Головна » Блог » PPC | Контекстна та таргетингова реклама » Хто такий PPC-спеціаліст: обов’язки, необхідні навички та шляхи опанування професії

Хто такий PPC-спеціаліст: обов’язки, необхідні навички та шляхи опанування професії

02.01.2023

Таня Шевченко


Згідно із дослідженням англійської компанії Lunio, середньостатистична людина переглядає від 6 до 10 тис. рекламних оголошень кожного (!) дня. Банери на фасадах будинків, POS-матеріали в супермаркетах, короткі відеоролики в кінотеатрах, фото-відео та текстові оголошення в пошуковиках, на різноманітних веб-ресурсах, соціальних платформах. Із стрімким розвитком діджиталізації останній вид реклами в нашому житті переважає найбільше. Налаштуванням та оптимізацією оголошень в мережі (або контекстною рекламою) займається PPC-спеціаліст.

Зміст:

Обов’язки РРС-спеціаліста

Що має знати РРС-фахівець

Де навчатися на РРС-спеціаліста

 

Абревіатура РРС Pay per Click (оплата за клік) — досить чітко відображає суть маркетингової моделі. Рекламодавець сплачує за перехід користувача за лінком, вказаним у рекламному оголошенні. Реклама таргетується на певну цільову аудиторію, тобто кожній людині відображається різний контент— згідно з її запитом чи інтересами. 

налаштування PPC

 

Головна ціль, до якої зводяться обов’язки PPC-спеціаліста, — збільшення онлайн-трафіку компанії. Фахівець повинен залучати якомога більшу кількість потенційних клієнтів, таким чином підвищуючи ймовірність конверсій.

Робота поєднує в собі креатив та цифри: PPC-менеджер генерує ідеї для рекламних оголошень, комбінує їх та підбирає найбільш доцільні в залежності від майданчиків розміщення, складає ТЗ дизайнеру, але при цьому не повинен забувати про постійний аналіз та відслідковування статистики.



 

Як виглядає робочий день PPC-менеджера?

Функціональні обов’язки PPC-фахівця залежать від розміру компанії, digital-каналів які вона використовує, типу бізнесу та ніші, в якій він працює. Зараз компанії середнього та великого e-commerce бізнесу часто наймають окремих фахівців для налаштування рекламних оголошень на соціальних платформах — таргетологів, та в Google Ads (пошукова реклама, контекстно-медійна мережа, відеокампанії, оголошення в мобільних додатках та ін.) — PPC-менеджерів.

реклама в Google Ads

Джерело: https://commons.wikimedia.org/

 

Насправді ж, саме поняття РРС-спеціаліст досить широке: це експерт з контекстної реклами, який має вміти налаштовувати всі платні джерела трафіку — від соціальних платформ до YouTube Remarketing.

В обов’язки PPC-спеціаліста маркетингового агентства, як правило входить:

  • підготовка PPC-стратегії — аналіз ніші, бренду (в тому числі і його попередніх РК (рекламних кампаній), конкурентів, визначення ЦА, на яку буде налаштовуватись реклама;
  • медіапланування та попередня оцінка ефективності розміщення реклами на різних каналах; 
  • підготовка рекламних кампаній (варіанти креативів, текстів для різних майданчиків);
  • налаштування РК в рекламних кабінетах (Google Ads, FB Ads Manager та ін.). Встановлюються всі необхідні параметри — від цілей до гео / інтересів / ключових та мінус-слів — в залежності від рекламного інструменту;
  • тестування рекламних кампаній — як правило, на період тестування оголошень встановлюється мінімальний бюджет та терміни від 5 до 14 днів (залежить від РК), проміжні дані аналізуються та коригуються;
  • постійний аналіз запущених рекламних кампаній, відстеження бюджетів, збір даних про поведінку аудиторії для налаштування ремаркетингу, формування звітності;
  • оптимізація контекстної реклами за потреби;
  • оцінка відповідності KPI, фіналізація РК, отримання фідбеку від клієнта.

Розробка РРС-стратегії та її впровадження довготривалий процес. В залежності від цілей та масштабу бізнесу, на запуск ефективних рекламних кампаній з урахуванням етапів вивчення ринку, аналізу ЦА, медіапланування та інших обов’язкових попередніх кроків може знадобитися кілька тижнів. 

Враховуйте! Незважаючи на те, що налаштування контекстної реклами потребує посидючості, уваги до деталей та обробки великих обсягів інформації, серед обов’язкових soft skills «PPCшника» — комунікабельність, адже він — командний гравець. РРС-спеціалістам маркетингового агентства потрібно постійно бути на зв’язку з проджект-менеджером, вміти чітко аргументувати бюджети, пояснювати доцільність тих чи інших каналів просування, співпрацювати з інтернет-маркетологом, дизайнером, копірайтером.

 

статистика PPC-просування

 

Що має знати РРС-фахівець?

Перелік необхідних hard skills залежить від рівня спеціаліста. Фахівці з контекстної реклами поділяються на Junior, Middle, Senior — зважаючи на багаж теоретичних та практичних знань, кількість закритих кейсів та досвід.

 

Junior (Trainee)

Для новачка, який пройшов навчання, має хорошу теоретичну базу знань та напрацьовує досвід, головне — бажання та прагнення навчатися та вдосконалюватися. Самостійне ведення кампаній «‎джуніору» навряд чи довірять, але під наглядом наставника він зможе напрацювати перші успішні кейси. Серед необхідних навичок на старті освоєння професії:

  • впевнені знання рекламних кабінетів та систем веб-аналітики (Google Ads, FB Ads Manager, Google Analytics та ін.);
  • розуміння принципів роботи рекламних оголошень в пошукових системах, соцмережах, інших каналах;
  • базові володіння інструментами для побудови звітності (Google Data Studio, Google Sheets, Microsoft Excel). В тому числі розуміння складання звітів, принципів вивантаження даних, знання необхідних формул;
  • основи використання наскрізної аналітики — будуть перевагою.

Важливим є володіння англійською мовою хоча б на рівні вивчення інструкцій, документації, читання іноземних джерел інформації. РРС-фахівець має тримати «‎руку на пульсі», слідкувати за трендами в контекстній рекламі, оновленнями та вміти швидко адаптувати під них рекламні кампанії. 

Крім того, РРС спеціалісту-початківцю потрібно освоїти ще одну «‎мову» контекстної реклами без знань маркетингових термінів вже на початку роботи з рекламними кабінетами та звітами не обійтись

В деяких невеликих компаніях PPC-менеджери самостійно розробляють візуальні креативи — в такому випадку впевнене володіння графічними редакторами — must have. Ми ж радимо базово познайомитись з онлайн-сервісами, де вже є готові елементи та шаблони для створення простих макетів — зручний та безкоштовний — Canva. Здебільшого, в компетенції РРС-фахівця складання технічного ТЗ на створення дизайну, а не його самостійна розробка.

 

Middle

«‎Мідли», як правило, мають профільні сертифікати Google (Google Ads Search Certification, Google Ads Display Certification, Google Ads Video Certification, Google Tag Manager Fundamentals тощо), досвід роботи в рекламних кабінетах та у запуску рекламних кампаній «з нуля», декілька закритих проєктів у співпраці з Senior PPC. Спеціаліст рівня Middle може самостійно вести проєкт, приймати незалежні рішення, швидко орієнтуватися, як оптимізувати кампанії, відповідати за результати. Простіше кажучи, йому можна довірити управління бюджетами та ведення РК без потреби контролю «старшого за званням».

 

Senior

Посада Senior PPC результат довіду та роботи над собою. «Гуру» у налаштуванні контекстної реклами складають стратегії рекламного просування з нуля, вміють мислити на кілька кроків вперед, не просто професійно закривають завдання, але й часто керують командою PPC-фахівців.

команда PPC

 

Team Lead PPC 

Крім відмінних знань налаштування контекстної реклами, тімліду обов’язково мати навички тайм-менеджмента, стратегічне мислення, вміти правильно визначати пріоритети серед великої кількості задач. Team Lead керує відділом PPC-фахівців, стежить за ефективністю виконаної роботи з урахуванням інтересів замовника, допомагає швидко адаптуватися у команді новим співробітникам. Здебільшого, посаду тімліда займають Senior PPC, але у Middle-спеціалістів з контекстної реклами з гарно розвиненими комунікаційними та організаційними навичками також є всі шанси стати Team Lead PPC.



 

Де вчитися на PPC-спеціаліста?

Єдиного шаблону для входу в професію немає. У ВНЗ відсутня окрема спеціалізація для PPC-менеджерів, але головне — це бажання, адже є багато способів отримати необхідні знання. Ми рекомендуємо починати освоєння нових навичок комплексно:

1. Підпишіться на тематичні телеграм-канали та облікові записи в соцмережах, дізнавайтесь про тренди та «фішки» PPC-напрямку у легкій для засвоєння формі. До речі, можете почати з нашої спільноти в telegram, де ми щодня ділимося корисною інформацією для digital-фахівців.

2. Зареєструйтеся у Google AdWords та Meta Business Manager, щоб просто познайомитися з інтерфейсом і функціями:

Також, Google пропонує безкоштовне онлайн-навчання на платформах Analytics Academy та Skillshop.

3. Переглядайте відеоуроки на Youtube.

Крім того, можна пройти професійні курси по контексту та отримати теоретичну та практичну базу за короткий термін. (Перші курси інтернет-маркетингу в Україні — це академія WebPromoExperts, у якій представлені в тому числі і навчальні програми для PPC). Досвічені фахівці стануть вашими наставниками, нададуть потрібну інформацію та відповіді на незрозумілі питання. Цей шлях — найшвидший для опанування нової професії, але він потребує фінансових витрат та не виключає паралельної самоосвіти.

Більше дізнатись про контекстну рекламу можна у нашому блозі. Читайте корисні статті та отримуйте нові знання.

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності