Головні тренди UX/UI дизайну 2021 року
21.09.2020
Цифрові тенденції змінюються щодня, і прогнозувати розвиток веб-індустрії деколи складно навіть на кілька місяців. Але одне ми знаємо точно – продає сайту недостатньо бути на першому місці видачі в пошуку, щоб потрапив на сторінку користувач здійснив цільове дію. Ключову роль в цьому відіграє зовнішній вигляд і структура цієї сторінки. Щоб домогтися успіху і отримати бажану конверсію, компанії необхідно створити привабливе і інтуїтивно зрозуміле веб-рішення. Саме цим і займається UX / UI дизайн як один з практичних інструментів CRO.
ТОП-5 трендів UX / UI дизайну в 2021 році
Так як сайтів в Мережі безліч і користувачі щодня переходять по десяткам, а то і сотням веб-ресурсів, здивувати їх чимось складно. Тут на допомогу приходить мода на технічні та візуальні рішення. У цій статті ми зібрали головні тренди UX / UI дизайну 2021 року, які допоможуть в розробці зручного сайту, який легко замам’ятовується.
Темний режим
Наявність альтернативної темної теми у вигляді додаткової опції — тенденція 2020 року, яку в своїх продуктах вже використовують Instagram, Apple, Android. Як правило, виконання переходу користувач виконує самостійно. Основні переваги цього рішення:
- виглядає ультрасучасно і стильно;
- дозволяє виділяти інші елементи дизайну, які не помітні в звичайній версії;
- економить заряд акумулятора для OLED і AMOLED екранів, що актуально в епоху mobile frienldy;
- знижує навантаження на очі, коли користувач переглядає сайт при поганому освітленні.

Instagram один з перших запропонував користувачам можливість перемикатися на темний інтерфейс.
Реалістичні текстури
Після декількох років моди на неземні градієнти і гладкі ізометричні об’єкти в дизайні сайтів текстури повертаються. Ця тенденція має великий потенціал у 2021 році. Головне, не перестаратися. Інакше можна відвернути увагу користувачів від головної мети — покупки.
Необхідно створювати приємні для людського ока і гармонійні візуальні ефекти. UX / UI дизайнери рекомендують вибирати найбільш підходящі типи текстур для вашої тематики. Наприклад, для інтернет-магазинів з продажу меблів відмінно підійдуть текстури дерева, цегли, приглушеного світла.

CiscoHome – відмінний приклад вибору правильної текстури сайту, який перегукується з матеріалами товарів в каталозі і головним зображенням
Голосовий інтерфейс
Голосові чат-боти і віртуальні помічники – один із найпопулярніших технологічних трендів UX / UI 2020-2021 років.
За прогнозами Gartner до 2020 року 30% відвідувань сайтів відбуватимуться без екрану.
Впровадження в дизайн сайту голосового інтерфейсу (VUI – voice-user interface) допоможе виділитися серед конкурентів і стати лідером у своїй ніші за рахунок розширення охоплення. Однак варто враховувати, що voice search відрізняється від традиційного пошуку інформації користувачем. Запити стають коротшими, часто мають формат запитання і, до речі, не завжди користувач запитує те, що шукає насправді.

Google один із законодавців тренду на голосовий пошук
UX-лист і мікро-копірайтинг
Відмінний продукт і бездоганний сервіс – лише одна зі складових успішного продажу онлайн. Користувачі хочуть бути частиною популярного бренду і його історії. Щоб домогтися цього “метчу” з аудиторією, можна користуватися текстами на сайті. Зробіть їх більш неформальними, живими, цікавими.
За останній час багато компаній змінили свій стиль спілкування. Головна мета – щоб тексти виглядали як діалог, викликали емоції і реакцію користувачів. Гумор, щирість і знання своєї аудиторії допоможуть намацати унікальний для вашої компанії метод комунікації з аудиторією.

Яскравий приклад UX / UI копірайтингу на сайті CoralTravel – туроператор говорить з користувачем на одній мові
Ще одна компанія, яка з самого початку появи UX-мови використовує його на своєму сайті, – видання The Guardian. Такі написи, як «Це твій вибір» і «Ти радий приймати файли cookies?» демонструють турботу бренду про своїх читачів.

UX-копірайтинг на сайті The Guardian
М’які тіні, шари і плаваючі елементи
М’які тіні та рухомий візуал – інноваційна тенденція дизайну, яка викликає у користувача позитивні емоції. Вони показують глибину елементів і роблять веб-сторінку трохи тривимірної. Використовувати такий прийом можна не тільки для графіки, але і для текстів, відео.

Плаваючі елементи на головній сторінці сайту Webpromo з тінню на рамці створюють ефект тривимірності
На відміну від традиційних плоских і незмінних дизайнів ця тенденція UX / UI створює відчуття легкості і ефект зорового проникнення в зображення.
Висновки
Всі тренди UX / UI дизайну в 2021 році зосереджені навколо того, щоб створити унікальний і привабливий користувальницький інтерфейс. Кожна впроваджена тенденція повинна допомагати людям досягати цілей на сайті, а не відштовхувати від очікуваного від них дії. Запропоновані інструменти – цікаві новинки, самі «трендові» для найближчих років, щоб зробити перебування людини на сайті більше зручним і комфортним. Але це далеко не повний їх список і вони точно підійдуть не всім бізнесам. Чи не намагайтеся перевантажувати свій ресурс, сліпо слідуючи тенденціям. Враховуйте вже наявний досвід користувачів вашої аудиторії і покращуйте його.