Хочете власні стікери в Telegram? Розповідаємо, як без дизайнера створити стікерпак ― це безкоштовно та легко
03.02.2023
Стікери вже давно стали способом спілкування користувачів в різних месенджерах. У Facebook юзери з усього світу щодня відправляють близько 380 млн стікерів, а в Viber лише на українців припадає близько 10 млн відправок стікерів кожного дня. Статистика використання стікерпаків у Telegram поки невідома, але навряд чи цифри суттєво поступаються двом попередникам. Адже Telegram входить у ТОП-5 месенджерів України, і стікери — одна з найулюбленіших функцій користувачів застосунку.
Така популярність онлайн-наліпок надихає маркетологів брендів створювати власні стікери — з логотипом або без, ситуативні або актуальні завжди, смішні або корисні. Вибір зробити стікери саме в Телеграм — не випадковий. Адже створити авторський стікерпак та відкрити до нього доступ іншим можна буквально за 30 хвилин, навіть не залучаючи професійного дизайнера. До того ж, вони безкоштовні (без обмежень кількості у наборах). Хочете спробувати?
Зміст:
Навіщо потрібні стікери в Telegram
Створюємо ексклюзивні стікери:
Далі ми розкажемо покроково, як створити власні стікери для Телеграму та навіщо потрібні корпоративні наліпки брендам.
Еволюція спілкування онлайн або навіщо потрібні стікери в Telegram
Створення власного стікерпаку в Телеграм — це задача, за якою у брендів або авторів каналу стоїть більш важлива маркетингова ціль. Кожен маркетолог хоче, щоб його стікери «пішли в народ» та зайняли гідне місце в чатах користувачів. Для вдалого стікерпаку недостатньо бути красивим та містити логотип компанії. Стікери мають допомагати користувачам висловлювати свої настрій, враження, думки у приватному спілкуванні. Це той випадок, де набір різноманітних емоцій вашої аудиторії конвертується у короткий та влучний зміст ― ваш стікер.
Які бізнес-завдання вирішують круті брендові стікери в Telegram:
- впливають на формування певного іміджу компанії;
- допомагають поліпшити впізнаваність бренду;
- підвищують лояльність вже існуючої аудиторії;
- нативно нагадують про компанію;
- залучають нову аудиторію. Особливо, якщо у вашого бренду є власний телеграм-канал.
Для внутрішньої комунікації в компанії часто створюють корпоративні стікери. Вони підтримують дружню атмосферу в колективі, зміцнюють командний дух, перетворюють малознайомий колектив у ком’юніті та дозволяють розрядити обстановку під час напружених обговорень. Зазвичай, наліпки містять «внутрішні» жарти та найбільш вживані висловлювання колег.
Пропонуємо приклад корпоративного стікерпаку WebPromoExperts — https://t.me/addstickers/WPE_BDay.
Вимоги до стікерів
Перед тим як створити свої стікери в Телеграм, зверніть увагу на вимоги до формату та розміру картинок.
- Максимальна роздільна здатність картинки для завантаження — 512 х 512 px; вага — до 300 кб.
- Зображення для створення стікерів у ТГ мають бути з прозорим фоном та в форматі PNG.
- Іконка стікерпаку не є обов’язковою, але якщо хочете її додати — створіть картинку в форматі PNG, розміром 100×100 px на прозорому фоні.
- Кількість стікерів в наборі необмежена, але здебільшого він містить близько 20 наліпок.
- Якщо для розробки власних стікерів у Телеграм, ви завантажуєте зображення на просторах інтернету, переконайтесь, що вони мають вільну ліцензію на використання. Оптимально шукати картинки на фотостоках або створювати наліпки на основі власних матеріалів — в такому випадку вони точно будуть ексклюзивними (і не порушать авторські права!).
Яскравий приклад порушення авторських прав — додавання відомих цитат із кінострічок до свого стікерпаку. Хоча при завантаженні наліпок, перевірки авторських прав немає, якщо на ваш набір поскаржаться, він буде назавжди видалений із месенджера.

Джерело: https://giphy.com/
Створюємо ексклюзивні стікери у 4 кроки
1. Визначтеся із концепцією
Шукати Big Idea стікерпаку найкраще разом з командою. Наприклад, влаштувати брейнштормінг, зібрати кілька влучних висловлювань, а потім підібрати до них візуал. Створюючи підписи до наліпок, орієнтуйтеся на портрет вашої основної ЦА (її спосіб життя, інтереси, уподобання, болі та проблеми). Короткі вислови у стікерах повинні максимально підкреслювати реалії життя ваших клієнтів (поточних та потенційних), і разом з тим відповідати Tone of Voice бренду.
Перш ніж презентувати наліпки широкій аудиторії, «протестуйте» їх у листуванні з колегами, а також із друзями та знайомими, які потенційно могли б стати клієнтами вашої компанії. Пам’ятайте: для більшої цілісності, стікери мають бути об’єднані однією темою, подією, персонажем тощо.
2. Оберіть тематичні емодзі
Кожен стікер має прив’язку до певного смайлика (емодзі). Ми рекомендуємо використовувати найпопулярніші емодзі, що найбільш точно висвітлюють основний посил вашого стікеру. До речі, якщо одну наліпку додати до відразу декількох смайликів, то вона буде частіше з’являтися в рекомендаціях користувача при наборі тексту.

Джерело: https://telegram.org/
3. Підготуйте зображення
Попередньо збережіть картинки, фото чи ілюстрації, які ви будете використовувати у ваших стікерах, відредагуйте їх розмір та формат згідно з вимогами Telegram, а також додайте необхідний текст. Додатково можна зробити світлокорекцію, біле обведення, накласти тіни тощо. Для роботи із зображеннями підійдуть десктопні графічні редактори Adobe Photoshop, Paint, або онлайн-сервіси — Canva, Adobe Express чи аналоги — зручні та дуже прості навіть для новачків.
🧐 Webpromo рекомендує: за можливості краще залучити графічного дизайнера, який оформить всі наліпки в єдиному стилі, але й при самостійному створенні стікерів обов’язково дотримуйтесь айдентики бренду (навіть якщо немає брендбуку). Використовуйте корпоративні кольори та доповніть деякі наліпки логотипом компанії.
4. Створіть стікерпак в Telegram
Завантаження стікерів у Telegram — один з найшвидших етапів. Всі наліпки додаються через офіційний бот. Працювати з ним легко. Після кожної дії ви отримуєте підказки, потрібно лише уважно їх читати та дотримуватись інструкцій.
- Відкривємо Stickers Bot;
- починаємо роботу рядком /start;
- додаємо новий набір командою /newpack;
- вказуємо назву стікерпака. Її змінити не можна, тому будьте особливо уважними;
- завантажуємо перший стікер (обов’язково файлом);
- прив’язуємо його до відповідного емодзі;
- додаємо по черзі всі наліпки із потрібними емодзі у кожній;
- після завантаження всіх стікерів через бот, обираємо /publish, бот вам запропонує додати іконку, але це не обов’язково;
- вказуємо коротку назву стікерпаку, яка буде сформована в URL-адресі. Посиланням можна ділитися з іншими користувачами Telegram;
- набір наліпок готовий 🙂 Його легко доповнювати новими стікерами, а також видаляти неактуальні за допомогою відповідних команд:
- /addsticker — додати стікер до набору;
- /editsticker — редагувати емодзі
- /delsticker — видалити стікер;
- /delpack — видалити пак.
Найпростіший варіант, як ще можна зробити свої стікери в Телеграм — це використання спеціалізованого застосунку, наприклад Sticker maker (доступний для Android та iOS). У програму варто лише завантажити потрібні картинки. В застосунку можна видалити фон, додати текст, конвертувати зображення у потрібному форматі, прив’язати до емодзі та завантажити набір у Telegram.
ТОП-5 стікерпаків від українських брендів: для натхнення
Monobank (https://t.me/addstickers/Monomillion)
Actimel (https://t.me/addstickers/ActimelUA)
Eldorado (https://t.me/addstickers/Eldorado_ua)
Сільпо (https://t.me/addstickers/sviatovnasnevidibraty)
Rozetka (https://t.me/addstickers/Electropig_by_Rozetka)
Більше надихаючих стікерпаків шукайте в каталозі стікерів в Telegram.