Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Формула ROAS, ROMI, ROI: розрахунок та застосування в digital-маркетингу

Формула ROAS, ROMI, ROI: розрахунок та застосування в digital-маркетингу

16.02.2022

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Запуск рекламної кампанії потребує розрахунку бюджету. У маркетингу є кілька метрик, з допомогою яких можна порахувати, наскільки ефективно працює кампанія. Сума повернення інвестицій у рекламу або проект дає розуміння того, які інструменти дають результат, що потрібно змінити, щоб витрачати менше, а заробляти більше. У статті розбираємо основні показники ROAS, ROMI, ROI та форму обчислення. Як правильно розрахувати маркетинговий бюджет, щоб вигідно інвестувати?

Зміст:

1. Що таке ROAS? Формула розрахунку

2. Що таке ROMI? Формула розрахунку

3. ROAS проти ROMI: що краще?

4. Що таке ROI? Формула розрахунку

5. Відмінність ROAS, ROMI, ROI: що рахувати?

6. Резюме

Формула ROAS



 

Що таке ROAS? Формула розрахунку

ROAS розшифровується як Return on Advertising Spend, що буквально означає окупність витрат на рекламу.

Показник розраховується у відсотках. Якщо у вас кілька компаній, формула ROAS відобразить ефективність виконаної роботи у кожному проекті.

Результати показує:

  • 100% — компанія вийшла у нуль;
  • більше 100% — прибуткова;
  • менше 100% — збиткова.

На відміну від інших метрик (трафік або конверсії) формула ROAS визначає суму чистого прибутку від рекламної кампанії або, навпаки, її неефективність з конкретного рекламного каналу. Якщо застосовувати кілька інструментів у маркетинговій стратегії, тоді можна оцінити, наскільки якісно кожен із них функціонує, чи потрібно використовувати інші методи в майбутньому.

Відстеження цього показника в діджитал-маркетингу допомагає:

  • розпочати оптимізацію рекламних витрат;
  • контролювати зміни;
  • змінити тактику просування;
  • розподілити бюджет на “слабкі” канали чи виділити додаткові кошти.

Щоб розрахувати ROAS потрібно взяти дані про доходи та витрати на рекламу.

Формула виглядає так:

Формула ROAS

ROAS відображає ефективність рекламних кампаній на детальному рівні, що дозволяє краще приймати рішення та розумніше масштабувати проекти. Розрахунок реальної рентабельності рекламних кампаній може бути складним завданням, якщо бізнес має кілька джерел доходу та використовує кілька рекламних платформ. ROAS враховує лише витрати на рекламу в облікових записах, не включаючи інші витрати, пов’язані зі створенням реклами: креативи наприклад.

 

Що таке ROMI? Формула розрахунку

Метрика, схожа на ROAS, визначає рентабельність вкладень у маркетинг. До показників ROMI відносяться контекстна та медійна реклама, SEO-просування, e-mail розсилання та інші. Коефіцієнт окупності маркетингових активностей дозволяє з’ясувати, які рекламні кампанії працюють добре або, навпаки, не приносять прибуток. Після прорахунку можна перерозподілити рекламні бюджети та спрямувати кошти на більш вигідні маркетингові проекти.

ROMI або Return on Marketing Investment — ​​показник окупності маркетингу.

Формула розрахунку ROMI:

Формула ROAS

 

Переваги розрахунку ROMI:

1. Визначає “працюючі” інструменти. Можна зрозуміти, які стратегії цифрового маркетингу працюють для бізнесу, що стимулює продаж.

2. Дозволяє оновити маркетингові кампанії, щоб досягти кращих результатів, за необхідності внести зміни.

3. Вирішується питання, куди та як інвестувати маркетинговий бюджет. У процесі з’являється розуміння, які стратегії працюють, а які ні, і як краще розподілити бюджет надалі.

4. Підвищує рівень конкурентоспроможності. Можна використовувати інформацію для оцінки та порівняння з конкурентами, розуміти, як взаємодіяти з користувачами у цій галузі.

Повернення інвестицій у маркетинг передбачає використання всіх маркетингових витрат до розрахунку окупності маркетингових зусиль.

Формула ROAS



 

ROAS проти ROMI: що краще?

Формула ROAS дає повну оцінку реклами, ігноруючи загальні витрати, ROMI враховує для виміру ефективності рекламних кампаній. Для ретельного аналізу даних слід використовувати формулу ROMI. Слід пам’ятати, що ROMI не включає вартість закупівлі товарів. Однак, багато залежатиме від кінцевих цілей та завдань. Обидва терміни показують прибутковість або втрату суми грошей, що вкладається у рекламну кампанію.

 

Що таке ROI? Формула розрахунку

Коефіцієнт рентабельності інвестицій або окупність фінансових вкладень у бізнес. Щоб розрахувати показник ROI за формулою необхідно отримати дані про витрати на проект. До витрат належать зарплата працівникам, оренда приміщення, закупівля товарів та технічного забезпечення, включаючи маркетинг.

Формула допомагає отримати точні дані, наскільки успішно розвивається бізнес, а також якої стратегії дотримуватись.

Переваги:

  • розуміння рентабельності проектів;
  • уникнення масштабних дорогих помилок;
  • визначення основних напрямів та цілей бізнесу;
  • можливість приймати управлінські рішення.

ROI або Return on Investment — ​​це загальний показник повернення інвестицій бізнесу. Вважається головним бізнес-розрахунком.

Формула розрахунку ROI:

Формула ROAS

Чистий прибуток — це різниця між вкладеними інвестиціями та загальними витратами (витратами) на бізнес за певний проміжок часу, включаючи собівартість товарів.

Що таке “хороший” ROI?

Головний критерій, як і з розрахунком ROAS, “хороший” ROI має бути більше 100%.

Проте, «хороша» рентабельність інвестицій залежить від таких факторів, як:

  • можливі ризики,
  • час, доки інвестиції почнуть приносити дохід.

Варто враховувати, що інвестиції, окупність яких займає більше часу, зазвичай вимагають вищої рентабельності, щоб бути привабливими інвесторам.

ROI у digital-маркетингу

Щоб виміряти рентабельність фінансових вкладень у цифрову рекламу, потрібно відслідковувати показники, які безпосередньо пов’язані з доходом та прибутком в інтернет-маркетингу. Можуть впливати м’які метрики, включаючи враження від бренду, покази, кількість відвідувачів сайту, завантаження. Це допоможе скласти повніше уявлення про зростання або, навпаки, збитковість компанії.

Формула ROAS



 

Відмінність ROAS, ROMI, ROI: що рахувати?

Слід розуміти, що це показники близькі за значенням, але мають відмінності.

ROAS та ROMI відображають дані, пов’язані з маркетинговими маніпуляціями. Зокрема, ROMI показує рентабельність лише маркетингових витрат без витрат на виробництво товарів. ROAS — це окупність витрат на рекламу чи конкретну рекламну кампанію. Розрахунок допомагає зрозуміти, отримує компанія прибуток від рекламних інструментів, задіяних у проекті, і навіть який відсоток доходу становить. ROI визначає успіх бізнесу загалом, включаючи загальні витрати.

  • ROI чи окупність інвестицій є загальним терміном.
  • ROMI або окупність інвестицій у маркетинг належать до відділу маркетингу.
  • ROAS або повернення витрат на рекламу — це повернення інвестицій у рекламу. Показник розраховується без вирахування витрат на рекламу та вартості товарів.

Показники з високим ROI допоможуть інвесторам виключити чи вибрати найкращі варіанти розвитку.

 

Резюме

Відстеження показників рентабельності інвестицій у проектах та рекламних кампаніях дозволяє керівнику, маркетологу вимірювати, оцінювати та порівнювати ефективність рекламних зусиль. Це етап перед початком оптимізації задля досягнення цілей.

ROAS, ROMI, ROI — це показники рентабельності вкладених інвестицій у рекламу, маркетинговий проект чи бізнес у цілому. Простий та універсальний розрахунок можна провести самостійно за допомогою формули. Отримані цифри допоможуть оцінити ефективність кампанії та внести необхідні зміни для покращення.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

 

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті