Як збільшити органічний трафік на 770% в туристичній ніші: кейс Coral Family
01.07.2019
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ірина Янчук
Тип послуг: пошукове просування туристичного сайту
Проєкт: Coral Family
Сайт: coralfamily.ua
Результати просування:
- поліпшення видимості по пріоритетним для компанії напрямках відпочинку;
- трафік з органіки — більше 22 000 відвідувачів в місяць і близько 700 відвідувачів на добу;
- приріст трафіку 770% в період січень-травень 2019 року (в порівнянні з аналогічним періодом 2018 р.).
Період робот: липня 2017 — травень 2019
Про проєкт
Концепція Coral Family розроблена фахівцями Coral Travel з метою задовольнити попит на сімейний відпочинок з дітьми різного віку. В рамках концепції відібрані найбільш комфортні готелі для відпочинку з дітьми, в яких працюють програми Sun Family Club і Sun Family Club Ultra (організація дозвілля для дітей у віці від 0,6 до 16 років). Також в комплекс послуг Coral Family входить Mama Service (власний колл-центр), страховка від невиїзду і гнучкі умови оплати.
Основні цілі проєкту
- Зростання трафіку на сайт з органічного пошуку.
- Збільшення видимості сайту в пошуковій видачі по цільових запитах.
Визначення стратегії робіт по просуванню туристичного сайту
- Аналіз ніші і можливостей для конкуренції.
- Технічна оптимізація сайту.
- Аналіз пошукової видачі і збір семантичного ядра.
- Робота з інформаційним контентом.
- Робота з побудови довідкового профілю сайту.
Аналіз ніші та можливостей для конкуренції
Ідея створення туристичного сайту, який спеціалізуватиметься виключно на готелях, що пропонують оптимальний пакет послуг і умов для відпочинку з дитиною, була продиктована призначеним для користувача попитом. Протягом багатьох років роботи на ринку, туроператор Coral Travel встиг сформувати власну базу готелів, які підходять для відпочинку сімей з дітьми різного віку (від немовлят до підлітків). Спеціально для цих готелів та була розроблена фірмова програма дитячого відпочинку Sun Family Club і її преміум варіант Sun Family Club Ultra.
На момент запуску програм Coral Family у деяких конкурентів вже існували аналогічні пропозиції і були створені окремі посадкові сторінки під ці пропозиції.
Спочатку на сайті Coral Travel також була реалізована окрема посадкова сторінка.
Основу видачі за відповідними запитами становили інформаційні публікації на тематичних ресурсах і сайтах агентств з добірками і рейтингами готелів і курортів. При цьому не було вузькоспеціалізованих сайтів, на яких можна було б знайти каталог з готелями, адаптованими під сімейний відпочинок. Рішення створити сайт, повністю присвячений відпочинку за кордоном з дітьми, було експериментом.
Цільові сторінки цього сайту — готелі. Нехай і ретельно відібрані на основі відповідності умовам концепції Coral Family і відгуків клієнтів, але ті ж готелі, що і на трастових сайтах відомих туристичних операторів і агентств, які давно зайняли своє місце на ринку і в результатах пошукової видачі.
В таких умовах стратегія “бути як всі” не спрацьовує. Запозичення елементів візуальної та тематичної складової з топових сайтів недостатньо для конкуренції зі старими, авторитетними ресурсами. Що вже говорити про спроби вийти в ТОП за рахунок посилань, коли на сайти конкурентів посилаються сотні, а то й тисячі унікальних доменів.
Тому основою стратегії просування Coral Family стало створення контенту — максимально якісного, релевантного і корисного для реальних людей.
Технічна оптимізація туристичного сайту
Якісна технічна оптимізація сайту істотно впливає на ефективність подальших робіт по просуванню туристичного сайту.
Перед стартом робіт був проведений технічний аудит, в ході якого виявлено основні проблеми, які могли негативно вплинути не сканування, індексацію і ранжування ресурсу в результатах пошуку. На основі даних аудиту складено технічне завдання, яке включало рекомендації за наступними пунктами:
- супровід переїзду сайту на новий домен і захищений https протокол;
- усунення внутрішніх дублів сторінок шляхом настройки коректних кодів відповіді сервера і вказівки канонічних адрес для різних типів сторінок;
- оптимізація файлів robots.txt і sitemap.xml;
- оптимізація сторінок пагінацію;
- настройка шаблонів для автогенерации унікальних мета-тегів;
- оптимізація швидкості завантаження сайту на десктопах і мобільних пристроях;
- впровадження основних типів мікророзмітки (breadcrumblist, organization, hotel і ін.);
- оптимізація зображень шляхом генерації унікальних тегів alt і title.
Важливо розуміти, що все це — базова оптимізація ресурсу, але для досягнення хороших результатів над якістю сайту необхідно працювати постійно. Потрібно регулярно перевіряти сайт на предмет появи нових помилок.
Значну роль сьогодні відіграють ще й поведінкові чинники. Поліпшити призначений для користувача досвід можна за допомогою впровадження нових елементів у функціональну і візуальну частини сайту.
Просування сайту — це не разові дії по оптимізації, а довгострокова робота, яка передбачає взаємодію SEO, розробника, копірайтера та інших фахівців, що беруть участь в поліпшенні сайту. Розуміння цього важливо для планування і розподілу ресурсів в довгостроковій перспективі.
Аналіз пошукової видачі та збір семантичного ядра туристичного сайту
При зборі семантики за проектом Coral Family ми орієнтувалися на:
- вихідне наповнення сайту — в даному випадку, це каталог готелів для відпочинку з дітьми. На момент старту робіт на сайті були представлені тільки турецькі готелі, тому основою семантичного ядра стали запити пов’язані з відпочинком з дітьми в Туреччині, які ми включили в контент сторінок. Як приклад — блок питань і відповідей з головної сторінки туристичного сайту coralfamily.ua:
- аналіз пошукової видачі — сторінок, які відображаються в результатах пошуку за запитами з нашого семантичного ядра. На цьому етапі важливі всі деталі: починаючи з того, які додаткові ключові слова використовуються на сторінках, які стабільно присутні в ТОПі, до аналізу пропозицій і закликів до дії, які використовують конкуренти з метою отримання переходів;
- околотематіческую семантику — групи запитів з потенційно високим трафіком, які цікаві нашої цільової аудиторії, але під які у нас не було пропозицій і, відповідно, посадочних сторінок на сайті.
Збір семантики проводили з використанням сервісів:
- Google Keyword Planner;
- Ahrefs; Serpstat;
- Keyword Tool і ін.
Таким чином ми постійно розширювали робочий список запитів.
Зібрана семантика, особливо та її частина, під яку у нас не було посадкових сторінок, визначила не тільки SEO стратегію, але й вплинула на розвиток концепції Coral Family.
Визначення семантичного ядра як списку запитів, які необхідно “вписати” на сайт з метою отримання трафіку — вельми обмежена, тому що в глобальному сенсі, збір семантики це аналіз попиту з боку користувачів. У свою чергу, аналіз пошукової видачі — це аналіз пропозицій з боку компаній, які хочуть отримати вигоду шляхом задоволення цього попиту.
З боку туроператора Coral Travel було проведено розширення списку готелів з урахуванням призначеного для користувача попиту. На сайт були додані готелі, які відповідають вимогам концепції Coral Family. Якщо на старті робіт на сайті було представлено тільки один напрямок для сімейного відпочинку — Туреччина, то зараз на сайті представлено 4 напрямки, включаючи також Єгипет, Грецію та Іспанію.
Для зручності користувачів на картках готелів почали виводити рейтинг готелів на TripAdvisor, заснований на думці відвідувачів.
Це рішення вирішило ряд проблем:
- Дозволило включити в контент сторінок ключові слова пов’язані з відгуками і враженнями, так як своїх відгуків на сайті coralfamily.ua не було;
- Підвищило рівень довіри до компанії. Ми не стали виводити “свої” рейтинги і оцінки, а запропонували орієнтуватися на оцінку одного з найбільш авторитетних ресурсів, яким користуються мільйони мандрівників;
- Спростило процес прийняття рішення — відвідувач сайту відразу бачить рейтинг кожного готелю і розглядає тільки ті пропозиції, які відповідають його вимогам до якості послуг. Зрозуміло, процес прийняття рішення на цьому не закінчується, тому користувач одним кліком може перейти на сторінку готелю на tripadvisor.ru і отримати доступ до всіх відгуками, фото і рейтингам готелю.
Робота з інформаційним контентом туристичного сайту
Під час проведення аналізу ніші і можливостей для конкуренції було виявлено, що значну частину видачі становлять інформаційні публікації. Цільової аудиторії туристичного сайту були цікаві рейтинги і порівняння готелів, пам’ятки популярних курортів, які можна відвідати з дітьми, поради з організації сімейного відпочинку і інша інформація по вихованню та здоров’ю дітей, яка може виявитися корисною на практиці.
Орієнтуючись на околотематіческіе запити, які були виявлені в процесі підготовки семантичного ядра сайту, ми сформували список тем для написання статей в блог сайту.
Кожна стаття відповідала певному кластеру семантики. Але головною вимогою при написанні статей не була відсоток ключових слів в тексті, водність, спамность або інші формальні показники якості контенту, а корисність. Корисність контенту була нашою основною метою і основною вимогою, яке ми висували авторам і це дало результати.
Приклади:
Стаття, в якій розглядаються найпопулярніші туристичні напрямки для відпочинку з дітьми і кращі періоди для комфортного сімейного відпочинку — посилання
Підбірка найкращих недорогих готелів для відпочинку з дітьми в Туреччині — посилання.
Якщо для написання якісної статті було необхідно залучити профільних фахівців, їх залучали. Так було з текстом, написаним разом з партнерами Coral Family — педіатрами клініки Doctor Sam — посилання.
Показником якості статей був не тільки постійне зростання трафіку, а й вихід публікацій в блоки відповідей Google.
Ведення блогу дозволило не тільки охопити ряд запитів з семантики, в тому числі низькочастотних, і залучити по ним цільовий трафік (зростання трафіку і позицій сторінок блогу вплинув на зростання трафіку на цільові сторінки готелів). Вдалося створити корисний ресурс, який став цікавий нашої цільової аудиторії.
Безкоштовний трафік на сторінки /blog/ за період 1 липня 2017 — 8 червня 2019
Безкоштовний трафік на сторінки /hotels/
Мета-теги для сторінок блогу ми прописували вручну, незважаючи на наявність шаблонів автогенерации. В title і description були включені найбільш частотні запити, що відповідають тематиці статті, за якими ми хотіли ранжуватися.
Робота з побудови довідкового профілю туристичного сайту
При побудові посилального профілю для нового сайту важливо:
- підбирати тільки авторитетні, якісні ресурси, тематика яких дозволяє природно розмістити статтю з посиланням на просувний сайт. В основному це сайти туристичної тематики (otpusk.com, mandria.ua), жіночі ресурси і ресурси для батьків (tochka.net, viva.ua, tvoymalysh.com.ua, moirebenok.ua), ЗМІ (bigmir.net, ukrinform. ua і ін.). Регіональність посилальної маси повинна відповідати регіону просування сайту.
- використовувати максимально природний, різноманітний анкор-лист з акцентом на брендову складову.
Крім тематичність ресурсу при аналізі сайтів для розміщення посилань ми орієнтуємося на безліч показників якості сайту, серед яких:
- регіон трафіку сайту-донора;
- % трафіку з органіки;
- динаміка трафіку;
- співвідношення вхідних/вихідних посилань для сайту-донора;
- інші метрики, що визначають авторитетність домену;
- візуальний аналіз сайту-донора та ін.
Результати просування туристичного сайту
Впровадження розробленої стратегії SEO просування ресурсу coralfamily.ua дозволило збільшити трафік на 700% в порівнянні з показниками за аналогічний період минулого року.
У травні 2019 кількість користувачів сайту зросла на 580% в порівнянні з травнем 2018.
Не дивлячись на сезонність туристичного бізнесу, тенденція до зростання трафіку зберігається на час всього періоду просування сайту coralfamily.ua. На графіку показана динаміка зростання трафіку з моменту його запуску в липні 2017 року.
На графіку нижче показана динаміка трафіку за рік відповідно до даних Serpstat.
Кількість ключових фраз в пошуку за останній рік збільшилася в 30 разів — з 1602 ключових фраз в червні 2018 до 48734 ключових фраз в червні 2019.
На даний момент ми працюємо над розширенням структури сайту, шляхом створення нових посадкових сторінок під основні туристичні напрямки.
Висновки
- Детальний аналіз ніші — запорука створення ефективної стратегії робіт по просуванню ресурсу.
- Регулярні роботи щодо поліпшення технічної складової сайту є базою для будь-якої стратегії просування і підвищують ефективність інших робіт.
- Задоволення попиту користувачів шляхом надання якісної, корисної і унікальної інформації повинно стати однією з основних цілей проекту.
- Взаємодія всіх фахівців, що беруть участь в роботі над проектом і комплексний підхід до просування ресурсу — безпрограшний варіант, який обов’язково принесе позитивні результати.