Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » 6 головних CRO і юзабіліті-трендів 2020 року

6 головних CRO і юзабіліті-трендів 2020 року

13.01.2020

Влад Сідньов, керівник відділу CRO і аналітики Webpromo


 

Кінець 2019 го дав зрозуміти, що CRO – не менш важливий аспект для розвитку бізнесу, ніж SEO-просування і контекстна реклама. У другій половині минулого року нам стало надходити багато заявок на цю послугу як від діючих, так і від потенційних клієнтів. У 2020-му цей тренд тільки посилиться. Крім збільшення інтересу до проблеми юзабіліті, є ще 5 CRO і юзабіліті-трендів 2020 року, на які варто звернути увагу.

Зміст:

Тренд №1. Mobile First розробка

Яка частка трафіку зі смартфонів на вашому сайті? У 2020-му на це варто звернути увагу. За нашою статистикою, в більшості ніш частка мобільного трафіку знаходиться в діапазоні від 60% до 75% від усіх відвідувань. А в деяких нішах – може досягати і 80-85%!

Нижче приклад того, як змінилася частка трафіку у одного з наших клієнтів, великої ритейл-компанії, за 2 роки.

Частка користувачів з ПК в грудні 2017 р у нього була 44%, вже в грудні 2019 року – тільки 24%.

Частка користувачів зі смартфонів в грудні 2017 року – 52%, а в грудні 2019 року вона досягла 73,5%.

Як видно, сьогодні частка користувачів з мобільних пристроїв в 3 рази перевищує частку користувачів з ПК. Тому створювати, допрацьовувати і оптимізувати ваш сайт потрібно саме для користувачів смартфонів.

Але що ми маємо в реальності? Веб-розробники по-старому роблять сайт спочатку для ПК, а потім те, що вийшло, стискають в довгий вертикальний стовпець і думають, що це саме те, про що мріяли відвідувачі з мобільних пристроїв. Такий підхід призводить лише до того, що на смартфонах коефіцієнт конверсії виявляється набагато нижче, ніж на ПК.

У 2020 році не варто забувати про те, що частка користувачів Mobile Only зростає. Це ті користувачі, які не використовують комп’ютер або ноутбук, а роблять все взаємодії зі свого мобільного.

Висновки

На жаль, бізнес тільки починає масово переводити свій фокус на мобільних користувачів, через що цей процес може зайняти не один рік. Необхідно надавати більшу важливість адаптивному дизайну свого сайту і поліпшенню користувацького досвіду саме під цю аудиторію.

Порівнювали ви коефіцієнт конверсії вашої воронки продажів на мобільних пристроях з ПК? Якщо немає, то першим ділом в наступному році проведіть юзабіліті-аудит мобільної версії сайту. Це допоможе виявити витоку ваших продажів і виправити їх раніше конкурентів.

Не пропустіть цей тренд, так як низька конверсія на телефонах може привести не тільки до недоотриманого прибутку, а й до втрати суттєвої частки ринку.

Щоб сайт був зручним для користувачів смартфонів, необхідно дотримати 2 критично важливих умови:

  • створити прототип-дизайн спочатку під смартфони, а потім під ПК;
  • розробник повинен бути експертом в UX-проектуванні під мобільні пристрої.

Тренд №2. Оптимізація швидкості завантаження сайту

Швидкість інтернету сьогодні навіть порівнювати недоречно з його швидкістю років 15-20 назад. Передача даних по виділеному проводу або по домашньому Wi-Fi (який в більшості випадків теж підключений до виділеного кабелю) дозволяє блискавично завантажувати сторінки багатьох інтернет-ресурсів і завантажувати файли розміром по кілька гігабайт за 2-3 хвилини.

Тому всі дружно забули про повільний інтернет, в тому числі і веб-студії, які стали створювати сайти без оглядки на вагу самих сайтів.

Але зростання частки мобільного трафіку виявив критичну проблему швидкості завантаження сайтів на мобільних пристроях, яка як і раніше залишає бажати кращого.

Користувачі частіше відвідують сайти з телефонів в ситуаціях, коли у них немає доступу до комп’ютера або ноутбука. У більшості випадків це моменти дефіциту часу і мінімального зручності: в метро, ​​машині, черги, ресторані і т. Д., – коли користувач розраховує отримати швидку відповідь на виниклі питання. Якщо при цьому сайт буде довго грузиться, він легко його закриє і спробує щастя, перейшовши за іншим посиланням в пошуковій видачі. Зниження швидкості завантаження на 1 секунду може призводити до втрати 20,5% продажів. Це підтверджують результати дослідження Akamai Technologies.

Так, в Україні, Європі та інших розвинутих країнах мережу 4G вже стала звичним стандартом. Деякі впроваджують ще більш швидкісну технологію бездротової передачі даних – 5G. Але при всьому цьому і в Києві часом доводиться стикатися з повільним інтернетом. А при виїзді за місто значок в правому верхньому куті екрану телефону і зовсім змінюється на зрадницьку букву E, символізуючи застарілий і дуже повільний інтернет за технологією Edge.

Висновки

Якщо хочете збільшити конверсію в 2020-му році, в першу чергу займіться оптимізацією швидкості завантаження вашого сайту. Як це зробити?

Скористайтеся сервісами, які оцінять ваш сайт за швидкістю завантаження, покажуть, що в першу чергу впливає на довге завантаження, і що потрібно зробити для поліпшення цього показника.

Ми рекомендуємо використовувати для аудиту мінімум 2 сервісу:

  1. PageSpeed Insights від Google.
  2. Webpagetest.

Візьміть топ-10 найпопулярніших сторінок входу. Проведіть аудит цих сторінок через вищезгадані сервіси. Впровадити хоча б частину найкритичніших рекомендацій – і ви відразу ж помітите приріст коефіцієнта конверсій на вашому сайті.

Найпопулярніші проблеми, які ми бачимо на сайтах клієнтів, – це не оптимізовані зображення або їх надлишок, неоптимізований код або неякісний хостинг.

Економічна ефективність даного виду робіт, безсумнівно, одна з найвищих серед усіх можливих робіт по підвищенню конверсії. Якщо ви хочете отримати швидкий і недорогий ефект, поставте завдання по оптимізації швидкості завантаження сайту вашому програмісту.

Тренд №3. Відгуки

У початку 2013 року мені попалося на очі дослідження про фактори, що впливають на вибір інтернет-магазину (на жаль, зараз вже не знайти на нього посилання). Опитування проводилося в багатьох країнах, включаючи і Україну. За його результатами, покупцям в країнах СНД найважливіше були такі чинники, як «відгуки про продавця» і «довіра до магазину», тоді так в інших країнах вони перебували далеко не в першій п’ятірці. У нас як і раніше зберігається ця тенденція.

Сьогодні світ стає все більш соціалізованим. Інформація про будь-якої компанії доступна в пару кліків, а часом і зовсім по одному кліку для виклику голосового асистента. Тому з кожним роком вплив відгуків про вашу компанію буде тільки збільшуватися. Врахуйте це.

Працюйте над відгуками в соціальних мережах, в результатах пошукової видачі, в вашому профілі Google My Business (на Google Maps), на Tripadvisor і інших зовнішніх ресурсах, де може бути профіль вашої компанії.

Як збільшувати кількість відгуків? Мотивуйте для цього клієнтів: просите безпосередньо, пропонуйте якийсь бонус, нагадуйте у вигляді розсилок.

На нашому досвіді добре спрацювала така механіка: пропонувати авансом знижку на свої послуги за відгук. Так, деякі отримували знижку, але так і не писали відгук, але навіть при цьому така механіка дозволила зібрати більше відгуків, ніж якщо спочатку чекати відгук, а потім надавати знижку.

Додам, що відгуки про компанію в інтернеті хоч і впливають на конверсію вашого сайту, але цей вплив швидше непряме і важко вимірні. Однак для інтернет-магазину відгуки на самому сайті – це те, що впливає на конверсію безпосередньо.

Чим більше якісних відгуків про товари на сайті, тим краще конверсія.

Висновки

Якісні позитивні відгуки про вашу компанію – запорука успіху в майбутньому і одна з кращих інвестицій в ваш маркетинг. Чим більше будуть довіряти вашої компанії, тим вище буде конверсія навіть по небрендові трафіку.

І знову ж таки, якщо раніше маркетологи турбувалися тільки про трафік, то зараз про те, як цей трафік краще конвертувати. Робота над збільшенням відгуків – це те, що може бути легко Запаралеленими з іншими роботами по CRO.

Інструментів по автоматизації розсилок для отримання відгуків більш ніж достатньо, тому даний тренд однозначно буде набирати популярність.

Тренд №4. Онлайн-опитування

Ви думаєте, що багато знаєте про свою цільову аудиторію і її потреби? Опитування користувачів, які ми запускаємо на сайтах наших клієнтів, часом дають просто неймовірну інформацію.

Найпростіший питання на картці товару «Що вам заважає купити цей товар в даний момент?» дав нам і нашому клієнту більше 20-ти ідей щодо поліпшення картки товару.

Наприклад, були відповіді, що фотографії зняті з невдалого ракурсу, тому не можна зрозуміти, чи підходить цей товар чи ні. Десь не вистачало критично важливої ​​інформації про характеристики, виробника або важливих розмірах. В описі одного з товарів був невірно зазначений обсяг продукції.

Сервіс з хорошим функціоналом дозволить вам налаштувати опитування на різні типи сторінок, на різні групи користувачів, на різні пристрої. Для проведення опитувань ми використовуємо сервіс HotJar. У цьому сервісі ви можете налаштувати запуск опитувань на різні типи сторінок або при спрацьовуванні певного тригера. Самі опитування ви можете розписувати з потрібним вам розгалуженням, наприклад, при одній відповіді давати один наступне питання, а при іншому відповіді, відповідно, показувати користувачеві інше питання.

Висновки

Тренд на онлайн-опитування у нас тільки набирає популярність. Тоді як досліджуючи західні сайти, часто стикаєшся з спливаючими вікнами від знайомих сервісів. Тим краще для тих, хто вирішить в 2020-му році досліджувати потреби своєї цільової аудиторії за допомогою онлайн-опитувань.

Але коли більшість почне використовувати опитування, це призведе до великого роздратування аудиторії і від них буде більше шкоди для конверсійних сайту, ніж користі.

Тренд №5. маркетингові програми

У дослідженні, про який я згадав в попередньому пункті, в багатьох країнах Європи на першому місці були «маркетингові програми». На той момент я не до кінця розумів, що значить словосполучення «маркетингові програми», і чому для покупців в Європі вони знаходяться на першому місці. Але через деякий час на особистому прикладі усвідомив всю їх силу.

Мені потрібно було купити мультиварку-скороварку. У процесі дослідження цього питання я прийняв рішення, що буду купувати певну модель бренду Moulinex. У всіх великих онлайн-ритейлерів ціна на неї була ідентична до гривні (в більшості європейських країн на популярні брендові товари є фіксована ціна). Відмінності були саме в маркетингових програмах: десь давали бонуси на наступну покупку, десь пропонували в подарунок сковорідку, десь – електрочайник. На той момент мені якраз потрібна була нова сковорідка, так що вибір припав на відповідного продавця.

Звичайно, це непроста область для роботи, в якій успіх більше залежить від підкутості маркетологів, ніж від CRO-фахівців. Але це однозначно область з хорошим резервом щодо підвищення конверсії з поточного обсягу трафіку.

До маркетингових програм також відносяться:

  • покупки в комплекті, коли, крім обраного товару, пропонують купити ще один, але зі знижкою;
  • спецпропозиції на певні товари в самій кошику або чекауте;
  • сертифікати на наступні покупки, пропоновані після успішної онлайн-оплати;
  • знижка на другий такий же товар в чеку.

Висновки

У багатьох нішах бізнесу вже немає дурного демпінгу. Дистриб’ютори все частіше вимагають витримувати мінімально допустимі роздрібні ціни. І в таких умовах успіх продажу починає залежати не стільки від юзабіліті і користувацького досвіду, а від цінності маркетингових програм.

Кожен інтернет-магазин тепер повинен думати, чим він може заманити покупця і переконати купити саме у нього. За інших рівних цінний додатковий бонус може схилити сумнівається покупця на вашу користь.

Тренд №6. Збільшення популярності CRO і юзабіліті-аудитів

Щороку залишається популярним тільки один тренд – зростання вартості кліка в контекстній рекламі. Причин для цього достатньо багато: компанії нарощують бюджети на інтернет-рекламу; посилюється природна конкуренція серед діючих гравців в кожній ніші; лідери завищують ставки в спробі отримати максимум охоплення і трафіку.

Це призводить до того, що в багатьох нішах зростання рекламних бюджетів не здатний забезпечити кратне зростання лидов і доходів. Бізнес збільшує інвестиції в рекламу, але більше з цього «вичавити» йому не вдається, або, того гірше, вартість всіх лидов зростає, але підсумкова прибуток і зовсім знижується.

Все більше маркетологів і власників бізнесу замислюються над підвищенням конверсії і починають шукати способи збільшення продажів на поточному обсязі трафіку.

Це і є найважливішим трендом в CRO і юзабіліті, який ми очікуємо в 2020-му році: компані почнуть досліджувати цю область, шукати професійний контент і дивитися, хто з компаній в Україні володіє необхідною експертизою, досвідом і значними кейсами з чудовими результатами.

Последние материалы рубрики

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула + приклад розрахунку

Конверсія продажів онлайн та офлайн: проста формула +...

Визначення поняття конверсії продажів. Як правильно робити розрахунок та підвищити ефективність маркетингової стратегії?

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні рекомендації від назви до мікророзмітки

Як оптимізувати зображення на сайті: практичні...

Впевнені, що знаєте як оптимізувати картинки на сайті? Які основні вимоги пошукових систем до зображень на сайті? Як стиснути графіку...

Модель аукціону першої ціни: нововведення від Google AdSense

Модель аукціону першої ціни: нововведення від Google AdSense

Модель аукціону першої ціни спростить процес покупки рекламних місць на платформі Google AdSense.

Google Analytics 4 оновився: інтеграція з Search Console, атрибуція на основі даних і досягнення маркетингових цілей

Google Analytics 4 оновився: інтеграція з Search Console, атрибуція на...

Що оновили в Google Analytics 4? Як інтегрували Search Console, змінили модель атрибуції, а також які представили нові дві моделі машинного навчання?...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті