Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Розподіл трафіку на брендовий і небрендовий: навіщо і як

Розподіл трафіку на брендовий і небрендовий: навіщо і як

31.05.2019

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ярослав Рушковський, Павло Левковський


 

Зміст:

Готові посперечатися, що дивлячись на заголовок статті ви задалися питанням “Навіщо потрібно розділяти трафік на дві частини?”. На ділі, відповідь на нього очевидна “Для того щоб коректно оцінити ефективність розвитку вашого бренду в пошуку”. Це особливо актуально для великих відомих компаній, у яких велика частка брендових запитів і, відповідно, брендового трафіку. У попередній статті ми розглядали основні показники ефективності SEO. Сьогодні ж ми розглянемо, як саме розділити брендовий і небрендові органічний трафік.

Крок 1: Шукаємо брендові запити

Необхідно знайти брендові запити, а для цього потрібно розуміти, які ключові слова до них можна віднести.

Брендові ключові запити — це ключові слова у формі:

  • назви вашої компанії;
  • назви вашого сайту;
  • запити з помилковою розкладкою клавіатури і з граматичними помилками, під якими люди шукають вашу компанію.

Для того щоб знайти їх, можна скористатися сервісами Google Analytics, Search Console і/або Яндекс.Метрики. Вибір сервісів залежить від регіону просування, специфіки ніші і часткою трафіку відповідної пошукової системи.

Наприклад, в Україні заборонена пошукова система Яндекс, а значить в більшості випадків і відсоток брендового трафіку з нього буде незначним.

Саме тому для регіону просування України брендові ключові слова визначаємо і знаходимо через сервіс Google Analytics.

Крок 2: Вивантажуємо ключові запити

Для вивантаження ключових заходите в акаунт Google Analytics, до якого прикріплений сайт.

Клікаєте на вкладку “Джерела трафіку” → потім на вкладку “Search Console” → і на звіт “Запити”.

У разі якщо в акаунті Google Analytics не настроєна зв’язок з панеллю Search Console — налаштовуйте або вивантажуйте списки запитів в панелі для вебмайстрів. Але тоді ви зіткнетеся з обмеженням — в панелі за раз можна вивантажувати тільки 1000 рядків (запитів), а значить інформація може бути неповною.

Щоб вивантажити максимально повне семантичне ядро ​​з Search Console при відсутності зв’язку з Google Analytics, можна використовувати кілька фішок:

  1. В Search Console вручну вибирайте звітний період:

    Це дозволить завантажити більше запитів, просто міняючи період.

    Мінус такого способу — потрібно буде витратити час на видалення дублів запитів в вивантаженні.

  2. Вкажіть конкретні сторінки в Search Console.

    Таким чином, ви отримаєте звіти по конкретних сторінок, що також збільшить обсяг семантики.

    Мінус такого способу — багато ручної роботи.

  3. Поєднання 1 і 2 способів.
  4. Використовувати сервіс Google Data Studio. Завдяки йому можна вивантажувати ключові запити в великих обсягах — 50 тис. І більше.

Далі клікайте по вкладці “Запити”. Ви потрапите в звіт по пошуковим запитам.

Виставляйте період, за який потрібно переглянути ключові слова, наприклад, за 3 останні місяці:

І натискайте кнопку «Застосувати».

В результаті отримуєте інформацію:

Далі для роботи потрібні будуть дві колонки: «Пошуковий запит» і «Кліки».

Внизу сторінки вибирайте максимальну кількість рядків, а саме — 5000.

Отриману інформацію експортуйте в Excel або Google Таблицю (залежно від того, де зручніше вам працювати).

Важливо! Необхідно вивантажити всі пошукові слова, які хоча б з 1 кліком/переходом на ваш сайт. Тому якщо виникає необхідність, переходите на другу сторінку і повторіть дії вище.

Крок 3: Визначаємо брендові запити

В отриманих після вивантаження таблицях видаляйте небрендові запити і залишайте брендові ключові слова (розподіляємо згідно з визначенням в Кроці 1).

Наприклад:

кокакола

кока-кола

cocacola

coca-cola

cola

кола

Крок 4: Вираховуємо % візитів за брендовими запитами

Заходьте до звіту по ключових запитах, згідно з алгоритмом нижче:

Шукаєте і натискаєте на кнопку «Ще».

Для відображення даних по брендовим запитам встановлюйте наступні критерії фільтрації: «Включити → Пошуковий запит → Містить → Пошук відповідного регулярного виразу».

Як регулярного виразу вказуємо загальні слова (частки слова), які є в брендових запитах через знак «|».

Наприклад — кокакола | кока-кола | cocacola | coca-cola | cola | кола

І натискайте на кнопку «Застосувати».

В результаті ви отримаєте відсоток брендових запитів (в прикладі вище — 23, 43%).

За необхідності вважайте відсоток відвідувачів сайту по небрендові запитам:

100-23,43%=76,57%.

Крок 5: Звіт

На підставі отриманих процентних даних сформуємо звіт. Можна зробити це в форматі таблиці (як у прикладі нижче).

Період Об’єм органічного трафіку, тис Об’єм брендового трафіку, тис Брендовий трафік, % Зміни, місяць до місяця, %
Січень 10000 2000 20 0
Лютий 15000 5000 33,3 +13,3
Березень
Квітень
Тревень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень

В результаті вийде відстежити динаміку змін обсягів брендового/небрендові трафіку впродовж періодів SEO-просування сайту.

Висновки

Поділ пошукових запитів на дві групи дозволяє оцінити ефективність просування і розвитку вашого бренду в пошуковій мережі. Середньостатистична співвідношення брендового трафіку до загального — 1 до 4. Тобто, 25% трафіку повинні бути брендовими. Але в кожному конкретному випадку це співвідношення може бути своїм (так як багато залежить від стратегії розвитку бізнесу в цілому, а не тільки SEO просування сайту).

Описана в статті методика допоможе вам стежити за розвитком свого бренду в пошукових мережах і оперативно реагувати на зміни пошукової видачі.

Останні матеріали рубрики

Instagram тестує розміщування реклами в результатах пошуку

Instagram представив нові рекламні продукти, щоб дасть бізнесу додаткові можливості для відкриття та підвищення видимості рекламних...

Кейс U-CON

Візуалізація українського тепла: як правильний брендинг...

В роботі над проєктом U-CON перед нашою командою стояла низка завдань, що поєднували в собі аналітичний та творчий підходи — розробити...

В браузерах Opera з’явились нові функції на базі штучного інтелекту

В браузерах Opera з’явились нові функції на базі штучного...

Opera інтегрує ШІ-сервіси на основі ChatGPT та ChatSonic у свої настільні браузери, а також пропонує функцію інтелектуальних підказок....

Новини TikTok

TikTok додав нову функцію Refresh для оновлення стрічки For You

Нова функція забезпечить приємний перегляд, збалансовуючи цілі самовираження та різноманітності контенту

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності