Головна » Блог » Instagram сховає лайки від користувачів по всьому світу: що це значить для маркетингу

Instagram сховає лайки від користувачів по всьому світу: що це значить для маркетингу

20.11.2019

Ольга


Пам’ятайте серію «Чорного дзеркала», де соціальний рейтинг на основі лайків давав можливість купувати товари та послуги, а також впливав на громадський статус? Після її виходу багато стали з побоюванням поглядати на реальні соцмережі. Однак коли все вже майже змирилися з тим, що майбутнє поруч, а лайки — це валюта (інфлюенсери буквально на них заробляють), Instagram вирішив їх забрати. Незабаром кількість позначок «Мені подобається» під постами по всьому світу будуть бачити тільки їх автори.

Webpromo зібрав інформацію, з чим пов’язане таке рішення, як це в подальшому вплине на поведінкові фактори всередині соцмережі і чи позначиться на налаштуванні таргетірванной реклами в Instagram.

Можна довго гадати, з чим насправді пов’язано рішення команди Instagram прибрати лайки. Але за офіційною версією, яку озвучив її CEO Адам Моссера, так компанія дбає про психічне здоров’я своїх користувачів.

Згідно з дослідженням, проведеним ще в 2017 році, Instagram очолив рейтинг соціальних мереж, які призводять до депресії і тривожності. Особливо серед молодого покоління. Те, наскільки ти крутий, визначало кількість лайків під твоїм постом. У якийсь момент стали з’являтися сервіси, що пропонують масслайкінг і інші прийоми накрутки рейтингу, з якими Instagram зі змінним успіхом намагався боротися. У компанії навіть заявили, що давно не враховують кількість лайків при ранжируванні в стрічці і попаданні публікації в розділ «Рекомендована». Не виключено, що прийнявши рішення заховати лайки від сторонніх очей, соцмережа задумала боротися з коренем проблеми.

Навесні поточного року з’явилася перша інформація, що платформа почала тестувати приховування лайків під постами. У липні це підтвердив і сам Instagram. Так, лайки не показували деяким користувачам в 7-ми країнах: Австралії, Бразилії, Канаді, Ірландії, Італії, Японії та Нової Зеландії.

У листопаді, перед запуском цього оновлення для деяких груп користувачів в США, Адам Моссера назвав попереднє тестування успішним і заявив, що компанія отримала обнадійливі статистичні дані, хоча і спостерігала різну реакцію в різних країнах. За його словами, тестування зайняло більше півроку, тому що виміряти те, як люди себе почувають в Instagram, досить складно. Кінцевою метою команди соцмережі є переосмислення основ того, як вона влаштована. «Особисті» лайки повинні цьому посприяти. Також це має спонукати авторів постів робити більш віральний контент і більше взаємодіяти між собою, прибравши при цьому «елемент змагання».

Через кілька днів після заяви про додаткове бета-тестуванні в Америці в Instagram передумали обмежуватися однією країною і вирішили приховати позначки «Мені подобається» для користувачів у всьому світі.

На ділі оновлення торкнеться не тільки лайків, а й статистики переглядів відеопостов. Передплатники також не зможуть побачити їх точну кількість. Замість цього їм буде видно ники кількох людей, які відреагували на пост. Як заявляють в Instagram, лайки пропадуть у багатьох, але не у всіх.

У той же час дослідження Instascreener, компанії, що спеціалізується на маркетингової аналітиці, показало, що після того, як Instagram сховав лічильник лайків, рівень залучення серед передплатників в середньому знизився на 11%.

Такий висновок був зроблений на основі реакцій на 16 млн публікацій Insta-блогерів із зазначенням геолокації. Простіше кажучи, люди не хочуть ставити лайки, якщо їх ніхто не побачить. Чи не впадуть чи після цього в депресію самі блогери? І як в кінцевому підсумку зниження показників ER вплине на таргетовану рекламу?

Маркетолог Webpromo Галина Мардус так прокоментувала це оновлення Instagram:

«Користувачі Інста діляться на два типи: на тих, хто машинально перегортає стрічку і лайкать все підряд, і тих, хто дуже дбайливо ставиться до своїх лайкам і ставить їх виключно під тими постами, які їх реально зачепили. Але суть і для одних, і для інших одна: люди хочуть отримувати інформацію, яка їм цікава, а лайк – лише данина моді. Потрібно його поставити просто тому, що так треба, щоб на не образити нікого, а не тому, що є потреба лайкать.

Реальну зацікавленість все вже давно висловлюють в коментарях і Ю Я, або ж зберігають в особисті добірки те, що сподобалося. Зате лайки – причина реальних стресів і розладів для багатьох користувачів.

На бізнесі таке нововведення швидше за все ніяк не відіб’ється. Охоплення брендів і інфлюенсеров залишаться видимими в закритій статистикою профілю. Можливо, і є якийсь невеликий відсоток користувачів, яким важливі виключно лайки, і вони підуть. Але цікавий і якісний контент все одно залишиться переглядається і популярним.»

Крім Instagram, функцію приховування лайків тестують в Facebook і, можливо, Twitter.

Последние материалы рубрики

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Адаптування маркетингової стратегії бізнесу

Ключові питання перед виходом на міжнародні ринки. З чого почати та які маркетингові інструменти використовувати?

Оновлення LinkedIn Ads

4 нові функції LinkedIn Ads

Оновлення LinkedIn Ads. Які нові інструменти розміщення реклами запускає соціальна мережа?

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах

Як стати №1 за англомовними запитами в Google у 244 країнах:...

Як просувати мультирегіональний та мультимовний сайт на одному домені? Розповідаємо на прикладі кейсу AutoCatalyst

Експромо. Як українському бізнесу вийти на міжнародний ринок?

Комплексне просування бізнесу на глобальний ринок

Як підібрати performance інструменти для просування на зовнішній ринок? Планування бюджету та маркування рекламних кампаній

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті