Головна » Блог » Навіщо потрібно SEO на етапі розробки сайту? Покроковий розбір оптимізації з Webpromo

Навіщо потрібно SEO на етапі розробки сайту? Покроковий розбір оптимізації з Webpromo

28.09.2020

Поліна Садонова, SEO спеціаліст Webpromo


 

Основна функція будь-якого сайту — залучення цільових клієнтів і впізнавання бренду в мережі. Багато власників бізнесу вважають, що в цьому питанні вирішальну роль відіграє візуальне оформлення сторінок і чітка ієрархія розділів. Але найчастіше цього недостатньо. SEO-фахівці Webpromo розповіли, на що слід звернути увагу при створенні нового сайту.

SEO на етапі розробки сайту

SEO на етапі розробки сайту

 

Вкладення в SEO ‒ робота на довгострокову перспективу

Створення нового сайту ‒ складний і тривалий етап для кожного бізнесу. Як правило, підготовка сайту без участі SEO-фахівця ‒ це робота програмістів і дизайнерів, які відповідають за функціонал, працездатність технічних блоків, зовнішній вигляд сайту. Такий сайт може містити велику кількість помилок, які не видно для користувачів і програмістів, але враховуються в ранжируванні пошуковими системами. Також сайт не містить релевантні ключові слова в залежності від семантичного ядра.

Семантичний підбір слів ‒ це основа майбутнього сайту. Без підбору ключових слів неможливо оцінити попит в ніші, частотність ключових слів, а також підібрати коректні заголовки і прописати релевантні мета-теги для майбутніх сторінок. При самостійному підборі семантичного ядра (далі ‒ СЯ) без участі SEO-фахівця, власники бізнесу не беруть велику кількість варіацій ключових слів, неправильно кластерізіруют їх, і, як наслідок, не отримують належного результату.

У підсумку час витрачено, трафік не росте і клієнти з органічного пошуку відсутні. Доводиться шукати експертів, усувати помилки, переробляти структуру і знову нести витрати на програмістів, контент-менеджерів та інших фахівців. Тому важливо для економії бюджету, часу і сил звернутися до фахівця з SEO на етапі створення сайту. Він грамотно підійде до питання і розіб’є роботи на етапи по пріоритетам.

Що входить в SEO на етапі розробки сайту

Що входить в SEO на етапі розробки сайту

Етапи робіт

Приступивши до роботи, перед SEO-спеціалістом виникає ряд першочергових питань і завдань:

  1. Аналіз ніші та сайтів конкурентів.
  2. Збір СЯ.
  3. Опрацювання структури.
  4. Внутрішня технічна оптимізація.
  5. Зовнішня контентна оптимізація.

Розглянемо детальніше кожен з цих пунктів.

 

Аналіз ніші та сайтів-конкурентів

Цей етап є наслідком описаних вище. При аналізі конкурентів важливо звертати увагу на:

  • структуру їх сайтів. Даний аналіз дасть попереднє розуміння по необхідній кількості посадочних сторінок, оцінити обсяги контенту;
  • вкладеність сторінок. Це допоможе на початковому етапі впровадити коректну логіку формування URL-адрес;
  • назви категорій. Важливо звертати увагу на назви категорій сторінок конкурентів, які вже ранжуються в ТОП-10 видачі Google;
  • оцінити юзабіліті, зручність оформлення заявки, наявність кошика, особистого кабінету, чат-бота і т.д.

На основі отриманої інформації формується стратегія подальшого просування сайту, оцінюються приблизні обсяги і вартість підготовки контенту.

Під час роботи над кожним проектом мета SEO-фахівця ‒ зробити сайт клієнта краще і зручніше не тільки для користувача, але і «в очах» пошукових систем в порівнянні з конкурентами.

 

Збір семантичного ядра

Поточний аналіз допомагає правильно оцінити вихідні дані, а також опрацювати наступні моменти:

  • оцінити попит в ніші;
  • зібрати СЯ і проаналізувати частотність за обраною геолокації бізнесу (країна, штат, регіон і т.д.);
  • кластеризувати СЯ по сторінках, дати рекомендації на створення цільових категорій.

Оцінка попиту в інтернеті допомагає визначити і всебічно оцінити продукт / послугу, пропоновану на сайті. Зокрема, які сторінки і по яких запитах входять в ТОП-10 видачу. Оптимізація сторінок під високочастотні і середньочастотні ключі дасть можливість залучити трафік на посадочні сторінки. Наведемо приклад збору СЯ і кластеризації ключових слів по одному з проектів:

Збір семантичного ядра на етапі розробки сайту

У поточному прикладі ми бачимо, що збір СЯ на етапі розробки допоміг виявити попит на такі ключові слова: «м’ясо кролика», «м’ясо нутрії», «м’ясо свинини». Після детального аналізу клієнту були надані рекомендації щодо створення посадочних сторінок під дані запити.

 

Опрацювання структури

За підсумком зібраного базового семантичного ядра, проаналізованої частотності готуються рекомендації на створення посадочних сторінок. Далі SEO-фахівець переходить до опрацювання ієрархії структури сайту. На даному етапі важливо враховувати наступні моменти:

  • побажання клієнта і приблизну ієрархію сайту, вкладеність сторінок;
  • пріоритетні розділи/категорії. SEO-спеціаліст опрацьовує маржинальні категорії в першу чергу і розміщує їх на більш високому рівні вкладеності URL-адреси;
  • структуру сайтів-конкурентів в ніші;
  • технічні можливості CRM-системи.

Приклад запропонованої структури категорії сайту по одному з проектів:

Разработка структуры сайта на этапе разработки

Для створення і презентації клієнту можна користуватися програмою mindmap. Вона знаходиться у відкритому доступі і допомагає візуально відобразити структуру, а також на етапі затвердження з клієнтом одночасно вносити зміни, згортати і розгортати блоки, переносити окремі сторінки.

За підсумком обговорення і затвердження базової структури сайту, готується фінальний варіант з рекомендованими URL-адресами сайту, вкладеністю по розділах.

 

Внутрішня технічна оптимізація

Внутрішня технічна оптимізація на етапі створення сайту включає в себе безліч факторів. До неї відносяться:

  • настройка коректних ЧПУ-адрес для сайту;
  • позбавлення та недопущення можливих дублів сторінок;
  • настройка 301 і 302 редиректів;
  • створення коректного robots.txt і sitemap.xml;
  • настройка візуальної 404 сторінки;
  • перевірка навантаження сервера;
  • впровадження мікророзмітки schema.org;
  • опрацювання внутрішньої перелинковки;
  • усунення всіляких помилок в коді;
  • оптимізація зображень та ін.
SEO на етапі розробки сайтів включає опрацювання page 404

SEO на етапі розробки сайтів включає опрацювання page 404

Участь фахівця з SEO на етапі створення сайту і комунікації з розробниками дозволяють отримати сайт з мінімальною кількістю технічних помилок, а також допомагають отримати результат у вигляді трафіку потенційних клієнтів вже з перших місяців роботи після опублікування сайту. При відсутності технічних помилок, регулярному тестуванні і дотриманні рекомендацій SEO-фахівця сайт коректно функціонує з самого старту робіт. З точки зору пошукових систем, такий сайт буде мати перевагу і претендувати на високі позиції в пошуковій видачі.

 

Внутрішня контентна оптимізація

Контетная оптимізація на етапі розробки сайту

Контент — один з ключових чинників ранжування. Фото: dojono.com

Крім технічної оптимізації сайту важливо звернути увагу на якість контенту. Робота з тематичної складової «з нуля» на етапі створення сайту допомагає істотно знизити витрати на роботу копірайтерів і контент-менеджерів:

  1. Замовнику не доведеться переписувати вже існуючі тексти на сайті, які не відповідають вимогам пошукових систем;
  2. Після аналізу конкурентів оцінюється необхідний обсяг контенту для посадочних сторінок, що також допомагає оптимізувати витрати на контент;
  3. SEO-спеціаліст готує коректне технічне завдання на тексти і перевіряє їх на відповідність;
  4. Під час підготовки контенту додатково опрацьовується внутрішня перелінковка по сайту, що допомагає розподілити внутрішній вага по сайту.

Фінальною частиною роботи на цьому етапі є підготовка релевантних метатегов (title, description) і заголовків (h1). Метатеги є одним з пріоритетних чинників ранжирування пошукової системи Google. Саме тому SEO-фахівці приділяють їм особливу увагу. Якісні description з використанням емоджі, зазначенням переваг, заклику до дії і головне — релевантних ключових слів, допомагають збільшити CTR сторінок і вигідно виділитися у видачі серед конкурентів.

 

Висновки SEO-спеціалістів Webpromo

Виправляти чужі помилки, як правило, набагато складніше і трудомісткий, ніж починати з нуля. Ми рекомендуємо звертатися до SEO-фахівцям за профільною допомогою ще на етапі створення сайту. Це дозволить заощадити бюджети проекту, підготувати оптимізований контент паралельно з розробкою сайту, і як наслідок, більш швидкий результат у вигляді потенційних клієнтів на сайті від подальшого SEO-просування.

Последние материалы рубрики

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова інструкція та ролі в акаунті

Як дати доступ до рекламного кабінету Facebook: покрокова...

Як відкрити доступ до рекламного кабінету в Facebook? Є два способи: через Facebook Business Manager або Business Suite і через Facebook Ads. Читайте докладну...

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

101 приклад як оформити сторінку з помилкою 404

Виберіть особистий стиль оформлення досить популярною сторінки з помилкою 404 в інтернеті. Подумайте, якою ви б хотіли її побачити, щоб...

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs. Налаштування та обмеження

Як надати або прибрати доступ до файлів в Google Docs....

Чи знали ви, що більшість користувачів мережі не вміють відкривати або забороняти доступ до файлів гугл диску? Створити і надіслати...

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб опинитися в Топі Google

Що таке SEO-тексти і як їх правильно писати? Навчіться, щоб...

Розповімо про особливості роботи алгоритмів в пошукових системах, чому не кожен текст може бути SЕО-статтею, чим займається і що...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті