Головна » Блог » Олексій Зозуля, CEO Фокстрот: Війна не терпить бездіяльності і вимагає швидких рішень

Олексій Зозуля, CEO Фокстрот: Війна не терпить бездіяльності і вимагає швидких рішень

23.09.2022

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Через сім місяців від початку повномасштабної війни з росією, український бізнес адаптується до нових умов. Сфера ритейлу продовжує працювати та забезпечувати людей необхідними товарами. Про те, які ключові рішення прийняти, як правильно керувати процесами у воєнний час і вести комунікацію зі споживачем та командою, редакція Webpromo дізнавалася у CEO Фокстрот Олексія Зозулі.

Интервью Алексея Зозуля, CEO Фокстрот

Олексій Зозуля, CEO Фокстрот

 

Бізнес в умовах війни

  • основні виклики, з якими стикнулися з початком повномасштабної війни?    

Передусім, зберегти управління усіма об’єктами, віддаленими службами, комунікацію між людьми. А це 3,5 тис співробітників, що перебували у різних містах. Завданням було тримати всіх на зв’язку, підтримувати морально та матеріально. Важливо було позначити й донести до команди те, що ми знаємо, куди і як йти. Тому, якщо резюмувати основні виклики для мене, як для СЕО, важливо було: 

  1. Дати правильну і своєчасну комунікацію.
  2. Відновити управління, переконавшись, що всі у відносній безпеці і мають змогу продовжувати працювати.
  3. Визначити, що робити і НЕ робити.
  4. Все це реалізувати.

Якщо говорити про бізнесові виклики, то головне було забезпечити:

  1. Мережу магазинів товаром.
  2. Збереження ТМЦ (товарно-матеріальних цінностей) в прифронтових зонах.
  3. Роботу нового складу.
  4. Домовитись з партнерами про умови подальшої співпраці з огляду на величезні втрати. 
  • можна стверджувати, що вам все вдалося? 

В цілому, так. Дивлячись назад, я оцінюю, що ми плідно провели 7 місяців, зробили правильні та своєчасні кроки.

  • зміна попиту, зниження купівельної спроможності як адаптується Фокстрот, що пропонує, які ключові проблеми споживачів вирішує бренд?

Своєрідний Customer Journey пройшов кожен із нас, хто виїжджав або вивозив з Києва родину в західний напрямок. Ми бачили, чого саме потребував споживач у той час: смартфони, інші засоби зв’язку, подовжувачі, повербанки та речі, які компактно можуть замінити звичний побут, або допомагають облаштувати нове місце.

Ми видавали (на ЗСУ, ТРО) або продавали товари, які були в наявності; робили замовлення більш перспективних товарів, оптимізували асортимент відповідно існуючого попиту. Деякі категорії стали нецікавими для споживачів, як у минулому році, або попит на них навпаки посилився. Наприклад, тренд на витіснення телевізорів персональними гаджетами існує і зараз. Через зниження купівельної спроможності пав попит на товари преміум-товарів.

Интервью Алексея Зозули, CEO Фокстрот

Наразі полиці магазинів регулярно наповнюються асортиментом, продажі є і маємо оптимістичні прогнози на «високий» сезон.

  • чи стоїть питання конкуренції в вашій ніші сьогодні, в нових реаліях? 

Безумовно. Покупці обирають як емоційно, так і раціонально. Але сьогодні купують, виходячи більше зі своїх потреб. Для багатьох родин купівля побутової техніки з повсякдення переходить у покупку, яку потрібно планувати. Тому зараз конкуренція має інші параметри, ніж до війни – менш загострена. Всі гравці ведуть себе стримано стосовно комунікації з покупцями, раціонально використовують бюджет та обсяг промоінструментів. Головне — триматися в фокусі у покупця й давати обіцянки, які він готовий сприймати.

 

Маркетинг в умовах війни

  • Фокстрот до 24 лютого і Фокстрот після 24 лютого що змінилося в цінностях, позиціонуванні та місії бренду?

У цінностях та позиціюванні бренду змін немає. Ми, як і раніше, пропонуємо експертизу в техніці. Фокстрот присутній майже в усіх містах, де був до війни. Зараз у нас відкрито 112 магазинів, з них 7 працюють у форматі точок видачі. 

Ми обіцяємо покупцям якість товару, справедливу ціну та раціональну логістику. 

  • чи змінились маркетингові цілі? 

Загалом, ні. Задача зберегти лояльність покупців, без масштабної експансії, як в попередніх періодах. Зараз ми максимально монетизуємо довіру тієї кількості клієнтів, яка у нас є. За останні три роки перед війною Фокстрот збільшив клієнтську базу на 30%. Ми досягли понад 12 млн контактів, з яких 2,5 млн були активними протягом року. Маючи такий фундамент, не інвестуємо в розвиток й розширення, а працюємо з цією клієнтською базою, намагаємося їх максимально задовольнити.

  • соціальна відповідальність, благодійність це тепер невід’ємна частина маркетингу будь-якого бізнесу в Україні? чому? як робити це правильно, чи є якісь норми комунікації про благодійність? 

Правильно робити так, як підказує серце, спираючись на можливості. Ми вже на другий день війни організували допомогу військовим й теробороні.  На сьогодні сума нашого внеску у вигляді техніки й електроніки сягає 11, 5 млн грн.

Не забуваємо про наші інші, раніше взяті зобов’язання. Зокрема, про підтримку соціального проєкту з допомоги притулкам для тварин, який реалізуємо спільно з благодійним фондом Happy Paw.

Не можна стояти осторонь й обмежуватися суто бізнес-інтересами. Треба дбати про інтереси держави й суспільства, і це є перший інсайт цього періоду.

Интервью Алексея Зозули, CEO Фокстрот

  • який ваш головний меседж

Фокстрот українська компанія, яка продовжує працювати заради України. Засновники бізнеса — Геннадій Виходцев та Валерій Маковецький також перебувають в Україні й власним прикладом дають нам сигнал. Ми віримо в нашу країну й робимо все для перемоги. Ми тут, поруч як і раніше.

  • як не втратити цю емпатію до клієнта в потоці вирішення бізнес-завдань?

Мати те, що цікаво покупцю, товар та справедливу ціну на нього. Також важливо вміти пояснити переваги товару, сформувати рішення проблем споживача, мати клієнтський досвід, який залишить позитивний післясмак.  Ситуація така ж, що й до війни, лише з певними нюансами. Якщо будь-яка ланка випадає, це призводить до втрат у майбутній комунікації й, відповідно, відображається на результатах бізнесу. 

  • підсумовуючи, як знайти баланс в маркетингу між збільшенням продажів та етичним відношенням до покупців, продиктованим контекстом війни? 

Залежить від поточних бізнес-цілей компанії: фінансові або пов’язані з амбіціями по долі ринку, чи синтез цих таргетів. Виходячи з короткотермінових або довготермінових задач, застосовуються маркетингові інструменти. Зараз покупці концентруються на базових потребах, враховують фактор патріотичності. Вони віддають перевагу тим компаніям, які не займаються суто бізнесом і не рятують тільки себе, а дбають про країну, спільну справу.

Интервью Алексея Зозули, CEO Фокстрот

 

Інновації воєнного часу

  • розкажіть більше про Binance Pay у Фокстрот (сервіс оплати товару криптовалютою) (прим. ред. Фокстрот став ексклюзивним партнером блокчейн-системи Binance та запустив сервіс оплати товарів криптовалютою. Це безконтактна та безпечна технологія, що дозволяє здійснювати будь-які платежі та покупки у криптовалюті). 

Переконаний, треба бути провайдером нового й прогресивного, вчасно реагувати на тенденції або створювати ринок. Серед українців близько  5 млн тих, хто вже має досвід з цифровими активами. Відповідно нова економіка існує і це працює. Тому ми реалізували партнерський проєкт з можливістю оплати криптовалютою в нашій мережі. Там є життя. Можу це стверджувати за результатами перших трьох місяців після запуску. Дві третини таких продажів здійснюється в інтернеті, третина людей приходить в магазин. До речі, в Україні Фокстрот перший, хто запустив функцію оплату криптовалютою на ринку ПТіЕ.

  • розкажіть про цінність колаборації для клієнтів, ризики та можливості для бізнесу?

Клієнти відповідають на це питання подальшими покупками, бо Binance Pay ще один додатковий зручний вид оплати  Для нашого бізнесу це, насамперед, інвестиція в майбутнє і додатковий ринок. Ми не очікували, що інтеграція крипти як платіжного інструменту викличе такий миттєвий відгук. Тим не менш, результати перших місяців дали нам сотні додаткових угод, середній чек за якими вище, ніж за класичними платіжними інструментами. Жодних ризиків для бізнесу тут також немає, оскільки в рамках партнерства з Binance ми працюємо повністю в правовому полі України. 

  • можливо, крипта це тільки початок? на які експерименти готовий піти бренд далі? можливо такі проєкти вже готуються? 

Є багато планів. Наш ринок сезонний, бізнес заробляє в останні місяці кожного року, коли починаються новорічні й різдвяні свята, Чорна п’ятниця. Наразі базова мета вийти на нормальний сценарій проходження високого сезону з огляду на події та обставини. Правильно пропрацювати період до грудня включно. 

Майбутні інновації плануємо в рамках основної задачі отримати прибуток й компенсувати втрати, які понесли за попередній період. 

Интервью Алексея Зозули, CEO Фокстрот

  • чи вплинула війна на готовність ще швидше реагувати на тренди та впроваджувати інновації?

Так, нинішня ситуація сприяє активному мисленню й розвитку нових ніш, що врешті-решт дозволить генерувати й впроваджувати нові ідеї, десь помилятися або знаходити «золотий пісок». Бізнес й економіка будуть рухатись далі. Не треба боятися експериментувати.

Швидкість й ризиковість рішень, якими керувався Фокстрот на початку війни, іноді навіть лякали. Проте не було іншого виходу. 

  • офлайн чи онлайн на які канали комунікації робите ставки на найближчий рік?  

Як омніканальна компанія, ми вже не розділяємо продажі на онлайн чи офлайн. Люди, які роблять покупки, контактують з нами різними способами. До візиту в магазин або прийняття рішення про покупку на сайті або в додатку, кількість контактів споживача з брендом у різних каналах може відбуватися декілька разів. Тому з точки зору обліку, планування та бюджетування ми відходимо від традиційного розподілення трафіку й продажів по каналам, замінивши його на комплексне з урахуванням аналітики та сучасної поведінки споживача.

  • які соціальні ініціативи за останні півроку Фокстрот провів, якими пишається?

По-перше, це прихистки для людей, які евакуювалися на захід. Ми організували їх на базі наших опорних магазинів у  трьох містах Львові, Луцьку й Ужгороді. Також спільно з місцевою владою долучилися до організації такого прихисту у Чернівцях. Досі працює «хостел» у Львові, проте зараз попит на проживання зменшився. 

По-друге, допомога військовим. Кожного місяця виділяємо бюджет для нашої оборони,  передаючи техніку по запитам у військові частини. Цей процес триває.

Интервью Алексея Зозули, CEO Фокстрот

  • озираючись на пройдений з 24 лютого шлях, який ресурс для виживання бізнесу в нових умовах вважаєте найважливішим?

Шкала наших цінностей і система координат не змінилися. Головна цінність це люди, які приймають рішення, правильні або неправильні, швидкі або повільні. Ми могли не бачитись фізично місяцями або тижнями, але від цього регулярна взаємодія 24/7 і результат не погіршились.

Друге це товар, гроші й довіра покупців. Без цього нічого не буде як до війни, так і зараз.

  • експерти прогнозують затяжну війну. Чи вистачить у Фокстроту ресурсів для роботи в таких умовах?

Так, ми маємо затверджений план, відповідно до якого готові рухатися далі. Звісно, постійно переглядаємо пріоритети і певні відхилення від плану допустимі. У такий час важливо не бути пасивним.

Головне це дії та швидкість їх виконання. Війна не терпить бездіяльності. 

Последние материалы рубрики

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Новини Google

Головні новини за підсумками Google Search On 2022

Що планує впроваджувати Google? Ключові тези про нові функції

Glovo Україна

Замовлення у Glovo зросли на 442%: як компанія справляється з...

Як Glovo пережив день відкриття McDonald's та як компанія справляється з неймовірним ажіотажем киян?

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті