Головна » Блог » Що таке неймінг? Пошук ідеальної назви бренду

Що таке неймінг? Пошук ідеальної назви бренду

30.12.2022

Оля Сомова


Унікальна назва бренду легко запам’ятовується, відповідає позиціонуванню компанії, стилістиці та місії. Це як ваше особисте ім’я, яке назавжди залишається та асоціюється з вами.

Неймінг виділяє компанію серед конкурентів, робить її оригінальною та особливою. Також з назви користувач одразу розуміє, чим займається бренд, до якої галузі належить. У статті розповідаємо, що таке неймінг і як знайти сильну назву, що викликає позитивні емоції, бажання познайомитись і стати клієнтом?

Зміст:

  1. Що таке неймінг?
  2. Методи неймінгу
  3. Як знайти ідеальну назву? Алгоритм неймінгу
  4. Правила неймінгу
  5. Як згенерувати назву бренду? Список сервісів
  6. На замітку

Что такое нейминг?



 

Що таке неймінг?

Неймінг це процес розробки назви бренду, товару чи послуги. Назву офіційно реєструють та виводять на ринок. Особливість у тому, що неймінг це оригінальне ім’я, при цьому легке для запам’ятовування. Важливо бути у покупця «на слуху», щоб він вчасно згадав про вас, знайшов бренд за назвою і купив або замовив.

Та все ж таки, що таке неймінг простими словами? Неймінг це процес формування назви продукту. Від нього залежить відомість бренду, попит на товар, а також довіра та лояльність з боку споживачів. Враховуючи величезну кількість товарів на ринку, у кожній ніші існує конкуренція. Найчастіше люди роблять вибір на користь відомих брендів, що відображає високий відсоток довіри.

Завдання неймінгу:

  • Комунікативна функція. Неймінг забезпечує просування товару на ринку. Неймінг робить товар індивідуальним: має унікальну назву, яка асоціюється з брендом.
  • Юридична функція. Відповідно до законодавства, неможливо зареєструвати дві однакові назви бренду. Якщо ви придумали та офіційно підтвердили ім’я компанії, воно буде єдиним у своєму роді. Усі, хто зазіхатиме на вашу назву, сплачують штраф.
  • Комерційна функція відповідає за дохід підприємства. Ім’я бренду грає роль популяризації товару, робить його відомим. Але слід пам’ятати, що однієї назви недостатньо, потрібно формувати повний імідж бренду.

 

Методи неймінгу

Щоб створити назву бренду самостійно, виберіть метод. Це може бути:

  • Асоціація. Наприклад, миючі засоби San Clean має посилання на прибирання, чистоту;
  • Абревіатура. Ім’я складається з великих букв імені або назви. Нині даний спосіб менш популярний;
  • Рифма. Це слова, що повторюються в назві, наприклад Coca-Cola;
  • Еталонний неймінг означає схожість назви з лідером ринку;
  • Перевага. У назву включені слова супер-, мега-, які відображають масштабність бренду. Схожа методика неймінгу з використанням слів «світ», приклад “Меблевий світ”;
  • Ім’я. Неймінг продукту носить ім’я власника або будь-яке інше, відомої особи, прізвисько, по батькові тощо. Наприклад, відомий fashion-бренд Calvin Klein, названий на честь дизайнера;
  • Гра слів. Компанії можуть вигадувати нові слова як неймінг. Приклад Mozilla утворено зі слів Mozaic та Killer. Цікава історія під назвою Google. Відомо, що спочатку творці припускали назвати систему «googolplex», скорочено «googol». Під час реєстрації було допущено помилку і всесвітня пошукова система отримала своє сьогоднішнє ім’я.

Что такое нейминг?



 

Як знайти ідеальну назву? Алгоритм неймінгу

Неймінг складається з кількох ключових етапів роботи:

  • Визначте мету. Яких результатів хочете досягти за допомогою неймінгу? На що акцентувати увагу у продукті? Які асоціації виникатимуть у користувача при згадці про ваш бренд і як пов’язати їх з місією компанії?
  • Провести аналіз конкурентів. По-перше, таке дослідження надихне на пошук ідей. По-друге, ви зрозумієте, хто є на ринку, яку назву мають конкуренти і чим обґрунтували свій вибір.
  • Вивчіть цільову аудиторію. Щоб запропонувати продукт, потрібно розуміти, для кого він. Інтереси цільової аудиторії показують чим живуть користувачі. Загальні теми, слова поєднують.
  • Опишіть продукт. Визначте ринкові переваги, сформулюйте УТП, встановіть завдання, які він вирішує.
  • Виберіть варіанти імені. Генеруйте будь-які назви та припущення, організуйте брейншторм. У потоці обов’язково «народиться» геніальна думка.
  • Опрацювання назви. Після того, як ви знайшли «те саме ім’я», слід перевірити неймінг згідно з правилами, представлені вище.
  • Тестування. Перед запуском нового імені краще перестрахуватися і перевірити його на цільових клієнтах: які асоціації у них виникають.
  • Захист назви. Ви переконалися, що неймінг має потенціал і дасть очікуваний результат.

 

Правила неймінгу

Не можна сказати, що є єдина інструкція для створення неймінгу. Багато залежить від напряму компанії. Неймінг це лише частина брендингу, до якого також належить товарний знак, дизайн, комунікація, а також інструменти просування та інші. Однак при розробці неймінгу варто враховувати декілька правил:

  1. Унікальність. Як ми говорили раніше, ім’я бренду, товару чи послуги має бути єдиним, інакше ви також отримуєте штраф за вторинне використання неймінгу. Не використовуйте всім відомі шаблони, назва повинна бути яскравою та оригінальною, відмінною від інших.
  2. Стиль. Неймінг відображає сутність продукту, нішу, стилістику бренду.
  3. Лаконічна та проста назва. Креативна назва має бути одночасно простою для запам’ятовування. Складний неймінг викликає негатив при тривалому пошуку бренду у мережі. Помилки часто трапляються з такими літерами як «W або V», «І або І». По можливості краще вигадати легке ім’я, що складається з 2 слів максимум. Також уникайте довгих назв без дефісів або спеціальних символів.
  4. Сенс та підтекст. Неймінг повинен бути продуманим, не варто брати першу-ліпшу назву. Якщо це іноземне слово, рекомендується перевірити його переклад, що означає.
  5. Домен. Назва бренду є адресою сайту у мережі. Обов’язково перевірте чи вільне доменне ім’я в інтернеті, щоб не додавати зайві знаки та символи.
  6. Незвичайне звучання. Асоціативний неймінг легко запам’ятовується. М’яке або навпаки тверде звучання може відігравати велику роль. У користувача виникає певна емоція при згадці про бренд.
  7. Не ставте обмежень. Уявимо, що компанія територіально знаходиться у Києві та надає послуги лише по місту. Але згодом ви захочете «підкорювати» інші ринки збуту, масштабуватись та розширюватись.

Неймінг включає не лише ці правила. Велике значення має лексичне та морфологічне значення, емоційна складова. Звертайте увагу на естетику слів у назві.

Что такое нейминг?



 

Як згенерувати назву бренду? Список сервісів

Через неймінг аудиторія знайомиться з продуктом, починає комунікувати та взаємодіяти. За допомогою сервісу можна полегшити завдання створення неймінгу. Неймінг генератор це спеціальна програма, яка підбирає вільне ім’я на основі ключових слів, пов’язаних із сферою діяльності. Ми зібрали кілька генераторів неймінгу:

  1. Namelix
  2. Business Name Generation
  3. Logo 
  4. Masterpiece Generator
  5. Looka

Усі послуги працюють за однаковим принципом.

На замітку

Пам’ятайте, що процес неймінгу потребує зусиль. Підготуйтеся та продумайте етапи неймінгу, приділіть певну кількість часу. Вдало підібрана назва бренду принесе ефективний результат у довгостроковій перспективі.

Неймінг це асоціація, яка постійно виникатиме в думках у користувачів. Чим краще підібрано ім’я, тим більше у вас буде клієнтів та продажів. Відома та «липка» назва сприяє розширенню клієнтського портфеля. Дотримуйтесь правил створення неймінгу, скористайтеся методами або згенеруйте назву бренду за допомогою сервісу.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності