Як отримати приріст +84,5% безкоштовного трафіка навіть з урахуванням спаду сезонності
30.10.2020
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Поліна Садонова
Зміст
Коротка інформація про компанію
Крок 1. Аналіз ніші та конкурентів у ТОП-10 зоні.
Крок 2. Проведення повного аудиту поточного сайту.
Крок 3. Збір семантичного ядра та опрацювання структури.
Крок 5. Доопрацювання функціоналу на сторінці “Калькулятор”.
Крок 7. Робота з поведінковими факторами ранжування.
Крок 8. Зовнішня оптимізація..
Вихідні дані
Сайт: viknanovi.ua.
Тематика: монтаж пластикових вікон, дверей і балконів.
Ціні на найближчий рік просування:
- підвищити органічний трафік і видимість сайту в мережі;
- вийти в топ-10 за затвердженими ключовими словами у видачі по місту Дніпро.
Регіон: Дніпро та Україна.
На момент старту SEO просування сайт був:
- створений на початку 2020 року;
- на домені була відсутня тематична посилальна маса;
- була присутня велика кількість спамних посилань;
- були відсутні релевантні посадкові сторінки;
- був відсутній контент, мета-теги по всьому сайту.
Особливості просування у ніші:
- високо конкурентна ніша. У ТОП-10 знаходяться сайти з великою кількістю посадкових сторінок і сильним посилальним профілем;
- присутні коливання по сезонності.
Коротка інформація про компанію

Логотип компанії ВікнаНові
«ВікнаНові» – один з найбільших заводів з виготовлення металопластикових конструкцій в Україні, що випускає 200 000 конструкцій на рік. Він був заснований в 2003 році в Донецьку, в теперішній же час виробничі потужності знаходяться в м Дніпро.
Компанія «ВікнаНові» продовжує активно розвиватися й розширювати коло постійних партнерів. На сьогоднішній день з компанією співпрацює понад 500 дилерів у центральній та східній Україні, а також відкрито два фірмових салона – в Дніпрі та Запоріжжі.
Ознайомитися з місією компанії можна в короткому відеоролику на YouTube.
Етапи SEO-просування сайту
Крок 1. Аналіз ніші і конкурентів в ТОП-10 зоні.
Щоб потрапити в ТОП-10 зону пошукових систем, потрібно стати кращими, ніж ті сайти, які вже там перебувають. Тому першим етапом було проведено аналіз конкурентів з точки зору:
- структури та посадкових сторінок;
- посилального профілю;
- наявності контенту на посадкових сторінках;
- віку доменів;
- кількості сторінок в індексі;
- джерел трафіку: активність в соціальних мережах, проведення e-mail розсилок, контекстна реклама, реферальний трафік і т. д.;
- візуальної оцінки юзабіліті: наявність форм зворотного зв’язку, кнопок “виклик замірника”, додаткового функціоналу “Калькулятор”, “Ламінація вікон” і т. д.
Корисний факт. В цій ніші у клієнта “ВікнаНові” великий сегмент цільової аудиторії складають люди старше 50-ти років, які хочуть замінити старі вікна в будинках на нові металопластикові. В ході аналізу джерел трафіку конкурентів було виявлено ведення соціальної мережі “Однокласники”. Була дана рекомендація клієнту на створення акаунта в “Одноклассниках”. За 3 місяці вдалося залучити додатковий трафік на сайт з даного джерела:
Після проведеного аналізу ніші була обрана стратегія просування проекту і розбита на кілька етапів. Наступним етапом необхідно було визначити стан поточного сайту.
Крок 2. Проведення повного аудиту поточного сайту.
В ході проведення аудиту були виявлені::
- велика кількість технічних помилок;
- помилки в існуючому контенті на сайті;
- велика кількість неякісних доменів-донорів;
- помилки на стороні сервера.
Завдяки тісній співпраці і оперативної комунікації з розробниками, всі технічні рекомендації були впроваджені на сайті протягом одного календарного місяця. Виконана детальна перевірка зворотних посилань на сайт, відхилені спамние домени.
Після проведення повного аудиту та впровадження всіх технічних рекомендацій наступним пунктом був збір семантичного ядра.
Крок 3. Збір семантичного ядра та опрацювання структури.
Для формування коректної структури сайту були зібрані та кластеризовані ключові слова, а також додатково проаналізовані конкуренти та визначена кілька особливостей ніші:
- Головна сторінка у більшості конкурентів в ТОП-10 зоні була оптимізована під ключ “пластикові вікна”, відповідно створювати окрему посадочну сторінку не було необхідності;
- Друга після Головної сторінки у конкурентів по відвідуваності – сторінка “Калькулятор вікон”, тому фокус уваги був на доопрацювання функціоналу по цій сторінці.
Частина зібраних ключових слів з частотністю по сторінці “Калькулятор вікон” наведемо нижче:

Семантичне ядро для сайту пластикових вікон
Після того як була зібрано і кластерізовано СЯ на етапі аудиту, був запропонований і затверджений з клієнтом фінальний варіант структури на найближчий період робіт:

Розробка структури сайту пластикових вікон
Збільшене зображення структури можна переглянути за посиланням.
Разом за 6 місяців роботи з проектом вдалося збільшити і оптимізувати кількість посадкових сторінок під цільові послуги з 23 до 49. На даний момент ведеться робота зі створення та оптимізації нових посадкових сторінок з меншим пріоритетом для бізнесу клієнта (наприклад, комплектуючі – відливи, козирки, фурнітура).
Крок 4. Наповнення контентом.
На основі зібраного СЯ були опрацьовані технічні завдання (далі ‒ ТЗ) на текстовий контент, зібрані мета-теги. Також визначені точки потенційного зростання ‒ сторінки, за якими буде найлегше зайняти високі позиції і отримувати з них трафік з мінімальними зусиллями.
- Робота з контентом. Після збору СЯ був проведений аналіз контенту конкурентів в ТОПі і визначена медіана за обсягом контенту. Це дозволило заощадити бюджети клієнта на роботу копірайтера, так як було визначено достатній мінімальний обсяг тексту для кожної посадочної сторінки. Наприклад, для сторінки “Дитячий замок на вікна” було достатньо написати текст обсягом 3000 символів, в порівнянні зі сторінкою “Балкони” з мінімальним об’ємом 5000 символів.
- Робота з мета-тегами. На основі зібраної СЯ були оптимізовані мета-теги для основних цільових послуг клієнта (категорії: пластикові вікна, пластикові двері, балкони та комплектуючі; після – підкатегорії, розділи “Новини” і додаткові сторінки), а також додані емодзі для підвищення CTR у видачі. Наприклад, для сторінки “Калькулятор вікон” мета-теги мають вигляд:

Що таке мета-теги і як вони виглядають
Після наповнення контентом і мета-тегами посадочних сторінок перейшли до доопрацювання функціоналу другої за відвідуваністю сторінки на сайті ‒ “Калькулятор”.
Крок 5. Доопрацювання функціоналу на сторінці “Калькулятор”.
Спочатку сторінка “Калькулятор” проекту виглядала наступним чином:
При цьому на сторінці відсутній SEO-текст, наповнений релевантними заголовку сторінки ключами, і присутні посилання на додаткові сторінки: Глухе вікно, двостулкові вікно, Трьохстулкове вікно. При аналізі поведінки користувачів на сайті знайдений один нюанс:
- користувач заходить на сайт на сторінку “Калькулятор” (/ru/kalkuljator-vikon/), щоб дізнатися ціну вікна. Він прораховує вартість вікна ‒ показник відмови 26,74%;
- далі користувач переходить на сторінку “Двостулкові вікно” (/dvostulkove-vikno/) ‒ показник відмови 76%.
Тобто за фактом користувач залишає сайт відразу після того, як побачив ціну. Тому були дані рекомендації на розробку нового функціоналу щодо прорахунку вартості вікон, використовуючи візуальні повзунки, а також доданий SEO-текст і заклик до дії користувача “Залишити заявку на сайті”, щоб утримати його на сторінці. Для можливості оперативного зв’язку з клієнтом доданий чат-бот.
На даний момент сторінка “Калькулятор” знаходиться ще в роботі і має вигляд:
Наступним кроком після опрацювання функціоналу та наповнення контентом основних посадочних сторінок була робота з інформаційними запитами ‒ з Блогом.
Крок 6. Робота з Блогом.
Сторінка Блог має вигляд:
Спочатку був проведений аналіз Блогу конкурентів і попиту за темами. На основі зібраної інформації підготовлений контент-план і запущені роботи по його реалізації. Один із прикладів розміщених статей доступний за посиланням.
Для розміщення статей в Блозі були:
- опрацьовані мета-теги;
- додані унікальні зображення, до яких прописані alt, title;
- контент розміщений з якірними посиланнями для зручності навігації користувачів;
- додана текстова перелинковка;
- додані кнопки шерінга.
Наступним етапом після роботи з Блогом перейшли до роботи з внутрішньої перелінковкою по сайту.
Крок 7. Робота з поведінковими факторами ранжування.
Для поліпшення поведінкових факторів на сайті були впроваджені кілька типів перелінковок::
- перелінкування по типу “переглянуті сторінки”. Вони підтягуються з cookies користувачів і можуть підвищити час перебування користувачів на сайті і збільшити кількість переглянутих сторінок за один сеанс;
- додана перелинковка “Навігаційній ланцюжка” Breadcrumbs;;
- додано коротке відео на сторінку “Профільні системи” у вигляді посилання на YouTube-канал. За рахунок цього вдалося збільшити час перебування користувачів на сторінці. Наведемо порівняння середньої тривалості перегляду сторінки в серпні і червні 2020 року;
- на всіх посадкових сторінках справа доданий додатковий блок “Інші послуги”;
- доданий блок перелиінкування “Нові статті”.
Наступним етапом роботи приступили до нарощування якісної посилальної маси на сайт.
Крок 8. Зовнішня оптимізація.
На початку роботи з посиланнями профілем був проведений повний аналіз беклінків і відхилення спамних посилань. Додатково велися роботи по оцінці конкурентів в ніші: якості та динаміки їх посилального профілю, внаслідок якого була розроблена стратегія нарощування посилальної маси з упором на якість, тематичність і регіональність доменів. Процес закупівлі посилань був розбитий на 3 напрямки: аутріч, біржі та крауд.
Дана стратегія забезпечила проекту плавний, максимально природний приплив посилань.
При розміщенні статей аутріч на зовнішніх майданчиках додавали посилання на YouTube канал клієнта. Приклад розміщеного відео на зовнішній майданчику.
Це дало можливість залучити й утримати користувачів в прочитанні статті, а також отримати додаткові перегляди, підписки на YouTube-каналі клієнта і сформувати довіру користувачів до бренду.
Крім основного розміщення статейних посилань велися роботи по крауду. Також для розведення посилальної маси розміщуються різні типи посилань:
- форумні;
- реєстрація в каталогах;
- коментарі до статей і т. д.
Для даної ніші вкрай важливо розміщення в тематичних безкоштовних і платних каталогах по установці пластикових вікон, балконів.
Результати просування
В ході роботи з проектом отримали плавне зростання органічного трафіку на сайт, і цей показник продовжує збільшуватися навіть з урахуванням спаду сезонності:
Від 483 користувача в травні 2020 року до 891 користувачів з Organic каналу в жовтні 2020 року, тобто зростання склало + 84,47% (дані з Аналітики вказані на момент публікації кейса — не за повний місяць).
Відносно позицій на даний момент вдалося вийти в ТОП-10 зону по СЧ і НЧ ключам, наприклад, по сторінці “Вікна для приватного будинку”:
Також сайт увійшов в ТОП-20-30 зону за деякими джерелами сторінки “Калькулятор вікон”::
Короткі висновки
Для досягнення поставлених цілей важливою є розробка правильної стратегії на старті проекту.
- Комплексний аналіз конкурентів і ніші в цілому відіграє ключову роль в розробці стратегії просування.
- Контент повинен бути унікальний і корисний для користувачів, а також він повинен бути актуальний і періодично доповнюватися.
- Посилання все ще працюють. Нарощування маси має проводитися на постійній основі, контрольний профіль повинен бути тематичним. Важливо використовувати всі види лінкбілдінга: каталоги, форуми, крауд, коментарі і т.д.
- Спеціаліст повинен бути занурений в тематику проекту для того, щоб враховувати всі нюанси ніші. Також дуже важлива залученість самого бізнесу в процес просування, так як швидкість впроваджень по технічної та тематичної частини безпосередньо впливають на швидкість отримання результатів.