Розподіл трафіку на брендовий і небрендовий: навіщо і як
31.05.2019
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ярослав Рушковський, Павло Левковський
Зміст:
- Крок 1: Шукаємо брендові запити
- Крок 2: Вивантажуємо ключові запити
- Крок 3: Визначаємо брендові запити
- Крок 4 : Вираховуємо % візитів за брендовими запитами
- Крок 5: Звіт
- Висновки
Готові посперечатися, що, дивлячись на заголовок статті, ви поставили собі питанням: «Навіщо потрібно розділяти трафік на дві частини?» На ділі, відповідь на нього очевидна: для того, щоб коректно оцінити ефективність розвитку вашого бренду в пошуку. Це особливо актуально для відомих компаній, у яких велика частка брендових запитів і, відповідно, значний брендовий трафік. У попередній статті ми розглядали основні показники ефективності SEO. Сьогодні ж ми розглянемо, як саме розділити брендовий і небрендовий органічний трафік.
Крок 1: Шукаємо брендові запити
Необхідно знайти брендові запити, а для цього потрібно розуміти, які ключові слова до них можна віднести.
Брендові запити — це ключові слова у формі:
- назви вашої компанії
- назви вашого сайту
- з помилковою розкладкою клавіатури і з граматичними помилками, під якими люди шукають вашу компанію.
Щоб знайти їх, можна скористатися сервісами Google Analytics, Search Console та/або Яндекс.Метрики. Вибір сервісів залежить від регіону просування, специфіки ніші та частки трафіку відповідної пошукової системи.
Наприклад, в Україні заборонена пошукова система Яндекс, а отже в більшості випадків брендовий трафік це відобразить, відсоток переходів у цій системі буде незначним.
Саме тому для регіону просування Україна брендові ключові слова визначаємо і знаходимо через сервіс Google Analytics.
Крок 2: Вивантажуємо ключові запити
Для вивантаження ключових запитів заходите в обліковий запис Google Analytics, до якого прикріплений сайт.
Клацаєте на вкладку «Джерела трафіку» → потім на вкладку «Search Console» → і на звіт «Запити».
Щоб відфільтрувати брендовий трафік Google Analytics підходить ідеально. У разі якщо в акаунті Google Analytics не налаштовано зв’язок із панеллю Search Console, налаштовувати або вивантажувати списки запитів доведеться в панелі для вебмайстрів. Але тоді ви зіткнетеся з обмеженням — у панелі за раз можна вивантажувати тільки 1000 рядків (запитів), а отже, інформація може бути неповною.
Щоб вивантажити максимально повне семантичне ядро з Search Console за відсутності зв’язку з Google Analytics, можна використовувати кілька фішок.
1. У Search Console вручну вибирайте звітний період.
Це дасть змогу завантажити більше запитів, просто змінюючи період.
Мінус такого способу — потрібно буде витратити час на видалення дублів запитів у вивантаженні.
2. Вкажіть конкретні сторінки в Search Console.
Таким чином, ви отримаєте звіти за конкретними сторінками, що також збільшить обсяг семантики.
Мінус такого способу — багато ручної роботи.
3. Поєднання 1 і 2 способів.
4. Використовуйте сервіс Google Data Studio. Завдяки йому можна вивантажувати ключові запити у великих обсягах — 50 тис. і більше.
Далі клацайте на вкладку «Запити». Ви потрапите у звіт за пошуковими ключами.
Виставляйте період, за який хочете переглянути ключові слова, наприклад, за 3 останні місяці, і натискайте кнопку «Застосувати».
В результаті отримуєте інформацію:
Далі для роботи потрібні будуть дві колонки: «Пошуковий запит» і «Кліки».
Внизу сторінки вибирайте максимальну кількість рядків, а саме — 5000.
Отриману інформацію експортуйте в Excel або Google Таблицю (залежно від того, де вам зручніше працювати).
Важливо! Необхідно вивантажити всі пошукові слова, які привели хоча б до 1 кліка/переходу на ваш сайт. Якщо виникає необхідність, переходьте на другу сторінку і повторіть дії вище.
Крок 3: Визначаємо брендові запити
В отриманих після вивантаження таблицях видаляйте небрендові ключові слова, і залишайте тільки ті, що складають брендовий трафік SEO, як у Крок 1.
Крок 4: Вираховуємо % візитів за брендовими запитами
Заходьте у звіт за ключовими запитами згідно з алгоритмом нижче.
Шукаєте і натискаєте на кнопку «Ще».
Для відображення даних за брендовими запитами встановлюйте такі критерії фільтрації: «Включити → Пошуковий запит → Містить → Пошук відповідного регулярного виразу».
Як регулярний вираз вказуємо загальні слова (частки слова), які є в брендових пошукових запитах, через знак “|”.
Наприклад: кокакоал|кока-кола|cocacoal|coca-cola|cola|cola|кола
І натискайте на кнопку «Застосувати».
У результаті ви отримаєте відсоток брендових ключів (у прикладі вище — 23, 43%).
За необхідності рахуйте відсоток заходів на сайт за небрендовими запитами:
100-23,43%=76,57%.
Крок 5: Звіт
На підставі отриманих процентних даних сформуємо звіт. Можна зробити це у форматі таблиці (як у прикладі нижче).
Період | Об’єм органічного трафіку, тис | Об’єм брендового трафіку, тис | Брендовий трафік, % | Зміни, місяць до місяця, % |
Січень | 10000 | 2000 | 20 | 0 |
Лютий | 15000 | 5000 | 33,3 | +13,3 |
Березень | … | … | … | … |
Квітень | … | … | … | … |
Тревень | … | … | … | … |
Червень | … | … | … | … |
Липень | … | … | … | … |
Серпень | … | … | … | … |
Вересень | … | … | … | … |
Жовтень | … | … | … | … |
Листопад | … | … | … | … |
Грудень | … | … | … | … |
У результаті вийде відстежити динаміку змін обсягів брендового/небрендового трафіку протягом періодів SEO-просування сайту.
Висновки
Поділ пошукових запитів на дві групи дає змогу оцінити ефективність просування і розвитку вашого бренду в пошуковій мережі. Середньостатистичне співвідношення брендового трафіку до загального — 1 до 4. Тобто, 25% трафіку мають бути брендовими. У кожному конкретному випадку це співвідношення може бути своїм (адже багато що залежить від стратегії розвитку бізнесу загалом, а не тільки від SEO просування сайту). Розуміння того, що таке брендовий трафік і які завдання він вирішує, дасть змогу збалансувати рекламну кампанію і зробити її більш результативною.
Описана в статті методика допоможе вам стежити за розвитком свого бренду в пошукових мережах і оперативно реагувати на зміни пошукової видачі.