Головна » Блог » Проджект-менеджер в маркетинговому агентстві – що він робить і яка його роль в бізнес-комунікаціях

Проджект-менеджер в маркетинговому агентстві – що він робить і яка його роль в бізнес-комунікаціях

04.05.2023

Дарія Картавченко


Керувати завданнями, термінами, ресурсами, витратами та спеціалістами. Звучить досить відповідально? Так і є, а це лише частина завдань рroject-менеджера Webpromo. У нашій агенції цей спеціаліст також приймає результат, відповідає за роботу кожного фахівця, після чого йде до клієнта і влаштовує презентацію проєкту. Загалом, головне завдання проджекта – задовольнити клієнта, команду і компанію.

Яка роль project-менеджера у маркетинговому агентстві?

Маркетингове агентство співпрацює з компаніями чи окремими клієнтами – розробляє та впроваджує маркетингові стратегії та проводить рекламні кампанії. Деякі агентства спеціалізуються на окремих сегментах маркетингу, інші – пропонують великий спектр послуг, зокрема: 

  • розвиток бренду;
  • маркетинг у соціальних мережах;
  • контент-маркетинг;
  • email-маркетинг;
  • пошукова оптимізація;
  • пошуковий маркетинг;
  • аналітика та моніторинг;
  • взаємодія зі ЗМІ;
  • планування заходів;
  • захист репутації у кризових ситуаціях;
  • тощо.

Маркетингове агентство – складна структура зі співробітниками з різним досвідом та списками найрізноманітніших клієнтів. Як знайти підхід до кожного та втілити план проєкту вчасно та без порушення кошторису? Для цього в агенції й працює проджект-менеджер.

Менеджери Webpromo – є обличчям компанії. Вони в першу чергу відповідають за результат нашої роботи та розвиток бізнесу наших клієнтів і партнерів.

7 років тому сталою назвою менеджерів було Акаунти, це люди, які контролювали баланси в кабінетах Google Ads, Fb Ads, біржі посилань, готували звіти та виставляли рахунки. Однак при такому підході був суттєвий недолік – у команді фіксували низьке розуміння того, що треба робити для розвитку бізнесу конкретного клієнта. Спеціаліст досягає власний результат по трафіку та конверсіям, проте без занурення в те, який дохід це генерить для клієнта. Акаунт-менеджер готує класні звіти та виставляє рахунки. Здається, що цілі досягаються, але клієнт незадоволений результатом. Мабуть, усі з таким стикалися.

Проаналізувавши ситуацію, ми змінили підхід. Менеджер із розвитку (Project Manager) тепер орієнтований саме на покращені бізнес-показників наших клієнтів: окупність вкладених інвестицій, конверсія, викуп товара та інше”, – розповідає керівник відділу розвитку проєктів Webpromo Олег Дурицький.

Які задачі виконує проджект?

Спілкування з клієнтами

Project manager домовляється та організовує зустрічі перед початком проєкту. Цей етап важливий, щоб дізнатися: 

  • хто цікавиться товаром/послугою клієнта? Кому він корисний?
  • чи є утп? якщо ні, то як компанія справляється з конкуренцією?
  • чи втілювали вони подібні завдання: як, який отримали результат? 
  • які стандарти клієнта (редакційна політика, формат узгодження проєкта по подібне); 
  • які інші вимоги щодо проекту?
  • чи налагоджені бізнес-процеси у клієнта (щоб зрозуміти чи проблема саме в тому, що ви плануєте змінити, чи є ще нюанси);
  • який бюджет та інші питання.

! Досвідчений проджект менеджер ставить багато запитань, навіть, якщо вони здаються не важливими. Кожна дрібничка складає загальний пазл проєкту.

спілкування з клієнтами

Після цього спеціаліст має запропонувати рішення. Хороший проджект врахує всі нюанси та запропонує кілька варіантів плану. 

Усі інструменти для диджитального маркетинг-міксу підбираються саме з логіки розуміння коли та в якій конкретній величині ми зможемо покрити затрати і на який прибуток вийти.

Для цього ми обов’язково оцифровуємо всі показники, переналаштовуємо (перевіряємо) аналітику навіть там, де все було налаштовано до нас, для унеможливлення складностей із оцінкою результату в майбутньому. Також системи кол-трекингу на сьогодні – це мастхев”, – керівник відділу розвитку проєктів Webpromo Олег Дурицький про процес планування проєкту.

Проєкт є, що далі? Збір команди

Project-менеджер повинен знати всі навички та досвід роботи кожного окремого фахівця агенції. Окрім цього, він має розуміти рівень завантаженості колег. Так, наприклад, якщо клієнту потрібна аналітика вже на післязавтра, то проджект обере того спеціаліста, на якому зараз “вісить” менше задач. 

! Хороший project manager буде об’єктивним, він залучатиме всіх потрібних спеціалістів. Не варто спрацьовуватися лише з кількома фахівцями, а інших ігнорувати. Запам’ятайте: тайм менеджмент –  запорука успіху, тому не перевантажуйте колег, залучайте всі доступні ресурси. 

Без ТЗ далеко не поїдеш

Проджект також складає технічне завдання для кожного учасника зібраної команди. У цьому документі він конкретно описує що, кому й коли робити, усі вимоги та нюанси. 

По-перше, це допоможе усім розуміти хто й за що відповідає, а головне – коли який етап потрібно завершити. По-друге, це звітність для клієнта. Так project-менеджер покаже, як працює команда, чи рухається проєкт та куди йдуть кошти. 

ТЗ для команди

Далі проджект проходить усі етапи разом із командою. Він знає про всі нюанси та труднощі, які виникають. Тому project manager – це ще й майстер мотивації 🙂 Також проджект менеджер – трішки й ризик менеджер. 

! Досвідчений project менеджер організовує не тільки стартову нараду, а також рутинні перевірки, оптимізує взаємодію між учасниками команди, моніторить хід виконання проєкту, проводить звірку даних по дотриманню KPI та дедлайнів, усуває перешкоди.

 

“Сьогодні ми працюємо з багатьма нішами: нерухомість, e-commerce, медицина, фарма та інше, але наведу лише один приклад для розуміння підходу менеджерів Webpromo.

Сфера нерухомості. Бізнес-мета клієнта – продаж апартаментів та комерційних приміщень. Диджитал макроціль – приведення релевантних лідів. При класичному підході нам достатньо трекати цілі відправлення форми з сайту або лідформи через соцмережі та рахувати показники по колтрекінгу, але…

На сьогодні соцмережі можуть давати спам, а ліди можуть бути зацікавлені іншим бюджетом за квадрат, місцезнаходженням, розвиненою інфраструктурою та інше.

Тому сьогодні у менеджера Webpromo є прямий контакт з відділом продажу (крім команди маркетингу), ми оцінюємо по кожному контакту, крім релевантності, також суть звернення. Так ми можемо по «спамним» гіпотезам оперативно приймати рішення.

Далі ми рухаємося по воронці продажів і встановлюємо, які питання задає людина при зверненні у відділ продажів та/або чому вже при перегляді у відділі продажу не зробила покупку (це інфраструктура, локація, планування та інше). Завдяки зворотному зв’язку, ми змінюємо контекстно-медійну стратегію для масштабування результату. Ми маємо максимально закрити попит клієнта по воронці та дати розуміння цінності звернення, це покращує конверсію та бізнес ціль. Тож, проджект-менеджер Webpromo – це кваліфікований умотивований експерт із діджитал-маркетингу, який націлений на розвиток бізнесу клієнта завдяки інструментам онлайн маркетингу” –  керівник відділу розвитку проєктів Webpromo Олег Дурицький про особливості роботи рroject-менеджера.

Тому для цього спеціаліста особливо важливі такі навички як:

  • вміння співпрацювати;
  • організованість;
  • стресостійкість;
  • вміння ефективно розподіляти робочий час;
  • здатність вирішувати проблеми та конфліктні ситуації;

Проєкт готовий – хто ж займається презентацією? 

Звісно ж презентацію проєкту для замовника організовує рroject-менеджера. Проте варто врахувати, що досвідчений проджект не просто дивиться на результати, визначає спеціаліста, який презентуватиме, та допомагає підготувати презентацію. Триває командна робота. Разом фахівці аналізують підсумок, враховують відхилення від плану. Якщо замовник запитає про них, проджект менеджер має пояснити, чому команда прийняла саме таке рішення і як це вплинуло (чи ні) на результат.

Презентація проєкту

Чому рroject-менеджерам довіряють?

Більшість проджект менеджерів мають бакалаврський або магістерський диплом, пов’язаний із менеджментом чи управлінням бізнесом. Університети та коледжі навчають студентів основам керування проєктами, методологій та інструментів, необхідних для ефективного управління. Однак зрозуміло, що в сучасному світі вищої освіти не завжди достатньо, щоб стати класним спеціалістом. 

Тому проджект менеджера також освоюють сертифікаційні програми від Google або, наприклад, Project Management Professional (PMP), Certified Associate in Project Management (CAPM), Agile Certified Practitioner (ACP) та інші. Та чи цього вистачить? Можливо, але хороший проджект менеджер – не тільки теоретик, а й практик. 

Дипломи та сертифікати

Відтак, крім університетських та сертифікаційних програм, спеціалісти долучаються до курсів, тренінгів, конференцій, щоб розвивати необхідні навички. Ну і звісно треба “набити руку”. Реальність планування та втілення проєктів не завжди співпадає з теорією, тому саме досвід роботи з різноплановими проєктами – одна з найцінніших переваг. Спеціалісти, які пройшли вогонь та воду, навчилися використовувати свої помилки для самовдосконалення – ті, за якими “полюють” маркетингові агенції та окремі фірми.

Висновки: навіщо потрібен проджект менеджер?

Цей спеціаліст бере відповідальність за проєкт на себе та забезпечує такі чинники:

  • співпраця з клієнтом – впевненість у тому, що замовник надав максимум інформації для проєкту та погодив план роботи;
  • підготовка проєкту – аналіз конкурентів, складання пропозиції і под.;
  • керування проєктом – команда зібрана з відповідальних спеціалістів, кожен фахівець вчасно виконує роботу за складеним технічним завданням;
  • аналіз результатів, правки, звітність;
  • отримання хорошого відгуку від замовника, а відтак і нові проєкти в майбутньому.

Тому хороший проджект – це знахідка. Успішність маркетингового агентства залежить від здатності виконувати обіцянки, дані клієнтам. Відтак агентству потрібна людина, яка звертає увагу на деталі, здатна узгодити роботу всіх ключових гравців, а також уміє привернути до себе клієнтів, щоб вони знову і знову поверталися до вашої компанії.

Хочете працювати з нами й отримувати максимальний результат від інтернет-реклами та просування?

Останні матеріали рубрики

Що таке SEO-копірайтинг і як він допомагає у просуванні...

SEO — це завжди про комплексну роботу, використання різних інструментів для досягнення найкращих результатів у просуванні...

Оператори пошуку Google та способи їх використання в роботі...

Для ефективнішого пошуку інформації існують спеціальні команди, які дозволяють виокремити потрібні дані, конкретизувати або...

Google завершив оновлення політики щодо спаму за березень 2024

Google завершив оновлення політики щодо спаму 20 березня 2024 року. Про це стало відомо на сторінці Google Search Status Dashboard Основне оновлення — Core...

Лінкбілдинг: що це таке та навіщо потрібно вашому сайту?

Для того, щоб сайт отримав топову позицію при ранжуванні на сторінці видачі результатів Google (SERP), SEO-спеціалісти вдаються до різних...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності