ТОП-15 e-commerce сайтів ОАЕ: особливості, корисні функції та відмінності
21.02.2023
Об’єднані Арабські Емірати — одна із перспективних країн для масштабування українського бізнесу. Онлайн торгівля в країні мала швидкий ріст під час пандемії COVID-19. Тенденція зберігається. Населення Еміратів частіше звертається до інтернету у пошуках товарів. Які сайти e-commerce популярні в ОАЕ? Які вони мають переваги та особливості для користувачів?
До найпопулярніших товарів серед клієнтів відносяться відносяться електроніка, одяг та взуття, дитячі товари, книжки. Більш детально про e-commerce в ОАЕ можна знайти у нашій статті «Як українському бізнесу вийти на ринок ОАЕ? Розвиток економіки, e-commerce та інтернет-маркетингу в країні».
В ОАЕ частіше клієнти обирають локальні сайти, але в інтернеті представлені і відомі світові представники. Для зручності краще розділити на регіональні та глобальні e-commerce сайти. Щоб продавати на сайтах або маркетплейсах ОАЕ, потрібно визначити популярні інтернет-магазини у країні, а також обрати відповідний для вашої сфери діяльності. Ми зробили добірку ТОП-15 e-commerce сайтів в ОАЕ: до якої категорії належать, що там продають та скільки користувачів щомісяця їх відвідує. А також які функції впроваджують, щоб привернути увагу аудиторії та надати якісний користувацький досвід?
ТОП регіональних онлайн-магазинів в ОАЕ:
1. Namshi — онлайн-магазин спеціалізується на продажі дитячого, чоловічого та жіночого одягу, який вважається модним на Близькому Сході. Проте розділ «Меблі та техніка» також користується високим попитом. Магазин пропонує близько 550 брендів.
Слід відмітити яскраве оформлення сайту. Можливий перегляд за категоріями або за назвою бренду. Є окремий розділ «Преміум» та «Розпродаж». Інтернет-магазин гарантує оригінальність речей, швидку доставку впродовж 1-2 днів. Магазин пропонує завантажити мобільний застосунок. Створити особистий кабінет можна через email, а також за допомогою сторінки Facebook або аккаунту Google. Доступний «Список бажань» для зберігання товарів, які сподобалися.
2. Noon — роздрібний інтернет-магазин з такими категоріями товарів як електроніка, побутова техніка, косметичні товари, товари для дітей тощо. Щомісяця сайт відвідує більше 14 млн користувачів.
На головній сторінці є такі категорії як in focus (в фокусі), де представлені товари до Рамадану, а також тренди, розпродаж і рекомендовані індивідуально під кожного клієнта. Зручний сайт з простим інтерфейсом та нескладною навігацією. Реєстрація можливо через електронну пошту. Цікаво, що у компанії є ще один сайт Noon Glocery, де можна придбати побутову хімію, продукти. Також є мобільний додаток.
3. Jarir — це інтернет-магазин з продажу книг, але серед товарів також представлені електроніку та товари для дому. Хоча офіційна штаб-квартира знаходиться у Саудівській Аравії, в населення ОАЕ віддають перевагу таким локальним магазинам саме у регіоні MENA. Щомісяця на сайт заходить близько 10 млн користувачів.
З точки зору UX-дизайну, сайт також не відрізняється оригінальністю, має простий білий фон. Категорії, підсвічені різними кольорами. Нещодавно з’явився новий розділ Jarir Tickets, де є можливість переглянути заплановані заходи та придбати квитки. Зручно шукати товар за категоріями: тренди, тижневі товари, нові надходження. Сайт має функцію відстежування товару. Для цього клієнту треба ввести номер телефону для верифікації. Також сайт надає сервісні послуги, зокрема для продукції Apple.
4. Xtra — дистриб’ютор побутової техніки, електроніки, товарів для особистого використання. Це один із топових e-commerce сайтів на Близькому Сході. Сайт має більше 5 млн відвідувань щомісяця.
Із особливостей сайт має шопінг-гайд, де зібрані поради щодо окремих товарів, на що звернути увагу при виборі. На кожній такій сторінці магазин пропонує одразу перейти до відповідного товару, що дуже зручно для користувацького досвіду. Ще одна особливість — блог. Тут зібрані статті з порадами як доглядати за пральною машиною, як вибрати звукову систему тощо. Також є можливість відстежити замовлення.
5. Jumia — інтернет-магазин, де можна знайти товари майже із будь-якої категорії, починаючи від електроніки до товарів для дому. Сайт схожий на Amazon. Кількість щомісячних відвідувань становить близько 3,5 млн. Jumia розташований в Каїрі, але має популярність серед населення Близького Сходу, зокрема ОАЕ.
Маркетплейс виділяється яскравим забарвленням, але за функціональністю не перевершує конкурентів. На головній сторінці одразу представлені ТОП продажів, кращі пропозиції, рекомендовані. Є окрема сторінка для бізнесів, хто хоче продавати на Jumia. Там зібрані інструкції, як зареєструватися на сайті, чому варто обрати маркетплейс та відгуки партнерів.
Зазначимо, що всі інтернет-магазини представлені на арабській мові, але є англомовна версія.
6. Nahdi — інтернет-аптека медичної та фармацевтичної компанії, розташовані у Саудівській Аравії. У своїй ніші Nahdi посідає перше місце, що підтверджується 2,1 млн відвідуваннями щомісяця. Магазин пристосовується до віртуального світу та наголошує на охорону здоров’я за допомогою електронних консультацій і доставки товарів для здоров’я.
Онлайн-аптека пропонує послуги «Електронний фармацевт» (відеодзвінок для отримання відповідей) та «Електронний лікар» (консультація з лікарем Nahdi Clinics». В обох випадках потрібно залишити свої контактні дані для зв’язку. На головній сторінці представлені найкращі пропозиції місяця, рекомендовані товари. Кожен клієнт може отримати додатковий подарунок Nuhdeek, але для цього треба зареєструватися.
7. Max Fashion — це бренд одягу, присутні на ринку ОАЕ з 2004 року. Сайт популярний в інших країнах Близького Сходу, зокрема в Єгипті, Саудівській Аравії. В місяць інтернет-магазин нараховує більше 1,3 млн відвідувачів.
По оформленню нагадує інтернет-магазин Namshi. Сайт має декілька особливостей:
- безкоштовну доставку та доставку додому;
- клієнт може доєднатися до програми лояльності Shukran, яка пропонує більш корисний досвід покупок. В обмін на підписку обіцяє персональні пропозиції та знижки, винагороди за покупки, спеціальні запрошення.
8. B Tech — маркетплейс комп’ютерів та технологій з представництвом у Єгипті. Згідно статистики, щомісяця сайт збирає 1,9 млн користувачів. Компанія заснована в 1997 році швидко пристосовується до сучасних умов та впроваджує нові можливості на сайт.
Ще один приклад магазин зі зручною та простою навігацією. Необхідний товар можна шукати за допомогою пошукової стрічки або за категоріями. Є можливість переглянути ТОП популярних товарів, нові надходження або пропозицію дня. Реєстрація через номер телефону. Для продавців маркетплейс пропонує вигідні умови: план оплати Minicash, який передбачає програму лояльності, службу підтримки та контроль продажів щомісяця.
9. Raneen — інтернет-магазин, заснований у 2020 році, зосереджується на електроніці та побутових товарах, але також пропонує дитячі іграшки, косметичні засоби, медичні товари тощо. Сайт відвідує близько 1 млн користувачів. При цьому Raneen має потенціал для зростання.
На головні сторінці зібрані всі «гарячі» пропозиції. Магазин включає величезний асортимент електроніки та побутової техніки, при цьому товари досить швидко завантажуються. Серед нетипових способів фільтрації — краща ціна, скільки продано.
10. Nice One — це онлайн-магазин косметичних засобів і засобів для волосся, а також косметичних приладів і аксесуарів для дому. Ця косметична компанія Саудівської Аравії була заснована в 2016 році. Сайт набирає більше 800 тис. відвідувань у місяць. У порівнянні з попередніми магазинами програє, проте має перспективу росту у своїй категорії.
Сайт має зручну систему фільтрації, користувач може обрати для себе пріоритетні параметри. Оплата можливе через кілька платіжних систем, зокрема PayPal, кредитною картою. За оформленням нагадує український MakeUp. Магазин також пропонує завантажити мобільний застосунок.
ТОП популярних глобальних сайтів в ОАЕ
Глобальні представники не потребують представлення, адже це всесвітньовідомі бренди з присутністю в окремих країнах.
- Amazon.ae — найбільший глобальній сайт на ринку e-commerce. Інтернет-магазин тільки в ОАЕ відвідує більше 17,3 млн користувачів щомісяця. У Саудівській Аравії Amazon кількість складає 7,9 млн відвідувань на місяць, в Єгипті – 8,7 млн. Сайт входить до трійки найкращих сайтів електронної комерції у своїй категорії для всіх трьох країн.
- LC Waikiki — це турецький бренд одягу, який користується популярністю на території Близького Сходу. На сайті зафіксовано близько користувачів 16 млн щомісяця. Перевага інтернет-магазину — це модний одяг за доступними цінами.
- Alibaba — китайський представник електронної комісії, який спеціалізується на роздрібній торгівлі. Онлайн-магазин пропонує оптові товари за низькими цінами з доставкою по всьому світу. Сайт особливо користується популярність серед малого бізнесу та має 92,8 млн відвідувань на місяць.
- Sephora — глобальний сайт з присутністю також на Близькому Сході. Інтернет-магазин посідає 1 місце в ОАЕ серед інших представників в категорії краси та збирає 226 тис. відвідувачів щомісяця серед населення Еміратів.
- Ikea входить до десятки найкращих роздрібних продавців для дому та саду в ОАЕ, незважаючи на вищі ціни, ніж у багатьох інших магазинах у регіоні.
Також серед глобальних веб-сайтів на Близькому Сході можна знайти бренди H&M, Adidas, OLX.
Висновок
В ОАЕ зосереджена велика кількість молодого населення, яке утворює попит на онлайн-комерцію. Сайти ОАЕ не витрачають багато коштів на оформлення сайту, а вкладаються більше в функціональність: розширення фільтрації, швидкість завантаження та зручний інтерфейс. Майже в кожному магазині клієнт може купити все необхідне. Інтернет-магазини обов’язково мають дві мовні версії — арабську та англійську, а також більшість з них мобільний додаток.
Добірка популярних e-commerce сайтів в ОАЕ допоможе скласти певне уявлення про те, що там уже є, чого не вистачає, що працює та що потрібно доопрацювати. Вивчення ринку, зібрана інформація та дані по кожному сайту електронної комерції спрощують процес масштабування на новий ринок збуту, іншу країну або регіон.
Також редакція Webpromo спільно IAB Ukraine випустила детальний Огляд ринку ОАЕ. Повний текст дослідження можна знайти за посиланням.