Головна » Блог » Бенчмаркінг. Як робити аналіз конкурентів?

Бенчмаркінг. Як робити аналіз конкурентів?

27.01.2022

Редакція: Оля Сомова. Автор: Ольга Сомова


Вивчення та аналіз конкурентів є ключовим фактором успіху в бізнесі. Без розуміння того, як працює ринок, стратегія може не дати очікуваних результатів. Бенчмаркінг — це процес, що дозволяє провести дослідження конкурентів. Щоб залишатися на провідних позиціях, важливо вивчити досвід інших компаній, виключити неефективні методи та застосовувати лише ті інструменти, що працюють. У статті розбираємо поняття бенчмаркінгу, види та показники продуктивності, з’ясовуємо, як правильно аналізувати конкурентів.

Зміст:

1. Що таке бенчмаркінг?

2. Види бенчмаркінгу

3. Структура проведення бенчмаркінгу?

4. Хто ваш конкурент?

5. Метрики у бенчмаркінгу

6. Переваги бенчмаркінгу

7. Висновок

Бенчмаркинг



 

Що таке бенчмаркінг?

Аналіз інших бізнесів, вимірювання та відстеження результатів — це крок до успіху. Щоб посісти провідну позицію лідера та покращити показники ефективності, необхідно використовувати бенчмаркінг.

Аналіз сайту конкурентів включає збирання даних про цифрові показники, а також порівняння зібраної інформації. Інструмент дозволяє виявити:

  • «сліпі зони» у маркетингу та продажах;
  • неефективність стратегії просування;
  • непродуктивність змін щодо оптимізації контенту;
  • області, де можна покращити процес;
  • можливості для зростання та розвитку бренду.

Бенчмаркінг — це метод порівняльного аналізу, за допомогою якого можна зрозуміти власну позицію на ринку в порівнянні з лідерами в ніші, а також отримати та оцінити середні показники галузі.

Методики бенчмаркінгу допоможуть встановити рівень продуктивності, отримати повну картину виконаної роботи. У процесі можна дізнатися про нові ринкові тенденції, визначити переваги, а також оцінити та збільшити власний вплив на ринок.

Мета — зрозуміти, як розвивати власну стратегію цифрового маркетингу на основі інформації про конкурентів.

Види бенчмаркінгу

Бенчмаркінг дозволяє адаптуватися під умови сучасного ринку, рости та розвиватися. Процес вимірювання ключових показників та методів, моніторинг цін конкурентів, порівняння з іншими гравцями ринку в рамках сфери, галузевими аналогами чи іншими компаніями дає змогу зрозуміти, де та які зміни бренду потрібно реалізувати, щоб підвищити продуктивність.

Бенчмаркинг



Існує два типи бенчмаркінгу.

1. Внутрішній

Конкурентний аналіз порівнює продуктивність на практиці у підрозділах чи регіональних відділах, результати зі збільшення продажів товарів чи послуг, інші показники всередині компанії.

Внутрішній бенчмаркінг використовують у великих компаніях, де одні області краще функціонують, ніж інші. Він дає змогу проаналізувати поточні стандарти ефективності бізнесу.

2. Зовнішній

Конкурентний аналіз допомагає порівняти показники однієї компанії з іншою, декількома іншими брендами. Цей спосіб вимагає часу та зусиль, але буде цінним згодом. У процесі можна оцінити поточний стан компанії, що дозволить встановити базові показники та цілі для покращення.

Для обох типів бенчмаркінгу підходить SWOT аналіз свого бізнесу та конкурентів: цей спосіб покликаний виявити сильні та слабкі сторони підприємства, його можливості та загрози.

Структура проведення бенчмаркінгу

Важливо ставити цілі та завдання. Наприклад, потрібно підвищити ефективність SEO, покращити позицію на ринку, збільшити відвідуваність сайту. Для цього слід провести аналіз трафіку конкурентів, знайти KPI (ключові показники ефективності), що відповідають заданим параметрам, та поставити реалістичні цілі.

Структура бенчмаркінгу включає:

  • цілі і завдання;
  • KPI, на основі яких проводитиметься аналіз;
  • список конкурентів.

Для порівняльного аналізу необхідно визначити компанії, що стабільно працюють у цій галузі.

Хто ваш конкурент?

Важливо знати сильних гравців у ніші. Також це можуть бути схожі компанії, де загальними показниками будуть місцезнаходження, цільова аудиторія, торгова пропозиція. Порівняння з лідером галузі відбиває вашу позицію на ринку.

Типи конкурентів:

  • прямі;
  • поза сектором чи непрямі. Вивчення цієї категорії найчастіше потрібно для “натхнення”, щоб отримати нові ідеї з інших сфер підприємництва.

Як вибрати конкурентів для порівняння?

  1. Перший варіант — аналіз та порівняння з найближчими конкурентами, які відповідають за розміром та рівнем доходу. Це дасть уявлення про прямих конкурентів, а також тих, хто знаходиться близько, “йде по п’ятах”. Це інформація, за допомогою якої можна дізнатися, як інший бізнес діє та працює. Отримані дані дають уявлення, як інші компанії створюють основу для майбутньої роботи та проектів.
  2. Інший варіант — спостерігати за тими, хто позаду. Аналіз представників бізнесу серед дрібних гравців окупиться надалі. Варто простежити, хто і як працює, поступово розвивається на ринку.

Краще сегментувати конкурентів у окремі звіти відповідно до передбачуваних результатів.

Бенчмаркинг



 

Метрики у бенчмаркінгу

KPI можуть бути показниками конкурентного бенчмаркінгу. До них відносяться:

  • трафік;
  • SEO-стратегія (зокрема ефективність ключових слів);
  • частка голосу в рекламі (SOV);
  • поінформованість про бренд;
  • задоволеність клієнтів (CSAT);
  • настрій бренду;
  • соціальне охоплення;
  • NPS (Net Promoter Score) — індекс споживчої лояльності.

До порівняльної таблиці для аналізу конкурентів можна додати:

  1. Охоплення — профіль зворотних посилань, присутність у соціальних мережах;
  2. Дія — етапи шляху по воронці, сегменти аудиторії, наявність цільових сторінок, взаємодії, що використовуються для лідогенерації, а також якість контенту;
  3. Взаємодія з клієнтом — умови для першого відвідувача, повідомлення про пропозиції, процес оформлення замовлення;
  4. Залучення — e-mail маркетинг, взаємодія через соціальні мережі та кампанії контент-маркетингу, персоналізація клієнтів на сайті.

Як виміряти конкурентні бенчмарк-метрики?

До певної інформації одержати доступ складно. Є інструменти, за допомогою яких можна дізнатися інфо про конкурентів, але частіше такі послуги будуть платними. Альтернативним способом може стати спостереження за звітами про продажі, статтями новин і прес-релізами, аналіз реклами конкурентів. Це дозволить дізнатися інформацію, яку випускають інші бренди, публікують на офіційних сайтах чи сторінках соціальних мереж.

Можна провести власне дослідження у відкритій формі чи конфіденційно. У порівняльному опитуванні потрібно вказати цікаві та важливі питання про конкурентів. Цей спосіб складніший, проте віддача переважатиме над витратами і дозволить зробити глибинний аналіз.

 

Переваги бенчмаркінгу

Показники ефективності своєї компанії відомі. У Google Analytics є повна інформація про роботу сайту, можна вивести показники продажу, що допоможе оцінити дохід та зростання, фінансові звіти відображають економічні результати.

Переваги бенчмаркінгу:

  • докладний аналіз конкурентів;
  • можливість стати лідером у ніші;
  • зростання продажів;
  • впровадження нових методів у власну стратегію;
  • розуміння тенденцій розвитку ринку.

Бенчмаркинг



Якщо трафік на вашому сайті зростає зі швидкістю 10% щорічно, але порівняльний аналіз показав, що конкуренти рухаються вдвічі швидше, це означає, що ваш бренд відстає. Перегляд та моніторинг чужого бізнесу має вирішальне значення для оцінки сильних та слабких сторін власного підприємства.

Висновок

Бенчмаркінг — це інструмент для аналізу, який використовують для розуміння власної позиції на ринку, а також визначення прямих та непрямих конкурентів у ніші. На його основі можна сформувати план, як і куди рухатись вашому бізнесу. Спираючись на показники провідних брендів у вашій ніші, легше встановити мету стратегії, чого прагнути, як покращити бізнес-процеси.

Внутрішній бенчмаркінг необхідний для аналізу продуктивності між відділами. Зовнішній бенчмаркінг — це аналіз показників KPI щодо зовнішніх конкурентів та оцінка результатів порівняно з іншими брендами. Порівняльний аналіз та моніторинг дають конкретну інформацію для оцінки продуктивності роботи та підвищення конкурентоспроможності на ринку.

 

Також читайте інші статті в блозі Webpromo:

І підписуйтеся на наш Telegram-канал про маркетинг.

Последние материалы рубрики

Аналоги Canva

Аналоги Canva: 8 зручних онлайн-сервісів для роботи з...

Графічний онлайн-редактор Canva — справжній фаворит багатьох digital-фахівців, які працюють із зображеннями чи презентаціями. Зважаючи на...

сума збитків, яких зазнав український бізнес внаслідок війни

Скільки складає загальна сума збитків, яких зазнав...

Скільки українських підприємств постраждало та яка сума збитків?

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію, придумати персонажа та зацікавити потенційних клієнтів

Практикуємо сторітелінг: як маркетологу створити історію,...

Хочете навчитися зацікавлювати потенційних клієнтів? Тоді нова стаття від редакції Webpromo допоможе вам у цьому, адже ви швидко...

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

Арбітраж трафіка: що це таке і як на ньому заробити

У новій статті ми не просто розповідаємо про потенціал і користь аффілейт-маркетингу, а пояснюємо, що таке арбітраж трафіка та як від...

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Рекомендую Webpromo, як надійних партнерів
Серед багатьох, ми обрали Webpromo
Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності