Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Розділ FAQ – ще один менеджер з продажу у вашій компанії

Розділ FAQ – ще один менеджер з продажу у вашій компанії

30.12.2022

Юрій Телець


Нині більшість компаній не звертають увагу на наявність розділу частих запитань (frequently asked questions; FAQ) на своєму сайті, оскільки вважають його непотрібним, громіздким і відлякуючим. Проте це зовсім не так.  Наявність сторінки FAQ може допомогти вам утримати потенційних клієнтів на сайті, покращити взаємодію з ними, а також підвищити продажі.

Про те, що клієнтам дуже важливе зручне онлайн-обслуговування, свідчить і статистика:

  • 51% клієнтів очікують, що компанія працюватиме 24/7;
  • 75% онлайн-клієнтів чекають на допомогу протягом п’яти хвилин;
  • 54% клієнтів використовували електронну пошту як канал їх обслуговування торік і очікували, що компанії нададуть відповіді на листи протягом години.

Як створити сторінку FAQ, зробити її ефективною та правильно відповідати на запитання – розповідаємо далі.

Зміст:

Висновок

 

Що таке FAQ

FAQ – сторінка сайту у форматі відповідей на загальні питання, які люди найчастіше ставили про конкретний продукт чи послугу. Для відвідувачів – це своєрідне довідкове бюро, де вони самостійно можуть знайти необхідну або цікаву для них інформацію. Для вас – корисний інструмент продажыв, який бере участь у лідогенерації та стимулює користувачів купити продукт чи послугу.

 

Навіщо на сайті потрібен FAQ

Головна мета сторінки FAQ – це зменшити кількість запитань від відвідувачів, надавши їм заздалегідь готові відповіді за найзатребуванішими напрямками. Такий розділ буде корисним на сайтах будь-якого типу і будь-якої тематики, незалежно від того ви є інтернет-магазином або порталом новин. Саме у FAQ ви можете ознайомити користувачів з інформацією про свою компанію, умови реєстрації, способи зв’язку, доставку та оплату товарів, повернення грошей тощо. Однак це не єдина причина створити на своєму сайті блок FAQ, оскільки він виконує ще низку важливих функцій.

Розділ FAQ – ще один менеджер з продажів у вашій компанії

Зображення від storyset на Freepik

  • Покращує взаємодію з користувачем. Навіть якщо ваш веб-сайт добре структурований, у користувача все одно можуть виникнути запитання, і він витратить час на те, щоб знайти відповіді на них. Це може його дратувати, адже замість швидкої відповіді він змушений блукати сайтом. Уникнути такої ситуації можна завдяки сторінці FAQ.
  • Допомагає користувачам орієнтуватись на вашому сайті. FAQ може бути способом вказати відвідувачам, куди їм потрібно перейти, будь то сторінка продукту, технічний документ або запис у блозі, який вони, можливо, не знайшли. FAQ з посиланнями на пов’язаний контент не тільки дає користувачам більш глибоке уявлення про ваш сайт, але й сприяє створенню внутрішніх посилань, що є важливим фактором ранжування в пошуку.
  • Впливає на ранжування сайту. Чим більше на сторінці FAQ буде відповідей на популярні запитання та ключові слова, тим вище шанси на ранжування сайту в пошукових системах. Завдяки цьому розділу ви можете потрапити до рубрики «Подібні запити» на топ-позиції видачі.
  • Економить гроші на утриманні персоналу. Якщо ви створили хорошу сторінку FAQ, немає необхідності наймати зайвих працівників для обслуговування клієнтів. Адже останні самі зможуть знайти та отримати всю необхідну інформацію на сайті вашої компанії.
  • Встановлює довіру та покращує конверсію. Сторінка FAQ показує клієнтам, що ви допомагаєте їм шукати рішення. Це викликатиме у них більше довіри до вас і мотивувати до цільових дій.
  • Допомагає швидко вирішувати нові проблеми щодо обслуговування клієнтів. Розділ FAQ не має бути статичним. Будь-які зміни в компанії та її діяльності відразу відображайте в розділі частих запитань. Так, ваші клієнти вчасно отримуватимуть потрібну інформацію.
  • Допомагає краще розуміти та обслуговувати аудиторію. Спроба визначити запитання, які можуть виникнути у відвідувачів, дасть вам глибше розуміння потреб, бажань і проблем ваших клієнтів. А це позитивно вплине на кожен аспект вашого бізнесу від розробки продукту до маркетингу та обслуговування клієнтів.


 

Як розділ FAQ бере участь у воронці продажу сайту

До моменту оформлення покупки продукту чи послуги клієнт проходить кілька етапів. На першому він шукає необхідний контент, на другому – знайомиться з ним, на третьому – взаємодіє з компанією (задає питання, залишає заявку тощо). Щоб воронка спрацювала і продаж відбувся, використовуйте FAQ як інструмент підвищення конверсії.

Розділ FAQ – ще один менеджер з продажів у вашій компанії

Зображення від pch.vector на Freepik

Етап 1. Украй важливо, щоб під час роботи користувача з пошуковою системою остання вивела ваш сайт у топ органічної видачі. Для цього регулярно оновлюйте в розділі FAQ контент, збільшуйте його кількість для більш глибокого SEO-опрацювання, а також створіть внутрішнє перелінкування. Виконаєте ці дії – підвищете привабливість сайту для пошукових систем, а також збільшите тривалість перебування клієнтів на сайті.

Етап 2. Якщо ваша сторінка FAQ проста у використанні та наповнена корисною інформацією, вона точно буде популярною серед користувачів. Щоб досягти цього, створюйте контент у лаконічній формі «запитання – відповідь» без зайвих рекламних оголошень, використовуйте різні форми подачі (відео, зображення, аудіо, інфографіка) для привернення уваги, а також надавайте саме ту інформацію, яка допоможе споживачеві вирішити його проблему або ухвалити рішення. Усе це створить сприятливу атмосферу для відвідувача, і він продовжить рух воронкою продажу вже як потенційний клієнт.

Етап 3. Щоб користувач став лідом, надайте йому якомога більше корисної інформації в розділі FAQ (це не завжди сторінка, а іноді просто виведений на сторінці блок) і перелінкуйте її з формою заявки або сторінками для продажу, аби продовжити комунікацію.

 

Як правильно відповідати на запитання у розділі FAQ

Розділ FAQ – ще один менеджер з продажів у вашій компанії

Зображення від storyset на Freepik

  1. Пишіть питання з погляду клієнта, тобто так, як його поставив би читач. Отже, клієнт – це «я», а ви, власник сайту – це «ви». Використання цього формату має більше сенсу для читача, зменшує плутанину і точно відповідає тому, що люди насправді вводять у пошукові системи.
  1. Відповідайте коротко, адже конкретна, пряма та швидка відповідь економить час відвідувача та задовольняє його ключовий запит на отримання потрібної інформації. Якщо на запитання можна чітко відповісти «так» чи «ні», то свою відповідь починайте саме з цих слів.
  1. Не маніпулюйте своїми відповідями заради тривалішого перебування відвідувача на сайті, адже є ризик, що він може залишити його. Ніхто не любить довго блукати сторінками сайту у пошуках відповідей. За можливості відповідайте на всі запитання у FAQ без переходів на іншу сторінку. Ви можете надати посилання на додаткову інформацію, але сама відповідь має бути прямо на сторінці.
  1. Уникайте жаргону та складних термінів. Вони можуть лише ускладнити відповіді, заплутати користувачів або викликати низку нових запитань, на які розділ FAQ не матиме відповіді.
  1. Продемонструйте індивідуальний стиль. Якщо ви відповідаєте на запитання, це не означає, що інформація має бути подана сухо та нецікаво. Використовуйте різні форми контенту, гумор та інші інструменти, які зроблять сторінку FAQ не лише корисною, а й привабливою.

 

Як покращити розділ FAQ на сайті

Розділ FAQ – ще один менеджер з продажів у вашій компанії

Зображення від pch.vector на Freepik

  1. Зробіть розділ FAQ простим для читання. Для цього інформацію подавайте невеликими абзацами з короткими реченнями, кожну нову думку починайте з нового рядка, структуруйте матеріал за допомогою заголовків, підзаголовків, списків та булітів.
  1. Подбайте про внутрішнє перелінкування матеріалів, яке спростить пошук потрібної відвідувачеві інформації.
  1. Створюйте відеоконтент, адже це більш привабливий для сприйняття матеріал, який дозволяє швидко і доступно розповісти потенційним клієнтам про свою компанію, продукти, використання послуг або відповісти на запитання, що їх хвилюють.
  1. Запустіть онлайн-чат. Передбачити всі можливі запитання відвідувачів неможливо. Тому якщо вони не зможуть знайти відповідь на своє запитання, то вимагатимуть термінової консультації. Корисним інструментом в цій ситуації буде live-чат, який допоможе зібрати не тільки нові запитання для розділу FAQ, але й відгуки користувачів.
  1. Використовуйте наочні приклади у вигляді зображень, ілюстрацій або скріншотів. Це не тільки зробить розділ FAQ привабливішим, а й допоможе користувачам зрозуміти принцип роботи з продуктами, особливості їх використання тощо.
  1. Додайте форму зворотного зв’язку. Ми вже згадували, що наявність розділу FAQ не означає заміну служби підтримки. Користувач завжди повинен мати можливість зв’язатись з вами безпосередньо для уточнення інформації або її отримання в разі відсутності.
  1. Створіть інструмент для оцінки ефективності сторінки FAQ. Так, після кожної відповіді можете розмістити в розділі запитань кнопки «подобається» або «не подобається».  Збір таких даних допоможе вам виявити, наскільки корисною є та чи інша інформація, чи варто її замінити тощо.


 

Помилки під час розробки розділу FAQ

  1. Якщо ви тільки запускаєте вебсайт, відразу створювати сторінку FAQ немає необхідності. Для розуміння та опрацювання запитань, які можуть виникнути у відвідувачів, потрібні час та досвід. Щоб прискорити процес, можете створити для користувачів опитування щодо проблем та труднощів, з якими вони зіткнулися під час роботи із сайтом. На основі отриманих відповідей ви зможете почати створювати розділу FAQ.
  1. Не називайте сторінку FAQ в інакший спосіб. Цей розділ є довідковим бюро, тому вкрай важливо, щоб відвідувач міг знайти в меню сайту сторінку з потрібною йому інформацією.
  1. Не вигадуйте далеких від реальності запитань лише для того, щоб заповнити сторінку FAQ. 
  1. Не дублюйте інформацію, яка вже є на інших сторінках вашого сайту. Наприклад, немає сенсу писати в розділі FAQ вартість ваших послуг, якщо вони вже вказані в розділі «Оплата».

 

Висновок

Робота із запитаннями клієнтів є вкрай важливою, і FAQ – це саме той розділ вашого сайту, який може допомогти вам у цьому. Окрім цього, блок FAQ спрощує комунікацію з користувачами, сприяє лідогенерації та впливає на рівень продажу. Ефективність розділу FAQ буде залежати від того, наскільки якісно ви розробите його текстове та візуальне наповнення. Впевнені, що після цієї статті у вас точно не залишиться запитань 😃

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності