У чому полягає правильний підхід в SEO: кейс gold.ua
29.11.2017
Тип послуги: SEO-просування E-commerce проєкту
Проєкт: інтернет-магазин Gold.ua
Сайт: www.gold.ua
Основні цілі проєкту:
- утримання планки лідера № 1 (обсяг продажів, асортимент, рівень сервісу);
- збільшення потрапляння в ТОП-3, -5, -10 по важливим пошуковим запитам в 2-3 рази.
Результати:
Зростання конверсії — 108%
Зростання трафіку — 1300% (по бренду SOKOLOV), 314% (на кільця-корони)
Коефіцієнт транзакцій — 155%
Про проєкт
Від керівника проекту Gold.ua Костянтина Черепинського:
«Gold.ua — це інтернет-магазин ювелірних прикрас № 1. У 2009 році ми були першими, хто відкривав інтернет-канал в Україні для настільки ніжною, якщо можна так сказати, з точки зору покупки і вибору, категорії.
Ставши першопрохідцями 7 років тому, ми до цього дня тримаємо пальму першості.
Наша найголовніша маркетингова мета — утримання планки лідера. При цьому №1 у всьому: обсяг продажів, асортимент, рівень сервісу».
План робіт над проєктом:
- Боротьба з не природним посилальним профілем.
- Боротьба з нерелевантними посадочними сторінками. Боротьба з відсутністю семантичного зв’язку в контенті.
- Збільшення швидкості завантаження сайту і якості сканування сайту.
- Коректний перехід на протокол https.
Неприродний контрольний профіль
Природного посилального профілю у Gold.ua було всього лише 21%. І було також дуже багато біржових посилань: посилання з Get Post, Got Links та інших систем, на яких просував цей сайт попередній SEO-підрядник.
Це не можна було назвати позитивним, оскільки пошукові системи проти того, щоб сайт просувався неприродно. Обсяг покупних посилань, піар-статей, прес-релізів не повинен складати основну частину посилального профілю. Тому ця проблема є критичною. Потрібно витримувати хоча б якісь пропорції (80% — природних і 20% — всіх інших посилань).
Щоб вирішити дану проблему, ми перш за все зробили файл disallow tool, щоб відхилити посилання з прямим анкором.
Тут було дуже багато саме анкорний ключових фраз, які вели на цільові сторінки. Замість брендових запитів на сторінках, ми отримували багато анкорний запитів. Пошукова система вже свідомо деранжіровала дані сторінки. Наприклад, запити «кільця», «сережки» перебували досить низько. Ми зробили зменшення частки неприродних посилань в рамках окремих цільових сторінок, тобто проводили роботи більше по лінк-маркетингу, який зараз є одним з основних інструментів роботи нашої компанії.
Ми шукали, де люди спілкувалися на тему «який подарунок вибрати своїй дівчині», і експерт нашої компанії давав хороший, якісний, розгорнуту відповідь про те, що можна подарувати, і природно, вставляв посилання на сайт Gold.ua. Таким чином, ми вирішували завдання як SEO-просування, так і бізнесу в цілому по позиціонуванню і розміщення такої природної посилальної маси. Ми прибрали неприродні анкорний запити і зробили більше природних посилань на ті сторінки, де був явний перебір.
Serpstat дає відмінну можливість подивитися «просіли» запити за цільовими сторінками. Перш за все ми працювали над тими запитами, які були вже «просевшими» з даного сайту. Що з цього вийшло, видно на скріншоті:
Дані поновлення вказують на те, що позиції основних запитів набагато покращилися. Деякі основні запити, які повинні були опинитися в топовій десятці, потрапили в ТОП-10. Запити, які важливо було дотягнути до зони ТОП-1, -2, -3, -5, також покращилися. Можна вважати це впливом алгоритму, оскільки дата зміни накладається на поновлення того ж самого oogle Penguin. Але тим не менш, без проведення робіт по нарощуванню природних посилань, без відхилення поганих анкорний посилань залишалася велика ймовірність, що під час проведення оновлення сайт міг втратити хороший обсяг наявних напрацювань.
Тому для просування будь-якого інтернет-магазину, особливо старого, над яким 5-6 років трудиться багато підрядників, перш за все дуже важливо мінімізувати відсоток неприродних посилань.
Нерелевантні посадкові сторінки
У проекті Gold.ua ми зіткнулися з тим, що ключові фрази вели не на ті сторінки, які важливі. Наприклад, у нас була сторінка c фианитом. На цей камінь вели запити «кільця з фианитом», «сережки з фианитом», «брошки з фианитом». І коли користувачі потрапляли на дану сторінку за запитом «брошки з фианитом», то стикалися з тим, що вона не зовсім відповідає їхньому запиту. Тобто на першій сторінці розміщувалися кільця і сережки, а брошки були вже на другий і третій сторінці пагінацію. Виходив досить значимий конфлікт релевантності тих сторінок, які пошукова система бачила раніше, і тих сторінок, які повинні знаходитися за цільовими ключових запитах.
Саме тому ми сфокусувалися на тому, щоб переробити, переоптімізірованние цільові сторінки і зробити акцент на конверсії і на тих запитах, які дадуть максимальну цінність бізнесу. Ми переробили близько 15% цільових сторінок, які давали 25% трафіку.
Наступною складністю було те, що дуже багато таких сторінок по каменю були вже з посилальної масою. І перебити їх тільки оптимізацією було дуже важко. Тому зі старою сторінки, наприклад, «камені фианит», ми налаштовували редирект на сторінку «кільця». Під «камені фианит» створювали окрему сторінку, але вже з новим url. Таким чином, склеювали старі посилання з актуальною сторінкою. Нова сторінка краще ранжувати, виходячи з даних запитів.
В результаті отримали зростання конверсії. На даному слайді представлений зростання на 108%:
Відсутність семантичного зв’язку в контенті
Точне входження високочастотних ключових запитів, природних запитів важливо для будь-якої конкурентної тематики, якої є ювелірні вироби та прикраси.
Ми зосередилися на точних входженнях. Для вирішення цього завдання використовували внутрішню автоматизацію. На цих двох скріншотах можна побачити, як і в які частини контенту сторінок в даний момент входять ключові запити, які просуваються у нас по сайту:
Також дуже важливо було враховувати семантичну зв’язок окремих слів. Найчастіше прописати в точній входження ті чи інші ключові фрази не виходить. Оскільки це спамние і погано для пошукової системи, буде велика щільність цих анкорний запитів. Саме тому необхідно, щоб всі слова в нашій семантиці були якщо не в точному, то хоча б в широкому входження на нашій цільовій сторінці.
Саме для цього завдання у нас також є своя автоматизація, яка розбиває запити сторінки на окремі слова і привертає входження цих слів на даній цільовій сторінці. Це допомагає зрозуміти, які слова треба вписати в сторінку, щоб пошукова система лояльніше відносилася до нашої цільової сторінці і вище ранжувати нас по ряду напрямків.
Природні анкор повинні входити в тайтли, Н1, контент. За рахунок цього можна поліпшити позиціонування своїх сторінок для пошукової системи. Тому вирішення проблеми приблизно таке:
На слайді показано, як це вплинуло на кінцевий результат:
Після поліпшень і входжень ключових слів в контент у нас виріс трафік. Наприклад, бренд Соколов показав зростання в 1300% по трафіку, кільця-корони — 314%.
Швидкість завантаження сайту і сканування
Ми прибрали з коду посилання на неактуальні сторінки фільтрів. Тобто на всіх існуючих сторінках фільтрів ми прибрали url-посилання і зробили посилання через AJAX. Пошукова система перестала бачити прямі посилання і не переходила за тими посиланнями, які не потрібно сканувати. Тобто це були фільтри, в основному, якихось розмірів: наприклад, кільце з розміром від такого-то до такого-то. Такі ключові фрази люди не вводять, а значить, для пошукової системи ці сторінки не приносять користі.
Середній показник сканування сайту був приблизно 10 тисяч сторінок, а після змін виріс до 25 тисяч. Обсяг сторінок, які потрапили в індекс, також збільшився. Тут вказано sitemap.xml і обсяг сторінок, які знаходяться в індексі:
До проведення змін в індексі було всього лише 50 тисяч сторінок. Після проведення змін обсяг збільшився і тепер налічує 60 тисяч цільових сторінок. Це також є важливим для залучення низькочастотного трафіку на наш сайт.
Коректний перехід на протокол https
Коли ми переходимо згідно зі стандартними рекомендаціями пошукової системи, то створюємо https, переносимо туди сайт, налаштовуємо редирект. При цьому трафік з Google зазвичай просідає приблизно на 20-25%, але через 3-5 місяців відновлюється. Трафік з Яндекса може просідати на 70-80%. Ця проблема знайома будь-якому бізнесу.
Є зворотне рішення – склейка через зворотний редирект. Коли ми створюємо https-версію, то не робимо редирект без http на https. Ми чинимо навпаки, тобто підклеюємо https-версію і клеєм її з http. Виходячи з цього, отримуємо наші склеєні сторінки. Після повної переклеювання ми міняємо редирект на зворотний. Тобто у нас стає доступною https-версія, яка вже склеєна з http. Через це дублі не потрапляють в індекс. Трафік від цієї методології навіть якщо і просідає, то на тиждень-два.
На скріншоті ви можете побачити, як перехід на протокол https вплинув на сайт:
Від керівника проєкту Gold.ua Костянтина Черепинського:
«Чи задоволені ми результатом просування? Сьогодні я з упевненістю можу сказати, що задоволені. Плани по трафіку ми ставили на протязі семи років. І перейшли до плану по попаданню в топ по конкретним пошуковим запитам. Далі, обговоривши з колегами Webpromo конкретну тактику внутрішньої оптимізації, стандартну частину розміщення посилань, методично взялися за її втілення. Результат – збільшення попадання в ТОП-3, ТОП-5, ТОП-10 по важливим для нас запитам мало не в 2-3 рази».