Головна » Блог » CRO | Юзабіліті і підвищення конверсії сайту » Коллтрекінг: що це таке та в чому його користь для бізнесу

Коллтрекінг: що це таке та в чому його користь для бізнесу

29.03.2023

Тетяна Шевченко


В багатьох нішах бізнесу продаж товару починається з телефонної розмови з потенційним покупцем. Він може здійснити дзвінок за номером, вказаним в рекламному оголошенні в Google, email-розсилці, Instagram, на вуличному банері або навіть по радіо. Але як точно зрозуміти, де знаходять ваш телефон потенційні клієнти? На допомогу прийде коллтрекінг інструмент відстеження кількості та якості вхідних дзвінків. 

В статті розбираємося детально як працює система коллтрекінга, якою буває та в чому саме полягає її користь для бізнесу.

 

Що таке коллтрекінг?

Коллтрекінг — це сучасний інструмент наскрізної аналітики, який дозволяє визначити звідки потенційний покупець, що дзвонить вам, дізнався про ваш бізнес. 

З використанням сервісу коллтрекінга, маркетолог може дізнатися:

  • з яких саме рекламних каналів або оголошень надходять дзвінки від потенційних клієнтів (контекстна/таргетована реклама, email чи sms-розсилки, органічна видача Google тощо);
  • регіон, тип девайсу, номер телефону абонента;
  • тривалість розмови менеджера з потенційним клієнтом та її якість (в сервісах коллтрекінга є функції запису).

За допомогою коллтрекінга можна відстежувати всі дзвінки, навіть ті, що не відбулись.Так, наприклад, навіть якщо менеджер пропустив вхідне звернення — система зафіксує, звідки «прийшов» потенційний клієнт.

 

Головна задача коллтрекінга — аналіз окупності рекламних вкладень. Сервіс коллтрекінга надає digital-фахівцю додаткові дані для більш поглибленої оцінки ефективності різних РК, та в результаті — оптимізації рекламного бюджету.

Через великий та корисний набір функцій коллтрекінг називають аналогом Google Analytics для відстеження дзвінків. Система фіксує офлайн-дії потенційних клієнтів, які не відстежує інструмент аналітики від Google. Пропонуємо розглянути ситуацію: користувач зробив пошуковий запит на товар, який він давно планував купити і вивчати характеристики немає потреби. Потенційний клієнт набирає номер і зв’язується з менеджером. Дані надходять у Google Analytics, але сервіс ідентифікує відвідувача як неефективного. Адже він був на сайті всього 20-30 секунд та не «поклав» товар до кошика. Натомість — побачив номер телефону, набрав його та зробив замовлення менеджеру. На момент дзвінка система коллтрекінга зафіксувала цільового відвідувача, зіставила дані та надала: джерело звернення, ключовий запит клієнта, регіон, девайс, дії на сайті та ін.

Сервіс коллтрекінга

Джерело зображення: https://ringostat.com/



 

Розбираємося в деталях: механізм роботи коллтрекінга

Коллтрекінг представляє собою код, який встановлюється на сайт та в подальшому «збирає» статистику за дзвінками. Технологія полягає в автоматичній заміні телефонних номерів. Це звичайні номери, які система розподіляє між джерелами трафіку або відвідувачами веб-ресурсу. Принцип, за яким відбувається підміна номерів, відрізняється залежно від виду коллтрекінга. Пропонуємо детальніше розібратись як працює коллтрекінг на прикладі одного з типів: 

користувач перейшов за посиланням з торгової реклами та замість основного номеру, наприклад (099) 111-11-11, побачив (099) 111-11-22. Інша категорія ЦА знайшла сайт через органічну видачу пошукової системи і телефон був вже іншим — (099) 111-11-33, а користувачам Facebook, які зацікавились таргетованою рекламою, відобразились контакти для зв’язку (099) 1111-11-44. Разом тим, незалежно від каналу залучення та введенного номеру, всіх потенційних клієнтів було переадресовано в єдиний call-центр. 

Система коллтрекінга

 

Кому варто встановити коллтрекінг?

Коллтрекінг стане доцільним для будь-якого бізнесу, де продажі хоча б частково залежать від дзвінків. Підключення сервісу коллтрекінга актуальне:

  • інтернет-магазинам;
  • сервісним службам, що займаються обробкою замовлень по телефону або надають технічну підтримку (наприклад, послуги зв’язку, доставка їжі чи виклик таксі);
  • компаніям, в яких кількість вхідних дзвінків складає понад 20% всіх звернень. Попередні консультації особливо актуальні у сфері послуг освіта, медицина, туризм, нерухомість, юриспруденція та ін.

Важливо розрізняти! Коллтрекінг це технологія, яку використовують з метою більш якісного та поглибленого аналізу каналів трафіку. Підключення системи коллтрекінга потрібне, щоб визначати джерела телефонних звернень, тоді як завдання IP-телефонії — створення та забезпечення стабільного, безперебійного зв’язку через інтернет незалежно від геолокації абонентів. Багатоканальність, голосове меню, інтеграцію з CRM-системою, записи розмов, контроль пропущених дзвінків надають більшість авторитетних провайдерів «розумної» телефонії. Тобто, коллтрекінг — це доповнення сервісів бізнес-телефонії, яке дозволяє лише покращити її. Найпопулярніші українські компанії, що надають послуги коллтрекінгу: Binotel, Ringostat, Phonet, Zadarma.

Коллтрекінг



 

Види коллтрекінгу

Розрізняють три типи системи call tracking. 

  • Статичний коллтрекінг. За кожним рекламним каналом закріплюються різні телефони: окремому джерелу трафіку — окремий номер. Коли користувач бачить рекламу та здійснює дзвінок за вказаним номером, в систему call tracking надходить інформація про те, звідки саме прийшов лід. Статичний коллтрекінг доцільний для відстеження ефективності не лише онлайн, а й офлайн-каналів, однак має недолік: отримані дані деталізуються лише на рівні джерела трафіку. Цей вид коллтрекінга оптимальний в офлайн-просуванні, коли не потрібна розгорнута інформація про джерело залучення.
  • Динамічний коллтрекінг. Кожному відвідувачу сайту відображається унікальний номер телефону, який автоматично замінюється сервісом коллтрекінгу. Система фіксує джерело переходу, ключовий запит, дії, здійснені користувачем на веб-ресурсі. Тобто, на відміну від статичного коллтрекінгу, динамічний зв’язує дзвінок з сеансом на сайті, а не з каналом трафіку та надає більш вичерпну інформацію. Динамічний коллтрекінг особливо актуальний для відстеження ефективності контекстної реклами.
  • Комбінований коллтрекінг. Передбачає одночасне використання статичного та динамічного коллтрекінга. Застосовується, коли окремі канали залучення (такі як контекстна реклама), потребують глибокого аналізу, а для деяких (наприклад офлайн-оголошення) достатньо загальних даних. Комбінований коллтрекінг дозволяє використовувати меншу кількість унікальних номерів, ніж динамічний, але разом з тим надає деталізовану статистику там, де вона необхідна.

🧐 Webpromo рекомендує: дізнайтеся більше про види коллтрекінга та особливості використання кожного з них в статті: Який колл-трекінг вибрати для бізнесу: статичний, динамічний або комбінований?

Останні матеріали рубрики

ChatGPT новини

ЄС зобов'язує компанії позначати контент, створений...

В ЄС використання штучного інтелекту викликає все більше занепокоєння. Чим може нашкодити масова інтеграція технології?

Twitter стане X? Ілон Маск підтвердив чутки

Ілон Маск продовжує експериментувати з Twitter. Що зміниться цього разу?

Chat-GPT тепер не брехатиме? OpenAI вигадали нову стратегію

Наразі гостро постала проблема дезінформування користувачів штучним інтелектом, і для боротьби з цим явищем OpenAI запропонувала...

Робочі зустрічі тепер у WhatsApp: розробники додають функцію...

WhatsApp випускає оновлення. Тепер буде доступна функція демонстрації екрану під час відеодзвінка. Як це працюватиме?

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності