Головна » Блог » SEO | Органічне просування сайту » ТОП-5 безкоштовних сервісів для перевірки «рідабіліті» текстів на сайті

ТОП-5 безкоштовних сервісів для перевірки «рідабіліті» текстів на сайті

05.05.2021

Ольга Коцофанэ


Рідабіліті це показник легкості сприйняття тексту читачем. Раніше для оптимізації контенту досить було наповнити його ключами в прямому входження. Але зараз такі статті ніхто не читає, а пошукові алгоритми сильно «порозумнішали». У конкурентній боротьбі за місце у видачі фактор читабельності має значення. Пропонуємо вам протестувати інструменти, які допоможуть швидко перевірити читабельність тексту і допоможуть поліпшити його для сприйняття користувачами.

ТОП-5 безкоштовних сервісів для перевірки «рідабіліті» текстів на сайті



 

Главред — https://glvrd.ru/

Сервіс розробив співавтор книги «Пиши, сокращай» Максим Ільяхов. Хто читав книгу, зрозуміє специфіку роботи сайту: прибрати все зайве без втрати сенсу. Словесне сміття, канцеляризми, граматичні «паразити» та інші невідповідні інфостілю елементи тексту алгоритм підсвічує червоним і видає підказки (чому так не можна, як буде краще, дає приклади).

 

Сервіс для перевірки рідабіліті тексту

Главред оцінює текст в балах. Чим вище оцінка — тим чистіше текст. Однак не завжди варто прагнути до максимальної оцінки. Це не показник якості тексту з точки зору сенсу.

Важливо! Главред дозволяє звернути увагу на ті конструкції і слова, які автор міг не помітити в процесі роботи через так званого «замилений очі». Якщо аргументів довідки досить, щоб вирішити проблему, – користуйтеся. Текст стане більш читабельним. Але рекомендації сервісу не істина в останній інстанції і остаточне рішення завжди за автором роботи.

 

Advego — https://advego.com/text/seo/

Біржа контенту Advego має в своєму арсеналі інструмент для семантичного аналізу тексту. В результаті перевірки можна дізнатися водність і тошнотно матеріалу — показники, які безпосередньо впливають на рідабіліті тексту.

Як поліпшити рідабіліті тексту

Для успішного ранжирування в пошуку Serpstat рекомендує підтримувати діапазон академічної нудоти в межах 4-6%, класичної — не більше 7. За змістом води різні сервіси рекомендують не перевищувати поріг 50-65%.

Порада! Якщо відсоток тошнотно занадто великий, як на скріншоті, то варто звернути увагу на блоки Слова і Стоп-слова в результатах перевірки і зменшити входження тих, чия частотність вище 2,5%.



 

Тургенєв — https://turgenev.ashmanov.com/

Цей сервіс дуже схожий на Главред. І хоч розробник Ігор Ашманов створював його для оцінки ризику потрапляння під фільтр Баден-Баден, він відмінно справляється з функцією поліпшення рідабіліті тексту. Для перевірки удобочитаемости в лівому меню є окрема вкладка. Оптимальною оцінкою вважається, якщо індекс легкості читання нижче 15. Вважається, що такий контент якраз розрахований на дорослих людей. Якщо ви пишете для аудиторії молодше 18, то бажано, щоб значення індексу збігалася з кількістю років навчання. Наприклад — читабельний текст для семикласника матиме оцінка в районі 7.

Важливо! Сервіс платний, але нові користувачі отримують грошовий бонус при реєстрації, який дозволяє провести до 40 перевірок.

Як перевірити рідабіліті текстуРекомендації щодо поліпшення Тургенєв дає у вигляді Підказок справа. У кожного типу помилки є свій колір, яким сервіс підсвічує його в результатах перевірки. Наприклад, занадто довге для сприйняття користувачем слово або пропозиція буде виділено кольором.

 

Простою мовою — http://ru.readability.io/

Дуже простий у використанні сервіс, щоб перевірити рідабіліті тексту. На екрані відображається графічна шкала, яка показує рівень легкості читання. Можна подивитися числове вираз параметра і навіть потенційну аудиторію.

Що таке читабельність тексту і як з нею працювати

Для підрахунку індексу читабельності використовується п’ять формул: Flesch–Kincaid, Колмана-Ліау, Automatic Readability Index, SMOG та Дейла-Чейла.

 

Прога онлайн — https://progaonline.com/

Перед вами цілий набір інструментів для роботи з текстом. Тут і перевірка унікальності, і морфологічний аналіз, і фонетичний, і навіть добір однокореневих слів. У контексті підвищення рідабіліті вам потрібна вкладка «Аналіз та оцінка читабельності та природності тексту». Результат перевірки виглядає так:

Оцінка читабельності тексту

Ми бачимо, що для оцінки рідабіліті використовується два параметри — Фог індекс (Fog index) і індекс Флеша (Flesch Reading Ease). Перший був спочатку призначений для журналістів, щоб уникнути туманних і розпливчастих формулювань. Він хороший як метод оцінки в тих випадках, коли сайти пишуться на велику аудиторію. Індекс Флеша відноситься скоріше до технічної сторони роботи з текстом і допомагає усунути одноманітні параметри тексту (частотні слова, надто довгі речення і слова). Однак важливо розуміти, що він не може точно спрогнозувати обробку тексту тією або іншою людиною. Особливо це стосується професійного контенту.



 

Покращуємо рідабіліті самостійно

Рекомендації, які зроблять текст легше для сприйняття:

  • Структуруйте інформацію. Використовуйте підзаголовки, списки, цитати і таблиці;
  • Найважливіше розміщуйте в першому абзаці;
  • Слідуйте правилу «1 думка — 1 абзац». Вироблена цю думку жирним шрифтом, щоб акцентувати увагу користувача;
  • Не зловживайте довгими пропозиціями (більше 20 слів). Короткі і прості читаються краще;
  • Слідкуйте за розміром абзаців. 5-6 рядків — оптимальний розмір;
  • Використовуйте зв’язують слова (тому, так як, тому що), щоб текст був логічним і послідовним;
  • Відмовтеся від курсиву – його складніше розібрати на екрані;
  • Уникайте пестливо-зменшувальні слів і «сюсюкання»;
  • Замініть професійний жаргон на загальновідомі терміни, якщо текст розрахований на широку аудиторію, або дайте зрозуміле пояснення;
  • Використовуйте активні дієслова всюди, де це можливо;
  • Оптимізуйте мультимедійні фрагменти тексту, щоб прискорити завантаження сторінки.

Висновок

Сервіси, які ми для вас підібрали, дійсно допомагають зробити текст чистіше і читабельнее. Використовуйте їх незалежно від рівня свого професіоналізму. Адже в мережі контент ранжируется алгоритмами пошукових систем, перш ніж їх прочитає жива людина. Штучного інтелекту не властива гнучкість, він працює за принципами, прописаним в коді. Але при будь-якому результаті дотримуйтеся критичного погляду і виправляйте ті фрагменти, які дійсно цього потребують. В іншому випадку ви також ризикуєте втратити власний стиль.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтесь на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise Promotion Awards

Проєкт Дія.Бізнес здобув міжнародну відзнаку European Enterprise...

Проєкт Дія.Бізнес здобув відзнаку European Enterprise Promotion Awards, як найкраща ініціатива, що допомагає малому та середньому бізнесу у виході на...

Чорна п'ятниця 2022

«Чорна п’ятниця» 2022: як змінилися витрати українців у...

«Чорна п’ятниця» 2022: де, на що і скільки витратили українці у тиждень наймасштабнішого роспродажу року

превью сторіс ua

Як дивитися сторіс так, щоб про це не дізнався конкурент

Якими сервісами та програмами скористатися, щоб анонімно переглядати сторіс інстаграм?

Як розробити УТП

Як розробити УТП: рекомендації та референси

Як розробити ефективну унікальну торгову пропозицію: рекомендації та вдалі приклади для натхнення

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності