Як потрапити в топ-3 і збільшити трафік в 10 разів за рік в конкурентній ніші: кейс vikna.ua
24.10.2019
Тип послуг: пошукове просування сайту
Проєкт: Vikna.ua
Сайт: vikna.ua
Зміст:
Коротка інформація про компанію
VIKNA.UA — спеціалізована платформа з продажу пластикових, дерев’яних, алюмінієвих вікон і дверей, а також комплектуючих роздрібному покупцеві в будь-якому місті України. Це мережа з більш ніж 70 партнерів, які пропонують послуги з продажу та встановлення вікон по всій території країни, а також продукція від більшості постачальників основних брендів галузі.
Місія порталу VIKNA.UA — запропонувати покупцеві весь спектр віконної продукції, отримати найкращу цінову пропозицію і знайти можливість встановити вікна в будь-якому місті.
Сьогодні VIKNA.UA цифрах це:
- більше 70 партнерських офісів по країні
- більше 25000 цільових відвідувачів в місяць
- пропозиція віконних товарів від більш ніж 40 постачальників
Що пропонує покупцям портал VIKNA.UA:
- вікна та двері з пластику, дерева або алюмінію
- засклення балконів, ремонтні та оздоблювальні роботи
- офісні перегородки
- підвіконня, москітні сітки, віконні ручки та інші комплектуючі всіх виробників
- сервісні послуги
Для зручності вибору вікон сайт надає ряд інструментів: порівняння продукції за технічними характеристиками, розгорнутий прайс на типові конструкції всіх брендів, калькулятор, що дозволяє зібрати необхідну конфігурацію замовлення і отримати цінову пропозицію.
Стратегія проведення робіт:
Завдання пошукового просування виникли паралельно з початком роботи порталу, фактично WEB-PROMO почали вести роботу з нуля.
З труднощів, що виникли при реалізації варто відзначити:
- необхідність індивідуальних доробок движка сайту для реалізації всіх завдань по пошуковому просуванню
- експертність контенту: контент повинен бути зрозумілий не тільки відвідувачами, а також відповідати тенденціям пошукової системи, але і бути достовірним – для цього завдання залучалися технічні експерти з боку порталу, які перевіряли актуальність і відповідність контенту унікальні зображення товарів. Для створення посадочних сторінок потрібні були
- унікальні фотографії, стокові рішення не розглядалися, тому було прийнято рішення створювати власні фотографії. Більшість зображень товарів фотографувалось в студії
Як ми вирішили діяти (план):
Ми вирішили почати розробку майбутнього сайту з проектування структури. Важливо було враховувати те, що на старті робіт неможливо опрацювати абсолютно всі напрямки і посадочні сторінки під них – значить структура повинна бути гнучкою і з можливістю подальшого розширення, в ході роботи над проектом. Так само необхідно було приділити особливу увагу історії домену, його посилального профілю і адаптувати його під новий сайт.
Паралельно з seo розробкою сайту велися роботи по оптимізації конверсії на сайті, під керівництвом Влада Седнева (керівника відділу CRO).
Які конкретні дії ми виконали:
- Визначили базові посадочні сторінки, які будуть при релізі (відповідно до пріоритетів):
- Було визначено, що головна сторінка буде орієнтована під ключ “пластикові вікна”, від окремої такої посадкової сторінки ми вирішили відмовитися.
- Додані посадкові сторінки для брендів вікон
- Додано розділ для пластикових дверей, балконів, сервісів
- Зібрали і кластеризували для цих сторінок СЯ. За допомогою СЯ були опрацьовані ТЗ на текстовий контент, зібрані МТ, також визначені точки потенційного зростання — сторінки за якими буде найлегше зайняти високі позиції і отримувати з них трафік з мінімальними зусиллями
- На етапі формування структури ми планували роботи щодо подальшого розширення структури для менш пріоритетних страніц.Напрімер, до розширення кластера москітних сіток за видами – ми повернулися тільки навесні:
- Оптимізували мета-теги. Зараз наші сніпети досить сильно виділяються в SERP видачі, в порівнянні з конкурентами, що позитивно позначається на CTR, що на деськтопной видачі:
І на мобільній:
- Рекомендації для оптимізації калькулятораНа поточний момент, сторінка калькулятора зовсім трохи відстає від головної сторінки за кількістю сеансів (як сторінка входу):
- Провели аналіз ніші і дали рекомендації на підготовку найкращого контенту в ніші, в слідстві чого дублюючийся контент замінили на інфографіку, а для юзабіліті додали динамічний прайс на посадочні сторінки:
- ТЗ для технічної оптимізації сайту: Стандартні seo завдання для robots.txt, карти сайту, канонікал, мікророзмітки, розмітка заголовків, оптимізація швидкості роботи і т.д.
Зовнішня оптимізація
Як було сказано, раніше на даному домені був інший сайт і першочерговим завданням щодо оптимізації посилального профілю було – органічно поєднати має кількість посилань з посилальної масою майбутнього сайту, з урахуванням того, що тематики у цих ресурсів кардинально відрізнялися.
Нормативний профіль в момент розробки проекту:
Проаналізувавши контрольний профіль – деякі посилання довелося відхилити через повну невідповідність посилань / анкоров / тематик.
Паралельно велися роботи по оцінці конкурентів в ніші: якості та динаміки їх посилального профілю – внаслідок якого, нами була розроблена стратегія нарощування посилальної маси з упором на якість, тематичність і регіональність доменів, а не на кількість. Дотримуючись цієї стратегії ми отримали дуже плавний, максимально природний приплив посилань на протязі року. До другої частини стратегії на рік ми також підключили сабміта, щоб трохи розбавити анкорний профіль і додатково надати “природності” посилальної масі.
Приклад якісного домену-донора https://www.rbc.ua/rus/news/4-vida-ostekleniya-lodzhii-dostoinstva-nedostatki-1547475376.html:
Приріст доменів-донорів за останній рік просування:
Створення сайту та CRO
Ключові моменти оптимізації ресурсу, які були виконані:
- На етапі розробки сайту структура складалася виходячи з досліджень семантичного ядра і Customer Journey. Це дозволило передбачити всі важливі для SEO сторінки, при цьому уникнувши дублів або схожих за змістом розділів, які лише плутають відвідувачів.
- Структура і зміст посадочних сторінок пророблялися виходячи з проведених маркетингових досліджень і кількох спільних сесій мозкового штурму нашої команди веб-розробки з відділом по роботі з клієнтами компанії Vikna.ua.
- Над сайтом регулярно проводилися роботи по оптимізації швидкості роботи, так як з ростом трафіку росло і час завантаження ключових посадочних сторінок і проблема була не тільки в хостингу.
- На сайті навмисно закладено кілька різних лід-форм із застосуванням індивідуальних маркетингових тригерів. Це одна з головних причин високої конверсії сайту.
Результати
Які результати та до чого прийшли в підсумку
В результаті роботи вдалося збільшити органічний трафік більш ніж в 10 разів за весь період співпраці:
А також впевнено тримати верхні позиції топ-3 в дуже конкурентному ніші металопластикових вікон:
Крім того, завдяки роботам над контентом і CRO правок – у сайту дуже хороші поведінкові фактори, які допомагають не тільки займати високі позиції у видачі, доводячи пошуковій системі, що користувачам дійсно “цікаво” проводити час на сайті (середня тривалість сеансу на всіх сторінках, за останній рік – 2:38), але так само і позитивно впливає на конверсії:
Так само дуже велика частка такого успіху належить власникам vikna.ua, які не тільки прислухалися до наших рекомендацій і впроваджували їх на сайті, але і пропонували нам свої власні ідеї або плани, які ми оптимізували під цілі проекту — поліпшення видимості ресурсу і залучення нових клієнтів .
Корисні поради
Перш за все необхідно постійно розвивати проект, опрацьовувати нові напрямки, шукати всілякі розширення для існуючих сторінок — максимально кластеризувати. Особливо це корисно, коли сайт набирає якийсь траст і нові сторінки вже набагато легше вивести в топ, практично відразу отримувати з них трафік.
Контент.
Ніколи не буває “ідеального” контенту — необхідно постійно проводити роботи по оптимізації вже існуючих сторінок і намагатися створити найкращий і найцікавіший контент в ніші, завдяки якому зростуть поведінкові фактори, а відповідно через них і стимулюються позиції до зростання у видачі. Також не варто недооцінювати корисність CRO – роботи в даному напрямку підвищують не тільки відсоток конвертації, але і утримують користувача на сайті, зменшуючи показник відмов і покращуючи поведінкові чинники.
Посилальний профіль.
Кількість найчастіше не дорівнює “якість”. Набагато ефективніше оцінити нішу, конкурентів і їх Посилальне – розробити власну стратегію розвитку посилального профілю, яке буде максимально ефективно для конкретного проекту і слідуючи їй можна буде очолювати нішу металопластикових вікон, маючи всього 163 домену-донора, що досить скромні цифри за сьогоднішніми мірками.