Головна » Блог » Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

13.01.2023

Юрій Телець


Щодня у світі створюється півмільйона сайтів. Це число звучить ще страшніше для тих, хто хоче створити свій онлайн-бізнес. Адже продаж товарів і послуг в інтернеті зараз дуже популярний, а це означає, що необхідно правильно знайти нішу для бізнесу. Як це зробити? Про це розповімо далі за допомогою покрокової інструкції.

Наш путь

Топ ніш для малого бізнесу

 

Крок 1. Думаємо про свої захоплення та компетенції

Ви ніколи не зможете побудувати успішний бізнес, якщо спочатку думатимете лише про те, як залучити більше трафіку і заробити багато грошей. Адже все починається з ваших захоплень і компетенцій.

На першому етапі подумайте й зробіть записи про те, чим ви захоплені та в чому є експертом. Не раціоналізуйте і записуйте все, що спадає на думку. Навіть найдивніше захоплення чи хобі якраз і може стати чудовою нішевою ідеєю, а потім головним джерелом доходу. Щоб якнайшвидше пройти перший крок, радимо відповісти собі на такі запитання:

  • Чим ви любите постійно займатися у вільний час?
  • Які блоги чи сайти вам подобається відвідувати?
  • На кого ви підписані у соцмережах? За чиєю діяльністю уважно стежите? Чому?
  • За якою темою друзі звертаються до вас за порадами? У чому ви можете вважати себе спеціалістом?

Структурувати інформацію на цьому етапі допоможе ментальна карта з трьома напрямками: компетенції, захоплення та професійні знайомства. Зазначимо, що ваша карта поступово розростатиметься, і від однієї категорії з’являтимуться нові, більш деталізовані відгалуження.

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

Приклад побудови ментальної карти для дослідження своїх інтересів і захоплень. Джерело: https://blog.biggerplate.com

Створити карту вам допоможуть спеціальні сервіси, наприклад, Coogle MindMeister Ayoa MindNode Xmind та інші.

 

Крок 2. Оцінюємо свої ідеї

Після того, як ви склали ментальну карту, у вас з’явився список ідей для бізнесу. Їх багато, вони ще абстрактні. Однак на цьому етапі важливо відсікти зайві. Для цього кожну оцініть за 5 параметрами.

Новизна. Ви повинні зрозуміти, наскільки новою для ринку є ваша ідея, які існують аналоги. Не радимо хапатися за нові ніші для бізнесу, оскільки ризик може не виправдатися. Банальні ідеї також можуть виявитися провальними, адже високий рівень затребуваності призводить до високої конкуренції, де новачкові буде непросто пробитися.

Попит. Ідея може бути відмінною, але потрібно, щоб ваша продукція чи послуги були потрібні та вирішували конкретні проблеми.

Перспектива. Вкрай важливо, щоб ваша ідея була не короткочасною чи хайповою, а мала можливість розвиватися в майбутньому та продовжувати приносити дохід.

Конкурентоспроможність. Щоб ви змогли стати суперником для конкурентів, у вашій ідеї має бути «родзинка», серйозна перевага. Для цього вам необхідно розробити УТП (унікальну торгову пропозицію). Воно і вказуватиме на вашу унікальність і відрізнятиме від конкурентів.

Прибуток. Ваша ідея має приносити вам дохід. Тому важливо розрахувати витрати, період окупності тощо.



 

Крок 3. Аналізуємо ринок та визначаємо ЦА

Після попереднього кроку список із нішами точно скоротиться. Значить, настає момент більш глибокого аналізу ринку. Як це зробити?

  1. Подивіться, чи ваші потенційні клієнти шукають продукт/послугу, які ви збираєтеся їм запропонувати, наскільки вони популярні, чи спостерігаються певні тенденції. Для цього скористайтеся  Google Trends и  Google Ads.

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажуЯкщо ваша ідея зовсім нова на ринку і попиту поки що немає, то вам доведеться формувати його самостійно. Врахуйте, що це може зайняти багато часу та грошей, але в результаті не дати бажаного результату.

  1. Наберіть у пошуковику запит, яким ваші потенційні клієнти можуть знайти послуги чи товар. Так ви відразу побачите головних суперників, зможете оцінити їх і зрозуміти, що вони упускають і чи можете ви заповнити цю прогалину, щоб зайняти серед них своє місце на ринку. Оцінити конкурентну перевагу вам допоможуть такі сервіси, як Similarweb  та Serpstat. 

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

Джерело: https://serpstat.com

У Serpstat у вас є можливість подивитися, які сторінки конкурента найпопулярніші, і на основі цієї інформації зрозуміти, яку продукцію чи послуги варто просувати.

  1. Вивчіть ключові слова. Це дасть додаткову інформацію про те, що люди шукають і чи може ваш бізнес задовольнити їхні запити. Для цього рекомендуємо скористатися Google Keyword Planner Soovle або Ahrefs Keyword Explorer.
  1. Створіть портрет своєї цільової аудиторії (ЦА). Для цього подумайте про вік, спосіб життя, больові точки ваших потенційних клієнтів, бюджет, хобі, культуру, а також про частоту покупок. Цілісне розуміння ЦА вплине:
  • на вашу маркетингову стратегію (наприклад, ви зробите акцент на соціальних мережах);
  • платформи, які використовуватимете для реклами свого бізнесу;
  • контент, який створюватимете;
  • дизайн сайту та ін.

  

Крок 4. Формуємо бізнес-канву та проводимо опитування

Тепер, коли ви відсіяли велику кількість ідей та залишили лише окремі ніші для бізнесу, можна створити бізнес-канву, яка допоможе лаконічно розповісти про проєкт. Для цього можна скористатися сервісом Canvanizer.

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

Джерело: https://canvanizer.com

Поверніться до ментальної карти, а саме до категорії професійних знайомих. Коротко ознайомте їх зі своєю ідеєю та зверніться за порадами. Щоб отримати від них фідбек, радимо скористатися опитувальником, створеним Google Forms або  SurveyMonkey. Також поділіться таким опитувальником зі своїми друзями та підписниками у соціальних мережах. Це допоможе вам зрозуміти актуальність та затребуваність вашого бізнес-проєкту, а також почати залучати потенційних клієнтів.



 

Крок 5. Готуємо систему метрик

Система показників, за якими ви стежитимете, складається з трьох блоків.

  1. Поведінка користувачів на сайті. Так, за допомогою Google Analytics ви можете моніторити інформацію про кількість користувачів, спостерігати за їх діями, рахувати конверсію тощо.
  2. Інформація для SEO. Завдяки Serpstat ви можете порівнювати показники свого сайту з конкурентами, збирати дані про ключові фрази в PPC, за допомогою яких вони просуваються тощо.
  3. Юзабіліті сайту. Ця інформація допоможе зрозуміти, які елементи на вашому сайті найпривабливіші для користувачів і куди вони найчастіше клацають. Зібрані дані будуть також корисні при розробці та розвитку воронки продажу. У цьому блоці показників головним інструментом буде карта кліків/теплова карта (наприклад,  Smartlook).

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

  

Крок 6. Тестуємо ідею

Коли починаєте перевіряти ідею, дотримуйтесь концепції ощадливого стартапу (lean startup), суть якої полягає в тому, щоб на кожному етапі витрачати якнайменше часу та грошей для перевірки життєздатності свого бізнес-проєкту.

Так, ви можете створити інтернет-магазин на відкритій платформі або лендінг та почати приймати передзамовлення. Таким чином, ви отримаєте уявлення про те, чи зацікавлені у вашому бізнес-проєкті споживачі.

Щось йде не так, як очікували, чи немає замовлень? Це нормально! Продовжуйте постійно тестувати свій сайт чи магазин, щоб відстежувати, як люди взаємодіють із вашою нішою. Також можете провести на своєму сайті A/B-тестування (наприклад, за допомогою  Optimizely), чщоб побачити, чи можуть зміни елементів дизайну або контенту вплинути та підвищити залученість.

Ніша для онлайн-бізнесу: 6 кроків, щоб безпомилково визначити товар чи послугу для продажу

На збір перших результатів ви можете витратити від 1 до 3 місяців. Якщо ви побачите, що обрана ніша не виправдала ваших очікувань, поверніться до Кроку 1. У жодному разі не впадайте у відчай. Нехай описаний нами шлях вибору ніші та створення бізнесу непростий, але саме за його допомогою вам вдасться уникнути провального старту та вийти на ринок сильним конкурентом.



 

Топ ніш для малого бізнесу 

Shopify створила список ідей для малого бізнесу, які можуть принести дохід. Так, наприклад, ви можете:

  • розпочати бізнес з дропшипінгу;
  • зайнятися дизайном та продажем прінтованих футболок;
  • написати свою книгу;
  • створювати цифрові продукти чи онлайн-курси;
  • продавати плакати, вітальні листівки та репродукції;
  • створити інтернет-бутик;
  • продавати рукоділля та товари для дому;
  • відкрити зобізнес;
  • стати віртуальним організатором заходів;
  • зайнятися ландшафтним бізнесом;
  • розробити тестовий додаток;
  • надавати фотопослуги;
  • стати консультантом із управління соціальними мережами;
  • розпочати бізнес у сфері краси;
  • продавати аксесуари телефону тощо.

Список цікавих ідей для середнього та великого бізнесу також склали і в Business Management Degree. Зокрема, серед них — компанії, які надають консультації для підприємств роздрібної торгівлі та дистрибуції, міжнародні торгові консалтингові фірми, компанії з догляду за дітьми/літніми людьми або продажу велосипедів тощо.

В Україні потенційно топ нішами для бізнесу можуть стати товари військової сфери, генератори, теплий одяг, свічки та електроприлади, що безпосередньо пов’язано з воєнним часом. Але треба розуміти, що війна закінчиться (і ми сподіваємось, що скоро), і попит на подібний товар різко почне падати. А це означає, що вам потрібно буде шукати нові шляхи розвитку свого бізнесу. Однак зробити це у вузькопрофільній сфері буде непросто.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності