Пошукове просування блогу компанії з нуля: кейс METRO Cash & Carry Ukraine
07.11.2019
Тип послуги: пошукове просування блогу компанії
Проєкт: METRO Cash & Carry Ukraine
Сайт: blog.metro.ua
Зміст:
- Коротка інформація про компанію
- Стратегія проведення робіт
- Зовнішня оптимізація
- Результати
- Корисні поради
Коротка інформація про компанію
METRO — міжнародна компанія, представлена в Україні вже понад 16 років. Орієнтована на оптові та роздрібні продажі.
Об’єднує 23 ТЦ METRO в найбільших містах України, а також трьома магазинами оптової торгівлі “Бери Вези” в Чернігові, Тернополі та Луцьку.
Завдання компанії METRO – дати клієнтам нові можливості для їх бізнесу, забезпечивши доступ до повного асортименту наших товарів кращої якості за найпривабливішою ціною.
Комунікаційне завдання – донесення бредінгового повідомлення «Якість по оптовій ціні», підкріплення повідомлення про якість продукції METRO.
Як Блог METRO допомагає досягати цих цілей
Прес-центр компанії METRO став основою inbound стратегії.
Що таке inbound маркетинг?
Inbound маркетинг – це бізнес-методологія, яка приваблює клієнтів, створюючи цінний контент і адаптований до потреб клієнтів. Inbound маркетинг формує зв’язку з аудиторією, які вони шукають, і вирішує проблеми, які у них вже є.
Які завдання допомагає вирішити Блог METRO:
- донесення ключових брендових повідомлень і цінностей компанії шляхом забезпечення клієнтів корисною і зручною для нього інформації на всіх етапах його «сustomer journey» популяризація компанії;
- збільшення впізнаваності бренду;
- приведення додатково органічного трафіку на офіційний сайт;
- побудова знання про новинки в асортименті компанії.
Стратегія проведення робіт
Для досягнення поставлених цілей і завдань, Webpromo, почали працювати над створенням блогу і паралельно проводили роботи по пошуковому просуванню.
Як ми вирішили діяти (план):
- Проаналізувати конкурентів в ніші і визначити в якому напрямку нам необхідно розвиватися виходячи з маркетингових цілей METRO.
- Розробити структуру сайту.
- Налаштувати систему відстеження ефективності.
- Розробити структуру сторінок під написання основного контенту.
- Опрацювати технічне завдання для копірайтерів.
- Працювати з поліпшенням показників CTR.
- Технічна оптимізація сайту.
- Розвивати посилальний профіль.
Які конкретні дії ми виконали:
- На етапі старту робіт зі створення сайту, провели аналіз ніші. Відповідно до цілей і поставлених завдань, визначили цільову аудиторію і виявили, що наша основна аудиторія це жінки у віці від 25 до 44 лет.Дополнітельно провели аналіз конкурентів і виходячи з усіх зібраних даних визначили інтереси ЦА, виявили точки входу потенційних користувачів на сайт.Із графіка бачимо що 72% користувачів це жінки:
Основна вікова група:
- від 24 до 34 років (44%)
- від 35 до 44 років (22%)
- Згідно з проведеним аналізом і поставленим цілям, перейшли до розробки структури сайта.Виделілі основні напрямки::
- рецепти страв;
- напої: види напоїв, рецепти приготування, поради щодо вибору;
- поради щодо вибору продуктів і пристосувань для готування;
- поради по правильному зберіганню продуктів і необхідним стандартам якості продуктів;
- відпочинок, подорожі і розваги;
- поради для сегмента HoReCa (так як METRO надають багато послуг для бізнесу цього сегмента).
Під ці напрями створили розділи:
Для B2C
- «Купуємо»;
- «Їмо»;
- «П’ємо»;
- «Відпочиваємо»;
Для B2B
- «Працюємо».
Підкатегорії винесли у теги:
У зв’язку з дизайнерським рішенням не робили випадають меню, а реалізували сторінки-підкатегорії у вигляді тегів.
- Налаштували систему відстеження ефективності згідно цілям. Додали сайт в Google Search Console. Впровадили код аналітики на сайт для відстеження:
- органічного трафіку;
- переходів на основний сайт (через кнопку “на сайт”);
- підписок на блог (через форму “підпишись” на сайті блогу).
- Одним з пунктів по оптимізації структури були роботи по впровадженню блоків для внутрішньої перелінковки. Такі блоки не тільки зручні для користувача, але і допомагають правильно розподілити внутрішній вага сайту, що позитивно впливає на його продвіженіе.На сайті впровадили кілька наскрізних блоків (блоки, які йдуть через весь сайт):
- Блок “Свіжі записи”, де відображаються нещодавно опубліковані записи;
- Блок “Популярне”, де відображаються записи, які набрали найбільше переглядів;
Також, на сторінки статей додали блок “Схожі матеріали”. Цей блок допомагає відвідувачам сайту побачити додаткову інформацію, яка корелює з відкритою, в поточний момент, сторінкою блогу.
Додаткова інформація допомагає утримати користувача на сайті. Що відбивається на поведінкових факторах. Поведінкові фактори – одні з важливих сигналів для пошукових систем, чим вони кращі за тим частіше пошукові системи показують сайт користувачам. Основні поведінкові чинники на які слід звернути увагу:
- CTR (співвідношення кліків і показів);
- час, який користувач провів на сторінці;
- кількість переглянутих сторінок за сеанс;
- показник відмов.
- Після опрацювання основної структури, перейшли безпосередньо до робіт по оптимізації сторінок зі статьямі.Основной завданням було писати якісний і цікавий контент для користувачів і оптимізувати його під вимоги пошукової сістеми.Но основі аналізу ніші, розробили план з підготовки контенту (відобразимо його наочно на прикладі однієї зі сторінок блогу — https://blog.metro.ua/ru/korysnyj-frukt-yak-vybraty-avokado-ta-pravylno-jogo-yisty/):
- Збирати під кожну сторінку семантичне ядро (СЯ):
Найчастотнішим словом є “авокадо”, тому мета була вивести його в ТОП видачі пошукової системи.
- На основі аналізу видачі і конкурентів, підготували детальний ТЗ для копірайтера:
- Додали до статті якісні та релевантні фото:
В результаті:
- За високочастотним ключем “авокадо”, через 7 місяців, ми вийшли в ТОП-1:
Відзначимо що, на практиці для того щоб стаття вийшла в ТОП зону, в середньому, необхідно 12 місяців.
- Трафік на сторінці істотно виріс:
- Збирати під кожну сторінку семантичне ядро (СЯ):
- Паралельно з написанням контенту приступили до робіт із поліпшення показників CTR. Використовуючи зібране СЯ прописали оптимізовані мета-теги (title і description). Впровадили в мета-теги emoji. Зараз наші сніпети виділяються в пошуковій видачі:
- Також вели роботи з технічної оптимізації сайту, впроваджували стандартні SEO завдання:
- Налаштування файлів robots.txt, sitemap.xml;
- Налаштування canonical;
- Впровадження мікророзміток;
- Оптимізація швидкості сайту;
- Усунення битих посилань і дублів сторінок.
Зовнішня оптимізація
Наступний етап — це зовнішня оптимізація (робота з зовнішніми посиланнями на блог).
Для побудови якісного довідкового профілю спочатку ми провели аналіз посилального профілю конкурентів, визначили якість посилаються доменів і динаміку нарощування посилань.
Підготували план з нарощування посилань, особливу увагу пределяет якості і тематичність донорів, а також їх регіональність. Стратегія спрямована на якість, а не кількість посилальної маси.
Основні критерії вибору посилань:
- Тематичність майданчиків;
- DR (рейтинг домену);
- Наявність органічного трафіку на майданчику;
- Заспамленності майданчики, співвідношення вхідних/вихідних посилань донора;
- Регіональність майданчика. Основний трафік майданчика повинен відповідати регіону нашого сайту.
Приріст доменів-донорів за останній рік просування:
Результати
Які результати та до чого прийшли в підсумку
- В результаті проведених робіт трафік за останній рік (2019) виріс більш ніж на 450% в порівнянні з попереднім (2018):
- Значно збільшилася видимість сайту:
- У 2018 році показів було менше 2 млн;
- У 2019 році стало більше 14 млн.
Видимість сайту — це кількість показів сайту в пошуковій системі.
Чим більше видимість сайту, тим більше користувачів можуть побачити його в пошуковій видачі.
- Покращився показник відмов — знизився майже на 60%:
Відмовою вважається коли користувач переглянув лише одну сторінку і не пересувався далі по сайту. Тому поліпшення показника відмов говорить про те що користувачі стали переглядати більше однієї сторінки за сеанс.
- Середній час перебування користувача на сайті збільшилася більш ніж на 180%:
Користувачі стали проводити більше часу на сторінках сайту. Що говорить про те, що контент став краще і цікавіше для користувача.
Корисні поради
- Регулярне наповнення блогу контентом — для блогу важливим моментом є постійна робота з контентом. Перегляд і оптимізація вже існуючих, написання нових статей — це потенційні джерела додатково трафіку.
- Розвиток і розширення структури — необхідно працювати над розширенням структури: аналізувати нішу і пошуковий попит (частотність), створювати додаткові сторінки і оптимізувати їх під цікавлять нас групи запитів. Це допоможе залучити більше потенційних відвідувачів на сайт.
- Зовнішня оптимізація — нарощування маси має проводитися регулярно. Важливо звертати увагу на якість посилальної маси і не гнатися за кількістю. Необхідно перш оцінити динаміку нарощування конкурентів і після визначиться зі своєю посилальної стратегією.