Про маркетинг в сегменті health care: подкаст «А что, если?» #3 з засновником Mawi Роном Фрідманом
31.03.2021
В українському аудіопросторі з’явився абсолютно новий подкаст про маркетинг — «А что, если?», в якому маркетологи Webpromo Олена Мельник та Кирило Андрусяк разом із цікавим гостем міркують про бізнес в альтернативній реальності. Їх випуски виводять слухачів за рамки звичного мислення та надихають на пошук нових смислів, а іноді — дають можливість виграти круті тематичні призи.
Тема третього випуску — «А що, якщо можна буде лікувати хвороби до того, як захворіти?». Гостем студії стала людина, яка безпосередньо пов’язаний з інноваціями в сфері охорони здоров’я, — це Рон Фрідман, засновник провідної серед дослідницьких лабораторій машинного навчання в області даних про здоров’я і серцевої активності Mawi.

Олена Мельник, Кирило Андрусяк та Рон Фрідман в подкасті «А что, если?»
Подкаст «А что, если?». Випуск #3
Олена: Сьогодні у нас черговий випуск і в гостях ― Рон Фрідман! Розкажи три факти про себе. Перше, що спадає на думку.
Рон: Вітаю! Перше ― підприємець, друге ― підприємець і третє ― підприємець.
Олена: Відмінно, я думаю ці три ключові особливості зроблять наш сьогоднішній подкаст максимально корисним і цікавим.
Кирило: І бізнесоріентірованним! 🙂
Олена: Сьогодні ми поговоримо: а що було б, якби хвороби можна було лікувати до того, як захворіти? Дуже неоднозначна тема. Логічно, щоб ти, Рон, розповів, чим займаєшся, тому що це безпосередньо пов’язано з темою.
Рон: Останні 5 років я в медичному бізнесі. Ми це починали ще з партнерами як університетський стартап. Це було досить авантюрною ідеєю, наукової, але точно не бізнесовою.
Довгий час мене питали, — хто я? Спочатку я говорив, що я вчений в сфері інновацій. Потім я говорив, що, напевно, я програміст, айтішник, data scientist, як зараз модно говорити, експерт із машинного навчання. Дійсно це було, я себе ні разу не обманював. Але прийшов до того, що те, що у мене виходить найкраще, те, де я можу максимально розкритися і принести користь, — це підприємництво. Але все, що я говорив раніше, зберігається. Нікуди не видаляємо 🙂 Це підприємництво в інноваційних сферах. В першу чергу, в health care.
Проєкт Mawi, який ми заснували і вивели у 15 країн світу (ми продаємося в США, Південно-Східній Азії, майже у всій Європі), — це все про превентивну медицину. Всі ці розумні слова як раз про те, а що якби можна було лікувати хвороби трохи раніше, ніж вже в госпіталі з лікарями, з купою дорогих апаратів, операцій і т.д.
Олена: Ти дуже круто сказав — превентивна медицина, але я думаю, що варто ще трохи відкрити завісу. Як виглядає превентивна медицина? Що це таке?
Рон: Я раніше часто виступав на різних конференціях і у мене був класний слайд, абсолютно вкрадений у одного з провідних лекторів SingularityU Деніела Крафта, який займається exponential medicine (якщо коротко, це медицина майбутнього). На цьому слайді було всього три слова: «Health care vs. Sick care». І ось він на своїх лекціях і онлайн-курсах розповідав, що та система охорони здоров’я, яка є зараз ― це про Sick Care. Якщо перевести на російську, то це турбота про хвороби, а не про здоров’я.
Олена: Тобто, якщо щось заболіло ― я побіг лікувати, але не дбаю про здоров’я ДО.
Рон: У цій же презентації є слайд про те, що медицина буває реактивною і проактивною. Реактивна, власне, коли у мене все вже погано, все болить і я пішов до лікаря, тобто, ми зреагували на щось. А проактивна ― це коли я сам спостерігаю за своїми патернами здоров’я.
В Долині (Кремнієвій Долині ― прим. ред.) та за її межами є таке поняття як Quantified self. Люди вимірюють купу своїх показників, починаючи від пульсу і варіабельності серця, тиску, температури, сатурації, глюкози ― всього, що можна виміряти сучасними девайсами. Вони оцифровують себе і отримують дашборда параметрів. Те ж саме ми робимо, коли заводимо з ранку автомобіль: перевіряємо, чи є у нас бензин, чи працюють коректно всі системи, чи можна в цілому виїжджати. І в цьому проявляється свідомість людини.
Я взагалі ділю людей на свідомих і несвідомих. При цьому 90% відсотків всіх людей — несвідомі, і тільки 10% — свідомі люди.
Олена: А ти себе яким вважаєш?
Рон: Я десь між. Точно не можу себе назвати повноцінно свідомим, тому що за кількістю дурних вчинків, які я здійснюю (по відношенню до здоров’я — прим. ред.), я поки точно не можу відносити себе до свідомих. Але я принаймні розумію, куди рухатися і що є свідомість саме в здоров’ї.
Олена: Я точно перебуваю в цих 90%, я там дуже добре себе почуваю (посміхається).
Кирило: А я люблю подумати правильно, а зробити потім «як завжди».
Олена: В думках ми найідеальніші у всіх сферах життя, але як тільки справа доходить до того, щоб щось зробити…
Кирило: Рон, ти говориш про превентивну медицину і що у тебе в бізнесі вже є лінійка продукції, яка вирішує питання превентивної медицини. Що це за продукти, яким чином ти вирішуєш стартовий питання людини, перед тим як у нього щось заболить?
Рон: Я зроблю крок назад і розповім дуже коротку історію про наш бізнес. Про те, як ми були неуспішні довгий час.
Ми завжди думали, що в центрі системи охорони здоров’я стоїть конкретна людина, і з точки зору теорії — так і є. На практиці — ні. Ми багато разів билися головою об стіну, продаючи товари direct-to-consumer. Наприклад, чоловікам старше 45 років потрібно почати себе моніторити, щоб через 5-6 років не стався інфаркт. Ми таргетіруем (на цю цільову аудиторію — прим. ред.), Використовуємо всі канали маркетингу, які можна, починаючи від реклами в FB і закінчуючи складними автоворонкамі, чат-ботами, лідогенераціі через YouTube і т.д. і воно (продажу — прим. ред.) все не йде і не йде. Міняємо одну команду маркетологів, другу, третю… і розуміємо, що причина не в цьому. Причина в тому, що нам наше здоров’я не цінно. Це бізнес-висновок і я не готовий його сформулювати як філософський постулат.
Наш бізнес показав, що люди не цікавляться своїм здоров’ям. Коли ми говоримо, що йдемо займатися спортом, ми маємо на увазі, в першу чергу, покупку красивого спортивного костюма, а потім приєднання до якоїсь класної тусовці по типу Nike Run Club. І вже потім може бути почати займатися спортом. Для нас цей маркетинг бути крутим, бути причетним до якоїсь класної історії набагато важливіше, ніж реально те, що за ним стоїть. Я зараз говорю про здоров’я. Тому, щоб продавати такий продукт директ Консьюмер в health care, потрібно мати божевільний бренд, потрібно бути умовним «еплом». Забігаючи вперед скажу, що Apple — це взагалі не медична компанія, і кожен раз, коли вони говорять, що вони міряють якийсь там параметр серця, ми сміємося, тому що, незважаючи на сертифікацію, лікарі відмовляються використовувати їх девайси в своїх практиках. Тобто це трильйонна компанія, у якої найяскравіший світової бізнес, і при цьому у них немає медичного бізнесу взагалі.
Олена: Виходить, у людей немає потреби не хворіти до тих пір, поки вони не захворіють?
Рон: Я б зробив висновок трохи тонше. Нам все одно на наше здоров’я, але є люди, яким здоров’я важливо.
Олена: Лікарі?!
Рон: Ні, лікарям воно максимально байдуже.
Олена: Страхувальники?!
Рон: Всі, хто від цього отримує benefit. Наші діти, дружини, батьки … Звучить меркантильно, так? Нібито моя мама зацікавлена, щоб я був здоровий. Але насправді я ще більше зацікавлений, щоб моя мама була здорова. Це факт. Дружина зацікавлена, щоб чоловік був здоровий за рядом параметрів: любов, прихильність, відносини, сім’я і т.д. Це перший сегмент, назвемо його «люди, які тебе оточують». (Продовження слухайте в подкасті далі)
У цьому випуску ви також дізнаєтесь:
- Що таке превентивна медицина;
- Як передбачити хворобу за допомогою гаджетів;
- Чому фармкомпанії не зацікавлені в тому, щоб люди були здорові;
- Як продавати в сегменті health care та багато іншого.
Слухати повний випуск подкасту «А что, если?»:
Мусимо попередити, що наш подкаст поки що не доступний українською мовою. Нам дуже шкода. Але є і хороші новини — відсутність перекладу в аудіоверсії ніяк не вплинула на якість контенту. Тож сподіваємося, це не завадить вашому розумінню учасників випуску. Приємного прослуховування!
Подкаст «А что, если?» доступний на всіх цифрових аудіоплощадках: Soundcloud, Apple Podcasts, Google Подкасты, Spotify.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- 6 сценаріїв поведінки омніканального покупця і рекомендації по роботі з ним;
- Підвищуємо продажу з Hotline на свята: інструкція від Ашан і Webpromo;
- 3 способи перевірити, що сайт потрапив під фільтр пошуковика.
І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.