Головна » Блог » Що таке портрет користувача і як його аналізувати за допомогою Google Analytics?

Що таке портрет користувача і як його аналізувати за допомогою Google Analytics?

12.06.2020

Олена Мельник, керівник відділу маркетингу Webpromo


Зміст:

  1. Портрет ідеального користувача: визначення та призначення
  2. Які існують універсальні характеристики портрета?
  3. Google Analytics і аналіз портрета користувача
  4. Як аналізувати портрет своїх користувачів за допомогою Google Analytics: 10 практичних порад

Для побудови ефективної маркетингової стратегії необхідно розуміти свого кінцевого споживача – знати його потреби, чути його біль, враховувати побажання. Це допоможе оптимізувати продукт, скласти максимально ефективне торгова пропозиція для його виходу на ринок, і, найголовніше, завоювати лояльність клієнтів.

Починати можна з найпростішого і найскладнішого одночасно – складання портрета свого ідеального покупця і подальший його аналіз. Що таке портрет користувача, навіщо він потрібен і як його можна аналізувати за допомогою веб аналітики розповідаємо далі в статті.

Як аналізувати портрет користувача за допомогою Google Analytics

 

Портрет ідеального користувача: визначення та призначення

Портрет користувача – це набір різних характеристик і інформаційних даних про покупця певного товару, за допомогою якого він може закрити певні свої потреби. Варто відзначити, що портретів може бути багато і у кожного бізнесу буде свій ідеальний клієнт з унікальним набором даних. Кожному портрету можна привласнювати ім’я, особливо якщо таких портретів багато і компанія велика – всім співробітникам буде легше працювати, знаючи, що сьогодні вони працюють з двома Миколаями і одним Іллею, а завтра зосереджують маркетингові дії на Надії Іванівні.

Портрет користувача допомагає:

  • Розробити чітку деталізовану маркетингову стратегію;
  • Вибирати оптимальні канали для просування;
  • Легко налаштовувати таргетовану і контекстну рекламу;
  • Забезпечувати взаємозв’язок з адекватними замовниками;
  • Налаштовувати роботу компанії в одному напрямку.
Приклад портрета користувача

Приклад портрета користувача

 

Серед універсальних характеристик портрета можна виділити наступні:

  • Місцезнаходження. Регіон, місто проживання, чисельність населення – будь-яка деталь може мати значення. Наприклад, якщо це житель великого міста з великою конкуренцією, значить компанії необхідно дуже сильно постаратися зробити свою торговельну пропозицію дійсно унікальним. Клімат регіону може впливати на сезонність, а такі дані як часова різниця, мовна специфіка і менталітет можуть мати безпосереднє значення для настройки таргетированной реклами.
  • Вік. Це один з найголовніших демографічних чинників, який необхідно враховувати при складанні та аналізі портрета своєї цільової аудиторії. Так як неможливо скласти однаково ефективне торгова пропозиція для молодих людей, бізнесменів, жінок в декреті і пенсіонерів. У різних вікових груп абсолютно різні потреби, цінності та тривалість процесу прийняття рішення.
  • Стать. Важливо пам’ятати, що чоловіки і жінки по-різному бачать навколишній світ, а значить воронку продажів для цих груп відвідувачів теж важливо вибудовувати по-різному. Не секрет, що чоловіки частіше орієнтуються на розум, в той час як жінки прислухаються до своєї інтуїції і вражень. Тому торгова пропозиція для чоловіків і жінок не може бути однаковим. Чоловікам важливо запропонувати вигоду, а жінкам – емоції.
  • Національність. Цей параметр допомагає зрозуміти і оцінити інтереси, переваги і відносини до покупок. Хтось більш ощадливий і не робить необдуманих покупок, а для кого-то важлива емоційна складова кожного дії і велику роль відіграє економічний фактор.
  • Посада і рівень доходу. Не можна зробити однаково ефективне пропозицію для власників бізнесу, його секретаря і менеджерів. Очевидно, що цінності і потреби у цих категорій абсолютно різні. Крім того, у них різний рівень платоспроможності. Ці дані допоможуть вибудувати цінову політику для продажу свого продукту і створювати лінійки і послуги, які максимально задовольняють потреби кожної групи.
  • Інтереси. Корисно знати, що читає і дивиться в Інтернеті користувач, якого джерела інформації він довіряє найбільше. Від цього безпосередньо може залежати вибір рекламних майданчиків для розміщення торгових пропозицій.

 

Google Analytics і аналіз портрета користувачів

Перш за все варто відзначити, що Google Analytics – це потужний інструмент веб-аналітики, який дозволяє оцінити відвідуваність інтернет ресурсу, визначити найбільш ефективні рекламні канали і зібрати різноманітні дані про своїх користувачів.

Для збору статистичних даних про користувачів сайту, Google Analytics використовує два ідентифікатора – Client ID та User ID. Client ID (він же cid) являє собою знеособлений ідентифікатор, який присвоюється для кожного відвідувача інтернет-ресурсу. Важливо розуміти, що Google Analytics вважає кожен стаціонарний гаджет, мобільний пристрій і різні браузери – окремими унікальними користувачами, навіть якщо всі вони використовуються в реальності однією людиною. А ось User ID – це ідентифікатор зареєстрованого користувача, який якраз враховує різні технології одного реального людини, в разі, якщо він зареєстрований в системі.

 

Як аналізувати портрет своїх користувачів за допомогою Google Analytics: 10 практичних порад

  1. Налаштуйте збір чистих даних про користувачів. Для цього необхідно створити додаткове уявлення, в якому виключити «свої» IP адреси, відключити облік даних відвідувань ботами і павуками, а потім настроїти User ID. Для коректного аналізу своїх відвідувачів дуже важливо мати реальні дані.
  2. Збирайте різні цілі. Часто власники ресурсів в якості мети призначають тільки здійснення покупки або реєстрацію на сайті. Звичайно, для бізнесу ці дві конверсії є найголовнішими, однак для аналізу портрета своїх користувачів можна і потрібно налаштовувати різні цілі. Наприклад, кількість переглянутого контенту, кількість часу, проведена на сайті, перегляд певних відеороликів або різноманітного медіа матеріалу на сайті, прочитання статей в блозі взагалі або конкретних текстових матеріалів зокрема, і багато іншого. Тобто, в якості мети, можна вказати будь-яка дія користувача, яке допоможе вам зрозуміти його інтереси і вивчити більш детально його портрет. Фантазія і аналітика допоможуть домогтися максимального результату.
  3. Аналізуйте соціальні мережі своїх користувачів. В Інтернеті можна знайти багато інформації про те, що говорить про сучасну людину його вибір соціальної мережі для спілкування. Ці дані можна додати до загального портрета своїх користувачів, щоб зробити його найбільш інформативним. За допомогою Google Analytics, можна дізнатися популярні соціальні мережі своїх відвідувачів в розділі «Соціальні мережі». Тут також можна знайти інформацію про сеанси, часу, відвідувачів, сторінках входу і досконалих переходи.
  4. Вивчайте своїх користувачів за допомогою звітів в розділі «Аудиторія». Великий набір даних допоможе дізнатися якими операційними системами полягає аудиторія вашого сайту, на яких мовах вона розмовляє, полегшить процес вивчення основних демографічних ознак всіх користувачів – їх вік і стать, а також різні комбінації цих параметрів. Крім того, є можливість вивчити основні інтереси відвідувачів на вкладці «Інтереси», а також зрозуміти якими сучасними технологіями вони користуються (пристрої, ОС, браузери). Також важливою інформацією є дані про нових і повернулися користувачів, шляхи їх входу на сайт і ступінь залученості. Google Analytics надає докладні дані власникам сайтів про його відвідувачів, аналіз яких допоможе виділити основні конверсійні групи. Наприклад, виділивши для себе чоловіків у віці 25-35 років з Києва і жінок старше 55 з Харкова, які частіше за інших роблять конверсії на сайті, можна налаштувати релевантний рекламний канал саме на цей сегмент аудиторії, що допоможе значно знизити вартість конверсії і збільшити ефективність реклами в цілому.
  5. Деталізуйте поведінку користувачів на сайті через розділ «Поведінка». Корисні звіти для аналізу – це сторінки входу і сторінки виходу. У цих звітах необхідно звертати увагу на кількість часу проведене на цих сторінках і, якщо воно невелике, задуматися над оптимізацією, додавши цікаві користувачам елементи.
  6. Увімкніть функцію відстеження пошуку по сайту. В налаштуваннях уявлення можна включити функцію «Відстеження пошуку по сайту», а потім в розділі «Поведінка / Пошук по сайту» вивчати запити, які шукали користувачі на вашому ресурсі. Ця інформація допоможе зрозуміти, що цікавить ваших відвідувачів найбільше і наскільки їх інтереси збігаються з необхідними вам конверсійними діями. Так, наприклад, якщо ви побачили, що в вашому магазині дитячих товарів користувачі часто шукають дитячі прогулянкові коляски, але кількість скоєних покупок цієї товарної групи не збігається з кількістю аналогічних запитів на сайті, значить представлений товар не може закрити потреби ваших відвідувачів. І з цим можна і потрібно щось робити.
  7. Налаштуйте окремі уявлення для самих конверсійних груп своїх відвідувачів. Якщо аналіз розділу «Аудиторія» допоміг вам виділити певні групи своїх користувачів, які найчастіше скоюють різні конверсії на сайті, відмінним варіантом буде настройка окремих уявлень для цих груп. Використовуючи спеціальні фільтри в налаштуваннях можна створити уявлення на будь-яку демографічну групу.
    Вивчайте звіт «Багатоканальні конверсії». Він допоможе скласти уявлення про те, які дії користувачів призводять їх до кінцевої конверсії. За допомогою представлених даних можна виділити місця цього ланцюжка, в яких на користувача можна вплинути за допомогою ремаркетінгових рекламних каналів.
  8. Використовуйте сегментацію. За замовчуванням, Google Analytics показує дані в звітах для всіх користувачів сайту. Однак за допомогою створення певних сегментів своєї аудиторії, можна налаштувати відображення статистичних даних для обраного сегмента або сегментів. Так, налаштувавши необхідні сегменти (наприклад, нові і повернулися користувачі, користувачі смартфонів, відвідувачі з платного і безкоштовного трафіку і т.д.), можна дуже швидко отримувати необхідну інформацію про користувачів з цікавлять вас сегментів. Скажімо, ви реалізували мобільну версію свого сайту за останніми технологіями і вам важливо зрозуміти, як змінилося взаємодія відвідувачів після поновлення – для цього можна налаштувати сегментацію на користувачів смартфонів і планшетів і бачити поведінку цих користувачів в будь-якому цікавить звіті.
  9. Аналізуйте джерела і канали своїх користувачів. Ця інформація важлива не тільки для того, щоб відстежити найбільш ефективні джерела трафіку на ваш сайт, але і зрозуміти які канали працюють саме для ваших клієнтів, яким вони довіряють, через які охочіше здійснюють конверсію. За допомогою такого аналізу можна виділити відвідувачів, які довіряють тільки рекламі з пошуку, але не довіряють органічній видачі і навпаки. Зрозуміти це можна за даними скоєних конверсій з кожного джерела трафіку і їх співвідношення з кількістю користувачів.

Знати свого клієнта – це значить мати уявлення про те, що йому дійсно потрібно. Чим ретельніше зібрана інформація про потенційного клієнта і чим детальніше опрацьовано портрет ідеального покупця, тим більше шансів скласти унікальна торгова пропозиція, яке, одночасно, задовольнить клієнта і принесе прибуток. Google Analytics – відмінний помічник в зборі необхідної інформації про користувачів, грамотний аналіз якої дає безмежні можливості для кастомізації і оптимізації бізнесу в цілому.

Последние материалы рубрики

GMB тестує функцію «Журнал дзвінків», яка допоможе зберегти...

Google почав закрите бета-тестування журналу дзвінків в Google My Business (GMB). Так, у деяких власників акаунтів з США з'явилася можливість...

Утримати не можна втратити: 3 инсайта, які поліпшать CX

Як компанії вижити в умовах жорсткої конкуренції під час кризи? Для цього потрібно вже зараз подбати про «щастя клієнта», підвищуючи і...

Above-the-fold: який контент хочуть бачити люди, а який —...

Як важливий контент у верхній частині сторінки впливає на ранжування сайту в пошуковій системі Google сьогодні? Чи дає таке розташування...

20 порад, як збільшити ефективність відеореклами в App Store і Google Play на етапі створення

20 порад, як збільшити ефективність відеореклами в App Store і...

У просуванні мобільних додатків в інтернеті діє всім відомий закон: відеореклама ефективніше картинки або тексту. Використовуйте...

Залишились питання?
Наші експерти готові відповісти на них

 

Зв’яжіться за вказаним нижче телефоном з нашим менеджером або скористайтеся послугою «Зателефонуйте мені». Ми зв’яжемося з вами найближчим часом.

Кожен в команді— майстер своєї справи
Ціную Webpromo за гнучкість
Команда Webpromo, як продовження нашого відділу маркетингу
Спокійний за просування своїх проєктів в інтернеті