ASO-просування мобільних застосунків: етапи, методи та особливості
20.04.2023
Покращити видимість мобільного застосунку на таких сервісах як Google Play та App Store допоможе ASO оптимізація. З урахуванням того, що у двох найбільших маркетплейсах представлено понад 5,4 мільйона застосунків, досягнення та утримання високих позицій у рейтингу стає доволі складним завданням. Як і коли варто починати роботу над ASO просуванням? На які основні етапи варто звернути увагу? На ці та інші запитання ми дамо відповідь у цьому матеріалі.
Що дає ASO-просування мобільного застосунку?
ASO (App Store Optimization) ― це комплекс заходів, направлених на збільшення видимості застосунку на маркетплейсі, де він представлений (Google Play, App Store тощо). ASO просування допомагає залучати користувачів доступними способами: з добірок і рекомендацій всередині маркетплейсу, пошуку за ключовими словами тощо. Окрім цього, бізнесу вдасться досягти таких результатів:
- Видимість додатку для релевантних користувачів. ASO оптимізація допоможе знайти користувачів, які цікавляться застосунками, що подібні до вашого.
- Збільшення кількості органічних завантажень застосунку на постійній основі. Правильно підібрана стратегія ASO підвищить кількість органічних завантажень та забезпечить довгострокові результати. Регулярна робота над ASO гарантує, що ви збережете високі позиції у рейтингу.
- Скорочення витрат на залучення користувачів. Органічне зростання за допомогою ASO допоможе оптимізувати маркетинговий бюджет в майбутньому.
- Збільшення доходу та коефіцієнту конверсії. Існують різні способи монетизації ваших застосунків. Але якщо ваша сторінка на маркетплейсі не конвертується і не переконує користувачів завантажувати ваш застосунок, то витрати на рекламу будуть марними.
- Охоплення глобальної аудиторії. Локалізуючи застосунок, ви зможете привернути увагу користувачів з потрібного регіону.
Коли варто починати роботу над ASO просуванням і з чого почати?
Розпочинати роботу над ASO просуванням варто задовго до релізу мобільного застосунку на маркетплейсах. Це допоможе створити якісний фундамент для подальшого функціонування продукту, а також покращить його впізнаваність на ринку.
Починати варто із тестування мобільного застосунку. Переконайтеся в тому, що інтерфейс є інтуїтивно зрозумілим та зручним. Усуньте баги та помилки, які впливатимуть на якість користувацького досвіду. Нехтування цим кроком призведе до зворотного ефекту: низьких оцінок від аудиторії та негативних коментарів.
Особливості і методи ASO оптимізації
Варто зауважити, що алгоритми Google Play Store і App Store відрізняються одне від одного. Саме тому варто підібрати комплексний і виважений підхід. Перша платформа працює на базі штучного інтелекту, тому налаштування ключових показників буде легшим. Google Play вміє відмінювати слова та підбирати синоніми. App Store більш примітивний: тут варто обрати найбільш релевантні запити, інакше додаток не набере багато завантажень.
ASO оптимізацію мобільних застосунків можна порівняти з пошуковою оптимізацією (SEO). Користувачі маркетплейсів використовують пошукові запити, аби знайти потрібну гру або програму. В той же час і самі маркетплейси можуть створювати добірки із рекомендаціями популярних застосунків, орієнтуючись на вподобання користувача. Типові тактики ASO включають оптимізацію ключових слів, пошукову та платну рекламу (вона також впливає на результати звичайного пошуку), ранжування за категоріями в Google Play або App Store.
Усі ці тактики необхідні для підвищення рейтингу застосунку. Досвідчені маркетологи використовують кілька методів одночасно задля досягнення максимального ефекту. Тим не менш, платна реклама вимагає інвестицій, і її може бути складно запустити на початкових етапах. ASO оптимізація – це фундаментальний аспект, який необхідно освоїти, щоб забезпечити мобільний застосунок довгостроковим успіхом.
Основні етапи ASO просування
При роботі над оптимізацією мобільного застосунку варто дотримуватися кроків, які допоможуть досягти очікуваних результатів якнайшвидше.
- Перший крок – конкурентний аналіз. Починайте з пошуку застосунків, які є найбільш релевантними до вашого продукту. Сформувати метрику та зібрати необхідний бекграунд допоможуть наступні запитання: у чому полягає цінність вашого продукту, які проблеми користувача він вирішує? Хто ваші основні конкуренти, які «фішки» вони використовують? Що відрізняє ваш застосунок серед інших подібних на ринку?
- Надалі варто перейти до текстової оптимізації. Ключові слова розміщуються не тільки в описі, а ще й в заголовку та підзаголовку (для App Store). Шукайте найбільш релевантні запити: використовуючи ключові слова, які пропонує маркетплейс, застосунок не набере високої кількості завантажень. Основний опис обмежений 4 000 символами, і індексується тільки на платформі для Android. Привернути увагу користувача до застосунку допоможе промо-текст, адже він впадає в око найпершим.
- Над візуальною складовою теж доведеться попрацювати. Іконка має бути простою, але водночас функціональною і оригінальною. Скріншоти продемонструють користь продукту: необхідну інформацію рекомендується вмістити у перших 2-3 зображеннях. Промо-банер допоможе підвищити конверсію та кількість завантажень, адже на нього людина звертає увагу першочергово. Невеликий відеоролик наочно продемонструє основні функції застосунку. Відео має бути динамічним і змістовним, хронометраж – не більше 30 секунд.
- Після релізу рекомендується проводити A/B тестування раз на 5-7 днів. Вимоги маркетплейсів до контенту змінюються, тому варто швидко адаптуватися до нових реалій. Тестуйте усі складові додатку: іконки, скріншоти, відео – це допоможе підібрати матеріал з найбільшою конверсією. Враховуйте сторонні фактори, які можуть впливати на поведінку користувача – пора року, канікули, святкові і вихідні дні.
- Модерація відгуків. Фідбек від користувачів допоможе покращити мобільний застосунок, а також підвищити лояльність аудиторії. Працюйте як з позитивними, так і з негативними відгуками. Беріть до уваги зауваження, вирішуйте нагальні проблеми та питання, щоб покращити користувацький досвід. Низькі оцінки знизять рейтинг додатку, а також зведуть нанівець усі старання із ASO оптимізації.
- Завершальний етап – аналітика. Найчастіше для цього використовують сервіс Google Analytics, який надає розгорнуті звіти за безліччю показників. Дуже важливо вчасно реагувати на зміни, вносити корективи у стратегію просування, щоб ASO оптимізація принесла очікувані результати.
Висновки
ASO оптимізація мобільного додатку – це постійні комплексні роботи, яким треба приділяти особливу увагу ще до релізу продукту. Для досягнення хороших результатів варто моніторити ринок, збирати аналітику, вносити своєчасні корективи у стратегію розвитку. Вимоги Google Play Store і App Store до контенту мають певні відмінності, які також слід брати до уваги.
Для досягнення максимального ефекту можна комбінувати тактики ASO просування. Користь для бізнесу від організації заходів з ASO є очевидною: збільшення конверсії, привернення уваги релевантних користувачів, ріст позицій мобільного застосунку у рейтингу маркетплейса.