Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » Швидкість має значення: який оптимальний час завантаження сайту?

Швидкість має значення: який оптимальний час завантаження сайту?

23.12.2022

Таня Шевченко


Сучасні користувачі звикли до швидкого серфінгу, тому час завантаження сайту давно став важливим чинником просування e-commerce-бізнесу. Чим довше завантажується веб-ресурс тим вищим буде показник відмов. Пошукові системи орієнтуються на користувацький досвід та враховують цей фактор при ранжуванні сторінок. Так, «повільний»‎ сайт не тільки знижує відсоток конверсій, та відповідно продажів, але й значно «просідає»‎ у видачі пошукових результатів. Розповідаємо, яким має бути оптимальний час завантаження сторінок, що впливає на швидкість сайту та як її покращити. 

Зміст:

  1. Чому швидкість сайту важлива
  2. Оптимальний час завантаження сайту
  3. Що впливає на швидкість завантаження сторінок
  4. Сервіси для перевірки часу завантаження сторінок
  5. Способи покращити швидкість сайту

 

Чому швидкість сайту важлива? 

Повільні сайти іноді називають «вбивцями продажів»‎. І це підтверджується багатьма маркетинговими дослідженнями. Так, згідно з опитуванням Unbounce, проведеним ще у 2019 році, для 70% користувачів швидкість завантаження сайту відігравала вирішальне значення в прийняті рішення здійснення покупки. Більш того, половина респондентів визнала, що готова відмовитись від відео та анімації на веб-сторінках на користь більш швидкого завантаження, а для 25% опитуваних продуктивний сайт навіть важливіший за зображення.

Швидкість завантаження сайту

Джерело: https://unbounce.com/

 

Відповіді респондентів підтверджуються і статистикою від Google Consumer Insights: 53% відвідувачів сайту залишать сторінку, якщо її завантаження триватиме більше 3 секунд. 

Найвищі показники конверсії в електронній комерції мають ресурси з середнім завантаженням сторінок від 0,5 до 2 секунд, а з кожною наступною секундою ймовірність виконання цільової дії відвідувачем знижується в середньому на 4,4%. Для порівняння, за дослідженням Portent, сайт із завантаженням в 1 секунду, має в два с половиною рази більший коефіцієнт конверсії, ніж ресурс, на відображення якого потрібно чекати 5 секунд. 

Кожна секунда затримки може стати критичною, якщо враховувати, що користувач, як правило, має відвідати декілька сторінок сайту для здійснення покупки (наприклад, відкрити каталог, обрати потрібну категорію, товар, додати його до кошика).  Додатковий час, необхідний для того, щоб оформити замовлення, це час, за який потенційний покупець може передумати. 

Отже, чим швидше завантажується сайт тим краще, але оптимальний показник, до якого варто прагнути — не більше 2 секунд. 

Ще трохи статистики від Google/SOASTA Research:

  • Час завантаження сторінки 1-3 сек. — збільшення показника відмов на 32%
  • Час завантаження сторінки 1-5 сек. — збільшення показника відмов на 90%
  • Час завантаження сторінки 1-6 сек. — збільшення показника відмов на 106%
  • Час завантаження сторінки 1-10 сек. — збільшення показника відмов на 123%

 

Час завантаження сайту та показник відмов



 

Що впливає на швидкість завантаження сторінок? 

Повільний інтернет в минулому, швидкість інтернет-з’єднання зросла, але тривалий час завантаження сторінок — залишився проблемою багатьох ресурсів. Є кілька основних факторів, які впливають на швидкість сайту:

  • «Вага»‎ JavaScript, CSS, зайвих елементів коду (коментарі, дублі, пробіли);
  • «чистота» HTML-коду та його об’єм;
  • кількість HTTP-запитів (HTTP специфічні запити, за допомогою яких відбувається обмін даними браузера та сервера);
  • швидкість хостингу;
  • налаштування та розташування серверу;
  • кількість встановлених плагінів;
  • анімації, розмір зображень, вбудовані відео.

Варто мати на увазі: повільний сайт — не завжди результат технічних недоопрацювань на сайті. На час завантаження сторінок впливає версія браузера, яку використовує відвідувач, підключений VPN, робота сторонніх розширень, безпосередньо «швидкість»‎ ПК чи смартфону. 

Щоб отримати об’єктивні результати, перевіряти швидкість ресурсу варто за допомогою спеціалізованих сервісів. Серед найбільш авторитетних:

  • Google PageSpeed Insight — безкоштовний інструмент від Google, який аналізує швидкість завантаження різних елементів веб-сторінки та надає рекомендації для покращення ключових показників. 
  • Pingdom — популярний сервіс для тестування швидкості сайту та виявлення проблем, що його уповільнюють. Недолік Pingdom — віддаленість серверів (найближчий до України — німецький), що іноді впливає на коректність результатів. Але він чудово підходить для аналізу європейських сайтів. Користування безкоштовне.
  • Dotcom-tools — перевіряє швидкість завантаження ресурсу у кількох популярних браузерах та на девайсах з різною роздільною здатністю екрану. В локаціях українські міста не зазначені, але можна обрати сусідню Варшаву та отримати доволі точні результати. Скористатися сервісом можна безкоштовно.
  • SpeedCurve — інструмент аналізує продуктивність сайту,  ґрунтуючись на оцінці реальних користувачів, а також надає статистику, перелік багів та поради, як їх усунути. Користування платне, є пробна free-версія.
  • Serpstat — призначений для проведення глибокого аудиту сайту, включаючи швидкість завантаження сторінок. Є кілька тарифних планів та 7-денний безкоштовний період.

Результати, надані кожним із інструментів можуть трохи відрізнятися між собою. Рекомендуємо тестувати сайт у кількох сервісах для отримання загальної картини.

 

dotcom-tools

Сервіс: dotcom-tools.com



 

10 способів покращення швидкості сайту

Перевірити час завантаження веб-сторінок можна за кілька хвилин, а ось оптимізація  швидкості — трудомістка та комплексна робота програмістів та SEO-відділу. Зазвичай, для пришвидшення роботи сайту, технічні фахівці використовують наступні методи:

  • Зменшення зображень. Один із найбільш розповсюджених «обтяжувачів»‎ веб- сторінок. Не варто додавати картинки розміром більше 1000 px по ширині та вагою понад 300 кб. В каталогах та товарних картках вони мають бути найлегшими — 10-20 кб. Також, рекомендується підключити Gzip — програму для стиснення файлів на сервері за допомогою їх архівації. Gzip значно знизить вагу контенту, при цьому якість картинок залишиться високою.
  • Видалення зайвих плагінів. Хоча плагіни створені для покращення взаємодії користувача з сайтом, деякі з них можуть бути застарілими. Варто переглянути неактуальні плагіни та модулі та видалити непотрібні.
  • Кешування. Кешування в браузерах користувачів підвищить час завантаження сторінок при повторному відвідуванні сайту за рахунок збереження деякого контенту (зображень, CSS, файлів JavaScript та ін.). Підключити його можна самостійно або через хостинг-провайдера.
  • Перенесення відео на зовнішні платформи. Оптимально розміщувати авторський відеоконтент на спеціалізованих відеохостингах (наприклад на YouTube) та додавати його на свій сайт. Для користувача нічого не зміниться, а от веб-сторінки стануть швидшими.
  • Використання CDN. За допомогою мереж розподіленої доставки контенту дані сайту кешуються на серверах по всьому світу. В залежності від регіону проживання, користувач їх отримує від найближчого серверу, що пришвидшує завантаження веб-сторінок. 
  • ​​Налаштування асинхронного завантаження. За замовчуванням, файли CSS та JavaScript завантажуються синхронно, тобто один за одним, незалежно від об’єму кожного. Перехід до асинхронного режиму сприяє завантаженню декількох елементів одночасно (наприклад одного об’ємного та декількох більш «легких»‎) та допоможе прискорити ваш сайт.
  • Оптимізація JavaScript та CSS. Причина сповільнення багатьох сайтів — занадто важкий код. Особливо, якщо ресурс був створений давно, дані регулярно оновлюються і роблять це різні програмісти. «Почистити»‎ код можна за допомогою спеціалізованих онлайн-сервісів, але кращий варіант — звернутись до досвідченого ІТ-фахівця.

Оптимізація коду для пришвидшення сайту

  • Зменшення редиректів. Перенаправлення на оновлені сторінки — зручно та корисно, але варто пам’ятати, що кожен редирект негативно впливає на page speed. Перевірити редиректи можна за допомогою спеціалізованих інструментів, наприклад Screaming Frog.
  • Перевірка серверу. Інколи причина повільної роботи сайту саме зі сторони серверу. В такому випадку потрібно залучити  backend-розробника для аналізу налаштувань серверної частини.
  • Використання одного-двох шрифтів. Це не тільки виглядає більш сучасно, але й підвищує продуктивність сайту.​​

Існує багато способів пришвидшення завантаження сторінок, але використовувати їх «навмання»‎ не варто. Лише глибокий CRO-аудит допоможе визначити найбільш ефективні методи покращення продуктивності саме вашого сайту. 

Последние материалы рубрики

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою структурованого сайту та ребрендингу просувати екопродукцію: історія компанії VitaminBox

«Вітамінізований кейс», або Як за допомогою...

На прикладі нового кейсу ми покажемо, як підвищити впізнаваність бренду, розробити візуальний контент спеціально для ніші...

Аудит Google Ads

Аудит Google Ads: на що звернути увагу маркетологу?

Що таке аудит Google Ads? Які задачі виконує та як правильно провести аналіз облікового запису?

Оголошення Google Local Inventory Ads

Оголошення Google Local Inventory Ads: як вони працюють та кому...

Оголошення Google Local Inventory Ads — ефективний спосіб просування в інтернеті фізичних торгових точок. Про переваги та недоліки LIA, а також...

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності