GA4 vs UA: розповідаємо про 10 відмінностей + FAQ
16.01.2023
Ось і настав новий 2023 рік! А це означає, що вже з 1 липня Universal Analytics (UA) більше не оброблятиме дані. Ви маєте півроку на те, щоб освоїти Google Analytics 4 (GA4) — вдосконалену систему веб-аналітики, на яку і будуть надходити нові дані. Чим GA4 відрізняється від версії Universal Analytics, редакція запитала у Влада Сідньова, Head of CRO & Analytics Webpromo.
Зміст:
- Новий інтерфейс звітності
- Події та їх параметри замість сесій і переглядів сторінок
- Єдина аналітика
- Інтеграція з іншими сервісами
- Ідентифікація користувача
- Експорт необроблених даних і вибірка
- Закриті воронки та сегментації
- Анонімізація, GDPR і спам
- Моделі атрибуції та зберігання даних
- Перевірка правильності конфігурації
Ключові відмінності GA4 від Universal Analytics
Перше, що відразу впадає у вічі, — це новий інтерфейс із групами звітів. Якщо в UA це були звіти «Аудиторія», «Джерела трафіку», «Поведінка» та «Конверсії», то в GA4 розподіл став більш логічним і структурованим:
- Життєвий цикл («Джерело трафіку», «Взаємодія», «Монетизація» та «Утримання»);
- Користувач («Демографія», «Технологія»);
- Аудиторії йдуть окремими звітами.
Джерело: https://www.wordstream.com
Події та їх параметри замість сесій і переглядів сторінок
Одна з найважливіших відмінностей GA4 від Universal Analytics — це зміна моделі даних. Досі UA ґрунтувалася на сеансах та переглядах сторінок. Google Analytics 4, реагуючи на зростаючу частку мобільного трафіку та популярність мобільних додатків, вводить в основу моделі даних події та їх параметри.
У GA4 трафік з мобільного додатка та сайту можна відстежувати та аналізувати в одній аналітиці. Перший візит? Це подія. Транзакція? Це також подія.
Джерело: https://support.google.com
У результаті можна отримати повне уявлення про користувача незалежно від того, на яких пристроях та в якій формі (додаток/сайт) користувач контактує з компанією.
Ви можете безпосередньо підключити Google Optimize до GA4. Після цього він почне транслювати події, що стосуються експериментів Google Optimize, в BigQuery, пов’язаний з GA4.
На відміну від Google Universal, Google Analytics 4 допомагає більш точно відстежувати користувачів між різними пристроями та забезпечує їхню багаторівневу ідентифікацію.
Джерело: https://ken-williams.com
Це дає змогу надсилати ідентифікатор користувача до GA4, коли, наприклад, він входить до свого облікового запису на вебсайті або в програмі. У разі мобільного трафіку користувач ідентифікується за унікальним ідентифікатором мобільного пристрою. Окрім цього, користувач ідентифікується з історії поведінки в Google (наприклад, при вході на YouTube). Це так звані сигнали Google.
Джерело: https://www.datadrivenu.com
Завдяки цьому можна отримати більше відомостей про поведінку користувачів і проаналізувати шляхи конверсії та ефективності маркетингової стратегії загалом.
Експорт необроблених даних і вибірка
GA4 надав необмежений експорт необроблених даних у сховище даних у Google BigQuery. Це дозволяє вільно комбінувати дані між GA4 та іншими джерелами (наприклад, базою даних про продаж) або аналізувати зібрані дані, охоплюючи побудову власних моделей атрибуції, налаштування звітності під власні потреби.
Істотною проблемою за використання Universal Analytics під час вибору більш тривалих періодів часу та/або організацій з високою відвідуваністю була вибірка даних. У GA4 аналіз виконується на даних без вибірки.
Закриті воронки та сегментації
Воронки продажу дозволяють визначити та оптимізувати функції на вашому веб-сайті або в мобільному додатку, які перешкоджають конверсії користувачів. У Universal Analytics вони завжди були відкриті, а в Google Analytics 4 закриті за замовчуванням. Тобто вони показують лише тих користувачів, які пройшли через них із першого кроку.
Джерело: https://www.datadrivenu.com
Щоб зробити воронку продажу відкритою, вам потрібно змінити лише одне налаштування у звіті. Так ви зможете покращити контроль над даними та отримати більш точний аналіз.
GA4 за замовчуванням вводить ряд заходів безпеки з точки зору Загального регламенту захисту даних (General Data Protection Regulation; GDPR). Одним із них є стандартна IP-анонімізація користувачів.
Більше того, за умовчанням GA4 фільтрує трафік, ідентифікований Google як спам, таким чином очищаючи зібрані дані.
Моделі атрибуції та зберігання даних
Ще одна функція, яка відрізняє GA4 від Universal Analytics, — це можливість аналізу ефективності каналів, з яких прийшов трафік. За це відповідають моделі атрибуції, які ділять кількість конверсій на джерела трафіку користувача.У UA основною моделлю атрибуції була непряма модель «за останнім кліком». GA4 дає можливість змінити глобальну модель атрибуції, зокрема модель, керовану даними. Це дозволяє краще адаптувати її до конкретних вимог бізнесу.
Джерело: https://cypressnorth.com
Зазначимо, що GA4 обмежує можливість зберігання даних користувача протягом 2 або 14 місяців.
Перевірка правильності конфігурації
Надзвичайно корисна зміна GA4 — гнучка перевірка достовірності зібраних даних. Модуль DebugView забезпечує практично миттєву перевірку даних, що передаються із підключених тестових пристроїв. Досі перевірка конфігурації була проблематичною і вимагала використання багатьох інструментів та спеціальних знань.
FAQ
Чи можу я перенести дані з Universal Analytics на GA4?
На жаль, пряме перенесення існуючих даних з Universal Analytics на GA4 в даний час в більшості випадків недоступне. Неможливо перенести аудиторію з UA на GA4, оскільки дані повинні збиратися кодом відстеження GA4. Натомість вам потрібно створити нові події для вашого ресурсу GA4, використовуючи нові імена та параметри подій.
Як сегментувати трафік?
GA4 надає три способи.
- Порівняти через параметри (до 5-ти параметрів одночасно):
- Порівняти через раніше створені аудиторії:
- Вручну створити звіт у розділі «Дослідження».
На який звіт з органіки в «Користувачах»/«Сеансах» краще спиратися в GA4?
Є три способи подивитися органіку за проєктом.
- “Звіти” ➡ “Джерела трафіку” ➡ “Залучення трафіку” ➡ “Група каналів за умовчанням, пов’язана з сеансом” ➡ після чого вибираєте дати і дивитеся сеанси (“Organic Search”).
- «Звіти» ➡ «Джерела трафіку» ➡ «Залучення трафіку» ➡ «Канал сеансу» ➡ після чого вибираєте дати та дивитеся сеанси («Organic»).
- «Звіти» ➡ «Джерела трафіку» ➡ «Залучення трафіку» ➡ «Компанія, пов’язана з сеансом» ➡ після чого вибираєте дати та дивитеся сеанси («organic»).
Серед цих методів найдостовірнішим є перший, оскільки в «Organic Search» потрапляють навіть пошукові системи з джерелом «referral».
Як створити аудиторію?
Функції аудиторії в GA4 та UA однакові:
- сегментація користувачів;
- порівняння поведінки різних аудиторій між собою;
- використання рекламних кампаній Google Ads.
Створити аудиторію можна через розділ «Конфігурація» — «Аудиторії», використовуючи рекомендовані аудиторії, готовий шаблон або з нуля.
Webpromo рекомендує: не відкладайте перехід на GA4
Як бачимо, GA4 — це зовсім новий інструмент із ширшим функціоналом, ніж Universal Analytics. Щоб встигнути навчитися з ним працювати, оцінити всі зміни та коректно налаштувати події та звіти, радимо підключити GA4 прямо зараз і вже почати збирати дані для аналізу.
Потрібна допомога в налаштуванні GA4? Звертайтесь до нас!