Головна » Блог » Чим маркетолог відрізняється від піарника? Відповідають фахівці

Чим маркетолог відрізняється від піарника? Відповідають фахівці

17.07.2020

Ольга Коцофане


Маркетинг і піар – два боки однієї медалі. У століття тотальної диджиталізації кордони між цими сферами ще більше розмилися. Часом навіть фахівцям важко дати чітке пояснення, чим же відрізняється маркетолог від PR-ника. Але Webpromo, в команді якого ці два види діяльності утворюють міцний симбіоз, все-таки виступає за поділ спеціалізацій для більш ефективного використання.

Отже, давайте разом розберемося, хто такі маркетологи і PR-менеджери, чим вони займаються, в яких випадках вони можуть працювати як одне ціле, а в яких ні.

Чим відрізняється маркетолог від піарника

Чим відрізняється маркетолог від піарника

Хто такий маркетолог

Маркетолог ‒ це людина, від якого залежить фінансовий успіх компанії. Адже саме він займається просуванням її товарів і послуг. Іншими словами, рекламує їх для отримання прибутку.

Основна мета маркетолога ‒ побудувати систему продажів, яка буде приносити прибуток і при цьому закривати потреби клієнта. Для досягнення результату фахівець вивчає біль покупця, аналізує конкурентів, розробляє стратегію просування продукту і робить прогнози щодо її впровадження.

Цікавий факт! Маркетинг як окрема «наука» з’явився відносно недавно. Перші лекції з цього виду діяльності почали читати в 1902 році в США. До цього маркетинг був частиною реклами.

Маркетологів умовно можна розділити на два типи:

  • аналітики – які збирають інформацію, структурують і складають на її основі свою експертну думку;
  • креативщики – які генерують нові ідеї, складають стратегії на основі готових аналітичних даних, дають докладні рекомендації по просуванню компанії.

Безумовно, грамотні фахівці поєднують в собі навички з обох галузей, але якісь завжди превалюють. Виходячи з цього в командах розподіляються ролі.

Хто такий PR-фахівець

Піарник ‒ це людина, яка формує імідж компанії та ставлення кінцевого споживача до неї. Для цього він використовує такі маркетингові комунікації, як реклама і зв’язки з громадськістю.

Зауважте, ми не говоримо про виключно позитивну репутації бренду. Адже є випадки, коли бізнес або особистість ставали успішними саме за рахунок гучних скандалів.

Розробка індивідуальної PR-стратегії для компанії/бренду/артиста ‒ перше, що робить піарник на початку своєї роботи над проєктом. Потім визначає інструменти, які допоможуть досягти мети. Серед них можуть бути:
  • комунікація зі ЗМІ та пресслужбами;
  • створення інформації про компанії ‒ пресрелізів, статей, інтерв’ю;
  • робота з контентом в соціальних мережах, на сайті компанії;
  • підготовка пресконференцій, інших іміджевих заходів;
  • формування tone of voice в спілкуванні з клієнтами.

Маркетинг і піар: які між ними подібності та відмінності

В теорії різниця між маркетологом і піарником очевидна. Але на практиці справи йдуть зовсім інакше. І ті, і інші фахівці впливають на просування бренду. Тому для власників компаній різна діяльність двох сфер може здаватися непомітною або зовсім об’єднуватися.

Щоб вам було зрозуміліше, чим відрізняються маркетологи й піарники, запитаємо у них самих.

Що говорять маркетологи:

«Кожен бізнес, як і кожен цілісний організм, потребує вітамінів. PR і Маркетинг ‒ це вітаміни, але різні за своїм призначенням. Хто з вас вивчав види ролей по Адізесу, знають, що їх чотири.

Якщо ми говоримо про PR, то мова йде про інтегратор і про функцію, яка з’єднує в одне ціле всі зовнішні та внутрішні елементи компанії в довгостроковій перспективі. Якщо про маркетинг, то це підприємництво в чистому вигляді. Саме маркетинг та рушійна сила, яка змінює продукт в бік більшої цінності для клієнта.

Обидва вітаміни дуже важливі для компанії й тільки в поєднанні дають крутий результат! » Олена Мельник, Head of Marketing в Webpromo.

Що говорять PR-щики:

«Відмінності маркетолога від піарника однозначно є, і вони суттєві. Поясню на найпростішому прикладі. У дитинстві ми грали у дворі з іншими дітьми. У кожній такій компанії завжди була ієрархія, де кожен грав свою роль. Наприклад, дитина, яка всім виносила попити, ділилась солодощами та іграшками, яких не було в інших – це маркетолог. Він вміло користувався своїми ресурсами й натомість міг завжди отримати те, що йому потрібно. Піарник же в такій компанії – це той, з ким всі хотіли дружити просто так, без будь-якої матеріальної користі. Просто тому, що він з усіма умів налагодити контакт, був дуже доброзичливим і товариським.

Маркетинг – це про великі бюджети, короткострокові кампанії й націлювання на певну аудиторію. Піар – це в основному безплатно, довготривало і націлено на всіх, кому в принципі може бути цікава діяльність компанії. Піарники, на відміну від маркетологів, не продають товар або послугу. Наша діяльність спрямована на створення гармонійних взаємин, позитивного іміджу та отриманні зворотного зв’язку від всіх, хто хоч контактує з компанією.

Ситуація з карантином добре показала різницю між маркетингом і PR. Так, більшість бізнесів урізали або зовсім прибрали витрати на маркетинг, і через це їх продажі новим клієнтам практично звелися до нуля. Але ті, у кого був хороший піар і вони раніше збудували теплі взаємини з аудиторією, практично нічого не втратили. Адже вони перші, до кого повернулися клієнти при виникненні потреби в товарі/послузі й повернення платоспроможності »,Галина Мардус, Marketing and Public Relations (PR) Specialist в Webpromo.

Що говорять факти

У малому бізнесі для маркетингу і піару досить просто роздати флаєри й активно вести соціальні мережі в фірмовому стилі. Із середнім і великим бізнесом це не працює. Тут маркетинг і піар переслідують принципово різні, але не взаємосуперечливі цілі.
Основні відмінності між маркетологом і піарником:
  1. Цільова аудиторія (ЦА). Маркетинг працює з наявний та потенційними клієнтами. PR охоплює ширшу публіку, до якої відносяться співробітники й клієнти компанії, ЗМІ, органи влади, постачальники й конкуренти.
  2. Тактика роботи. Маркетинг націлений на прямі продажі, а PR – на непрямі, шляхом грамотного управління репутацією бренду. В останньому випадку результат досягається при менших витратах, але за довший період.
  3. Бюджет. Реклама – високовитратний інструмент, без якого маркетологи не можуть працювати. Але PR-ники здатні вибудовувати комунікації навіть при повній відсутності вкладень.
  4. Кредит довіри. У маркетологів немає часу на «розгойдування», через що агресивність реклами з кожним роком зростає. Тим часом піарники м’яко втягують споживача в діяльність бренду. Вони не вимагають від потенційного клієнта грошей, даючи взамін позитивні емоції або корисну інформацію.
  5. Спілкування. Маркетологи не вступають в пряму комунікацію з клієнтом. За них це роблять PR-менеджери. Саме останні працюють зі скаргами, дискутують, дякують.
  6. Вимірюваність результатів. Маркетинг завжди апелює точними цифрами, оскільки без зусиль може відстежити кількість переглядів оголошень, конверсій, відсоток доведених до кінця угод. Виміряти репутацію бренду в цифрах практично неможливо. Оцінити лояльність клієнтів можна тільки за непрямими ознаками.
  7. Життєвий цикл. Будь-яка маркетингова реклама має термін придатності. Згодом попит до неї згасає, і виникає необхідність у нових ідеях. А ось грамотно вибудуваний PR може жити дуже довго. Він червоною ниткою проходить через усі роки діяльності бренду. Трансформації проходять повільно і маловитратно.

Підведемо підсумки

Маркетинг і PR ‒ види діяльності, які користуються схожими інструментами, але мають перед собою різні цілі і завдання. Фахівці цих сфер виступають надійними партнерами один для одного і спільними зусиллями ефективно впливають на просування компанії.

Що це означає для бізнесу? Не варто об’єднувати посади маркетолога та PR-ника в одну. Навпаки, розділіть їх і дайте можливість вільно взаємодіяти. Це допоможе успішно продавати свої послуги чи товар на ринку, викликаючи довіру у споживача.

Последние материалы рубрики

Кращі e-commerce сайти Казахстану

Беремо приклад з кращих: ТОП-10 e-commerce сайтів Казахстану

Шукаєте круті ідеї, як покращити e-commerce-сайт? Пропонуємо «підглянути» за лідерами онлайн-продажів. Ми продовжуємо серію статей про...

Аналоги Google Analytics

Як отримати ще більше важливої статистики: 9 чудових...

Google Analytics — чудовий помічник маркетологів! Разом з тим, добірка крутих альтернативних інструментів аналітики, що допоможуть дізнатись...

Як створити стікери в Телеграм

Хочете власні стікери в Telegram? Розповідаємо, як без...

Власні стікери у Telegram підвищують впізнаваність бренду, поліпшують лояльність існуючої аудиторії та навіть залучають нових клієнтів....

Унікальність тексту та антиплагіат. Як написати якісну та...

Чому 100% унікальність в тексті не дорівнює 100% користі та якості? Особливості перевірки контенту на плагіат

Підпишіться на нашу розсилку
Будьте в курсі останніх новин та спецпропозицій
Підписка на розсилку в Telegram
Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Виконують всі задачі, досягаючи кращих КРІ
Рекомендую Webpromo як надійних партнерів
Кратно зросли показники приросту органічного трафіку
Серед багатьох ми обрали Webpromo
Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo - це продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті

Ми використовуємо cookie-файли для надання найбільш актуальної інформації.

Продовжуючи використовувати сайт, Ви погоджуєтесь з використанням файлів cookie.

Політика конфіденційності