Як ми підвищили трафік медичного сайту в 14,3 разів. Кейс LaserOne
22.02.2022
Редакція: Оля Сомова. Автор: Поліна Соловйова
SEO-просування сайту медичних послуг після Google Medic Update — це виклик для команди спеціалістів. Кейс клініки пластичної хірургії та лазерної косметології LaserOne — приклад стратегічно правильного старту з SEO-просування медичних послуг та ведення проекту. Ви переконаєтесь у цьому, коли побачите результати наприкінці.
Зміст:
Roadmap просування клініки в Google
Крок 2. Захищений протокол https
Крок 4. Швидкість завантаження
Крок 3. Створення та розвиток блогу
Контент як інструмент маркетингу на медсайті
Крок 4. Структуризація контенту
Крок 5. Оновлення та збільшення обсягу контенту
Крок 1. Очищення посилального профілю
Крок 3. Link-marketing (crowd-marketing)
Стратегічні цілі сайту з SEO:
- Залучити цільовий трафік з органічного пошуку;
- Зайняти та утримати лідируючі позиції в органічному пошуку серед конкурентів за пріоритетними напрямками.
Roadmap просування клініки в Google
Робота розпочалася з визначення стратегії SEO-оптимізації сайту. Виділили такі складові:
- Аналіз та усунення технічних проблем сайту;
- Розширення структури сайту;
- Розвиток інфо-розділу «Корисні статті»;
- Аналіз пошукової видачі та збір семантичного ядра;
- Аналіз контенту цільових сторінок та їх коригування з урахуванням ключових запитів;
- Створення та контентне наповнення нових сторінок послуг під ключові запити;
- Складання плану зовнішньої оптимізації ресурсу та його реалізація;
- Оцінка результатів SEO-просування.
Слабкі місця проекту — малоінформативні посадкові сторінки, наявність безлічі сміттєвих сторінок в індексі і сторінок-дублів, відсутність додаткового джерела трафіку, а також погано розвинений посилальний профіль.
Аналізуючи конкурентів у динаміці, ми вирішили наголосити на контентній складовій, а також факторах ранжування YMYL-сайтів — E-A-T.
Внутрішня оптимізація
В індексі був великий пул «сміттєвих сторінок» — сторінок медіафайлів, що автоматично згенерували CMS WordPress, а також дублів посадкових сторінок з динамічними URL-адресами. Кількість таких сторінок в індексі перевищувала канонічну більш ніж у 2 рази, що суттєво впливало на якість ресурсу та знижувало позиції.
Ми закрили дані сторінки від індексації в мета-тегу «robots». Це вирішило проблему «сміттєвих сторінок» та очистило пошуковий індекс.
Оскільки сайт був прийнятий на незахищеному протоколі http, одним з першочергових завдань був переїзд сайту на https.
Внутрішній пошук сайту спочатку обробляв інформацію лише серед сторінок відгуків. Тепер пошук здійснюється коректно — користувачі бачать серед результатів посадкові сторінки послуг.
Основна проблема сайту laserone.com.ua — це недостатня оптимізація сторінок для мобільних пристроїв.
Для збільшення швидкості завантаження ми:
- оптимізували розмір зображень;
- налаштували кешування для статичних елементів;
- прибрали ланцюжок критичних запитів до сервера;
- налаштували відкладене завантаження закадрових зображень (lazy loading).
У результаті, ми вийшли з червоної до помаранчевої зони для мобільної версії, і з помаранчевої до зеленої — для ПК-версії.
Впровадили мікророзмітку на всі сторінки, прописали Alt-текст для зображень та виконали інші технічні задачі за базовим чек-листом, який ви можете завантажити прямо зараз.
Де захований медичний трафік?
Головне джерело трафіку — це бренд лікаря. Ми це зрозуміли з аналізу нішевого попиту та конкурентів. Потенційні клієнти пластичної хірургії спочатку дізнаються про хірурга, а потім шукають клініку, де він працює.
Тому ми вирішили створити для кожного лікаря окрему сторінку, максимально наповнивши її інформацією:
- спеціальність та поточний лікарський профіль;
- освіта та наукові досягнення;
- дипломи та сертифікати;
- відгуки пацієнтів.
У результаті отримали додатковий трафік зі сторінок лікарів: 382 користувача на місяць.
Деякі цільові запити, що знаходилися на одній сторінці, стосувалися різних кластерів. Як приклад: сторінка «Видалення новоутворень» мала на увазі видалення всіх типів. Аналізуючи семантичне ядро ми виділили пул запитів щодо конкретних видів видалення новоутворень, зокрема:
- видалення родимок;
- видалення папілом;
- видалення бородавок.
Після аналізу пошукової видачі ми створили під кожен запит зі списку окрему посадкову сторінку.
Сумарний трафік у цьому напрямку зріс з 23 до 2 260 відвідувачів на місяць. Лідером серед підкатегорій послуги стала сторінка «Видалення родимок», залучаючи трафік у 7,7 разів більше за початкову сторінку навіть з урахуванням загального зростання на поточний момент.
Блог — невід’ємна частина просування та залучення додаткового трафіку практично у всіх нішах. Крім того, тематичні інформаційні статті дозволяють створювати внутрішні посилання на відповідні послуги, передаючи таким чином додаткову вагу та анкорну релевантність цільовим сторінкам.
Після аналізу семантичного ядра та пошукової видачі ми знайшли багато нішевих запитів, за якими в ТОПі переважають інформаційні статті навіть комерційного інтенту пошуку. Ми вирішили створити розділ «Корисні статті» та наповнювати його по 3-4 публікації на місяць. Ще зробили перелінкування зі сторінок блогу на сторінки послуг:
Сьогодні у блозі 48 статей, які створюють трафік в обсязі 4137 користувача на місяць:
Контент як інструмент маркетингу на медсайті
Відгуки на сторінках послуг клініки корисні тим, що додають сторінці інформативності та підвищують довіру потенційних клієнтів.
Так, на сторінках послуг Laserone додали блок «Відгуки», який регулярно наповнюється:
На сторінках послуг ми створили блоки «До і після». За деякими темами ще зробили та розмістили відеоконтент.
Що нам дав блок «Питання та відповіді»?
- підвищив цінність сторінки — на питання пацієнтів відповідають безпосередньо самі фахівці Laserone.
- зробив контент сторінки різноманітним — один із ключових факторів ранжирування в ніші медичних послуг.
- додав на сторінку більше ключових слів — позитивний сигнал для ПС (пошукової системи), він каже, що ця сторінка максимально відповідає на можливі запитання пацієнта, а отже, гідна бути в ТОПі.
Також ми додали мікророзмітку питань та відповідей для покращення сніпету та підвищення CTR. Як результат бачимо розширений сніппет у пошуковій видачі:
Прибрали неінформативні заголовки, а натомість додатково структурували контент підзаголовками, вписавши ключові слова з дотриманням ієрархії. Підзаголовки замінили недостаючу інформацію, яку ми визначили з аналізу контенту конкурентів, чим покращили інформативність сторінок.
Крім того, ми структурували контент нумерованими та маркованими списками, що покращило сприйняття сторінок як користувачами, так і пошуковими системами.
Далі нам треба було оновити контент для пріоритетних сторінок та збільшити кількість тексту приблизно до 6000 знаків. Ми це вирішили після порівняння з аналогічними сторінками конкурентів: контент laserone.com.ua явно програвав за обсягом та інформативністю текстів.
Робота з факторами Е-А-Т
Кейс LaserOne — це приклад оптимізації медичного сайту, а просуваючи YMYL-сайт, особливо важливо перевірити фактори E-A-T (експертність, авторитетність, достовірність).
Для підвищення експертності сайту зробили наступне:
- Додали блок «Фахівці» на посадкові сторінки послуг, що збільшило довіру як клієнтів, так і пошукової системи.
- Створили та оптимізували сторінку «Ліцензія МОЗ України», на яку додали наскрізне посилання у шапці сторінок.
- Оптимізували відео-контент.
- До статей блогу додали авторів, із зазначенням їхньої експертності.
- Додали дипломи та сертифікати на сторінках лікарів.
- На сторінці «Про нас» додали партнерів, а також фото- та відеоматеріали про клініку.
Зовнішня оптимізація ресурсу
У роботі з посилальним профілем Laserone ми виділили три напрямки:
- моніторинг профілю сайту та конкурентів;
- відхилення низькоякісних донорів через сервіс Google Disavow links;
- нарощування беклінків із якісних сайтів.
За час роботи з проектом був період атаки тематики 18+. На графіку бачимо сплеск кількості посилань у квітні 2021 року.
Завдяки регулярному аналізу посилального профілю, атака була швидко виявлена та усунена, внаслідок чого рейтинг домену та позиції у видачі не постраждали.
Щоб беклінки приносили користь, на зовнішніх сайтах потрібно розміщувати якісний контент. Досягти результату за цим параметром допомагає:
- докладне ТЗ від фахівця, яке враховує аналіз видачі за пріоритетним КС;
- ретельний підбір авторів із медичною освітою та досвідом написання медичних текстів.
Наші тексти із зворотними посиланнями поширювалися високотрастовими медичними ресурсами та популярними сайтами жіночої тематики, на яких сконцентрована максимально цільова аудиторія.
Сьогодні серед донорів сайту laserone.com.ua такі відомі ресурси, як medicina.ua, ladyhealth.com.ua, healthinfo.ua, fakty.ua, wedding.ua, liza.ua, womo.ua та інші.
Таблиця нижче — приклад того, як ми порівнювали посилальний профіль просуваємого сайту з конкурентами. В основному вони розміщували зворотні посилання на якісних порталах новин із великим трафіком та вказували вартість.
Стало зрозуміло, що для пріоритетних сторінок необхідно наголосити не на кількості, а на якості донорів, включивши в них ЗМІ ресурси.
Ми вирішили залучити крауд-маркетинг: працювати з форумами, каталогами та іншими сабмітами. Безпека посилального профілю підвищилася, анкор-лист розбавився, а згадка про бренд збільшилася.
Що ми отримали у результаті?
Ми підвищили якість та експертність контенту, моніторили конкурентів та досягли більшої частини запитів зони ТОП-3 та ТОП-10:
Графік росту позицій у видачі:
За три роки роботи над проектом трафік виріс у 14,3 разів: із 2 922 до 41 754 користувачів на місяць:
1-й рік роботи над проєктом (2018-2019 роки) — трафік зріс на 22%:
2-й рік — трафік просів на 9%, якщо порівнювати з 1-им роком роботи:
3-й рік (останній на даний момент) — трафік зріс на 435%:
Середня кількість користувачів на добу — 1400, а найбільший трафік ми отримували саме на пріоритетних сторінках послуг.
За три роки роботи над проєктом LaserOne місячний трафік підвищився:
- «Ринопластика» — у 46 разів;
- «Лазерна ліпосакція» — у 6 разів;
- «Блефаропластика» — у 49 разів;
- «Мамопластика» — у 15 разів;
- «Лазерна епіляція» — у 24 рази.
Наприклад, за послугою «Блефаропластика» за останній рік трафік виріс на 264%:
Видимість домену в Google збільшилася у 6 разів:
Динаміка ключових слів зросла практично з 0 до 178 тисяч:
Висновки
Кейс LaserOne — це досвід ведення довгострокового проєкту в одній із найскладніших ніш. Але правильна стратегія, якісний та експертний контент, а також постійний моніторинг результатів впроваджень дозволили суттєво наростити цільовий трафік та вивести сайт laserone.com.ua у ТОП, незважаючи на конкурентну видачу.
Ми виділили 4 рекомендації для просування медичного сайту:
- Відповідність факторам E-A-T — вкрай важливо для тематик YMYL, оскільки Google ретельно перевіряє на експертність та достовірність такі джерела. Відгуки, блок запитань та відповідей, авторство статей, відповідна мікророзмітка, наявність ліцензії на сайті та на сторінках лікарів — must have. Це базові речі для медичної ніші, щоб пошукова система визнала сайт досить експертним для виведення ТОП.
- Для підтвердження авторитетності мало лише згадати ім’я лікаря. Потрібно розвивати сторінки фахівців додаючи на них максимальну кількість інформації, що підтверджує авторитетність (дані про освіту, дипломи та сертифікати), а також не забувати про посилальне просування цих сторінок.
- До розміщення посилань на зовнішніх джерелах для сайту медичної тематики потрібно підходити максимально відповідально. Ретельно відбирайте донорів за тематикою, трастовістю та наявністю цільової аудиторії.
- Апдейти алгоритмів пошукової системи неминуче вплинуть на позиції, оскільки з кожним оновленням покращується пошукова видача і відповідно ресурси, які потрапили в ТОП. У разі роботи над кейсом LaserOne — Google Medic Update змінив підхід до просування медичних сайтів. Тільки при постійній роботі на покращення очікується позитивних результатів після кожного апдейту, а особливо це стосується просування YMYL-сайтів.
Також читайте інші статті в блозі Webpromo:
- Контент-маркетинг як ключ до успішного SEO-просування медичного сайту: кейс Porcelain;
- Ефективні рекламні канали для просування клінік: кейс IVR;
- Як збільшити трафік на 200%: SEO-кейс просування медичного центру sana-med.com.ua.
І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.