SEO-просування сайту мобільного додатка в США: кейс RetouchMe
06.08.2018
![]() |
Тип послуги: SEO для сайту мобільного додатку
Період робіт: вересень 2017 р. — серпень 2018 р. Додатком RetouchMe скористалося понад 20 000 000 користувачів в усьому світі. Воно є в AppStore, GooglePlay, Sumsung Apps, Amazon Appstore. У AppStore RetouchMe стабільно займає топ-50 найпопулярніших додатків в розділі «Фото та відео». Додаток дає користувачам можливість отримати професійну ретуш своїх фотографій. |
Основні цілі проєкту:
- залучення цільового трафіку з органічного пошуку на сайт;
- підвищення числа користувачів для додатка, використовуючи сайт як один з каналів трафіку.
Визначення стратегії робіт над проєктом:
Проект RetouchMe шукав нові канали залучення трафіку в додатку. Було розглянуто формат залучення аудиторії з органічного трафіку на сайт і потім переклад трафіку в самі додатки RetouchMe. Після цього створений сайт — retouсhme.com, визначена семантика за даним напрямком та поставлена мета за рік потрапити в ТОП-10 по 50% запитів певними спочатку.
На старті робіт основним завданням було складання стратегії просування сайту на ринку США і визначення максимально ефективного шляху розвитку проекту.
В рамках стратегії просування були проведені наступні роботи:
- Комплексний аналіз конкурентів в ніші;
- Усунення технічних проблем сайту;
- Розробка структури сайту;
- Аналіз пошукової видачі в ніші і збір семантичного ядра;
- Аналіз показників видимості сайту;
- Розробка блогу;
- On-Page оптимізація для сторінок нової структури;
- Складання та реалізація лінкбілдінг кампанії.
1. Комплексний аналіз конкурентів в ніші
Аналіз сайтів-конкурентів в ніші включав в себе:
- контрольний аналіз конкурентів;
- аналіз трафіку і пошукових запитів, за якими ранжуються конкуренти;
- аналіз тематичної стратегії конкурентів і структури їхніх сайтів.
Даний аналіз дозволив виявити наступні особливості ніші:
- Успіх конкурентів в ніші залежить від 2 компонентів: PR активність і сильні посилальні профілі, що, відповідно, приносить сайтам великий обсяг брендового трафіку або грамотне використання додаткових цільових сторінок під ключові запити при менш активної кампанії по лінкбілдінгу.
- Усі конкуренти використовують блог в якості каналу залучення додаткового трафіку на сайт.
- Основне джерело посилальної маси для конкурентів: сайти-агрегатори мобільних додатків, нішеві новинні і загальнотематичні сайти, сайти з оглядами додатків/продуктів. Конкуренти майже не використовують крауд-посилання.
2. Усунення технічних проблем сайту
Було проведено технічний аналіз сайту і підготовлені рекомендації щодо оптимізації.
На етапі технічного аналізу були підготовлені критично важливі для подальшого успіху проекту рекомендації:
- ТЗ по усуненню поточних і можливих в подальшому проблем з індексацією і скануванням сайту (настройка правил для редиректів, наявність карти сайту, оптимізація robots.txt, структура URL і т.д.);
- ТЗ по оптимізації швидкості завантаження сторінок сайту;
- ТЗ по налаштуванню зв’язку сайту з додатком.
Наявність даних рекомендацій відразу виключило появу помилок при активній роботі над створенням структури сайту і On-page оптимізації сторінок.
3. Розробка структури сайту
Ключовим фактором успіху в застосовуваної стратегії стали роботи по розробці загальної структури сайту і шаблонів для окремих типів сторінок з урахуванням як SEO вимог, так і вимог по юзабіліті і дизайну.
Для головної сторінки був розроблений новий шаблон, який дозволив органічно включити необхідні для просування запити в текст, при цьому, не створюючи на сторінці “полотно” тексту.
![]() Вид головної сторінки на момент початку робіт |
![]() Вид головної сторінки після впровадження ТЗ |
Контент на сторінці був поділений таким чином:
- блок з описом переваг застосування;
- блок з описом процесу замовлення послуги;
- блок з описом типів послуг (способи ретуші фотографій з програми);
- блок з відгуками користувачів з AppStore;
- блок перелинковки з посиланнями на розділ блогу.
Переваги розробки лендінгу:
- формат тексту простий для сприйняття користувачами, як з мобільних, так і з десктопних пристроїв. Це особливо важливо з впровадженням Mobile First Index;
- розбивка на блоки дозволяє органічно вписати важливі для просування ключові слова і фрази, як в пропозиціях, так і в заголовках.
4. Аналіз пошукової видачі в ніші та збір семантичного ядра
При зборі семантичного ядра для сторінок сайту важливо враховувати, що на одну сторінку можуть вести кілька запитів з однієї «логічної» групи або теми. Стандартна практика в SEO оптимізації “один запит — одна сторінка” не діє.
Наприклад, в нашому випадку, дані запити:
- Face editing app / Slim face editor;
- Body editor / app to photoshop body;
- Online retouch photo editor;
- Reshape photo.
Все відносяться до загальної теми Photo Retouching і по всьому головна сторінка сайту займає позиції в ТОП 10 у пошуковій системі.
5. Аналіз показників видимості сайту
Завдяки комплексному підходу до оптимізації, сайт retouchme.com на даний момент ранжируется по більш ніж 5200 схожим запитам з постійною позитивною динамікою.
З них:
Графік зростання видимості по Semrush за останній рік:
6. Розробка блогу
З метою отримання трафіку за інформаційними запитами на сайті retouchme.com був також запроваджено розділ “Блог”.
При більш детальному аналізі розділу “Блог” кожного з конкурентів були позначені показники, яких необхідно було дотримуватися в подальших роботах:
- кількість публікованих постів;
- тематика і типи постів;
- середній обсяг контенту для окремого поста і т.д.
При підборі ключових запитів для підвищення якості контенту в постах використовувалися LSI запити і пошукові підказки. Таким чином, можна було значно підвищити додану вартість написаного контенту.
Висновки
Використання розділу “Блог” як складової частини seo просування сайту в США принесло такі переваги:
- підвищується загальна релевантність і авторитетність сайту в ніші;
- завдяки можливості розміщувати з тексту постів внутрішні посилання, підвищується релевантність пріоритетних цільових сторінок, так як можна повністю контролювати анкор цих посилань;
- можна привести на сайт додатковий трафік, який не виходить зорієнтувати за допомогою сторінок основного “каталогу”.
7. On-Page оптимізація для сторінок нової структури
Для кожної окремої сторінки розширеної структури сайту були складені свої унікальні мета-теги і URL адреси.
Крім цього, при складанні технічних завдань для написання контенту була розроблена структура тексту, яка максимально ефективно могла реалізувати потенціал як основних для просування запитів, так і додаткових близько тематичних запитів.
В результаті точкової опрацювання сторінок, протягом двох місяців частка трафіку зі сторінок розширеної структури від загального трафіку на сайт склала близько 30%.
Особливості:
Для отримання швидких результатів важливо вибирати менш конкурентні запити. Вкрай важливим при seo просування в зборі семантичного ядра є показник “складності” запиту (KD) на основі даних Ahrefs.
При коректному складанні семантичного ядра і розподілі кластерів запитів під сторінки, базова оптимізація в зв’язці “ключові запити в URL” + “ключові запити в мета-даних” + “опрацювання контенту” гарантує майже моментальне потрапляння в ТОП 10.
Наприклад, на графіку нижче показані результати по ранжирування одній зі сторінок опцій програми.
8.Складання та реалізація лінкбілдінг кампанії
В цілому, при визначенні, в якому напрямку будувати лінкбілдінг кампанію для будь-якого проекту, важливо враховувати наступні пункти:
- поточний стан посилального профілю сайту;
- кількісні показники посилальної маси у сайтів в ніші;
- показники якості посилальної маси у сайтів в ніші;
- основні типи посилань і контенту, з якого стоять посилання у сайтів в ніші;
- динаміка нарощування посилальної маси, в середньому, по ніші;
- анкорний лист посилальної маси сайтів-конкурентів.
Особливості:
- Частково, лінкбілдінг для сайтів в ніші покривається за рахунок природного зростання посилальної маси. Наприклад, більшість агрегаторів і сайтів магазинів-додатків при додаванні в лістинг програми додають також посилання на сайт розробників цього додатка. Наприклад, посилання з сайту http://apk-dl.com/
- Більшість подібних посилань автоматично ставляться з тегом “nofollow”.
Це, в свою чергу, розбавляє контрольний профіль сайту та знижує ймовірність негативних.
На скріншоті нижче можна побачити процентне співвідношення типу посилань сайту retouchme:
На основі зібраних даних, а також виявлених особливостей був підготовлений оптимальний план з нарощування посилальної маси, який включав в себе:
- базу майданчиків, які вже посилалися на сайти-конкуренти. Подібна тактика розвитку посилальної маси приносить хороші результати, так як вже можна припустити, що вебмайстрів даних майданчиків легко зацікавити в розміщенні посилання на наш проект;
- базу майданчиків тематичних сайтів, які не посилаються на конкурентів, але, імовірно, можуть розмістити посилання на наш проект. При контакті з власниками таких майданчиків шанс отримати посилання нижче, ніж від майданчиків з першої групи, але і якість отриманої посилання може бути вище;
- список анкоров для зовнішніх посилань, з урахуванням розбивки оптимальних типів анкоров;
- дані по бажаної динаміці нарощування посилальної маси.
В результаті проведених робіт вдалося вийти на стабільне зростання посилальної маси сайту. Використання різноманітних типів анкоров і nofollow/dofollow посилань допомогло підвищити якість і релевантність посилальної маси з точки зору пошукових систем.
Графік зростання посилальної маси на сайт:
Паралельне впровадження робіт по контенту і лінкбілдінгу посилило зростання трафіку:
Позитивна тенденція у зростанні трафіку:
Динаміка органічного трафіку з вересня 2017 по серпень 2018
Порівняння органічного трафіку серпень 2018 / січень 2018
Висновки
- Основа успішного старту проєкту — складання індивідуальної стратегії з урахуванням особливостей в ніші.
- При побудові стратегії просування дуже важливо спиратися на результати аналізу пошукового попиту і аналізу конкурентів.
- Завдяки комплексному підходу до SEO просування в США можна домогтися значних результатів.