недоліки Гугл Тег Менеджера
- Як влаштований Google Tag Manager?
- Встановлення Google Tag Manager: універсальний спосіб
- Як налаштувати Google Analytics за допомогою Google Tag Manager?
- Як встановити піксель Facebook?
- Можливі проблеми роботи з Гугл Тег Менеджером
- Висновки: які задачі реально вирішує Гугл Тег Менеджер
Що таке менеджер тегів Google Tag Manager
Google Tag Manager (GTM) – це безкоштовна комплексна система керування тегами. Диспетчер тегів дозволяє додати та налаштувати теги відстеження активності користувачів різних систем аналітики на сайт без допомоги програмістів.
Для чого використовують Google Tag Manager
Google Tag Manager – інструмент, який використовується для аналізу успіху рекламної кампанії, тестування окремих елементів сайту та коригування промоції бренду.
За допомогою Гугл Тег Менеджера маркетолог може відстежити всі можливі дії користувача на сторінці, зокрема:
- перехід за посиланнями;
- натискання кнопок;
- заповнення форми;
- додавання товарів у кошик;
- видалення товарів із кошика;
- завантаження файлів;
- участь в опитуванні про користування сайтом;
- скролінг тощо.
Кому й чим допоможе використання Гугл Тег Менеджера?
Маркетологам, піар-менеджерам, редакторам та іншим фахівцям, які працюють у сфері реклами та маркетингу. Система відкриває можливості для більш самостійної та автономної роботи з веб-сервісами, моніторингу ключових показників ефективності сайту та зручної аналітики.
Власникам невеликих сайтів. Завдяки диспетчеру тегів, налаштування зовнішніх сервісів на сайті стає простішим та дозволяє зайвий раз не залучати веб-майстрів.
Компаніям, що працюють у сфері діджитал-маркетингу. Сервіс корисний для керування обліковими записами замовників.
Переваги та недоліки Гугл Тег Менеджера
Тег менеджер корисний сервіс, однак є кілька нюансів:
- встановлення коду GTM на ваш сайт передбачає, як мінімум, знання з верстки. Якщо таких технічних знань немає, то доведеться звертатися до спеціаліста або проходити попереднє навчання;
- під час роботи з Гугл Тег Менеджером варто бути обережними, щоб випадково не видалити чи не пошкодити код контейнеру GTM. Це не смертельно, однак додасть мороки. Адже так ви зламаєте всі теги, які створили за допомогою контейнеру. Доведеться вручну шукати та виправляти помилки.
Хоч Google Tag Manager вимагає певних технічних знань, однак, якщо все ж вдалося його налаштувати, то він значно зекономить час та ресурси.
Використання Гугл Тег Менеджера має такі переваги:
- зменшення залежності від розробників сайту: ви можете швидко й просто додавати маркетингові теги та керувати ними без допомоги IT-спеціалістів;
- швидке тестування та налаштування: система дозволяє попередній перегляд, тестування та налаштування змін перед розміщенням їх на веб-сайті. Ця функція допомагає запобігти помилкам і зменшує потребу в тестуванні на живому або проміжному сайті;
- збереження версій: GTM створює та реєструє нову версію коду щоразу, коли ви публікуєте зміни. Це дозволяє переглядати минулі та поточні зміни та, за потреби, повертатися до попередніх версій;
- збільшення швидкості роботи сайту: використання Диспетчера тегів дозволяє скоротити код сайту, що позитивно впливає на швидкість завантаження веб-сторінок;
- робочі області: Тег Менеджер дозволяє учасникам команди працювати одночасно в кількох робочих областях, не перезаписуючи прогрес один одного. А використання Tag Manager 360 дозволяє надати доступ до тегів більшій кількості користувачів та визначити рівень доступу до певних сторінок;
- проста конфігурація багатьох популярних інструментів: ви можете легко додати інструменти та теги відстеження до коду свого веб-сайту за допомогою фрагментів коду або наявних шаблонів (наприклад, для Google Analytics, Pinterest, Google Ads тощо) із галереї шаблонів спільноти.
Як влаштований Google Tag Manager
Tag Manager складається з чотирьох основних елементів:
- теги;
- тригери;
- змінні;
- рівень даних.
Що таке теги?
Тег – це фрагмент коду, який вам необхідно розмістити на вашому сайті без внесення змін до вихідного коду. Вони повідомляють тег менеджеру, що робити.
Приклади поширених тегів:
- універсальний код відстеження Google Analytics або код відстеження GA4;
- код ремаркетингу Adwords;
- код відстеження конверсій Adwords;
- пікселі Facebook.
Що таке тригери?
Тригери – це умова запуску певного тегу. Завдяки ним Tag Manager розуміє, коли, де або як робити те, що ви хочете.
Приклади поширених тригерів:
- перегляди сторінок;
- натискання посилань;
- подання форми;
- завантаження документу та под.
Що таке змінні?
Змінні – це додаткова інформація, яка може знадобитися GTM для роботи вашого тегу та тригера.
Як використовувати змінні Гугл Тег Менеджера?
Змінні використовуються у двох випадках:
- для зберігання даних, що використовуються при активації тригерів;
- для зберігання та передачі даних, які використовуються під час роботи тегів.
У багатьох випадках для роботи достатньо активації вбудованих змінних, які постійно оновлюються. Наразі доступні такі категорії: Сторінки, Утиліти, Помилки, Кліки, Форми, Історія, Відео, Прокручування, Видимість.
Що таке рівень даних?
Рівень даних – це об’єкт JavaScript, який використовується для передачі інформації з веб-сайту до контейнера Менеджера тегів. Завдяки ньому можна присвоювати значення змінним і запускати активатори тегів.
Система може обробляти такі категорії інформації:
- дані про товар: назва товару, ціна, категорія;
- інформація про маркетингову кампанію: джерело трафіку, засіб;
- дані про трансакції: сума кошика, дата оплати;
- інформація про клієнта: новий або постійний клієнт.
Встановлення Google Tag Manager: універсальний спосіб
Щоб налаштувати Google Tag Manager, увійдіть у свій обліковий запис Google і перейдіть до Tag Manager.
Натисніть “Створити обліковий запис”, щоб створити обліковий запис для своєї компанії чи організації.
Далі введіть назву облікового запису та оберіть свою країну.
! Google рекомендує, щоб кожна компанія створювала лише один обліковий запис незалежно від того, чи є у вас один веб-сайт чи кілька. Назва вашої компанії може служити назвою вашого облікового запису.
Додайте також назву контейнеру. Ваш контейнер – це фрагмент коду, який ви додасте на свій веб-сайт, щоб GTM працював. Зазвичай використовують один контейнер для одного веб-сайту. Тому назва вашого контейнера може бути назвою або URL-адресою вашого веб-сайту. Після цього оберіть потрібну вам “Цільову платформу”.
Після введення всіх необхідних даних, активується кнопка “Створити”. Натисніть її, щоб отримати обліковий запис Google Tag Manager і свій перший контейнер.
Перед вами з’являться два спливаючі вікна – умови використання та фрагменти коду, які потрібно додати на свій сайт, щоб завершити встановлення GTM. Код Гугл Тег Менеджера ділиться на 2 частини.
Першу частину коду потрібно вставити в тег < head >. Другу– після тега < body >.
Зауважте: “Друга частина коду – резервна. Вона потрібна лише у випадку, якщо на сайті заблоковані скрипти JavaScript. Тоді, у разі блокування першої частини, друга спрацює та запустить GTM. Однак у 99% випадків зараз це не актуально, адже скрипти вже майже ніхто не блокує”, – пояснює веб-аналітик Webpromo Михайло Кулик.
Чи можна поставити першу частину коду не в < head > ?
Так, ви можете додати код GTM, наприклад, у < body >, однак все ж рекомендуємо поставити в < head > або якомога ближче до нього. Адже чим вище на сторінці знаходиться фрагмент, тим швидше він завантажується. Так ви зможете зафіксувати більше відвідувачів і побачити, як вони поводяться. Зокрема, визначити відсоток трафіку, який повертається ще до того, як сторінка повністю завантажиться.
Як налаштувати Google Analytics за допомогою Google Tag Manager
Мабуть одне з перших, що ви захочете налаштувати за допомогою Google Tag Manager, – це Google Analytics.
Як це зробити?
- зареєструвати обліковий запис Google Analytics;
- створити змінну типу «Налаштування Google Analytics».
- створити тег із наступними налаштуваннями:
тип тега – Universal Analytics;
тип відстеження – Перегляд сторінки;
налаштування Google Analytics – у цьому пункті вибираємо змінну, яку ми створили на попередньому пункті або вводимо ідентифікатор ресурсу у форматі UA-XXXXXXXX-X;
у пункті Тригери обираємо All Pages та натискаємо кнопку “зберегти”, щоб новий тег з’явився у вашій робочій області.
Після цього потрібно додати тег на ваш сайт. Для цього варто внести зміни, скориставшись кнопкою “відправити” у вашій робочій області.
Перед вами з’явиться вікно, в якому слід додати назву версії та натиснути “опублікувати”.
Готово! Google Analytics збирає дані з вашого сайту.
Як встановити піксель Facebook
Спочатку варто створити власний Facebook Pixel в Event Manager Meta Business.
Для цього відкрийте Event Manager та натисніть кнопку “Підключити джерела даних”, серед отриманих варіантів оберіть “Інтернет”.
Додайте назву Пікселю та натисніть “створити”.
Після того, як створили Pixel, переходьте до встановлення його на ваш сайт.
Наразі існує два варіанти налаштування: автоматичне та ручне.
Для ручного варто виконати наступні дії:
- оберіть пункт “додати код пікселя на сайт вручну” та скопіюйте отриманий код;
- відкрийте робочу область Google Tag Manager та створіть тег із такими налаштуваннями:
- Тип тегу – користувацький HTML;
- у поле HTML вставити код Pixel;
- у Налаштуваннях активації тегу обрати Один раз на сторінку;
- у пункті Тригери обираємо All Pages.
Після цього лишається лише опублікувати тег за схемою, описаною в розділі про налаштування Google Analytics.
Для автоматичного налаштування слід обрати “використання партнерської інтеграції”. Серед партнерів Meta обирати варіант установки через Google Tag Manager. Надайте доступ до вашого GTM (вкажіть email, за яким реєструвалися в диспетчері тегів та натисніть “Дозволити”), вкажіть потрібний акаунт та контейнер.
Піксель встановлено. Перевірте чи з’явився він серед тегів у вашому контейнері Tag Manager.
Можливі проблеми роботи з Гугл Тег Менеджером
- Неправильний код GTM або його відсутність на сайті
Якщо ви працюєте з багатьма сайтами через Google Tag Manager, то помилково можете переплутати код необхідного контейнера. Порівняйте чи збігається ідентифікатор контейнера GTM, в якому ви працюєте, з кодом gtm, встановленому на сайті.
- Встановили код Google Tag Manager та не прибрали код Google Analytics
Якщо ви вирішили працювати з Google Analytics через GTM, то обов’язково перевірте чи видалили ви раніше встановлений код GA.
- Не внесли зміни до режиму попереднього перегляду
Наприклад, під час перевірки коректності роботи нових тегів перед публікацією, ви помітили помилку. Тож ви повертаєтеся до гугл тег менеджера та виправляєте її. Після цього переглядаєте сайт, а помилка не зникла. Що сталося? Ймовірно, ви забули оновити режим роботи попереднього перегляду. Не забувайте про цей момент.
- Забули опублікувати налаштування
Уявімо, що ви налаштували всі теги, тригери, змінні, перевірити коректність їх роботи та впевнилися, що все працює правильно. Щоправда через певний час ви заходите в Google Analytics та не бачите статистику нового налаштування через GTM. Що сталося? Ви забули найголовніше – опублікувати зміни налаштувань в Google Tag Manager.
Запам’ятайте: після внесення змін та їх перевірки, завжди натискайте кнопку “відправити” у вашій робочій області Гугл Тег Менеджера. У новому вікні додавайте назву нової версії та натискайте “опублікувати”. Тільки після цього нові налаштування запрацюють на вашому сайті.
Висновки: які задачі реально вирішує Гугл Тег Менеджер
Tag Manager – це універсальний інструмент, який може спростити процес встановлення та керування маркетинговими інструментами та відстеження важливих дій на сайті.
До появи GTM розробникам треба було запрограмовувати коди відстеження Аналітики для кожної окремої сторінки, а коли доходило діло до оновлення, то доводилося фіксити купу кодів окремо. Гугл Тег Менеджер набагато спрощує керування аналітикою – тепер всі ваші теги можуть знаходитися в одному місці та ви зможете керувати ними без програмістів.
Також Tag Manager допомагає виявити помилки у тегах на вашому сайті. Функція попереднього перегляду показує, які теги активні, а які ні. Він також включає інформацію щодо тригерів, що запускають теги, й дані, що містяться в тегах відстеження. Так значно спрощується пошук та усунення несправностей та виправлення помилок.
Окрім цього, Гугл Тег Менеджер корисний для налаштування ремаркетингу, відстеження результатів a/b тестування та слідкування за використанням користувачами фільтрів на майданчику, чекбоксів, форм тощо.
Це тільки частина переваг цього сервісу, але, на нашу думку, й їх достатньо, щоб приступити до налаштування Google Tag Manager вже зараз.