Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Розподіл трафіку на брендовий і небрендовий: навіщо і як

Розподіл трафіку на брендовий і небрендовий: навіщо і як

31.05.2019

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ярослав Рушковський, Павло Левковський


 

Зміст:

Готові посперечатися, що, дивлячись на заголовок статті, ви поставили собі питанням: «Навіщо потрібно розділяти трафік на дві частини?» На ділі, відповідь на нього очевидна: для того, щоб коректно оцінити ефективність розвитку вашого бренду в пошуку. Це особливо актуально для відомих компаній, у яких велика частка брендових запитів і, відповідно, значний брендовий трафік. У попередній статті ми розглядали основні показники ефективності SEO. Сьогодні ж ми розглянемо, як саме розділити брендовий і небрендовий органічний трафік.

Крок 1: Шукаємо брендові запити

Необхідно знайти брендові запити, а для цього потрібно розуміти, які ключові слова до них можна віднести.

Брендові запити — це ключові слова у формі:

  • назви вашої компанії
  • назви вашого сайту
  • з помилковою розкладкою клавіатури і з граматичними помилками, під якими люди шукають вашу компанію.

Щоб знайти їх, можна скористатися сервісами Google Analytics, Search Console та/або Яндекс.Метрики. Вибір сервісів залежить від регіону просування, специфіки ніші та частки трафіку відповідної пошукової системи.

Наприклад, в Україні заборонена пошукова система Яндекс, а отже в більшості випадків брендовий трафік це відобразить, відсоток переходів у цій системі буде незначним. 

Саме тому для регіону просування Україна брендові ключові слова визначаємо і знаходимо через сервіс Google Analytics.

Крок 2: Вивантажуємо ключові запити

Для вивантаження ключових запитів заходите в обліковий запис Google Analytics, до якого прикріплений сайт.

Клацаєте на вкладку «Джерела трафіку» → потім на вкладку «Search Console» → і на звіт «Запити».

Щоб відфільтрувати брендовий трафік Google Analytics підходить ідеально. У разі якщо в акаунті Google Analytics не налаштовано зв’язок із панеллю Search Console, налаштовувати або вивантажувати списки запитів доведеться в панелі для вебмайстрів. Але тоді ви зіткнетеся з обмеженням — у панелі за раз можна вивантажувати тільки 1000 рядків (запитів), а отже, інформація може бути неповною.

Щоб вивантажити максимально повне семантичне ядро з Search Console за відсутності зв’язку з Google Analytics, можна використовувати кілька фішок.

1. У Search Console вручну вибирайте звітний період.

 

Це дасть змогу завантажити більше запитів, просто змінюючи період. 

Мінус такого способу — потрібно буде витратити час на видалення дублів запитів у вивантаженні.

2. Вкажіть конкретні сторінки в Search Console.

Таким чином, ви отримаєте звіти за конкретними сторінками, що також збільшить обсяг семантики.

Мінус такого способу — багато ручної роботи.

3. Поєднання 1 і 2 способів.

4. Використовуйте сервіс Google Data Studio. Завдяки йому можна вивантажувати ключові запити у великих обсягах — 50 тис. і більше.

Далі клацайте на вкладку «Запити». Ви потрапите у звіт за пошуковими ключами.

Виставляйте період, за який хочете переглянути ключові слова, наприклад, за 3 останні місяці, і натискайте кнопку «Застосувати».

В результаті отримуєте інформацію:

Далі для роботи потрібні будуть дві колонки: «Пошуковий запит» і «Кліки».

Внизу сторінки вибирайте максимальну кількість рядків, а саме — 5000.

Отриману інформацію експортуйте в Excel або Google Таблицю (залежно від того, де вам зручніше працювати).

Важливо! Необхідно вивантажити всі пошукові слова, які привели хоча б до 1 кліка/переходу на ваш сайт. Якщо виникає необхідність, переходьте на другу сторінку і повторіть дії вище.

Крок 3: Визначаємо брендові запити

В отриманих після вивантаження таблицях видаляйте небрендові ключові слова, і залишайте тільки ті, що складають брендовий трафік SEO, як у Крок 1.

Крок 4: Вираховуємо % візитів за брендовими запитами

Заходьте у звіт за ключовими запитами згідно з алгоритмом нижче.

Шукаєте і натискаєте на кнопку «Ще».

Для відображення даних за брендовими запитами встановлюйте такі критерії фільтрації: «Включити → Пошуковий запит → Містить → Пошук відповідного регулярного виразу».

Як регулярний вираз вказуємо загальні слова (частки слова), які є в брендових пошукових запитах, через знак “|”.

Наприклад: кокакоал|кока-кола|cocacoal|coca-cola|cola|cola|кола

І натискайте на кнопку «Застосувати».

У результаті ви отримаєте відсоток брендових ключів (у прикладі вище — 23, 43%).

За необхідності рахуйте відсоток заходів на сайт за небрендовими запитами:

100-23,43%=76,57%.

Крок 5: Звіт

На підставі отриманих процентних даних сформуємо звіт. Можна зробити це у форматі таблиці (як у прикладі нижче).

Період Об’єм органічного трафіку, тис Об’єм брендового трафіку, тис Брендовий трафік, % Зміни, місяць до місяця, %
Січень 10000 2000 20 0
Лютий 15000 5000 33,3 +13,3
Березень
Квітень
Тревень
Червень
Липень
Серпень
Вересень
Жовтень
Листопад
Грудень

У результаті вийде відстежити динаміку змін обсягів брендового/небрендового трафіку протягом періодів SEO-просування сайту.

Висновки

Поділ пошукових запитів на дві групи дає змогу оцінити ефективність просування і розвитку вашого бренду в пошуковій мережі. Середньостатистичне співвідношення брендового трафіку до загального — 1 до 4. Тобто, 25% трафіку мають бути брендовими. У кожному конкретному випадку це співвідношення може бути своїм (адже багато що залежить від стратегії розвитку бізнесу загалом, а не тільки від SEO просування сайту). Розуміння того, що таке брендовий трафік і які завдання він вирішує, дасть змогу збалансувати рекламну кампанію і зробити її більш результативною.

Описана в статті методика допоможе вам стежити за розвитком свого бренду в пошукових мережах і оперативно реагувати на зміни пошукової видачі.

Почніть якісне SEO-просування з Webpromo!

Дізнайтеся вартість, терміни і перелік робіт для вашого проєкту

    Останні матеріали рубрики

    Надихаюча історія Марка Цукерберга. Чому можуть навчитись маркетологи?

    Надихаюча історія Марка Цукерберга. Чому можуть навчитись...

    Від звичайного студента до одного з найбагатших людей світу — як захоплення технологіями допомогло Марку Цукербергу досягти вершин?...

    Що таке DDoS-атаки: вплив на SEO та рекламу, а також способи захиститися від кіберзловмисників

    Що таке DDoS-атаки: вплив на SEO та рекламу, а також способи...

    У цій статті розповідаємо, що таке DDoS-атаки, як їх вчасно розпізнати та мінімізувати негативні наслідки.

    Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

    SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

    Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

    Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

    Підпишіться на нашу розсилку
    Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
    Підписка на розсилку в Telegram
    Залишились питання?
    Наші експерти готові відповісти на них

     

    Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

    Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
    Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
    Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
    Серед багатьох ми обрали Webpromo
    Кожен в команді— майстер своєї справи
    Ціную Webpromo за гнучкість
    Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
    Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

    Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

    Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

    Політика конфіденційності