Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Голосовий пошук — тренд 2022 року. Як інтегрувати функцію у рекламну кампанію?

Голосовий пошук — тренд 2022 року. Як інтегрувати функцію у рекламну кампанію?

14.12.2021

Ольга Сомова, редактор блогу Webpromo


Голосовий пошук — це ключовий пункт, що набирає обертів, не тільки для комплексного інтернет-маркетингу (PPC+UX+SEO). Згодом поведінка споживачів змінюється, а отже, мають поступово змінюватися і способи комунікації з ними. Зараз перехідний період, важливо враховувати поточні та майбутні тенденції. Виграють ті бренди, хто першим запровадить та почне використовувати голосовий пошук (voice search).

Зміст:

1. Що таке голосовий пошук у діджітал?

2. Основні причини чому бізнесу у 2022 році потрібен голосовий пошук

3. Голосовий пошук як юзабіліті тренд 2022

4. Які сфери бізнесу можуть використовувати голосовий пошук?

5. Як інтегрувати голосовий пошук у рекламну кампанію?

6. Ефективність голосового пошуку у SEO-просуванні

7. Переваги інструменту

8. Застосування голосового пошуку в Україні

9. Висновок

Голосовой поиск



 

Що таке голосовий пошук у діджітал?

Голосовий пошук — це технологія, яка дозволяє знайти потрібний товар чи послугу в Інтернеті за допомогою усної команди. У маркетингу голосовий пошук — це інструмент збільшення трафіку на сайт. За допомогою цієї функції можна підвищити його конверсію через використання релевантних низькочастотних запитів.

Голосовий помічник — це програма на основі штучного інтелекту. Він видає результат, спираючись на запит користувача. Спочатку автоматична система розпізнає голос, видаляє шум із запису. Далі, перетворює на текст і зіставляє результат зі словами у існуючій базі даних.

Ще у 2014 році Google опублікував статистику застосування голосового пошуку. 55% склали підлітки (тінейджери до 16 років), 41% — дорослі. Фахівці досліджували також запити, які надходили за допомогою голосового помічника. Навіщо використовують інструмент?

У молодшого покоління популярними запитами стали: дзвінок друзям, знайомим (43%), дізнатися про напрямок (38%), допомогу з домашнім завданням (31%), програвання пісні (30%). У старшого покоління мали попит: інформація про напрямок (40%), диктування тексту (39%), дзвінок (31%), перевірка часу (11%).

Голосовой поиск - тренд 2022 года

Структура та особливості голосових запитів

Щоб зрозуміти специфіку роботи голосового помічника, потрібно порівняти його з головним конкурентом текстовим пошуком. Існує 3 основні відмінності:

  • Довжина запиту. У середньому для голосового пошуку вона дорівнює 4,2 слова, для текстового варіанта — 3,2 слова. При наборі ключового слова людина використовує уривчасті релевантні фрази. Голосові команди засновані на розмовній мові, а тому звучать як повноцінні пропозиції, наприклад: «Найкращі мультиварки 2021» та «Які мультиварки визнані найкращими у 2021 році?».
  • Пріоритетність питань. Більшість усних запитів формуються як питання і починаються зі слів «що», «навіщо», «скільки» тощо. Віддаючи усні команди, людина підсвідомо думає, що спілкується з реальним співрозмовником, а значить, його запити будуть звучати більш природно, як при повсякденному спілкуванні.
  • Сильний намір. З використанням голосового пошуку люди точніше відбивають свої наміри. Отже відповідати такі запити необхідно конкретно і точно. Тому, щоб сайт легко було знайти через голосову видачу, його семантичне ядро ​​має включати не лише окремі фрази, а й чіткі відповіді на конкретні запитання. Наприклад, під запит «Де купити Xiaomi?» слід підібрати фразу: «У компанії XYZ ви можете купити Xiaomi…».

 

Основні причини чому бізнесу у 2022 році потрібний голосовий пошук

Статистика голосового пошуку, яку збирали в 2021 платформа Invoca, дозволяє проаналізувати, наскільки ефективно інструмент працює в маркетингу. Дедалі більше споживачів використовують голос до виконання пошукових запитів: пошуку місцевих локацій, інтернет-магазинів, товарів, і навіть прийняття рішень про купівлю.

Маючи дані, можна виділити основні причини, для чого бізнесу потрібно використовувати функцію голосового пошуку в 2022 році:

1. Популярність пристроїв із підтримкою голосових команд стрімко зростає. Так, у 2020 році було продано понад 150 мільйонів розумних колонок, а до 2024 року очікується, що сума від продажу розумних динаміків перевищить позначку 30 мільярдів доларів.

2. Голосові команди стають частиною життєвого процесу. Про це свідчать такі цифри:

  • 65% людей віком від 25 до 49 років користуються голосовими помічниками мінімум щодня.
  • 52% людей мають голосові динаміки у житлових квартирах. 25% тримають пристрій у спальні, а 22% — на кухні;

Голосовой поиск - тренд 2022 года

  • 71% власників мобільних пристроїв припускають, що в майбутньому вони частіше застосовуватимуть голосовий пошук.
  • У 2020 році 30% сеансів перегляду веб-сторінок були безекранними (тільки за допомогою голосу). Це підтверджує, що споживачі взаємодіють із брендами в інтернеті;
  • 93% споживачів задоволені голосовими помічниками. Переваги, які відзначили споживачі, це можливість виконувати кілька завдань одночасно, миттєво отримувати відповіді на запитання та робити своє життя простіше.Голосовой поиск - тренд 2022 года

3. Люди використовують голосовий пошук для покупок.

  • Сьогодні на голосові покупки припадає близько 2 мільярдів доларів споживчих витрат;
  • До 2022 року голосовий зв’язок стане каналом вартістю 40 мільярдів доларів;
  • 43% інтернет споживачі різних вікових груп використовують голосові пристрої для здійснення покупок;
  • 51% використовують помічник для пошуку товарів. 22% цих споживачів здійснюють покупки безпосередньо через голосовий зв’язок, а 17% використовували його для повторного замовлення товарів.

Голосовой поиск - тренд 2022 года

4. Голосова взаємодія безпосередньо з локальним пошуком.

  • 76% користувачів розумних динаміків виконують локальний голосовий пошук щонайменше раз на тиждень. 46% користувачів щоденно виконують голосовий пошук інформації про місцеві компанії;
  • 58% споживачів використовують голосовий пошук, щоб знайти інформацію про місцевий бізнес. Голосовий пошук часто використовується для пошуку та пошуку місцевих підприємств, оскільки він зручний для мобільних клієнтів;
  • 51% споживачів використовують голосовий пошук для пошуку ресторанів. Це найпоширеніший бізнес із голосовим пошуком;
  • 28% споживачів продовжують дзвонити до компанії, яку шукали за голосом.

  Голосовой поиск - тренд 2022 года



5. Голосовий пошук перетворює запит на телефонний дзвінок та збільшує їх кількість.

  • 84% маркетологів зазначають, що телефонні дзвінки мають більш високий коефіцієнт конверсії та більшу вартість замовлення (AOV) у порівнянні з іншими формами взаємодії.
  • Абоненти конвертуються на 30% швидше, ніж веб-ліди. Дзвінки забезпечують швидшу окупність інвестицій у маркетинг.
  • Дзвінки роблять люди з більш високим наміром купувати.
  • Дані розмовної розмови з телефонних дзвінків допомагають маркетологам забезпечувати кращу персоналізацію та збільшувати прибуток.

6. Персоналізація може підвищити конверсію голосового пошуку.

  • 72% споживачів кажуть, що вони використовують лише ті маркетингові повідомлення, які відповідають їхнім конкретним інтересам.
  • 83% споживачів кажуть, що їм потрібен позитивний досвід, щоби залишатися лояльними до бренду.

 

Голосовий пошук як юзабіліті тренд 2022

Крім актуальності голосові помічники відрізняються зручністю застосування. Голосовий пошук значно покращує досвід користувача. Як юзабіліті (usability) тренд 2022 голосовий пошук має наступні плюси:

  • Швидше та простіше у застосуванні. Швидка обробка запиту — швидке вирішення проблеми користувача та економія часу.
  • Доречніше у застосуванні. Наприклад, перебуваючи за кермом авто, набрати команду голосом не тільки зручніше, але й безпечніше.
  • Чудово працює на мобільних пристроях. Це головна причина, чому голосовий пошук став настільки популярним. Смартфони активно входять у повсякденне життя і стають їхньою частиною, а більшість усних запитів проводиться саме з мобільного телефону. Концепція голосового пошуку розпочалася зі смартфонів, а потім швидко перейшла на інтелектуальні колонки та голосові помічники по всьому світу.

Згідно з дослідженням компанії BrightLocal, 56% голосових запитів виконується зі смартфона.

Голосовой поиск - тренд 2022 года

 



 

Які сфери бізнесу можуть використовувати голосовий пошук?

Завдання голосового помічника — дати відповіді питання, враховуючи розмовний характер усних запитів. Також у користувачів виникає часте бажання знайти щось поруч із поточним місцезнаходженням. Тому слід виділити такі бізнес-сегменти, яким буде корисний голосовий помічник:

  • Локальний бізнес. Це заклади та магазини, що знаходяться в одній локації з користувачем.
  • Інформаційні веб-ресурси або розділи про запитання, форуми і т.д. Люди часто використовують голосовий пошук, щоб дізнатися відповіді на свої запитання;
  • Сфера розваг: кінотеатри, театри, концертні зали та інші розважальні заклади. Голосовий помічник допоможе швидко відповісти на запитання, наприклад: «Що сьогодні показуватимуть?», «У скільки сеанс?» і т.д.
  • Інтернет магазини. Пошук товарів у наявності, послуг;
  • Сервіси доставки продуктів, таксі, оренда авто та ін.

Згідно з дослідженням PwC, найчастіше користувачі замовляють за допомогою голосового пошуку їжу та продукти. Далі, книги та предмети для дому, електроніка. Також користуються популярністю служби таксі, послуга резервування.

Голосовой поиск - тренд 2022 года 

Як інтегрувати голосовий пошук у рекламну кампанію?

Як ефективно впровадити інструмент у свій бізнес? Ми підготували рекомендації, як оптимізувати сайт під зростаючу популярність голосового пошуку.

1. Додайте до семантичного ядра довгі низькочастотні ключові слова та фрази

Це пов’язано з тим, що голосовий запит найчастіше довший, ніж його текстовий аналог. До того ж, довгі розмовні фрази точніше відображають вимоги аудиторії, які споживачі використовують для голосового пошуку. Наприклад, замість фрази «італійська кухня київ» людина швидше за все запросить «де можна замовити піцу поруч».

Також адаптувати семантичне ядро ​​під голосовий пошук допоможуть сленгові та жаргонні фрази або позначення місць та районів.

2. Вивчайте інтереси цільової аудиторії

Голосовий пошук допомагає людям знайти вичерпні відповіді на їхні запитання. Для ефективної інтеграції цифрового помічника краще дізнатися, чим цікавиться ваша цільова аудиторія. Для цього рекомендуємо:

  • Використовувати додаткові сервіси для аналізу запитів, які частіше вводять користувачі при пошуку вашого товару (SerpStat);
  • Вести комунікацію з менеджерами, щоб визначити питання та заперечення, що виникають у клієнтів;
  • Проаналізувати популярність тематичних запитів.

Для адаптації сайту під голосовий пошук необхідно розробити рекламні тексти, які закриватимуть питання та проблеми майбутніх покупців. Крім того, рекомендуємо додати рубрику з актуальними питаннями FAQ. Контент цієї сторінки має бути не тільки цікавим для користувачів, але й написаним на їхній «мові». Тоді ймовірність переходу на сайт із голосового пошуку через мобільні пристрої різко зросте.

3. Враховуйте у кампаніях запити «поряд зі мною»

З метою економії часу люди намагаються шукати найближчі магазини, готелі, кафе або зручний маршрут саме за допомогою голосових помічників. При охопленні цієї аудиторії є можливість значно підвищити відвідуваність офлайн-точок. Для цього необхідно:

  • Налаштувати в Google Ads розширення “Адреси”. Це допоможе показати клієнтам точне місцезнаходження, внаслідок чого вони швидше за вас знайдуть.
  • Можна встановити номер телефону закладу та поставити на нього кнопку для дзвінка. Користувач буде знати, що ваш ресторан поряд, відкритий та готовий для резервування столика.
  • Виставити адресу, номер телефону та час роботи у віртуальну візитку Директа та на профіль у Google. Клієнт бачитиме ваші дані і швидше виходить на контакт. Для великих міст можна додати найближчу станцію метро.
  • Скористайтеся платним просуванням через геосервіси за допомогою облікового запису Google my Business. Можна підвищити пріоритетність пошукової видачі, додати індивідуальний колір шпильки на карті.

4. Оптимізуйте вміст під мобільні пристрої

Дослідження аналітиків Hootsuite показали, що у 2021 році кількість користувачів смартфонів становила 66,6%, що збільшує частку мобільного трафіку з усього інтернету. Якщо врахувати, що голосовий помічник застосовують частіше зі смартфонів, то оптимізація сайту під мобільні пристрої є одним з головних кроків для успішного впровадження голосового пошуку.

Голосовой поиск - тренд 2022 года



 

Ефективність голосового пошуку у SEO

Усні команди містять більш детальну інформацію та запитуються розмовною мовою. Відповідь має бути максимально докладною, ніж при традиційному друкованому пошуку. Отримуючи релевантний контент, люди довше перебувають на сайті і тим самим збільшують його поведінкові фактори ранжування:

  • час, проведений на сайт;
  • глибина перегляду сторінки;
  • показник відмов тощо.

Голосовий пошук стане відправною точкою у майбутньому для розвитку SEO, що допоможе вивести сайт у топ видачі. Можна розробити цілих 7 практичних напрямів оптимізації SEO для нарощування органічного трафіку.

1. Створювати розширену відповідь на запит відповідно до SEO. Детальна відповідь містить додаткові поля та складається з бази знань (Knowledge Graph), блоків з детальною інформацією (Featured Snippet). Щоб забезпечити максимальну зручність для користувачів, Google відображає докладні відповіді на запитання, і з роками їхня кількість збільшується.

2. Реструктуризація контенту. Основна мета — включити короткі запитання та відповіді, щоб покращити структуру контенту та зробити його зручнішим для голосового пошуку. Необхідно включити питання, що часто ставляться (FAQ) на сторінки і в блог. Подібний блок містить ключові слова із короткими питаннями.

3. Розмовна мова. Природність — головний критерій голосового пошуку. Важливо вивчити та передбачати стиль запиту, який люди будуть застосовувати під час голосового запиту. Також дати відповідь: які питання ставлять найчастіше? Який тип відповіді підходить для цих запитів? Які відповіді відображаються у результатах голосового пошуку? Аналіз даних дозволить зрозуміти, чого хочуть люди, виконуючи усний пошук.

4. Налаштування таргетованої реклами на довгі ключові слова. Голосовий пошук довший за тестовий запит за рахунок розмовного стилю. Щоб створити відповідний контент, потрібно включати довгі ключові слова, які відображаються в голосових запитах. Важливо орієнтуватися на те, щоб найкраще працювати у рейтингу голосового пошуку.

Голосовой поиск - тренд 2022 года



5. Швидкість завантаження сайту впливає на показник відмов. Google сприяє оптимізації й вже випустив оновлення, яке стосується позицій сайту у видачі. Для цього необхідно використовувати під час оптимізації:

  • стислі зображення та відео;
  • атрибути “async” та “defer”, щоб скоротити синтаксичний аналіз JavaScript;
  • кадри CSS3 і HTML5, оскільки вони швидко завантажують мобільні веб-сторінки;
  • мінімізувати таблиці стилів та JavaScript та зменшити кількість HTTP-запитів;
  • зменшити кількість перенаправлень та кількість використовуваних плагінів.
  • мережу доставки контенту (Content Delivery Network-CDN).

6. Робити акцент на мобільній версії. Як раніше говорили, смартфони — це головні джерела голосового запиту та входу в інтернет загалом. Важливо адаптувати веб-сайт під мобільні пристрої.

7. Як раніше говорили, важливо вказати повні дані в обліковому записі Google My Business. Це фактор, який визначає, наскільки добре сайт буде ранжуватися, якщо список даних буде в Google Мій бізнес. Ім’я, адреса та номер телефону повинні бути включені до оголошення. Крім того, важливо підібрати правильну категорію бізнесу. Можна додавати повідомлення зі спеціальними пропозиціями, новинами та оновленнями. Поліпшення локального SEO підвищить рейтинг у пошуку.

  

Переваги інструменту

Для бізнесу голосові помічники несуть низку плюсів:

  • Розширення користувацьких аудиторій та збільшення трафіку на сайт.
  • Поліпшення досвіду користувача для мобільних додатків. Голосові запити набираються набагато швидше і заощаджують час потенційних клієнтів.
  • Оптимізації поведінкових факторів за рахунок конкретики у запитах. Люди частіше затримуються на сайтах, коли розуміють, що є релевантна інформація.
  • Можливість просування бренду через інструменти локального пошуку Google.
  • Підвищувати конверсію через оптимізацію семантичного ядра за допомогою голосових запитів.

Голосовой поиск - тренд 2022 года



 

Застосування голосового пошуку в Україні

Актуальність голосового пошуку не оминула й українських користувачів. Так, згідно з дослідженнями міжнародної компанії We are social, 42% українців активно використовують мобільний інтернет. При цьому, 72% з них перебувають у мережі щодня, 21% — не частіше ніж раз на тиждень і лише 2% кілька разів на рік.

Загалом постійним користувачем мобільних додатків є кожен четвертий українець. Для порівняння, у США розумними колонками користується близько 16% жителів. Крім того, в Україні все ще переважає традиційний спосіб пошуку даних — друкований або застосування Google Maps.

Таким чином, українці поки що перебувають на ранньому етапі впровадження функцій Voice Search. Українські користувачі наголошують на таких перевагах голосового пошуку, як швидкість набору, доступ до смартфону без необхідності відволікатися від керування автомобілем або домашніх справ.

Українському ринку можна вже зараз впроваджувати голосовий пошук у стратегію, щоб бути вищим за своїх конкурентів.

 

Висновок

Інтеграція голосового пошуку до рекламної кампанії відкриває нові канали для взаємодії з клієнтами. Можна аналізувати запити та потреби користувачів, що добре позначиться на SEO просуванні ресурсу.

Важливо вивчати цільову аудиторію та сформувати відповіді відповідно до питань. Сайт повинен чітко відповідати на них за допомогою адаптованого контенту. Правильна оптимізація під голосовий запит підвищує позицію сайту при пошуковій видачі та збільшує трафік.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

 

Последние материалы рубрики

Детальна інструкція про просування телеграм каналу.

Як розкрутити телеграм канал? Поради щодо просування

Детальна інструкція по просуванню телеграм каналу. Які існують способи?

Маркетинг в Ковальскій

Якою має бути стратегія для нерухомості в умовах війни?...

Володимир Соболев розповів про майбутнє українського девелопменту, відновлення роботи на об'єктах, нові проекти та стратегію бренду...

96% маркетологів хочуть, щоб ІТ-відділ відповідав за...

Чому ІТ-відділ має відповідати за рентабельність інвестицій у маркетинг?

Як вивести бізнес на міжнародний рівень

Особливості вебсайту компанії-експортера

Як підготувати сайт до виходу на зарубіжні ринки?

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті