Головна » Блог » Як стати успішним SEO-шником

Як стати успішним SEO-шником

12.12.2018

Ольга Коцофанэ


Від редакції: іноді бажання все вивчити, прочитати, запам’ятати, заважає. Інформації зараз багато. А ось для новачків, які вмирають як хочуть стати крутими сеошниками, ми знайшли людину, яка і розклав все по поличках.

Тому, якщо ви плануєте підкорювати вершини оптимізації, то ця стаття спеціально для вас

  1. Про сайти і те, як же вони працюють
  2. Базові знання про верстку
  3. Знайомство з двигунами
  4. Теорія основ SEO
  5. Регулярне навчання (так роблять всі)
  6. Повноцінний відпочинок.
  7. Оптимізм, незважаючи ні на що.

Як стати кращим сео-фахівцем і досягти успіху в SEO? Напевно ви задавалися цим питанням не раз. Перечитали купу статей, поспрашивали у колег, знайомих. Але «чарівної таблетки» так і не знайшли.

А все тому що її немає. Як і однозначної відповіді. У кожного оптимізатора свій набір секретів, але є те, що всіх об’єднує.

Розглянемо критерії успішного SEO-шника докладніше.

Бажання процювати SEO-спеціалістом

Перший ключ до успіху — бажання займатися оптимізацією сайтів. Якщо ваше рішення ґрунтується тільки на емоціях, наприклад, ваш друг (подруга) пішов в цю сферу, почав заробляти більше вас і ви захотіли того ж, тоді краще відразу відмовитися від цієї затії і заощадити час.

Краще сядьте і гарненько подумайте, ніж ви могли б зайнятися, щоб це в подальшому не звучало як «втрата часу» і могло зацікавити вас по-справжньому. Інакше реального успіху вам не знайти.

Ви можете стверджувати, що я помиляюся і без бажання може все вийти. Почасти ви матимете рацію. Але ваша кар’єра оптимізатора сайтів триватиме недовго, так як скоро вам все набридне.

Якщо ж ви горите справжнім бажанням і готові йти до мети – читайте далі.

Розуміння, як працюють сайти

Глибокі знання завжди грунтуються на базових положеннях. Розуміючи їх, ви зможете отримати чітке уявлення: що, як і чому тут все влаштовано. З огляду на, що робота SEO-шника якраз і має на увазі роботу над сайтом, розберемося в основах.

Якщо говорити простими словами, сайт — це сукупність сторінок, на яких знаходяться тексти, картинки, відео (іншими словами, контент). Браузер, з якого ви зараз читаєте статтю, завантажив сторінку — файл у форматі HTML.

HTML (Hyper Text Markup Language) — це мова розмітки документа в світі інтернет.

Детальніше про HTML — в розділі «Базові знання верстки сайту».

Сайти зберігаються на сервері, іншими словами, на комп’ютерах, які містять мільйони сторінок. Власники сайтів купують або, найчастіше, орендують місця зберігання даних на хостингах.

Що таке хостинг, ми підгляне у Вікіпедії.

Хостинг (англ. Hosting) — послуга з надання ресурсів для розміщення інформації на сервері, що постійно перебуває в мережі (зазвичай Інтернет).

Дані від сервера передаються клієнту, тобто на ваш комп’ютер, після чого ви бачите їх в браузері.

В цілому це основні поняття, якими повинен володіти сео-спеціаліст. Більш грунтовно ви зможете їх вивчити окремо.

Базові знання верстання

Деякі оптимізатори стверджують, що верстку сайту потрібно знати тільки програмістам. Як показує практика, це не зовсім вірно. SEO-фахівця часто доводиться перевіряти, що прописано в коді або ж він самостійно змушений щось правити.

Щоб ви могли швидко вирішувати оперативні завдання і не залежати від програміста в самий невідповідний момент, рекомендую пізнати основи HTML-верстки.

Вам необов’язково вивчати величезні томи навичок верстки і заглиблюватися в програмування. Досить буде розібратися в наступних тегах:

Більш докладно про те, що вони означають, ви зможете дізнатися в довіднику по HTML.

Теги, які ви будете використовувати в рамках роботи по SEO, представлені так:

Слід знати і властивості CSS:

  • font-size
  • font-style
  • height
  • width
  • margin
  • padding

Детальну інформацію про властивості CSS ви знайдете в цьому довіднику.

Уявляю, що ви про мене почали думати, коли запустили посилання на довідник HTML, а там «темний ліс». Щоб зберегти свою репутацію і допомогти вам осягнути ази, даю посилання на безкоштовний курс верстання. ☺

Коли ви досить розберетеся і освоїте дані теги і властивості стилів, вам буде потрібно набагато менше часу, щоб швидко зорієнтуватися і перевірити чи все правильно в коді сайту, і чи відповідає він рекомендацій пошукової системи на сайті.

Досвід говорить, що люди, які починали роботу сео-фахівцем після навчання основам верстки, простіше і швидше включалися в роботу і закривали завдання.

Вивчення роботи «двигунів»

Щоб бути кращим у своїй справі, сео-фахівця припадає іноді виконувати завдання, які по факту не входять в його прямі обов’язки. Наприклад, правка мета-тегів, розміщення текстів і т.п.

Як ви можете здогадатися, це все коригується в адміністративній панелі. І, на жаль, не на всіх видах CMS є можливість виконати необхідні технічні правки. Тому приділю увагу популярним CMS, щоб ви змогли зорієнтуватися.

Content Management System (CMS) — інформаційна система або комп’ютерна програма, яка використовується для забезпечення і організації спільного процесу створення, редагування і управління вмістом.

Ресурс itrack.ru представив рейтинг CMS за грудень 2017.

WordPress

Як бачите, перша і найпопулярніша CMS в цьому списку — WordPress. На ній працює величезна кількість сайтів починаючи з блогів і закінчуючи невеликими інтернет-магазинами.

Це безкоштовна CMS і вона досить проста у використанні. Її з легкістю можна модифікувати за допомогою плагінів, не володіючи вміннями програміста.

Але на етапі просування проблемою може виступити пошук працездатних плагінів (модулів), які не будуть негативно впливати на сайт. Наприклад, на швидкість роботи і т. П.

Joomla

Joomla — друга за популярністю система управління сайтом. На ній також можливо розміщувати блоги, інтернет-магазини.

Розібратися в ній буде спочатку не так просто, як з WordPress, але трохи згодом ви звикнете.

Незважаючи на наявність SEO-модулів, движок потребують настройки. Наприклад, тут не передбачені ЧПУ. Також до недоліків слід додати низьку швидкість завантаження.

ЧПУ url-шлях, що складається з зрозумілих слів замість ідентифікаторів, і відображає файлову структуру сайту. Наприклад, замість /c14/3/97/ або /index.php?cat=10&subcat=2&id=41 будет /product/phone/Samsung/.

1C-Bitrix

Ця CMS — вельми популярна на ринку СНД, незважаючи на те, що платна і призначена тільки для інтернет-магазинів.

До плюсів варто віднести повну інтеграцію з продуктами 1С. Тобто, якщо бухгалтер вносить будь-які зміни за ціною, вони відразу ж синхронізуються з сайтом. А коли на сайті зробили замовлення — все буде відображено в 1С.

CMS 1C-Бітрікс не позбавлена недоліків. Вона дуже вимоглива до ресурсів сервера. Також має непростий функціонал, що може викликати проблеми при впровадженні технічного завдання. І, власне, сама вартість продукту змусить викласти більше грошей.

Opencart

Движок Opencart славиться своєю простотою, швидкістю роботи і функціональністю. На ньому можна легко створювати багатомовні магазини.

В цілому простота даної CMS схожа з вищезазначеним WordPress, так як без програміста можна вносити базові правки на сайт.

З недоліків потрібно виділити наявність дублів. Одна і та ж сторінка може мати різні url-адреси. До того ж варто ще зазначити факт, що при додаванні плагінів можуть виникнути конфлікти один з іншим і потрібно бути уважним, коли є бажання встановити якийсь додатковий.

Drupal

Движок Drupal підходить для великих інтернет-магазинів, форумів.

Відрізняється високою швидкістю роботи. При великій кількості трафіку, щоб знизити навантаження, деякі модулі переходять в бездіяльність, щоб підвищити продуктивність.

Один з головних мінусів — складна установка оновлень і плагінів.

Теорія основ SEO

Тепер перейдемо до найцікавішого. Розглянемо, що необхідно знати, щоб якомога швидше стати не просто рядовим оптимізатором, а одним з кращих!

Базове SEO складається з трьох важливих складових:

  • Оптимізація технічної частини.
  • Оптимізація контенту.
  • Робота з посиланнями.

Оптимізація технічної сторони сайту

Насамперед відкрийте довідку для вебмайстрів Google і Yandex. Так, так — почніть з вивчення теорії. Хоч багато що може бути спочатку незрозуміло, але загальне уявлення ви отримаєте.

Рекомендації від пошукової системи Google покажуть, яких умов потрібно дотримуватися, якщо не хочете, щоб просувний сайт залишався на дні пошукової видачі.

У другого за популярністю пошукової системи Yandex також є уявлення, яким повинен бути сайт в очах пошукової системи.

Після того як прочитаєте довідки, переходите до пошуку помилок на сайті.

1) Візуальний огляд сайту.

Дуже важливо пройтися по всьому сайту і перевірити його на:

  • всі можливі дублі сторінок, наприклад, дублі регістра, сторінки зі слешем або без, з www або без, з протоколом http і https і т. п.
  • налаштування атрибуту rel = canonical
  • наявність битих і порожніх сторінок
  • ЛЗУ (людино-зрозумілий URL)
  • мета-тегів Title, Description, тегів заголовків H1-H3
  • кількість неінформативних сторінок в індексі
  • коректність налаштування файлу robots.txt
  • присутність сторінок в sitemap.xml
  • швидкість завантаження сторінки мобільного і десктопної версії
  • наявність структурованих даних
  • налаштування пагінації
  • оптимізацію адаптивної версії сайту

Деякі вимоги з цього списку неможливо перевірити без спеціальних сервісів. Це джентльменський набір кожного SEO-шника.

Модулі для браузера Chrome

  • SEO META in 1 CLICK — плагін показує Title, Description, Canonical, H1-H6, robots tags, images optimization і інше.
  • SimilarWeb — тут можна дивитися трафік сайтів конкурентів.
  • RDS bar — це швидкий спосіб дізнатися основні показали сайту, наприклад, сторінок в індексі, співвідношення вхідних і вихідних посилань тощо.

Сервіси перевірки показників

  • Bertal.ru — перевірка http заголовків.
  • PageSpeedInsights — перевірка швидкості завантаження сторінок від Google.
  • Search Google — перевірка якості оптимізації сайту для мобільних і планшетів.

2) Сканування сайту.

Після візуального огляду необхідно просканувати сайт спеціальними програмами.

Дані програми — це краулери сайтів, здатні ефективно сканувати як дрібні, так і дуже великі веб-сайти, дозволяючи вам аналізувати результати в режимі реального часу. Вони збирають ключові дані на місці, щоб ви могли використовувати їх для виправлення помилок на сайті.

Оптимізація контенту

Коли ви виявили та усунули всі технічні проблеми на сайті, переходите на оптимізацію контентної частини.

Зараз сео-фахівець виконує більше функцій, ніж коли це було в далекому 2012. І одній технічній оптимізацією не доб’єшся першої позиції в ТОПі. Тепер пошукові системи аналізують ще й контент, який повинен приносити людям користь.

Важливо! В технічне завдання на написання текстів слід включати не тільки ключові слова, а й інформацію про цільову аудиторію, проблемах і «болях», які ви можете допомогти вирішити.

Давайте розберемося, яка послідовність дій повинна бути при оптимізації контента.

1) Збір семантики.

Підберіть потрібні ключові слова, які відносяться до даної сторінки, і складіть список тих, що підуть в ТЗ.

Ключові слова можна підібрати безкоштовно через Keyword Planner AdWords.

2) Складання ТЗ.

Головне завдання — не переспаміть ключами. Не вставляйте ключові слова в неприродних поєднаннях, наприклад, «книги купити Київ». За таке сайт незабаром полетить під фільтр. Обов’язково вказуйте ключове слово в заголовку H* і кількість символів для всього тексту. Можна подивитися, як йдуть справи у конкурентів, і визначити обсяг тексту приблизно в тому ж діапазоні.

Для написання статей наймайте досвідчених копірайтерів. Тоді ймовірність отримати хороші тексти з першого разу буде вище.

3) Перевірка контенту.

Коли копірайтер надсилає на затвердження текст, спочатку просто прочитайте його. Він повинен відповідати тематиці тієї сторінки, де буде розміщений. Потім перевірте на наявність необхідних ключових слів, переспама. Академічній нудоти має бути не більше 3-4% по сервісу Адвего. Багато «води» в тексті також не принесе користі, краще дотримуватися порядку 60-65%.

А ще, щоб ваш текст все-таки допоміг сайту бути попереду всіх, перевіряйте його на унікальність. Чим більше унікальність, тим краще. Наприклад, нормою по сервісу Content Watch вважається показник від 90 до 100%.

4) Публікація тексту на потрібній сторінці.

Перевірте на сайті як опублікована стаття, чи не допущені помилки, чи присутній розмітка заголовків H1-H4.

Робота з посиланнями

Перейдемо до прокачування сайту посиланнями. Це дуже важливий момент, тому що навіть в 2018 році без посилань з інших ресурсів ваш сайт далеко не піде.

Природний контрольний профіль — краще, що можна запропонувати. Але цього може бути недостатньо. Доведеться шукати майданчики і домовлятися, щоб на ваш сайт поставили посилання.

Головне тут правило — ресурси, на яких ви плануєте розміщувати посилання, повинні бути тематичні і якісні.

Зробити цю роботу відносно швидко допоможуть спеціальні сервіси.

Ahrefs — відмінний сервіс, дозволяє аналізувати сайти, на яких будете розміщуватиметься. Показує кількість доменів, динаміку і багато іншого.

SimilarWeb — як писав вище, показує приблизний трафік сайтів прямо з браузера Chrome.

Щоб сайт ріс, дотримуйтеся позитивної динаміки по нарощуванню посилань. Регулярність закупівель призведе до гарних результатів.

Постарайтеся використовувати анкорний посилання (наприклад, «купити телефон») якомога рідше, тому що вони виглядають неприродно і можуть залучити санкції на сайт. Тобто коли ви просто ділитеся з кимось посиланням, то вказуєте url-сторінки, і, таким чином, закриваєте їх в анкор. Краще просувайте сайти, спираючись на безанкор (https://site.ua/) і брендове згадка (Сайт UA).

Якщо ви закупилися на якомусь сайті, через деякий час перевірте працездатність посилання. Її можуть видалити або вона перестане працювати, а ви і знати не будете чому сайт опустився в пошуковій видачі.

Постійне навчання

В SEO немає статичної інформації. Все дуже швидко змінюється. Чи можна якось прокинутися вранці, відкрити аналітику і виявити, що трафік сильно просів. А виявиться, що вночі був апдейт алгоритму пошукової системи, а на вашому сайті щось пішло не так.

Коли ви стежите за новинами в світі SEO, то у вас є всі шанси встигнути швидко реагувати на всі зміни.

Найкорисніший ресурс, який регулярно публікує новини по SEO — портал Searchengine. Ви завжди будете в курсі новин, якщо відкриєте цей сайт хоча б раз на добу.

Ще один сайт, який слід взяти на замітку — SEOnews. Безліч корисної інформації з постійним оновленням.

В Youtube дуже багато записів з конференцій, вебінарів і т. п. Наприклад, канал Академії інтернет-маркетингу WebpromoExperts. Тонни контенту на всілякі теми, прямі ефіри. Якщо у вас в добі більше 24 годин, дивитися рекомендую абсолютно все. ☺

Важливо! По-справжньому важлива інформація коштує грошей. На платних курсах і вебінарах ви дізнаєтеся дійсно дієві і корисні фішки.

Професійне навчання SEO — запорука успіху фахівця.

Повноцінний відпочинок

Багато оптимізаторів сайтів вважають, що успіху доб’ється той, хто багато трудитися, приділяє велику кількість часу вивченню всіх аспектів роботи. І це правда, якщо ви не обдарована богом особистість. При ефективному вбиранні знань і досвіду, все буде тільки на користь.

Але давайте поговоримо про ненормальний уваги до роботи. Коли людина спить по 4-5 годин на добу. Коли у нього немає часу навіть поїсти. Ось це вже зовсім недобре. Так, ви викладаєтеся по повній, обмежуєте природні потреби, але не замислюєтеся про наслідки своїх дій в майбутньому.

Кожен роботодавець хоче дивного людини собі в команду — здорового, радісного, здатного швидко і якісно виконувати свої завдання.

Щоб повністю відповідати вищевказаним побажанням, потрібно залишати час на повноцінний сон. Давайте своєму організму перезарядку. Розумова активність забирає енергії більше, ніж заняття в тренажерному залі.

Кожен вирішує сам, як йому коштувати надходити. І в даній статті я не буду вас переконувати. Просто зробите висновок самі: чи потрібні ви будете комусь, якщо в гонитві за першістю, втратите колишню форму.

Тому, друзі сеошникі, давайте своїй голові відпочинок і перезарядку, і ви зможете досягти ще більшого і на довше.

Оптимізм, не дивлячись ні на що

Навіть якщо ви все робите як «книжка пише», іноді успіх може і не прийти. Є безліч чинників, на які ви не можете впливати. І перш ніж починати турбуватися, оцініть від вас чи прямо залежать погані показники.

Подивіться на ситуацію з оптимізмом і прийміть невдачу як корисний досвід. Після цього ви будете вже знати, як чинити, щоб навіть будь-який фактор ззовні не завадив вам.

Виконуючи всі вищезгадані рекомендації та вдосконалюючись, ви станете класним SEO-спеціалістом.

Головне, ніколи не здавайтеся, розвивайтеся і робіть те, що ви любите!

Последние материалы рубрики

Розділ Insights в Google Ads тепер доступний рекламодавцям у всьому світі

Розділ Insights в Google Ads тепер доступний рекламодавцям у...

Бета-версія сторінки Insights в рекламному кабінеті Google Ads була запущена в листопаді 2020 роки для рекламодавців чотирьох країн. З 14 квітня...

5 цілей маркетингових досліджень: які бізнес-завдання вони вирішують

5 цілей маркетингових досліджень: які бізнес-завдання вони...

Що таке маркетингове дослідження, які цілі переслідує і які бізнес-завдання вирішує? У цій статті ми розповімо про п'ять актуальних...

Б'юті-індустрія: 10 актуальних діджитал-трендів

Б'юті-індустрія: 10 актуальних діджитал-трендів

У цьому статті ми підсумуємо Діджитал-тренди на ринку б'юті-товарів - розповімо про 10 найбільш актуальні тенденції, які допоможуть...

Как подготовить реальный прогноз по органическому трафику

Як підготувати реальний прогноз щодо органічного трафіку?

Перед тим як вкладати гроші в просування сайту, важливо прорахувати планові фінансові показники і зрозуміти, чи вигідно бізнесу...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті