E-commerce і «коллаба» з Каньє Вестом: як Gap Inc. буде компенсувати закриття майже 350 офлайн магазинів
27.10.2020
Редакція: Ольга Коцофане. Автор: Ольга Коцофанэ
Gap Inc. – найбільший американський рітейлер одягу, який володіє третьою за величиною в світі мережею магазинів. У портфель компанії входять такі бренди як Gap, Old Navy, Banana Republic, Athleta і ін. Більшість з них показує позитивну динаміку, а флагманський бренд в останні роки, навпаки, – серйозне просідання за основними фінансовими показниками.

Gap Inc. ‒ найбільший американський рітейлер одягу
Проблеми з продажами почалися давно
Ще в 2018 році чинний на той момент генеральний директор корпорації Арт Пек заявляв, що незадоволений рентабельністю, трафіком і купівельним досвідом Gap. Тільки за третій квартал цього року продажі бренду впали на 7%. Тому Пек планував закриття більшості офлайн точок. Однак через передчасного відходу глави з поста в листопаді 2019 року корпорації не вдалося повністю здійснити задумане.
Нагадаємо, що на посту глави Gap Inc. Арта Пека змінив спадкоємець сім’ї засновників Роберт Дж. Фішер. Але в березні 2020 компанія призначила гендиректора Соню Сінгал.

Генеральний директор Gap Соня Сінгал відвідала центр дистрибуції, щоб подякувати співробітників компанії
Gap закриє близько 30% магазинів до липня 2021 року
Днями американський рітейлер Gap Inc. оголосив про намір закрити ще близько 350 магазинів Gap і Banana Republic, що становить приблизно 30% від усіх торгових точок. Близько 120 з них припадають на європейський континент: Францію, Італію, Великобританію. Також в управлінні Gap Inc. стоїть питання про закриття складу в Великобританії.
За повідомленням Le Monde, більшість закриттів відбудуться до липня 2021 року. До цього часу корпорація сподівається наростити доходи від електронної торгівлі. При цьому Gap не хоче повністю втрачати об’єкти, так як вони можуть стати в нагоді при розширенні їх e-commerce діяльності. Можливо, ритейлер просто передасть частину бізнесу франчайзинговими компаніям.
Закриття європейських офлайн магазинів призведе до втрати близько 3% обороту американського бренду. У 2019 продажу флагманського бренду Gap Inc. в Європі принесли $ 539 млн при загальному обсязі продажів §13,3 млрд.

Gap закриє ще близько 350 магазинів до середини 2021 року
Power Plan 2023 – нова стратегія Gap, орієнтована на онлайн-канали
22 жовтня Gap провели онлайн-зустріч з інвесторами і представили нову стратегію розвитку – Power Plan 2023. Корпорація зміщує орієнтири в бік інтернет-торгівлі.
За 9 місяців 2020 року Gap зафіксували збитки на суму $ 994 млн. Однак нова стратегія повинна повністю їх компенсувати і повернути потоки прибутку вже в 2021 році.
Так, протягом наступних трьох років бренд Old Navy планує подвоїти частку продажів, що припадає на онлайн-канали. За прогнозами загальна виручка зросте з $ 8 до $ 10 млрд. Додатково будуть відкриватися офлайн магазини – 30-40 точок на рік.
Великі надії покладаються на молодий бренд Athleta, який випускає спортивний одяг виключно для жінок. Корпорація буде працювати над підвищенням його впізнаваності за рахунок відкриття 100 нових магазинів і вливань в онлайн-просування. За рахунок підвищення впізнаваності бренду виручку Athleta планують збільшити в два рази – з $ 1 до $ 2 млрд. Також в планах відкриття близько 100 нових магазинів під цим лейблом.
Результатом виконання Power Plan 2023 Gap Inc. очікує збільшення продажів Old Navy і Athleta до 70% від усього обсягу проти сьогоднішніх 55%.

Gap працює над підвищенням впізнаваності бренду Athleta, який випускає спортивний одяг для жінок будь-якої комплекції
Також в червні цього року корпорація повідомила про крутий колаборації. Спільно з репером Каньє Вестом флагманський бренд випустить ексклюзивну лінію одягу Yeezy X Gap. Цей хід повинен позитивно позначитися на продажах і, можливо, навіть «врятувати» найбільшого представника мас-маркету від краху.
Як відомо, на рахунку Каньє Уеста вже кілька потужних запусків, спільно зі світовими брендами. Чого варті тільки кросівки Yeezy Boost, випущені разом з Adidas. Перший тираж моделі розкупили за 10 хвилин. Тому можна сказати, що все, за що береться репер, приречене стати модним і продаваним.
Акції Gap ростуть в ціні?
З початку 2020 року котирування Gap виросли на 19% і коливається в районі $ 20. Аналітики поки не дають детальних прогнозів, але схиляються до того, що бренду вдасться утримати свої позиції. Більш того, зростання доходів від електронної комерції і нові проекти можуть навіть призвести до зростання цін на акції компанії.

З початку 2020 року котирування Gap виросли на 19% і коливається в районі $ 20