Головна » Блог » Аналітичний сторітелінг, або Як маркетологу доступно презентувати клієнту статистику

Аналітичний сторітелінг, або Як маркетологу доступно презентувати клієнту статистику

13.01.2023

Юрій Телець


Перед тим, як розкривати тему нової статті, давайте ви на хвилинку абстрагуєтесь і чесно відповісте на одне запитання: чи любите ви надзмістовну та детальну інформацію? Ні? Ми вас розуміємо. Так? Чудово! Але як довго ви можете її сприймати? Ось тут і криються хитрощі. Адже з усієї інформації, яку людина чує, нею сприймається і запам’ятовується лише 17-25%. Це важливо пам’ятати і під час роботи з клієнтами. Так, якщо ви хочете зацікавити їх під час презентації статистики, радимо опанувати техніку аналітичного сторітелінгу.

Зміст:

Резюме

  

Аналітичний сторітелінг та його переваги

Аналітичний сторітелінг (з анг. “storytelling” — “розповідання історій”) — це маркетинговий інструмент, завдяки якому ви можете доступно і цікаво подати своїм клієнтам складну інформацію. Для цього використовується форма оповіді, а також візуалізація статистичних даних та аналітики (наприклад, діаграми, графіки, інтерактивні елементи).

Аналітичний сторітелінг, або Як маркетологу доступно презентувати клієнту статистику

Зображення від pressfoto на Freepik

Аналітичний сторітелінг не лише спрощує подачу інформації, а й допомагає клієнтам швидше засвоювати її та ухвалювати рішення. Серед інших переваг методики:

  • формування емоційного зв’язку (“Люди забудуть, що ви сказали. Люди забудуть, що ви зробили. Але люди ніколи не забудуть, що ви змусили їх відчувати” Майя Енджелоу);
  • можливість проявити свою індивідуальність і заявити про себе як про лідера думок у тій чи іншій темі/сфері;
  • додаткова цінність зібраної та проаналізованої вами інформації.

 

Принципи створення історії

Якщо хочете створити якісний аналітичний сторітелінг, дотримуйтесь таких принципів.

  1. Сформуйте конкретну гіпотезу, яку плануєте перевірити. І ви, і ваші клієнти повинні розуміти, що ви підтверджуєте чи спростовуєте та які дані для цього використовуються.
  2. Зберіть дані. Зазначимо, що хоч спокуса залишити лише ті дані, які підтверджують вашу гіпотезу, висока, все ж таки покажіть аудиторії і ті, які її спростовують. Так, велика кількість даних ускладнить роботу з ними, зате зробить вашу історію об’єктивною, неупередженою та більш інформативною.
  3. Структуруйте історію. Лаконічно опишіть мету і заздалегідь подумайте про логіку викладу своєї розповіді — від вступу до висновку.
  4. Подумайте про мету клієнтів. Аналітична розповідь не повинна перетворюватися на звичайну доповідь, вона має принести користь. Для цього поставте собі конкретні запитання: що після вашої історії мають зробити клієнти? Внести зміни? Якщо так, то які і як вони можуть допомогти компанії розвиватись надалі? Відповіді на ці запитання є основою вашої історії.


 

Візуалізація історії

Щоб аудиторія краще сприйняла інформацію, візуалізуйте дані. Фактично, 90% інформації, що надходить у наш мозок, є візуальною. І, можливо, через неймовірну кількість споживаної нами інформації ми обробляємо візуальну інформацію у 60 000 разів швидше, ніж текстову. Це означає, що комбінування мовлення з візуалізованою складовою підвищить залучення аудиторії і допоможе їй краще сприйняти вашу історію.

На основі опрацьованих даних ви можете зробити діаграми, графіки, інтерактивні звіти, карти тощо. Створення таких елементів не займе багато часу, оскільки для цього в інтернеті зараз існує безліч платних і безплатних сервісів.

Аналітичний сторітелінг, або Як маркетологу доступно презентувати клієнту статистику

Приклад візуалізації результатів аналізу попиту на послугу (кейс Catchill)

Зазначимо, що красива картинка, звісно, ​​привертає увагу. Але не перестарайтеся. Вона не повинна відволікати клієнтів від суті вашої історії, а навпаки підкріплювати її. Тому коли демонструєте аудиторії той чи інший елемент, не забувайте його коментувати, вводити в контекст, інтерпретувати результати.

Також радимо візуалізувати лише найважливіші дані, а не всі зібрані. Адже, наприклад, перенасичений інформацією графік ще більше запутає клієнтів, а не внесе ясність.

На особливу увагу у візуалізації даних заслуговують інформаційні панелі, про які далі і поговоримо.

 

Інформаційні панелі в аналітичному сторітелінгу

Щоб упорядкувати інформацію та подати її клієнтам у доступному форматі, радимо користуватись інформаційними панелями.За допомогою цих інструментів компанії мають можливість:

  • комплексно працювати з даними (відстежувати їх, аналізувати, візуалізувати);
  • оцінювати діяльність організації, її окремої структурної одиниці або процесу;
  • пояснювати клієнтам в історії зв’язок між отриманими даними та закладеною гіпотезою.

Також інформаційні панелі, поєднуючи в собі ключові показники ефективності та конкретні метрики, дають уявлення про дані в реальному часі та допомагають простежити поточні тенденції та спрогнозувати нові.

Як приклад розглянемо інформаційну панель продажів компанії, яка займається постачанням дизайнерських меблів до нових офісів.

Аналітичний сторітелінг, або Як маркетологу доступно презентувати клієнту статистику

Джерело: https://www.geckoboard.com

Тут враховано специфіку роботи компанії: між формуванням замовлення та встановленням меблів проходить 2-3 місяці, після чого виставляється рахунок. Це означає, що інформаційна панель має щомісяця відстежувати як виставлені рахунки, так і виконані замовлення. «Загальна книга замовлень» має стосунок до розміщених замовлень, за якими рахунки ще не були виставлені.



 

Резюме

Отже, щоб ваш аналітичний сторітелінг був якісним, пам’ятайте про його головні компоненти: гіпотезу, зібрані дані та їх візуалізацію. Зберігайте баланс між «сухим» викладом статистики та особистими коментарями, стежте за логікою викладу, ілюструйте свою історію відповідними візуальними елементами, лаконічно інтерпретуйте їх та вводьте клієнтів у контекст. Якщо дотримаєтеся цих принципів, отримаєте емоційний відгук від аудиторії, який є важливим у прийнятті рішень.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності