Instagram сховає лайки від користувачів по всьому світу: що це значить для маркетингу
20.11.2019
Пам’ятайте серію «Чорного дзеркала», де соціальний рейтинг на основі лайків давав можливість купувати товари та послуги, а також впливав на громадський статус? Після її виходу багато стали з побоюванням поглядати на реальні соцмережі. Однак коли все вже майже змирилися з тим, що майбутнє поруч, а лайки — це валюта (інфлюенсери буквально на них заробляють), Instagram вирішив їх забрати. Незабаром кількість позначок «Мені подобається» під постами по всьому світу будуть бачити тільки їх автори.
Webpromo зібрав інформацію, з чим пов’язане таке рішення, як це в подальшому вплине на поведінкові фактори всередині соцмережі і чи позначиться на налаштуванні таргетірванной реклами в Instagram.
Можна довго гадати, з чим насправді пов’язано рішення команди Instagram прибрати лайки. Але за офіційною версією, яку озвучив її CEO Адам Моссера, так компанія дбає про психічне здоров’я своїх користувачів.
Згідно з дослідженням, проведеним ще в 2017 році, Instagram очолив рейтинг соціальних мереж, які призводять до депресії і тривожності. Особливо серед молодого покоління. Те, наскільки ти крутий, визначало кількість лайків під твоїм постом. У якийсь момент стали з’являтися сервіси, що пропонують масслайкінг і інші прийоми накрутки рейтингу, з якими Instagram зі змінним успіхом намагався боротися. У компанії навіть заявили, що давно не враховують кількість лайків при ранжируванні в стрічці і попаданні публікації в розділ «Рекомендована». Не виключено, що прийнявши рішення заховати лайки від сторонніх очей, соцмережа задумала боротися з коренем проблеми.
Навесні поточного року з’явилася перша інформація, що платформа почала тестувати приховування лайків під постами. У липні це підтвердив і сам Instagram. Так, лайки не показували деяким користувачам в 7-ми країнах: Австралії, Бразилії, Канаді, Ірландії, Італії, Японії та Нової Зеландії.
У листопаді, перед запуском цього оновлення для деяких груп користувачів в США, Адам Моссера назвав попереднє тестування успішним і заявив, що компанія отримала обнадійливі статистичні дані, хоча і спостерігала різну реакцію в різних країнах. За його словами, тестування зайняло більше півроку, тому що виміряти те, як люди себе почувають в Instagram, досить складно. Кінцевою метою команди соцмережі є переосмислення основ того, як вона влаштована. «Особисті» лайки повинні цьому посприяти. Також це має спонукати авторів постів робити більш віральний контент і більше взаємодіяти між собою, прибравши при цьому «елемент змагання».
Через кілька днів після заяви про додаткове бета-тестуванні в Америці в Instagram передумали обмежуватися однією країною і вирішили приховати позначки «Мені подобається» для користувачів у всьому світі.
На ділі оновлення торкнеться не тільки лайків, а й статистики переглядів відеопостов. Передплатники також не зможуть побачити їх точну кількість. Замість цього їм буде видно ники кількох людей, які відреагували на пост. Як заявляють в Instagram, лайки пропадуть у багатьох, але не у всіх.
У той же час дослідження Instascreener, компанії, що спеціалізується на маркетингової аналітиці, показало, що після того, як Instagram сховав лічильник лайків, рівень залучення серед передплатників в середньому знизився на 11%.
Такий висновок був зроблений на основі реакцій на 16 млн публікацій Insta-блогерів із зазначенням геолокації. Простіше кажучи, люди не хочуть ставити лайки, якщо їх ніхто не побачить. Чи не впадуть чи після цього в депресію самі блогери? І як в кінцевому підсумку зниження показників ER вплине на таргетовану рекламу?
Маркетолог Webpromo Галина Мардус так прокоментувала це оновлення Instagram:
«Користувачі Інста діляться на два типи: на тих, хто машинально перегортає стрічку і лайкать все підряд, і тих, хто дуже дбайливо ставиться до своїх лайкам і ставить їх виключно під тими постами, які їх реально зачепили. Але суть і для одних, і для інших одна: люди хочуть отримувати інформацію, яка їм цікава, а лайк – лише данина моді. Потрібно його поставити просто тому, що так треба, щоб на не образити нікого, а не тому, що є потреба лайкать.
Реальну зацікавленість все вже давно висловлюють в коментарях і Ю Я, або ж зберігають в особисті добірки те, що сподобалося. Зате лайки – причина реальних стресів і розладів для багатьох користувачів.
На бізнесі таке нововведення швидше за все ніяк не відіб’ється. Охоплення брендів і інфлюенсеров залишаться видимими в закритій статистикою профілю. Можливо, і є якийсь невеликий відсоток користувачів, яким важливі виключно лайки, і вони підуть. Але цікавий і якісний контент все одно залишиться переглядається і популярним.»
Крім Instagram, функцію приховування лайків тестують в Facebook і, можливо, Twitter.