Головна » Блог » Мій банк — моя країна: як Ощадбанк реалізує соціальну місію під час війни

Мій банк — моя країна: як Ощадбанк реалізує соціальну місію під час війни

17.11.2022

Катя Лифиренко


Ощадбанк — це український державний банк. Він є найбільшим за кількістю відділень серед усіх банків України. З самого початку війни Ощадбанк забезпечує стабільну діяльність та безперебійне обслуговування всіх груп клієнтів: фізичних осіб, ММСБ та великого бізнесу. На початок вересня 2022 року українці можуть отримати банківські послуги в близько 1 211 відділеннях Ощаду. Це 92% мережі банку. 

Навіть під час війни Ощадбанк активно підтримує ММСБ і запроваджує додаткові напрямки кредитування, такі як: програма підтримки релокації бізнесу, програма портфельного страхування експортних кредитів, фінансування суб’єктів військово-промислового комплексу та підтримка державної урядової програми «єРобота».Також з травня по червень Ощад відновив карткове кредитування, надання авто- та кеш-кредитів. Наприкінці липня банк першим відновив іпотечне кредитування. 

Редакція Webpromo поговорила з Сергієм Нарожняком — керівником відділу digital-маркетингу в Ощадбанк та Нелею Руденко — Head of SMM про те, як змінився головний банк країни з початком війни та що таке Ощадбанк сьогодні.

Интервью Ощадбанк

 

Як Ощадбанк зустрів повномасштабну війну

Якою була ваша реакція в перші дні війни? Що відбувалося всередині колективу? 

Сергій: Перша реакція — звичайно шок. Але ми розуміли, що треба взяти себе в руки. Керівник кожного підрозділу зв’язався зі своєю командою. Розібрались хто де, чи всі в безпеці. Після цього ми проговорили робочі моменти: “Що робити? Як ми будемо рухатись далі?”. Відділ Нелі (SMM) не зупинився ні на хвилинку. Решта взяли оперативну паузу на день-два.

Неля: Ми насправді завжди досить активні у соцмережах, тому з повномасштабним вторгненням нічого не змінилось. Ми мали доносити людям, що все добре, банк працює, відділення відкриті, гроші та депозити під захистом. Тому ми активно реагували на всі новини і були на зв’язку з відділом 24/7.

Сергій: Новин одночасно приходило дуже багато, тому всі відділи мусили з’єднатися між собою. Було багато комунікації між різними підрозділами: “А як зараз це працює? Яка в нас ситуація з цим напрямком?”. Треба було доносити і до працівників (внутрішня комунікація), і до клієнтів, що банк, відділення та банкомати працюють. Фінансова система стоїть, можна користуватися і не переживати за свої збереження. Тобто в перші дні війни соцмережі виконували більше заспокійливу функцію.

Интервью Ощадбанк

Сергій Нарожняк, керівник відділу digital-маркетингу в Ощадбанк

Неля: Також певні функції почали активніше працювати саме в період повномасштабного вторгнення. Наприклад, “готівка на касі”. Дуже багато підприємств приєднались до цієї ініціативи, щоб у клієнтів, які хвилюються через зняття коштів, була можливість отримати готівку.

Сергій: “Готівка на касі” — це коли ти розраховуєшся в торговій мережі та на касі говориш: “А зніміть мені ще кілька сотень гривень, щоб не йти до банкомату”. В перші дні це було особливо популярно. Люди переживали, що матимуть кеш при собі. Це було важливо.

Чи були загальні збори між командою? 

Сергій: Були загальні онлайн збори, щоб дізнатися хто в якій ситуації, де територіально знаходиться та які в нього плани. Щоб зрозуміти чи буде з людиною зв’язок, або, можливо, потрібна якась допомога. Ощадбанк — це величезний колектив з десятками тисяч працівників. Інформація у внутрішніх каналах комунікації допомагала людям, які переміщувались по країні, знайти контакти, щоб влаштуватися. 

Як змінилась місія та позиціонування банку після початку війни?

Сергій: Сильних змін ми не відчули. Ми підтримуємо лінію того, що Ощадбанк — це найбільший універсальний банк. Єдине що могло змінитися і змінилось —  ми зробили нахил на патріотичність та соціальні місії банку. Ми і раніше мали відповідальність перед клієнтами, працюючи з усіма категоріями населення: від дитячих карток до соціальних виплат. Війна просто підсилила цей напрямок.

 

Соціальна відповідальність ― ДНК бренду “Ощадбанк”

Які головні маркетингові цілі зараз?

Сергій: До війни, звичайно, були кампанії на генерацію лідів та на просування продуктів. В перші місяці маркетингові цілі змістилися на охоплюючу рекламу, просвітницькі історії про підтримку. Для того, щоб висвітлити соціальні програми банку. Сьогодні це не про бізнес, а більше про підтримку та донесення важливої інформації. Проте вже зараз активно працює бізнес лінія банку, мабуть, на рівні довоєнної. 

Патріотичність наскільки це важливо і як правильно комунікувати на цю тему?

Неля: Насправді, для Ощаду тема патріотичності — це щось нерозривне з ним. З 2014 року слоган банку: “Мій банк — моя країна”. Ми просто почали більше розповідати про історії патріотизму від наших людей — «ощадівців» — та клієнтів. Ощад відчиняв свої двері навіть у перші дні повномасштабного вторгнення там, де це було можливо і навіть неможливо. Нічого не змінилося і ми продовжуємо виконувати свою роботу. Ощадбанк першим серед банків розпочав повернення на деокуповану територію Херсонщини ― 7 листопада запрацювало відділення у смт Нововоронцовка. Ми продовжуємо докладати зусилля, щоб якомога швидше мешканці інших деокупованих міст та селищ отримали доступ до банківських послуг. Щодо благодійності, нещодавно ми приєднались до ініціативи Марка Куцевалова на збір трьох карет швидкої допомоги — вони вже придбані та працюватимуть на передовій. 

Интервью Ощадбанк

Неля Руденко, Head of SMM в Ощадбанк

Ви зараз запускаєте нові кампанії?

Сергій: В перші дні війни всі кампанії автоматично зупинило агентство Webpromo, за це їм спасибі.

Ощадбанк співпрацює з агентством Webpromo з 2017 року. «Будуй своє»: кейс Ощадбанку на конференції 8P.

Нам потрібні були 1-2 дні, щоб зібратися думками і зрозуміти, як рухатися далі. Після цього запускалися кампанії на охоплення, щоб показати, що відділення та банкомати працюють і де вони працюють.Також підтримували кампанію з депозитами для того, щоб заспокоїти громадян. Показати, що їх кошти в безпеці. Потім ми включилися в кампанії по військовим облігаціям та підтримували малий бізнес. Це були програми від уряду, наприклад, про релокацію бізнесу та фінансування аграріїв для посівної. Зараз ми відновлюємо кампанії, які мають відкладений попит, наприклад, іпотечне кредитування та автокредитування. Тому що людям потрібен транспорт. Як ми бачимо по тенденціях це необхідні послуги і ми їх одні з перших відновили. Також з листопада ми запустили програму іпотечного кредитування “єОселя”, яка реалізується Міністерством економіки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України та «Укрфінжитло» за ініціативи Президента України.   

Й надалі дотримуємось того, що будемо в потрібний час виходити з тим, що потрібно ринку. 

Які банківські продукти вийшли в ТОП, а від яких відмовились?

Неля: Мені здається, що зараз всі наші продукти більш-менш актуальні, просто ми їх підлаштовуємо під обставини. Наприклад, ми створили депозит для військових з покращеними умовами (довіреність на іншу особу робиться безоплатно). 

Які канали комунікації залучаєте? Що в пріоритеті?

Сергій: Ми працюємо з дуже широкою аудиторією, тому ми залишаємось й оффлайн-каналах (відділення, буклети, листівки), але ця частина в нас постійно зменшується і тенденція йде до того, що ми більше переходимо в діджитал. Але не можемо повністю відмовитись від офлайну, тому залишаємось з тим об’ємом, який нам дозволяє підтримувати комунікацію на достатньому рівні.

Интервью Ощадбанк

Чи продовжуєте розвивати застосунок, реліз якого відбувся у 2021 році? Чи зможе він скласти конкуренцію сайту в майбутньому або навіть повністю замінити веб-канал?

Сергій: Так, після релізу у 2021 році застосунок постійно розвивається, роботи над ним не зупинялися. У додатка та сайту різні цілі. Сайт — це більше історія про людей, які можливо зайшли більше дізнатися про послугу, це коротке знайомство з банком. Людина, яка встановлює застосунок, вже обрала бути з банком надовго. Це різні патерни поведінки. Тому вони націлені працювати спільно, але все більше людей все одно переходять у застосунок. 

Якщо говорити про перфоманс маркетинг. Які показники відстежуєте в першу чергу?

Сергій: Для мене, як для спеціаліста в діджиталі, важлива кількість лідів і вартість за лід. Тому що в маркетингу завжди стояла задача згенерувати вхідний потік заявок, щоб банк їх якісно опрацював і далі запропонував клієнтам потрібну послугу. У кампаніях на охоплення я орієнтуюсь на кількість контактів з унікальною аудиторією і частоту взаємодії з цими контактами. 

На яких рекламних кампаніях зараз зосереджені зусилля: генерація лідів або кампанії на охоплення?

Сергій: Бренд Ощадбанк — настільки великий і відомий в країні з роками, що впізнаваність бренду не потребує такої прокачки, коштів і сил. Його знають і впізнають. Тому рекламу на охоплення ми запускаємо на більш нішеві кампанії, наприклад, для аграріїв, малого бізнесу. А генерація лідів в нас зараз ведеться по таких пріоритетних продуктах, як іпотека та кредити на авто. Завжди ведуться кампанії по одному та другому напрямкам. Без цього неможливо. До війни конверсійних та лідогенераційних кампаній звичайно було більше. 

Що зараз працює найкраще?

Неля: Найкраще працює — бути з людьми, розповідати історії людей, співробітників і наших клієнтів. В нас навіть є окремий розділ сайту “Сміливість”. Там зібрані фото, як працювали наші відділення у квітні-травні (відділення Чернігова, Харкова, Одеси, Львова, Києва). Туди можна зайти та побачити що відбувалось з нашими відділеннями, як ми обслуговували клієнтів. 

Ви слідкуєте за конкурентами? Всі діють по загальній системі або хтось виокремлюється? 

Сергій: Так, конкуренти завжди з нами, ми дивимось на них, слідкуємо чи ми в тренді,

як себе позиціонують інші банки (великі державні та маленькі комерційні). Але, враховуючи специфіку та масштаб Ощадбанку, це не впливає на роботу всього банку. Ми просто йдемо своїм шляхом і дивимося чи конкуренти вже приєднались до певної ініціативи. Враховуючи те, що ми масштабні, нам потрібно трошки більше часу на якийсь великий запуск. Ми на день-два можемо відтягнути свою кампанію, щоб вийти “великим пулом”. Розмір банку впливає на такі процеси. 

Неля: У відділі SMM ми не тільки дивимось на когось, але й робимо щось своє. Instagram — гарний цьому приклад. Якщо конкуренти обирають більш стандартну історію (графічний віжуал, картка, слоган “в лоб”), то ми робимо фотозйомки (те, що не робить жоден банк, жоден конкурент), знімаємо людей, моделей, клієнтів, співробітників. 

Інтерв'ю Ощадбанк

Джерело: instagram.com/oschadbank_official

Таким чином ми показуємо реальне застосування продуктів у житті. Ми здійснили свою ідею-мрію — почали робити зйомки в інших містах України (Одеса, Київ, Чернігів та ін.), не тільки в Києві. Щоб показувати, що Ощад— поруч. 

А як швидко потрібно реагувати? Зараз стільки подій, постійно потрібно бути в новинному полі та слідкувати?

Неля: Зараз насправді всі в новинах. Їх швидко підхоплюють, щоб бути першими. Наприклад, у ТікТок ми зробили відео-пранк: наш співробітник йшов з пакетиком від Макдональдса тоді, коли вони ще були зачинені. Ми дивились на реакцію людей та знімали як вони реагують. Відео дуже сподобалось аудиторії — 1,5 млн переглядів за один день.

Сьогодні ТіkTоk один із провідних каналів комунікації для багатьох бізнесів. Розкажіть про свій досвід його використання?

Неля: Ми стали першим банком в Україні, який зайшов в ТіkTоk. Спочатку було питання “Навіщо, якщо там нікого немає?”. У нас якраз виходила картка для підлітків, ми розуміли, що там є аудиторія, якій це може сподобатись. І ми не прогадали.

@oschad

І ми взагалі не плануємо зупинятись 🚀 #ощадбанк #доіпісля

♬ оригинальный звук – lilili🐝

 

Про особисте: як почувають себе маркетологи в умовах війни

Яка ваша улюблена частина в вашій роботі? Що ви любите найбільше?

Неля: Мені подобається, що ми можемо робити щось трохи неможливе. Ось як, наприклад, історія з Instagram. Ми показуємо, як користуватись продуктом у житті, і таким чином виділяємось.

Сергій: Улюблена частина — коли ти створюєш велику всеукраїнську кампанію, яка виходить на національний рівень. Ти розумієш, що твою роботу бачать в кожному куточку країни. Це дуже радує, тому що ти зробив для багатьох людей якусь дуже класну штуку, доніс їм інформацію. Це твоя робота на всю країну. 

Більшість зараз оптимізували процеси та працюють у наднавантаженні. Як змінилися обсяги робочих задач після 24 лютого в Ощадбанку?

Неля: Зараз обсяги в порівнянні до того, що було 24 лютого, по моїй частині роботи збільшились, це точно. За рахунок того, що ми “пірнаємо” у більш соціальну історію. Як приклад, те, що ми зробили для Instagram-сторінки “Будуй своє” (“Будуй своє” — програма підтримки підприємництва створена Ощадбанком). 

Ми почали розповідати не просто про підприємців, які працюють, підтримуючи економіку, а й про тих, хто виконує соціальну місію — волонтерять, допомагають, годують ТРО і т.д. Таким чином, ми трохи рекламуємо своїх клієнтів-підприємців. Підтримуємо їх та розповідаємо про те, як можна застосувати продукти “Ощаду” для бізнесу.

Интервью Ощадбанк

Джерело: instagram.com/buduysvoe/

Сергій: В мене все абсолютно так само. Рекламні кампанії спочатку треба було виключити, потім — “прощупати” аудиторію, зрозуміти з чим виходити. Зараз постійно збільшується об’єм, кількість кампаній та бюджети. Кілька місяців тому ми вийшли на довоєнний рівень. Зараз той же обсяг роботи. 

А якісь нестандартні задачі за останні півроку були?

Неля: Берегти себе — це, мені здається, одна з найдивовижніших нестандартних задач українців у, здавалось би, цивілізованому світі. 

Сергій: Дуже цікаво, коли з’являються ідеї на кшталт: “А давайте на сайті замість рос. мови поставимо “Русскій корабль…”. В нас на сайті немає російської мови і вона вже ніколи не з’явиться. Ми вирішили трохи постібати корабель і виставили замість російськомовної версії всім знайомий вислів з його напрямком. 

Интервью Ощадбанк

Джерело: oschadbank.ua/ru

Люди в ТіkТоk це теж підхопили. Коли я побачив як збільшилась відвідуваність ru сторінки, я був приємно здивований. 

А вам не здається це дивним, адже Ощадбанк важливий та серйозний. 

Сергій: Ми — теж люди. У наших клієнтів (молодих або старшого віку) на фоні останніх подій є свої емоції і вони виражаються по-різному. Але якщо люди читають це в новинах — ми на одній хвилі з усією країною. Тому тут немає негативу.

Неля: Я вважаю, що в нас крута сучасна країна і ми, як державний банк, маємо бути такими ж.

Чи є якийсь рецепт як не допустити “крайньої точки” вигоряння під час війти? 

Неля: Я думаю, якщо відчуваєш якусь хвилю негативу, то потрібно йти донати на ЗСУ через “Мобільний Ощад” і таким чином наближати перемогу. 

Сергій: Можливо потрібно відволіктися на спорт, на те, що тебе захоплює. Трохи розрядитися та повернутися знову в стрій. Перемикатися між проєктами, це теж змінює картинку перед очима та відволікає від речей, у яких ти “закопався”. Це допомагає.

Чи маєте час на розвиток? Підвищення навичок? Можливо якісь курси проходили за цей час? 

Неля: Зараз, під час війни, дуже багато маркетингових комунікацій. Хочеться почути інші думки та застосовувати це у своїй роботі. 

Сергій: Ми з Нелею працюємо у сфері діджитал, яка дуже швидко розвивається. Відповідно, наші знання старіють, тому треба завжди “тримати руку на пульсі” і щонайменше вивчати статтю в день. Регулярно “проходитись” по курсах, тому що інформація дуже швидко стає неактуальною. Зараз, наприклад, я додатково проходжу курси таргетолога, щоб просто зрозуміти, що змінилося з відколи я його завершив. Це дозволяє бути більш впевненим в собі. 

Чим надихаєтесь? Ваші кредо сьогоднішнього дня? 

Сергій: Я надихаюсь позитивними новинами, яких з кожним днем стає все більше, мені так здається. Наші хлопці та дівчата дозволяють нам їх отримувати, за це ми їм безмежно вдячні.

Неля: Я думаю, що наші люди зараз —  це найбільше джерело натхнення. А щодо кредо, то — “Далі краще, далі перемога!”. 

Последние материалы рубрики

Google for Startups оголосив 25 переможців. Які українські компанії...

Google оголосив переможців третьої групи на підтримку стартапів в Україні

ErsteBank preview ua

Реклама дня: Erste Bank зробив різдвяний анімаційний ролик про...

Віденська банківська група Erste Bank у своєму новому різдвяному ролику «Вірю в Різдво» порушила тему енергетичної кризи.

Чорна п'ятниця

Black Friday: підсумки щорічного розпродажу від Фокстроту за 2022...

Лідери продажів та списки найпопулярніших товарів у 2022 році. Найбільший рітейлер України опублікував результати розпродажу

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності