Головна » Блог » Маркетинг у Метавсесвіті — віртуальний чи реальний?

Маркетинг у Метавсесвіті — віртуальний чи реальний?

01.06.2022

Оля Сомова редактор блогу Webpromo


Метавсесвіт став глобальним переходом у віртуальний цифровий світ. Metaverse набула широкої популярності і постійно перебуває в трендах Google. Бренди активно запускають на платформах власні напрацювання, надаючи клієнтам незвичайний користувальницький досвід та враження. Маркетинг уже не можна залишатися осторонь або ігнорувати метавсесвіт як майданчик для стратегічних кроків. Наскільки ми готові до цього? Який потенційний вплив Метавсесвіту на суспільство загалом і як це позначиться на бізнесі?

Зміст:

1. Що таке цифровий метавсесвіт?

2. З чого все почалося: коротка історія створення

3. Metaverse та маркетинг

4. Які бренди вже зайшли у метавсесвіт?

5. SEO та метавсесвіт

6. Резюме: майбутнє ближче, ніж здається

Маркетинг в Метавселенной



 

Що таке цифровий метавсесвіт?

Метавсесвіт це цифрове середовище, всередині якого існує «віртуальне життя». Кожна реальна людина може набувати собі форми у вигляді аватара, тварини або абстрактного зображення. Зовнішність можна настроювати. Це віртуальний світ, де користувачі можуть взаємодіяти один з одним, із брендами, виконувати повсякденні справи.

Можливості інтернет мережі безмежні. Технології, які нам здавалися неможливими 30 років тому, стали звичайними інструментами у сфері маркетингу. Насамперед, це стосується віртуальної та доповненої реальностей. Соціальні мережі, про які не знали ще 10 років тому, сьогодні замінили зведення телевізійних новин, магазини для покупок та живе спілкування з друзями. У жовтні 2021 року засновник та генеральний директор Facebook Марк Цукерберг офіційно оголосив про перехід корпорації до «Metaverse». Цифровий світ швидко прогресує.

 

З чого все почалося: коротка історія створення

Протягом останніх 15-20 років були спроби впровадити віртуальну реальність у масову культуру. Першими, хто інтегрував технології до своїх платформ, стала ігрова індустрія.

Pokémon Go одна з найбільших ігрових платформ, яка використовує доповнену реальність. У 2016 році, коли компанія запровадила цю можливість, її популярність зросла у рази. Можна сміливо сказати, що з того часу настала нова ера, коли цифрова реальність увійшла до нашого повсякденного життя. З’явилися такі поняття як “розширена реальність” або змішана (XR), а також форми доповненої (AR) та віртуальної реальності (VR).

Маркетинг в Метавселенной



Ще одним прикладом є гра Fortnite, де гравці, представлені у вигляді аватарів, борються один з одним у режимі реального часу.

До чого тут криптовалюта?

У грудні 2021 року Facebook розширила права на рекламу та дозволила рекламувати криптовалюту. Криптовалюта є безпосереднім представником віртуального світу. Саме ця валюта довела, що існування Метавсесвіту можливе — тут відбувається життя, є економіка та можливості для її розвитку, що ґрунтуються на криптовалюті.

Успіх віртуальних грошей довів також біткоїн ще 2009 року. Тоді всі переконалися, що гроші не обов’язково мають бути фізичними. Це підтверджує нещодавній сплеск популярності Ethereum та NFT. Отже, криптовалюта стала законною формою фінансового обміну у всьому світі. Віртуальна валюта лише доповнює метавсесвіт і дає людині купівельну спроможність.

 

Metaverse та маркетинг

Якщо говорити про бізнес, то метавсесвіт змінює погляд на віртуальну реальність, яка вже виходить за рамки ігор. Логіка та мислення брендів адаптується до використання віртуальної реальності для кількох функцій, включаючи:

  • дослідження;
  • ідентифікації;
  • самовираження;
  • співробітництва;
  • спілкування та взаємодії.

Віртуальна реальність це наступна технологічна революція. Досвідчені маркетологи адаптуватимуться до нових віртуальних можливостей. Так само як колись мобільні технології формували культуру з першої версії iPhone до наших днів.

Маркетинг в Метавселенной



Насправді віртуальна реальність вже з нами. Великий крок у бік розвитку цифрових технологій дала пандемія. Підприємства оперативно перейшли на платформи для проведення онлайн-конференцій, віртуальних зустрічей, переговорів. Metaverse пропонує ще більші можливості. Співробітники та учасники можуть одягати окуляри віртуальної реальності, що справляє враження ніби вони знаходяться там.

Якщо цільова аудиторія бренду переходить на цифрові технології, компанія також має прагнути інновацій, щоб конкурувати. Не забувайте, що метавсесвіт не спить. Він існує у цілодобовому циклі інформації та взаємодії з клієнтами. Тому маркетологи повинні шукати практичний підхід і домагатися лояльності клієнтів у режимі реального часу.

 

Які бренди вже зайшли до Метавсесвіту?

Незважаючи на те, що метавсесвіт знаходиться на стадії вдосконалення, бренди не втрачають нагоди зайти туди вже зараз. Gucci, Nike, Disney створюють віртуальні спільноти, контент, активи, колекції одягу, витвори мистецтва.

  • У тандемі з Марком Цукербергом компанія Nike подала кілька заявок у метавсесвіті на товарні знаки для своїх популярних слоганів, що дозволить їм створювати та продавати віртуальну продукцію.
  • Adidas у колаборації з NTF створює ексклюзивні предмети колекціонування, які вже були продані більш ніж на 22 млн доларів.
  • Компанія Vans, яка створила знамениті білі сліпони із серіалу «Гра в кальмара», побудувала власний онлайн-скейт-парк у Метавсесвіті. Його вже відвідали понад 48 мільйонів людей.
  • Samsung представила на платформі віртуального Метавсесвіту Decentraland флагманський телефон Galaxy S22 у рамках презентації Samsung Unpacked. Також бренд відкрив у цифровому світі копію реального магазину, що знаходиться у Нью-Йорку. Можливо, скоро в продаж надійдуть і віртуальні смартфони.
  • McDonald’s планує відкрити ресторан у Метавсесвіті. У лютому цього року компанія подала заявку на реєстрацію товарних знаків для віртуального ресторану.
  • Zara в квітні 2022 року оголосила про запуск першої віртуальної колекції в метавсесвіті Zepeto. Бренд запустив колекцію одягу Lime Glam для аватарів, а також косметику та аксесуари.Маркетинг в Метавселенной
  • Metaverse Цукерберга дозволяє вийти за межі реального життя та зайти у віртуальний світ із власною економікою, валютою, навколишнім середовищем та ком’юніті.
  • Apple слідує тенденціям. Компанія вже вклала велику суму у розвиток технологій та анонсувала випуск гарнітури віртуальної реальності. Крім цього, ходять чутки про створення контактних лінз VR.

Поки що подібний тип взаємодії з клієнтом не має рівних. Тому бренди активно заходять на платформу Метавсесвіту. Клієнти також можуть робити покупки у своєму віртуальному магазині, щоб заробляти бали та настроювати аватар. Це додаткова мотивація і стимул запропонувати їм щось справжнє. Поява в метавсесвіті великих компаній  питання часу.

 

SEO та метавсесвіт

Пошук за запитом тільки через Google «Метасвіт» відображає результати більш ніж 380 тис. До цієї кількості варто додати ще соціальні мережі. Наявність ключового слова «метасвіт» у назві бренду, продукту або заголовка допомагає тим, хто шукає такий тип взаємодії. Варто починати з впровадження технологій у локальне SEO, стратегію контенту з доповненою реальністю.

Наприклад, за допомогою AR/VR від Google можна створювати тривимірні зображення безпосередньо з місцевих оголошень. Використання AR для приміряння взуття, обмін порадами по нанесенню косметики це приклади того, як контент-стратегія бренду може вплинути на результати пошуку.

Маркетинг в Метавселенной



Крім цього, потрібно брати до уваги розвиток мультипоску. Дедалі частіше користувачі використовують для пошуку відповідей камеру або голосовий пошук. Зображення це ефективна форма контенту. Google «вчиться» краще розпізнавати та розуміти якість зображення, його зміст. У найближчому майбутньому цей фактор займе ключове місце у візуальному пошуку.

 

Резюме: майбутнє ближче, ніж здається

Віртуальні персонажі вже присутні у нашому повсякденному житті. Прикладами є Алекса та Сірі, які кілька років виконують роль віртуального голосового помічника. Тепер ці голоси можуть «оживати» у вигляді аватарів усередині Метавсесвіту. Погляд на світ через окуляри доповненої реальності та використання іммерсивних технологій це наше найближче майбутнє.

Інтернету знадобилося 30 років, щоб досягти сьогоднішніх результатів. Метавсесвіт готовий до швидкого зростання завдяки технологіям і людям, які готові перейти в нові світи. Цифрова сфера підштовхуватиме маркетинг і більшу частину суспільства до участі, занурення до Metaverse. А ви готові?

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Чорна п'ятниця 2022

«Чорна п’ятниця» 2022: як змінилися витрати українців у...

«Чорна п’ятниця» 2022: де, на що і скільки витратили українці у тиждень наймасштабнішого роспродажу року

превью сторіс ua

Як дивитися сторіс так, щоб про це не дізнався конкурент

Якими сервісами та програмами скористатися, щоб анонімно переглядати сторіс інстаграм?

Як розробити УТП

Як розробити УТП: рекомендації та референси

Як розробити ефективну унікальну торгову пропозицію: рекомендації та вдалі приклади для натхнення

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності