Головна » Блог » Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

10.01.2023

Юрій Телець


Kanban — це система управління проєктами, яка використовується для відстеження виконання співробітниками завдань та ефективного управління ними. Ця менеджерська філософія допоможе вам організувати роботу компанії загалом, а також виокремити в робочому процесі етапи та розподілити їх між колегами.

Зміст:

 

Коротка історія Kanban

Тайіті Оно, інженер-технолог компанії Toyota, розробив Kanban у 1940-х роках як систему планування для виробничого сектору. Він надихався методами самозапасу, що використовуються у супермаркетах, де покупці самостійно вирішували, що їм купити. Система була вперше використана на заводах Toyota, щоб збалансувати постачання матеріалів із фактичним виробництвом. Заводські робітники повідомляли про рівень запасів певних матеріалів за допомогою картки під назвою Kanban (у перекладі з японської мови — вивіска, візуальний сигнал). Кожна картка доходила до складу із записаними вказівками щодо необхідного матеріалу.

Зараз необхідності кріпити картки до виробничого об’єкта немає. Натомість використовується Kanban-дошка.

 

Що таке Kanban-дошка

Kanban-дошка — це інструмент управління проєктами, візуалізація завдань, які необхідно виконати різним працівникам/підрозділам вашої компанії.

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Зображення від katemangostar на Freepik

Така дошка складається з трьох основних стовпців («Зробити», «Виконується», «Готово») і дає можливість переконатися в ефективності та прозорості роботи вашої команди. Створена картка із завданням для співробітника/відділу в процесі його виконання повинна переміщатися від стовпчика «Зробити» до стовпчика «Готово». Зазначимо, що ви можете розширити структуру Kanban-дошки та самостійно доставити необхідні стовпці (наприклад, «Перевірка» або «Твердження»), якщо завдання складне і потребує більшої кількості етапів реалізації.

Оскільки все відбувається в режимі реального часу, співробітники можуть самостійно відстежувати прогрес, прискорювати процеси дотримання строків і вносити деякі зміни, що сприятимуть успішному виконанню завдання.



 

Kanban-принципи

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам Зображенння від vectorpouch на Freepik

Візуалізуйте робочий процес. Незалежно від того, ви розробляєте цифрову або фізичну Kanban-дошку, ви маєте візуалізувати на ній всю свою роботу. Для цього, наприклад, використовуйте картки різних кольорів. Якщо ви не плануєте проєктувати складну дошку, то зменшіть кількість стовпців до двох — “Зробити” та “Виконано”. Призначте людей для відстеження виконання задач. Не забувайте розподіляти картки по колонках, які відповідають їхнім статусам.

Стежте за робочим процесом. Щоб з’ясувати, чи ефективно працює ваша Kanban-дошка, чи просуває вона вас до досягнення цілей, подумайте про моніторинг ключових показників, враховуючи час та якість виконання завдання, кількість задіяних ресурсів для цього тощо. 

Встановіть обмеження на картки. Ви повинні визначити, скільки карток можна розмістити одночасно у певній колонці. Для цього правильно розраховуйте строки виконання. Якщо обсяг завдань та виділеного на них часу будуть сумісні, ваша команда виконуватиме задачі одну за одною без будь-яких перешкод.

Поліпшуйте робочий процес. Kanban-дошка допомагає не тільки стежити за виконанням завдань, а й виявляти слабкі чи проблемні місця в організації роботи співробітників та компанії загалом. Так ви отримуєте можливість удосконалити робочий процес, знаходити та пробувати на практиці нові методи і техніки у системі управління проєктами.

 

Переваги та недоліки Kanban

Як і багато інших, цей метод управління робочим процесом має свої переваги та недоліки. Серед перших відзначимо те, що Kanban допомагає:

  • забезпечити співпрацю між членами команди;
  • ефективно керувати завданнями;
  • відстежувати хід виконання завдань та прискорювати його;
  • дотримуватись строків проєктів та успішно завершувати їх;
  • усувати проблеми;
  • упроваджувати покращення.

Недоліки Kanban полягають у тому, що він:

  • не може працювати автономно;
  • не має чітких часових меж для кожного етапу, якщо ви не встановите їх самостійно;
  • не підходить для середовища із короткими виробничими процесами.

 

Як можуть використовувати Kanban-дошку маркетологи

Як ви вже зрозуміли, Kanban-дошка — це багатофункціональний інструмент, який допоможе вам своєчасно та якісно виконати складне завдання. Ви виокремите в ньому конкретні етапи, розподілете між колегами та зможете відстежувати робочий процес від початку до кінця. Так, наприклад, в разі створення кейсу Kanban-дошку можна поділити на чотири стовпчики:

  • “Нові завдання” (вивчити бізнес-моделі та тенденції ринку);
  • “Поточні завдання” (сформувати digital-стратегію);
  • “Огляд результатів роботи” (проаналізувати результати тестового запуску сайту);
  • “Виконані завдання” (створено брендбук).

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Джерело: https://www.actitime.com

Назва колонок та дії — це лише наочний приклад. Перевага Kanban-дошки, про яку ми вже згадували, полягає в тому, що ви можете експериментувати з їхніми іменами та кількістю.

Коли впроваджуватимете Kanban-дошку у своїй компанії радимо:

  1. Вказувати точні строки виконання завдань (фіксовану дату і час, а не «протягом», «якнайшвидше»).
  2. Контролювати, щоб один співробітник/відділ виконував одне завдання (багатофункціональність і Kanban — несумісні).
  3. Враховувати індивідуальність колег, їх характер, особливості роботи та сильні сторони.
  4. Реально оцінювати строки виконання тих чи інших завдань, залежно від рівня їх складності.


 

Таск-менеджери, які працюють за принципом Kanban

Сьогодні існує безліч готових систем управління проєктами, в основі яких лежить Kanban. І без них уже важко уявити організацію роботи більшості підприємств.

Рекомендуємо звернути увагу на таск-менеджери, які редакція Webpromo використовує або тестувала.

 

Worksection

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Система управління проєктами, яка вже багато років використовується нашою агенцією. Основні плюси — широкий функціонал для структуризації завдань, можливість створювати в обліковому записі різні проєкти з різними рівнями доступу для всіх членів команди, наявність повноцінної мобільної версії та інтеграція з чат-ботом, безпека зберігання даних. Для новачків є безкоштовна версія із достатньою кількістю функцій.

 

Trello

Цей ще один популярний онлайн-сервіс для управління завданнями найчастіше використовується редакціями, контент-агентствами, дизайнерами чи командами розробки, маркетологами чи для особистих цілей. Такий інструмент буде вкрай корисним при розробці сайту, оскільки допомагає швидко визначити незавершені завдання, ті, що в процесі, і вже готові:

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Джерело: https://blog.trello.com

За допомогою Trello ви можете визначати, які помилки усуваються, а які ставлять усіх у глухий кут, а також створювати різні списки, щоб вказати рівень серйозності кожної проблеми, про яку повідомляється:

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Джерело: https://blog.trello.com

Фішки сервісу — “творчі” функції для проведення брейнштормінгів або нарад. Є безкоштовний тариф на ознайомлення.

 

Jira

Kanban: що це таке і чим він буде корисним маркетологам

Ця Kanban-дошка популярна у розробників, дизайнерів, маркетологів, hr-департаментів. Функціонал аналогічний попереднім варіантам, але оскільки Jira є частиною серед Atlassian Marketplace, таск-менеджер можна “поліпшувати” за допомогою різних розширень і програм. Наприклад, інтегрувати у систему управління аналітику, діаграми, форму звітності, моніторинговий центр тощо.

 

Ось ми і познайомилися з Kanban 😊 Сподіваємося, що така система управління проєктами покращить роботу вашої компанії, допоможе співробітникам працювати більш ефективно та виконувати завдання вчасно. Якщо ви дійшли до цієї пропозиції, то вже настав час розробити власну Kanban-дошку 😉

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності