Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Зібрати семантику і не постаріти

Зібрати семантику і не постаріти

23.02.2021

Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ярослав Рушковський


Зміст

  1. Навіщо потрібна розробка семантичного ядра.
  2. Як забрати СЯ своєї мрії.
  3. Що робити далі з ключовими фразами.
    1. Кластеризація семантичного ядра.
    2. Стоп-слова.
  4. Впровадження семантики на сайт.

Що таке семантичне ядро ​​сайту? Для чого потрібно складати цей горезвісний список, про який seo-фахівець каже 80% часу? Як його розробити і що далі робити з ключовими словами? А коли вже є готове СЯ, потрібно потім його переглядати, доповнювати, змінювати? І як, взагалі, виглядає «ідеальний» список ключових фраз?

Відповіді на ці питання ви дізнаєтеся далі. Але почнемо з визначення.

Семантичне ядро ​​— це упорядкований набір слів, їх морфологічних форм і словосполучень, які найбільш точно характеризують вид діяльності, товари або послуги, пропоновані сайтом. Має центральне ключове слово, як правило, високочастотне. Всі інші ключові слова в ньому ранжуються у напрямку зниження частоти спільного використання з центральним запитом до загальної колекції документів. (Wiki)

Якщо визначення вам здалося занадто незрозумілим або просто нудним, не переживайте. По ходу читання все стане гранично ясним. Повідаю, як можна підібрати семантичне ядро ​​своєї мрії. Розповім, що з ним робити і як використовувати. І все це за допомогою інструментів, які є у кожної людини: голова і дві руки.


Прим. редактора: і, звичайно, ж Планувальника ключових запитів Google Adwords і Яндекс Вордстат.


Тож почнемо.

 

Навіщо потрібна розробка семантичного ядра

Щоб вам було простіше зрозуміти цей складний процес, приведу аналогію.

Уявіть автомобіль будь-якої марки, кольору, форми. Уявіть його обводи, комфортабельний салон, електронну начинку, де кожна деталь зроблена саме для вашої зручності.

Автомобиль — это сайт в интернете

Ви особисто або разом зі своїми колегами зробили його майже ідеальним. І все б класно, та тільки автомобіль не їде. Варто на місці і ніяк не хоче рухатися. І хтось вигукує: «Так він же не заправлений!». Виявляється, як все банально просто. Ви заправляєте автомобіль (бензином, дизелем, електрикою) і він їде.

Точно так же працює сайт. Ви можете створити близький до ідеалу ресурс, але якщо він не буде «заправлений» СЯ, нічого не зрушиться з місця. На веб-сайт не будуть приходити нові відвідувачі і здійснювати цільові дії, а бізнес розвиватися.

На практиці складно уявити ресурс, який, взагалі, не ранжируется в пошукових системах. У будь-якому випадку є якесь наповнення: назва категорій, опис, контактні дані та т. п. Але це все можна порівняти з штовханням машини. Адже якщо штовхати, вона теж буде їхати. Ось тільки ви будете зовні, а не всередині.

Так що ж треба, щоб комфортно управляти в потрібному напрямку? Вникнути в суть.

Працює все дуже просто. Кожне ключове слово в вашому зібраному семантичному ядрі — це ще одна дверцята в вашу машину. Зрозуміло, є і «ворота» (зазвичай їх називають високочастотними запитами). Але є і куди більш скромні, але не менш важливі, «каліточкі» (низькочастотні запити). І ось кожна така «двері» веде на ваш ресурс. Одні приводять багато людей, інші — менше.

Низькочастотні запити в рази конверсійніше високочастотних. Тобто приносять більше фінансової вигоди для комерційних проектів.

Звідси висновок: КОЖЕН ключовий запит потенційно може привести до вас на сайт відвідувача. Звичайно, якщо він не придуманий особисто вами, а підібраний за допомогою Google Adwords або Yandex Wordstat.

 

Як зібрати СЯ своєї мрії

Правила збору і роботи з СЯ

Запам’ятайте ці кілька правил.

  1. Ніколи не придумуйте ключові запити.
  2. Якщо ви починаєте придумувати, то дивіться правило номер один.
  3. Аналізуйте кожен ключовий запит, щоб зрозуміти його потенціал.
  4. Не киньте ключові фрази, якими б дрібними вони вам не здавалися.
  5. Пам’ятайте, що семантичне ядро ​​- це фундамент вашого ресурсу, без якого все зупиниться.

Для збору пошукових запитів рекомендую використовувати першоджерела: Планувальник ключових слів Google і Вордстат Яндекса.

Лайфхак для українців. Для підбору ключових слів в Яндексі використовуйте VPN.

Але є і спеціальні сервіси для створення ядра: Serpstat, SimilarWeb, Megaindex. Навіть сервіси, що працюють з посиланнями, почали надавати інформацію по ключовим словам. Наприклад, Ahrefs. Вибирайте, той що вам зручніше.

Збір ключових слів

Тепер розглянемо, як підібрати семантику.

Моя відповідь: РУКАМИ! Якщо ви думаєте, що існує сервіс, який збере ідеальне СЯ після натискання однієї кнопки, тоді продовжуйте так думати. І, може, ви коли-небудь його самі і створите. У нашій роботі думати потрібно завжди.

Перш ніж почати підбір ключових слів, треба чітко розуміти тематику і аудиторію: для кого створений ваш ресурс і як потенційний користувач може вас знайти. Люди різного віку, інтересів, підлог шукають по-різному. Проведіть експеримент на своїх рідних. Упевнений, що ви будете здивовані.

І будьте простіше. Працюйте виходячи з основного ключа. Якщо вам потрібно зібрати СЯ для «кулькової ручки», збирайте його для «ручки». Якщо під сторінку «послуги», вибирайте «будівництво», для продажу «ховрахів в тайзі» беріть слово «ховрашок». Тягніть дані звідусіль: з будь-яких сервісів, парсеров, БД в таблицю Гугла або Ексель.

Я працюю з Google таблицями, тому всі подальші формули будуть приводитися для Google Docs.

Один Google документ здатний обробляти 2 мільйони осередків. У більшості випадків цього достатньо.

Хоча, в моїй практиці траплялися ситуації, коли можливостей Гугл таблиць було мало. Це коли я складав повне СЯ по ключевику «автобус», причому з охопленням Росії і України. Тоді доводилося використовувати софт від Майкрософт.

В цілому процес збору семантики нескладний. Тим більше зараз так багато різних статей і відео на цю тему. Дивіться, читайте, слухайте хоч цілими днями.

Чому я не наводжу вам «ідеальні» способи створення ядра? Та тому що скільки seo-фахівців, стільки і способів. Кожен по-своєму розділяє, групує, використовує свої алгоритми. Я покажу вам один із способів, яким користуюся особисто. Застосовувати його в своїй практиці чи ні – вирішувати вже вам.

Важливо! Підбирайте семантику під конкретну сторінку, а не для ВСЬОГО САЙТУ відразу.

А тепер будемо осягати науку на прикладі: швидко зберемо потрібну СЯ.

Інтерфейс в Google Adwords виглядає так:

  1. Заходьте в Adwords. Натискаєте на «Інструменти» -> «Планувальник ключових слів».

Після завантаження сторінки ви побачите наступне:

Перший розділ актуальний для пошуку нових слів. Другий — для отримання даних про частотності ключових слів.

  1. Вибираєте «Пошук нових ключових слів», вводите запит, тиснете «Почати» і чекаєте.

  1. Чи отримуєте список ключових запитів і частотність кожного ключа (зовнішній вигляд таблиці може відрізнятися від вашого, налаштовується він при натисканні на «Стовпці» праворуч від синього значка «Фільтр»).

  1. Можете прямо тут погратися з фільтрами або вивантажити всі дані, натиснувши на кнопку в правому верхньому кутку вікна браузера.

  1. Чекаєте, поки йде аналіз запитів. Завантажуєте файл з розширенням .csv на свій ПК і можете приступати до роботи.

В першу чергу працювати належить до даних з першої і третьої колонки.

Далі, йдете в Yandex.ua або Yandex.ru, щоб провести аналіз запитів і в цій пошуковій мережі.

  1. Вводите запит і отримуєте дані.

  1. Перш за все вас цікавить поле 1. Дані з нього копіюєте в свій файлик. Я їх перенесу в той же файл, де дані з Google. Налаштування 2 актуальна, якщо вам треба зібрати ключові запити по певному регіону, щоб зрозуміти як часто люди вводять його в пошук. Поле 3 відображає категорії схожих фраз, що також буде корисним для підбору максимально повного СЯ.

В даному прикладі вийшло дуже маленьке семантичне ядро. А після роботи над ним воно стане ще менше.

Как пользоваться разными сервисами лучше всего написано на сайтах самих сервисов. Так что изучите справки и определите для себя какой вам больше нравиться.

Не буду акцентировать внимание на том, что лучше всего указывать URL страницы, под которую собираются запросы. Так как может быть такой вариант, что нет еще сайта и самого урла. Хотя матерый seo-шник просто поставит шаблон урла в соседней колонке рядом с ключевым словом и будет нереально крут. Когда наступит время «Ч», обычная замена поможет все быстренько подправить.

Ось мій варіант шаблону: https://site.com/[категория/товар/тег/блог/статья…]

Короткий чек-лист зі збору семантичного ядра.

  1. Реєструєте акаунт Google і Яндекс.
  2. Встановлюєте Оперу (В цьому браузері вже є вбудований VPN, без якого збір СЯ з Яндекса буде проблематичним. У Chrome, Mozilla необхідно встановлювати додатковий софт або плагіни).
  3. Заводите рекламну кампанію в Adwords.
  4. Логін в Яндекс під створеним аккаунтом.
  5. Визначаєте основний ключ.
  6. Вводите ключевик і переносите дані в таблицю.

 

Що робити далі з ключовими фразами

Кластеризація семантичного ядра

Отже, зібрано. Через дюжину безсонних ночей, сотні літрів випитої кави ви досягли своєї мети — красиві, рівні списки ключових слів. Саме вони приведуть першого відвідувача на ваш сайт. Чи відчуваєте торжество моменту? Його велич? І силу? Ні? І вірно. Адже робота тільки почалася! Попереду у вас – кластеризація ключових запитів.

Ви думали, що найтриваліший етап підійшов до кінця? Ні, це немов розминка перед марш-кидком для атлета і не більше.

Сподіваюся, ви скористалися порадою зі збору ключових слів під конкретні сторінки і здогадалися їх якось розмежувати в таблиці. Створюючи нові листи або розміщуючи в сусідніх колонках, а НЕ ВСЕ В ОДНУ!

Відразу скажу про сервіси, щоб зняти це питання і не повертатися до нього. Варіантів, коли ви взяли, і скопом закинули своє семантичне ядро ​​кудись і звідти отримали зручну, точну кластеризацию пошукових запитів — немає. (Хоча я не виключаю, що мені просто траплялися погані сервіси аналізу запитів).

Як підсумок: сидиш і переглядаєш наскільки якісно були згруповані ключові. Кілька годин вичитуєш, поки перед очима вже не пливуть рядки. Гаразд, якщо там до тисячі запитів. А якщо їх 100к?

Але факт залишається фактом і кластеризації проводити необхідно. Так як запити з загальними словами (перевертні) або відносяться до однієї групи (синоніми) необхідно згрупувати для подальшої роботи з ними.

Ось посилання на зручний файл для роботи з семантичним ядром.

Ідея була дуже проста: зменшити час і витрати на кластеризацию ключових запитів. На допомогу прийшли регулярні вирази. Немов манна небесна вони зійшли і обрушилися тяжким каменем на мою голову. Але що робити, довелося розбиратися.

Приступимо до кластеризації пошукових запитів із файлу.

Насамперед перенесіть фрази на лист «Ключі».

Далі, складіть список всіх унікальних слів в семантиці. Це зручно робити через програму Notepad++. Знаходьте її в пошуку, завантажуєте, встановлюєте, відкриваєте. Копіюєте ключові в програму, і натискаєте поєднання клавіш Ctrl+F.

Перемикаєтеся на вкладку «Замінити». В поле «Знайти» вставляєте пробіл (клацаєте мишкою і один раз натискаєте на цю довгу клавішу на клавіатурі).

В поле «Замінити на” »вписуєте два символу” n “. Відзначаєте точкою в «Режим пошуку» навпроти «Розширений».

Після тиснете на кнопку «Замінити все» і отримуєте результат.

Копіюєте цей величезний список слів і повертаєтеся назад в файл аналізу запитів.

Переходьте на лист «Унікальні» і вставляєте в колонку А (починаючи з другої комірки) список слів. У колонці В буде автоматично створений список унікальних слів.

бращается вашу увагу, що список унікальних слів складається всього з 261 слова, а список всіх ключів налічує 525 запитів. У підсумку ви скоротили час для роботи вдвічі, виконавши ці нескладні маніпуляції.

При аналізі запитів дуже важливо прибрати зі списку унікальних слів цифри!

Далі, копіюєте список ваших унікальних слів і переходите на лист «Кластеризація». Список вставляєте в колонку А, починаючи з другої комірки.

П’ятихвилинка в логіці роботи. У колонці А зібрані слова, які seo-фахівці, відносять до якогось фільтру. Фільтрів можна зробити стільки, скільки необхідно. Сама таблиця є масштабованої, головне, не забувати протягувати формули.

У цьому прикладі використовуються загальні фільтри. «Інфо» означає, що слово ставитися до інформаційними запитами. «Ком» до комерційних і т. Д.

Чим більше ваше СЯ і чим детальніше ви хочете його опрацювати, тим більше фільтрів можна придумати. Ними можуть бути конкретні бренди, країни, регіони, характеристики товарів або послуг. Завдяки цьому, буде дуже зручно фільтрувати семантичне ядро ​​по потрібних параметрах. Символом “*” відзначені порожні заготовки під можливі фільтри.

Відзначаючи потрібне слово відповідним йому фільтром, ви автоматично додаєте це слово в фільтр, за яким далі буде відбуватися угруповання.

Існує прямий зв’язок між назвою фільтра (назва записані в червоних осередках першого рядка) і позначкою до колонки «Фільтр». Причому регістр не важливий, важливо сама назва. «Інфо» відповідає «інфо», «Інфо», «ІНФО». Але не відповідає «інф», «Инфа» і т. Д. Дотримуйтесь її і помилок не буде.

Зверніть увагу, що при першому додаванні унікальних ключів, частини слів автоматично присвоєно значення в стовпці «Фільтр». Ця інформація підтягується зі сторінки «Стоп-слова», але про неї пізніше. Залишається поставити мітки навпроти не зазначених слів. Відмітки повинні збігатися з назвою фільтра.

Фільтри можна перейменовувати як вам зручно і додавати нові.

На це піде якийсь час. Для проставляння відміток навпроти всіх унікальних слів мені знадобилося близько 10 хвилин. У підсумку вийшло так:

Прочерками відзначені слова, які, на мій погляд, є зайвими в даній семантиці. При бажанні їх так само можна розділити і винести в свої фільтри. Важливо завжди думати і мати перед собою якусь картинку, щоб усвідомлено розподіляти слова, інакше ви ризикуєте втратити важливі ключові запити.

До завершення кластеризації залишилося всього пара кроків. Поверніться на лист «Ключі». Виділіть мишкою комірки і колонки з вашими фільтрами.

Після виділення натисніть клавіші Ctrl+С і тут же Ctrl+Shift+V. Порожні фільтри можете видалити, залишити або додати потім.

І далі, ви зможете побачити таку картину.

Не працює! 🙂

Формули залишилися на місці, у вигляді тексту, але не вважають. Так, є маленький нюанс. Необхідно в кожній формулі прибрати символ “|” (Вертикальна риса). Знаходиться він в кінці кожної з формул, перед передостанніми круглими дужками.

Ознакою того, що все зроблено правильно стануть осередки з назвою фільтра або порожні клітинки.

Простягніть формули на всі ваші ключові запити і почекайте якийсь час. У мене перерахунок формул зайняв менше хвилини. Ось результат:

За допомогою фільтрів я прибрав всі непотрібні мені фрази, в яких містилися слова, пов’язані з фільтрами (інфо, кому, -,. (Точка)).

Подальша маніпуляція з фільтрами залежить від того, для яких цілей було зібрано семантичне ядро. Якщо вам потрібні інформаційні запити, пов’язані з основним ключем, включайте фільтр «Інфо». Якщо ви бажаєте запропонувати свої послуги зі збирання семантичного ядра за грошову винагороду, включайте фільтр «Ком».

Можливо, виникне питання про доцільність всіх цих маніпуляцій, адже можна просто в таблиці якось позначати ключові запити, переносити загальні на інші листи і т. Д. Так, можна і так. Але якщо порахувати весь час на кластеризацию семантичного ядра, то ви зрозумієте в чому плюси мого способу. На підготовку унікальних слів для вичитки йде менше хвилини (перенести всі зібрані ключові фрази + виділити унікальні і записати їх на лист «Кластеризація») + час на вичитку і розстановку міток (на 259 слів пішло близько 10 хвилин, значить, на слово йде приблизно 2,3 секунди) + час на протягування і перерахунок формул близько години (все залежить від розміру семантики, але це час, який ви можете витратити на інші справи!).

Рішення про те, чи потрібно воно чи ні, приймайте самі. Коротка інструкція присутня в файлі на відповідному аркуші.

Стоп-слова

Ключову роль в роботі з таблицею по кластеризації грає лист «Стоп-слова». На ньому зібрані запити, які в 99% випадках можна віднести до однієї і тієї ж категорії. Наприклад, слово «купити» буде в 99% випадках віднесено до комерційних словами. А слово «Київ» до географічних словами і т. д.

Зібравши максимально повний перелік стоп-слів різного характеру, можна ще більше скоротити час на вичитку унікальних слів на аркуші «Кластеризація». Пов’язано це з тим, що після додавання списку унікальних слів таблиця автоматично перевіряє їх на відповідність стоп-словами. Якщо відповідність знайдено, ставиться відмітка.

Ви можете видаляти, змінювати і додавати свої списки стоп-слів. Але доведеться розібратися в тому, як все працює. Особливо, як все групується у формулі комірки А1. Складного там нічого немає, проте, розбір формул Гугл таблиць не є темою даної статті.

Необхідно запам’ятати наступне. При додаванні або видаленні слова в будь-якому зі списків доведеться скопіювати формулу з комірки А1 і вставити її на лист «Кластеризація» в осередок В2. Далі, протягнути, щоб відбулася заміна старих формул на нові.

Буде розумним провести роботу над списком стоп-слів, а вже після цього займатися кластеризацией пошукових запитів.

 

Впровадження семантики на сайт

Якісно виконавши роботу зі збору ключових слів і кластеризації, ви можете впроваджувати семантику на сайт. Причому чітко буде видно (по частотності), які ключі можуть привести більше відвідувачів, а які менше. Пам’ятайте: якщо у вас є ключовий запит «купити телефон» з частотністю 20к в місяць, це не означає, що використавши його в мета-тегах, контенті, ви зможете отримати такий трафік на цю сторінку.

Проаналізуйте свій CTR по сторінках і виведіть середній показник. Наприклад, він буде 3,5%. Чи отримуєте 700. Дуже усереднене значення. Але зі статистикою в нашій справі завжди так. Все дуже середнє і приблизне.

Ключові слова слід використовувати в назві сторінки, мета-тегах, контенті. Ви повинні дати зрозуміти пошуковій системі суть тієї чи іншої сторінки за допомогою ключових слів на ній. Але «що занадто, то не здраво». Так що не перестарайтеся впровадженням.

Що стосується ідеалу … Так ось, ідеалу немає і ніколи не буде. Ідеал — невловима штука, яка буде весь час змінюватися. А тому зібрати «ідеальне СЯ» неможливо.

В цілому визначення семантики — це процес розвитку і просування інтернет-ресурсу. Крапка. Думка закінчена. Чи не схоже, так? Але це так. Ключове слово – процес. І він триває до тих пір, поки ви зацікавлені в розвитку свого сайту.

Машина ж теж не будується один раз на все життя. Її необхідно обслуговувати. Проводити регулярні ТО, заміну деталей, масел. Семантичне ядро ​​необхідно періодично оновлювати, впроваджувати нове, прибирати старе і т. д.

Це була не зовсім звичайна і нудна стаття про те, де і які кнопки натиснути, щоб перемогти … яких вагон і маленький паровоз.

Ставте лайки і дізлайкі. Пам’ятайте, що будь-яка реакція — це вже перемога … хоча б наполовину.

Удачі при зборі семантичного ядра своєї мрії!


Статтю перевірив керівник віддалу SEO Webpromo Артем Коломієць.

Останні матеріали рубрики

Instagram тестує розміщування реклами в результатах пошуку

Instagram представив нові рекламні продукти, щоб дасть бізнесу додаткові можливості для відкриття та підвищення видимості рекламних...

Кейс U-CON

Візуалізація українського тепла: як правильний брендинг...

В роботі над проєктом U-CON перед нашою командою стояла низка завдань, що поєднували в собі аналітичний та творчий підходи — розробити...

В браузерах Opera з’явились нові функції на базі штучного інтелекту

В браузерах Opera з’явились нові функції на базі штучного...

Opera інтегрує ШІ-сервіси на основі ChatGPT та ChatSonic у свої настільні браузери, а також пропонує функцію інтелектуальних підказок....

Новини TikTok

TikTok додав нову функцію Refresh для оновлення стрічки For You

Нова функція забезпечить приємний перегляд, збалансовуючи цілі самовираження та різноманітності контенту

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності